Γνωστή και ως Μάχη του Δεμίρ Χισάρ (Σιδηρόκαστρο). Με αυτή τη νίκη ο ελληνικός στρατός ανάγκασε τους Βουλγάρους να εγκαταλείψουν την ευρύτερη περιοχή των Σερρών, για να γίνει δυνατή η απελευθέρωση της Ανατολικής Μακεδονίας.
Η Βέτρινα (Νέο Πετρίτσι) καταλήφθηκε από τους Βουλγάρους στις 19 Οκτ. 1912, στον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο. Οι Βούλγαροι την οχύρωσαν ώστε να χρησιμοποιηθεί ως προγεφύρωμα, σε ενδεχόμενο ελληνοτουρκικού πολέμου να εμποδίσουν την πορεία του ελληνικού στρατού προς τα στενά Ρούπελ.
Ο Ελληνικός Στρατός μετά τη νικηφόρα μάχη της Δοϊράνης (23 Ιουνίου) συνέχισε την πορεία του με δύο Μεραρχίες, την Ι (Αντιστράτηγος Εμμ. Μανουσογιαννάκης) και την VI (Συνταγματάρχης Νικ. Δελλαγραμάτικας), με συμμετοχή Μονάδων της VII Μεραρχίας.































