Διθέσιο μαχητικό F-16 Block 52+ κατέπεσε στις 13:45, 22 μίλια
βόρεια της Γαύδου, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η πτώση του
οφείλεται σε μηχανική βλάβη. Οι δύο χειριστές εγκατέλειψαν με επιτυχία.
Το F-16 Block 52+ missionized (δηλαδή δεν ηταν εκπαιδευτικό) είχε απογειωθεί λιγα λεπτά πριν από την 115 ΠΜ της Κρήτης και άνηκε στην 343 Μοίρα. Συμμετείχε σε εκπαιδευτική αποστολή. Είχε απογειωθεί τριάδα μαχητικών προς εκπαιδευτική αποστολή, από τα οποία το συγκεκριμένο παρουσίασε την μηχανική βλάβη
Το αεροσκάφος Block 52+ αγοράστηκε σε δύο παρτίδες 50+10 (όψιον) με απόφαση της κυβέρνησης Σημίτη το 1999.
Ολοκληρώθηκε η περισυλλογή των δύο ιπτάμενων από ελικόπτερο AB205 της ΠΑ και οι δυο πιλότοι είναι καλά στην υγέια τους και μεταφέρονται στην 115ΠΜ, στα Χανιά
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ
"Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 13:42, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής αποστολής τριάδας αεροσκαφών F-16 της 115ΠΜ/343Μ και ενώ βρισκόταν 14 ναυτικά μίλια Βόρεια της νήσου Γαύδου, εκτελέσθηκε επιτυχής εγκατάλειψη από τους δύο Ιπτάμενους του Νο 2, διθέσιου, αεροσκάφους του σχηματισμού, λόγω μηχανικής βλάβης.
Στις 14:34, ολοκληρώθηκε η περισυλλογή των δύο Ιπταμένων, σώων, από ελικόπτερο AB-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο τους μετέφερε με ασφάλεια στην 115 Πτέρυγα Μάχης (115ΠΜ).
Τα αίτια του ατυχήματος διερευνώνται"|.
Οι απώλειες των F-16 block 52+
Πρόκειται για την πέμπτη απώλεια μαχητικού F-16 block 52+ από το 2005 όταν και ολοκληρώθηκαν οι παραδόσεις των αεροσκαφών στην ΠΑ.
Πιο συγκεκριμένα το πρώτο δυστύχημα σημειώθηκε στις 23 Μαίου του 2006 με την συντριβή ύστερα από εναέρια σύγκρουση F-16C του Σμηναγού Κωνσταντίνου Ηλιάκη με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατό του.
Το δεύτερο δυστύχημα σημειώθηκε στις 5 Δεκεμβρίου του 2007 όταν 1 F-16C συνετρίβη 20 ν.μ. νότια του Αγίου Όρους με αποτέλεσμα το θάνατο του χειριστή του.
Το τρίτο και πλέον τραγικό δυστύχημα σημειώθηκε στις 26 Αυγούστου του 2010 όταν δύο αεροσκάφη ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο συγκρούστηκαν Ν.Δ. της νήσουν Χρυσή νότια της Κρήτης με αποτέλεσμα το θάνατο δύο χειριστών.
Ευτυχώς η πέμπτη απώλεια μαχητικού ήταν χωρίς θύματα με τους δύο χειριστές να εγκαταλείπουν με επιτυχία το αεροσκάφος.
Στις 19 Ιανουαρίου του 2012 είχε συμβεί ένα περιστατικό ασφάλειας με αεροσκάφος F-16D Block 52+ της 110ΠΜ/337Μ. Πιο συγκεκριμένα κατά την διάρκεια εκπαίδευσης αποπροσγειώσεων (touch and go) στην Αεροπορική Βάση Λάρισας υποχώρησαν τα σκέλη του μαχητικού με αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του αεροσκάφους εντός διαδρόμου και την πρόκληση μικρών υλικών ζημιών στα σκέλη και στις εξωτερικές δεξαμενές.
Η δύναμη τώρα των F-16 block 52+ συνίσταται από 37 μονοθέσια και 18 διθέσια με ένα σύνολο 55 αεροσκαφών μοιρασμένα σε τρείς Μοίρες τις 340Μ, 343Μ και 337Μ.
