Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2020

1898: Οι τελευταίοι τούρκοι στρατιώτες αποχωρούν από την Κρήτη

Έπειτα από 229 χρόνια κατοχής, οι τελευταίοι τούρκοι στρατιώτες αποχωρούν από την Κρήτη. Στις 9 Δεκεμβρίου θα αποβιβαστεί στη Σούδα ο ύπατος αρμοστής Πρίγκιπας Γεώργιος.

Ήταν 3 Νοεμβρίου του 1898… Νωρίς το πρωί, μια σελίδα της ιστορίας της πολύπαθης νήσου Κρήτης γράφεται με ολοστρόγγυλα χρυσά γράμματα. Ο τελευταίος Τούρκος στρατιώτης, επιβιβάζεται σε πλοίο και εγκαταλείπει το νησί. Όλα έγιναν στο λιμάνι της Σούδας. Είχαν περάσει συνολικά 229 χρόνια, δύσκολα, που είχαν πατήσει το πόδι τους στα Κρητικά χώματα, και επιτέλους ο μεγάλος δυνάστης αποτελούσε παρελθόν.

Την επόμενη μέρα, 4 του Νοέμβρη ,το νησί περνά σε συμμαχικά και ελληνικά χέρια.

Στρατηγός Φλώρος: Η Τουρκία έχει αποσταθεροποιητικό ρόλο στην περιοχή

"Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν πυλώνα ασφάλειας και σταθερότητας στην περιοχή"

Στον αποσταθεροποιητικό ρόλο που διαδραματίζει η Τουρκία με την προβολή παράλογων απαιτήσεων εις βάρος γειτόνων της, με τη σύναψη συμφωνιών που αντίκεινται στο Διεθνές Δίκαιο και στις αρχές καλής γειτονίας, πολύ δε περισσότερο με την ανάμιξη της σε ιδιαιτέρως ευαίσθητες περιοχές, υποδαυλίζοντας έτι περαιτέρω την αποσταθεροποίηση τους, αναφέρθηκε ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, σε ομιλία του στο 15ο Σεμινάριο Υψηλού Επιπέδου Κοινής Πολιτικής Ασφάλειας και Άμυνας στο Τατόι.

Σε νέα χαμηλά η τουρκική λίρα ελέω πληθωρισμού και αμερικανικών εκλογών

Σε καθημερινή βάση σπάει τα χαμηλά ρεκόρ η τουρκική λίρα, τόσο εξαιτίας των αμερικανικών εκλογών όσο και των δυσμενών μακροοικονομικών στοιχείων.

Συγκεκριμένα, το τουρκικό νόμισμα διαμορφώθηκε στο ιστορικό χαμηλό των 8,4540 λιρών έναντι του αμερικανικού δολαρίου, εν όψει των αμερικανικών εκλογών που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο τις διμερείς σχέσεις.

Η νέα υποχώρηση της τουρκικής λίρας έρχεται παρά την απόφαση της κεντρικής τράπεζας (χθες) να κλείσει ένα από τα τελευταία παράθυρα για τις τράπεζες, να έχουν πρόσβαση σε φθηνότερη χρηματοδότηση.

Πολλά τα 3,5 δις για τις Belharra αλλά τα 5 δις για τις σαφώς υποδεέστερες αμερικανικές φρεγάτες δεν είναι;

΄Ώστε ήταν ακριβές οι γαλλικές φρεγάτες Belharra, που κάποιοι είχαν κοστολογήσει περίπου στα 3,5 δις ευρώ; Γι΄ αυτό λοιπόν από χθες διαρρέεται σενάριο σύμφωνα με το οποίο έχει “κλειδώσει” η επιλογή των αμερικανικών φρεγατών που σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει θα αγγίξουν τα 5 δις!!! Δεν το λες και επιτυχία και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τη τίμη των “αμερικανικών φρεγατών” οι οποίες ακόμη δεν υπάρχουν!

Ποια είναι τα “τυράκια” που ρίχνουν οι Αμερικανοί και τα οποία πολύ πρόθυμα η ελληνική κυβέρνηση αναμασά;

Μείζων ὑποχώρησις τοῦ Ἑλληνισμοῦ σέ Αἰγαῖο καί Μεσόγειο Θάλασσα

Ἡ Ἀθήνα δέν ἀσκεῖ κυριαρχικά δικαιώματα καί ἐπιτρέπει ἀμαχητί τήν Τουρκία νά τά ἀσκεῖ ἐκείνη – Νέα Navtex γιά ἔρευνες τοῦ «Ὀρούτς Ρέις» ἔξω ἀπό τήν Ρόδο – Τό «εἰδύλλιο» δέν κράτησε οὔτε 24ωρο

Ο «ΓΚΟΥΡΟΥ» τῆς ἑλληνικῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς, ὁ ἀφανής ἀρχιτέκτων της, ὁ ἄνθρωπος πού πρῶτος ὑπεστήριξε ὅτι τό Καστελλόριζο «κεῖται μακράν» καί ἡ ἄποψίς του ἐδικαιώθη σέ ἀνώτατο ἐπίπεδο, ὁ καθηγητής Χρῆστος Ροζάκης, «κτύπησε» χθές καί πάλι. Μέ ἕνα ἄρθρο ἀντάξιο τῆς φήμης πού τόν συνοδεύει. Τοῦ «ρεαλιστοῦ» καί τοῦ «ἐνδοτικοῦ» ὁ ὁποῖος μάχεται τόν «μαξιμαλισμό». Στό νέο σημείωμά του στήν «Καθημερινή» τό ὁποῖο φέρει τόν καθοδηγητικό τίτλο «Ποιές πρέπει νά εἶναι οἱ ἑλληνικές κόκκινες γραμμές» τονίζει ὅτι «δέν ἀποτελεῖ νόμιμο δικαίωμά μας αὐτή τή στιγμή ἡ ἐπέκταση τῆς αἰγιαλίτιδας ζώνης στά 12 μίλια στό Καστελλόριζο» (!), «οὔτε καί ἐπηρεάζει τό τρέχον καθεστώς». Καί αὐτό, διότι κατά τόν κύριο καθηγητή τό δικαίωμα αὐτό «δέν ἔχει δεόντως θεσμοποιηθεῖ μέ ἐσωτερικό νόμο». Κατά τοῦτο καί ἐπειδή «ἡ Ἑλλάδα ἔχει σήμερα 6 ναυτικά μίλια αἰγιαλίτιδας ζώνης, ἡ Τουρκία δέν ἔχει παραβιάσει τόν κανόνα τοῦ διεθνοῦς δικαίου σχετικά μέ τήν ἐδαφική κυριαρχία».

Απάντηση-κόλαφος από τον ICAO στην Άγκυρα για τον χάρτη-πρόκληση

Η Γενική Γραμματέας του ICAO Fang Liu επισημαίνει επίσης ότι δεν έχει υποβληθεί καμία πρόταση τροποποίησης των ορίων αυτών από την τουρκική πλευρά και ότι εν πάση περιπτώσει τα όρια μπορούν να τροποποιηθούν μόνο εάν υπάρχει συμφωνία από όλα τα κράτη της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης βεβαίως της Ελλάδας.

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) υπογραμμίζει ότι δεν υφίσταται καμία αλλαγή στα ισχύοντα όρια και αρμοδιότητες για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης (SAR) Αθηνών, αναφέρουν διπλωματικές πηγές από την Αθήνα.