Χωρίς ανταλλακτικά τα F-16
Χωρίς να είμαστε σε θέση αυτή τη στιγμή να γνωρίζουμε ποια είναι τα αίτια του ατυχήματος (οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για κράτηση κινητήρα) αυτό που έχουμε όμως σαν δεδομένο είναι οι τραγικά χαμηλές διαθεσιμότητες των αεροσκαφών εξαιτίας της απίστευτης και απαράδεκτης καθυστέρησης στην προμήθεια ανταλλακτικών για τα F-16.
Ακόμη και τώρα τα μαχητικά του τύπου είναι χωρίς ανταλλακτικά και οι ευθύνες που βαρύνουν την κυβέρνηση μεγάλες. Μόλις στις 18 Νοεμβρίου η αμερικανική DSCA ανακοίνωσε την έγκριση από το αμερικανικό Κογκρέσο της παροχής ανταλλακτικών για τα F-16 της ΠΑ ύψους 188 εκατ. $ αλλά φυσικά μέχρι αυτά να φτάσουν στην Ελλάδα θα παρέλθει ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Είναι τραγικό ακόμη και τώρα να συζητούμε για τα αυταπόδεικτα και τα αυτονόητα αλλά στην Ελλάδα του μνημονίου όπου η τρόικα κανονίζει ακόμη και τις αμυντικές προμήθειες αεροσκάφη όπως τα F-16 να είναι χωρίς υποστήριξη με ανταλλακτικά που θα έπρεπε να είχαμε παραλάβει από το 2008! Και όμως μόλις τον Νοέμβριο το ελληνικό κράτος κατόρθωσε να πάρει έγκριση για προμήθεια ανταλλακτικών αλλά το πληρώσαμε με την απώλεια ενός F-16 χωρίς ευτυχώς θύματα.
Τι θα γινόταν όμως εάν το ατύχημα ήταν δυστύχημα; Θα έπαιρνε κανείς την ευθύνη ή όλοι θα κοιτάγανε δεξιά και αριστερά κάνοντας πως δεν ξέρουν. Απαράδεκτες και εγκληματικές παραλείψεις για τη διατήρηση μιας αξιόμαχης αποτρεπτικής δύναμης.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΠΗΓΗ defencenet
Το F-16 Block 52+ missionized (δηλαδή δεν ηταν εκπαιδευτικό) είχε απογειωθεί λιγα λεπτά πριν από την 115 ΠΜ της Κρήτης και άνηκε στην 343 Μοίρα. Συμμετείχε σε εκπαιδευτική αποστολή. Είχε απογειωθεί τριάδα μαχητικών προς εκπαιδευτική αποστολή, από τα οποία το συγκεκριμένο παρουσίασε την μηχανική βλάβη
Το αεροσκάφος Block 52+ αγοράστηκε σε δύο παρτίδες 50+10 (όψιον) με απόφαση της κυβέρνησης Σημίτη το 1999.
Ολοκληρώθηκε η περισυλλογή των δύο ιπτάμενων από ελικόπτερο AB205 της ΠΑ και οι δυο πιλότοι είναι καλά στην υγέια τους και μεταφέρονται στην 115ΠΜ, στα Χανιά
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ
"Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 13:42, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής αποστολής τριάδας αεροσκαφών F-16 της 115ΠΜ/343Μ και ενώ βρισκόταν 14 ναυτικά μίλια Βόρεια της νήσου Γαύδου, εκτελέσθηκε επιτυχής εγκατάλειψη από τους δύο Ιπτάμενους του Νο 2, διθέσιου, αεροσκάφους του σχηματισμού, λόγω μηχανικής βλάβης.
Στις 14:34, ολοκληρώθηκε η περισυλλογή των δύο Ιπταμένων, σώων, από ελικόπτερο AB-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο τους μετέφερε με ασφάλεια στην 115 Πτέρυγα Μάχης (115ΠΜ).
Τα αίτια του ατυχήματος διερευνώνται"|.
Οι απώλειες των F-16 block 52+
Πρόκειται για την πέμπτη απώλεια μαχητικού F-16 block 52+ από το 2005 όταν και ολοκληρώθηκαν οι παραδόσεις των αεροσκαφών στην ΠΑ.
Πιο συγκεκριμένα το πρώτο δυστύχημα σημειώθηκε στις 23 Μαίου του 2006 με την συντριβή ύστερα από εναέρια σύγκρουση F-16C του Σμηναγού Κωνσταντίνου Ηλιάκη με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατό του.
Το δεύτερο δυστύχημα σημειώθηκε στις 5 Δεκεμβρίου του 2007 όταν 1 F-16C συνετρίβη 20 ν.μ. νότια του Αγίου Όρους με αποτέλεσμα το θάνατο του χειριστή του.
Το τρίτο και πλέον τραγικό δυστύχημα σημειώθηκε στις 26 Αυγούστου του 2010 όταν δύο αεροσκάφη ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο συγκρούστηκαν Ν.Δ. της νήσουν Χρυσή νότια της Κρήτης με αποτέλεσμα το θάνατο δύο χειριστών.
Ευτυχώς η πέμπτη απώλεια μαχητικού ήταν χωρίς θύματα με τους δύο χειριστές να εγκαταλείπουν με επιτυχία το αεροσκάφος.
Στις 19 Ιανουαρίου του 2012 είχε συμβεί ένα περιστατικό ασφάλειας με αεροσκάφος F-16D Block 52+ της 110ΠΜ/337Μ. Πιο συγκεκριμένα κατά την διάρκεια εκπαίδευσης αποπροσγειώσεων (touch and go) στην Αεροπορική Βάση Λάρισας υποχώρησαν τα σκέλη του μαχητικού με αποτέλεσμα την ακινητοποίηση του αεροσκάφους εντός διαδρόμου και την πρόκληση μικρών υλικών ζημιών στα σκέλη και στις εξωτερικές δεξαμενές.
Η δύναμη τώρα των F-16 block 52+ συνίσταται από 37 μονοθέσια και 18 διθέσια με ένα σύνολο 55 αεροσκαφών μοιρασμένα σε τρείς Μοίρες τις 340Μ, 343Μ και 337Μ.
Χωρίς ανταλλακτικά τα F-16
Χωρίς να είμαστε σε θέση αυτή τη στιγμή να γνωρίζουμε ποια είναι τα αίτια του ατυχήματος (οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για κράτηση κινητήρα) αυτό που έχουμε όμως σαν δεδομένο είναι οι τραγικά χαμηλές διαθεσιμότητες των αεροσκαφών εξαιτίας της απίστευτης και απαράδεκτης καθυστέρησης στην προμήθεια ανταλλακτικών για τα F-16.
Ακόμη και τώρα τα μαχητικά του τύπου είναι χωρίς ανταλλακτικά και οι ευθύνες που βαρύνουν την κυβέρνηση μεγάλες. Μόλις στις 18 Νοεμβρίου η αμερικανική DSCA ανακοίνωσε την έγκριση από το αμερικανικό Κογκρέσο της παροχής ανταλλακτικών για τα F-16 της ΠΑ ύψους 188 εκατ. $ αλλά φυσικά μέχρι αυτά να φτάσουν στην Ελλάδα θα παρέλθει ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Είναι τραγικό ακόμη και τώρα να συζητούμε για τα αυταπόδεικτα και τα αυτονόητα αλλά στην Ελλάδα του μνημονίου όπου η τρόικα κανονίζει ακόμη και τις αμυντικές προμήθειες αεροσκάφη όπως τα F-16 να είναι χωρίς υποστήριξη με ανταλλακτικά που θα έπρεπε να είχαμε παραλάβει από το 2008! Και όμως μόλις τον Νοέμβριο το ελληνικό κράτος κατόρθωσε να πάρει έγκριση για προμήθεια ανταλλακτικών αλλά το πληρώσαμε με την απώλεια ενός F-16 χωρίς ευτυχώς θύματα.
Τι θα γινόταν όμως εάν το ατύχημα ήταν δυστύχημα; Θα έπαιρνε κανείς την ευθύνη ή όλοι θα κοιτάγανε δεξιά και αριστερά κάνοντας πως δεν ξέρουν. Απαράδεκτες και εγκληματικές παραλείψεις για τη διατήρηση μιας αξιόμαχης αποτρεπτικής δύναμης.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΠΗΓΗ defencenet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου