Εκτελούν παράνομα ημερήσιες εκδρομές από ελληνικά λιμάνια σε προορισμούς της Τουρκίας παραβαίνοντας το κοινοτικό δίκαιο, «γονατίζουν» τις ελληνικές εταιρείες και στερούν από το κράτος εκατομμύρια ευρώΦρένο στους Τούρκους που λειτουργούν σαν πειρατές στο Αιγαίο πραγματοποιώντας παρανόμως μεταφορές τουριστών από τα ελληνικά νησιά στα παράλια της Τουρκίας και πίσω στα νησιά του Αιγαίου έβαλε το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Με προσωρινή διαταγή του, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε δεκτό το αίτημα τεσσάρων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και ανέστειλε την εκτέλεση υπουργικής απόφασης που εκδόθηκε τον περασμένο μήνα και έδινε τη δυνατότητα σε τουρκικά σκάφη να πραγματοποιούν ημερήσιες εκδρομές στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Η προσωρινή διαταγή δόθηκε ύστερα από ισχυρισμούς των αιτούντων για άμεσο κίνδυνο ανεπανόρθωτης βλάβης και οικονομικής καταστροφής στη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου και το θέμα θα επανεξεταστεί προσεχώς από την Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ.
Με βάση όσα ίσχυαν πριν την τελευταία υπουργική απόφαση, μόνο πλοία με ελληνική σημαία μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες από ελληνικό λιμάνι σε λιμάνι της Τουρκίας και πίσω στα ελληνικά νησιά σε ημερήσια εκδρομή.
Την υπόθεση δημοσιοποίησε την Κυριακή 18 Αυγούστου το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ δημοσιεύοντας ρεπορτάζ με τίτλο: «Τούρκοι "πειρατές" κλέβουν τους τουρίστες».
Διαβάστε το ρεπορτάζ
Σαν πειρατές λειτουργούν οι Τούρκοι πλοιοκτήτες στο Αιγαίο, που με το «έτσι θέλω» κάνουν δρομολόγια από τα ελληνικά νησιά στα τουρκικά παράλια και μεταφέρουν μετ’ επιστροφής ξένους τουρίστες από τα Δωδεκάνησα στην Τουρκία και πίσω στα νησιά προκαλώντας τεράστια οικονομική ζημιά στις ελληνικές επιχειρήσεις και στο Ελληνικό Δημόσιο, από το οποίο στερούν έσοδα πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Η πρακτική των τουρκικών πλοίων να «κλέβουν» τους επιβάτες που θα έπρεπε να μεταφέρονται με ελληνικά φέρι μπόουτ εφαρμόζεται σε καθημερινή βάση από τα τέλη Απριλίου του 2013.
Στους λεγόμενους ημερήσιους περιηγητικούς πλόες από τη Ρόδο προς το λιμάνι της Μαρμαρίδας στα τουρκικά παράλια οι Τούρκοι πλοιοκτήτες συνεργάζονται και με ελληνικά τουριστικά γραφεία που διαφημίζουν φτηνά «daily cruises» και καταφέρνουν να δελεάσουν ξένους τουρίστες.
Οι Τούρκοι επιβιβάζουν στα πλοία τους τουρίστες χωρίς να κόβουν εισιτήρια, τους αποβιβάζουν σε τουρκικά λιμάνια και ολοκληρώνουν την ημερήσια εκδρομή επιστρέφοντας τους ταξιδιώτες στο ελληνικό νησί από το οποίο ξεκίνησαν την περιήγησή τους.
Η πρακτική αυτή βέβαια είναι απολύτως παράνομη, κι αυτό διότι με βάση το ελληνικό και το ευρωπαϊκό δίκαιο τα τουρκικά πλοία έχουν το δικαίωμα να μεταφέρουν από τα ελληνικά λιμάνια μόνο επιβάτες που αποβιβάζονται οριστικά σε τουρκικό έδαφος και δεν επιστρέφουν. Οι τουρκικές εταιρείες επιβιβάζουν στα πλοία τους επιβάτες από τα ελληνικά νησιά, για παράδειγμα από τη Ρόδο και την Κω, απ’ όπου καθημερινά κάνουν δρομολόγια οκτώ τουρκικά πλοία, και τους επιστρέφουν αυθημερόν στα ίδια λιμάνια.
Το τελευταίο διάστημα μάλιστα ορισμένες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιδρούν και καταγγέλλουν στο Λιμενικό την παραβίαση της ισχύουσας νομοθεσίας. Οι λιμενικές αρχές ελέγχουν τους επιβαίνοντες, διαπιστώνουν ότι τα δρομολόγια εκτελούνται παρανόμως και αρκούνται να επιβάλουν το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο στις τουρκικές εταιρείες...
Οι Τούρκοι όμως συνεχίζουν να κλέβουν τουρίστες και να εκτελούν δρομολόγια από τα ελληνικά νησιά στην Τουρκία και πίσω, παρότι δεν έχουν δικαίωμα, επειδή το κέρδος που αποκομίζουν είναι πολλαπλάσιο.
Μάλιστα θέλοντας να παραπλανήσουν τις λιμενικές αρχές έχουν ανακαλύψει μια νέα μέθοδο για να κλέβουν τους τουρίστες που κάνουν διακοπές στην Ελλάδα, αλλά αποφασίζουν να ταξιδέψουν για λίγες ώρες και στα τουρκικά παράλια.
Το κόλπο που έχουν σκαρφιστεί οι Τούρκοι είναι το εξής: επιβιβάζουν στην Κω ή τη Ρόδο γκρουπ ξένων τουριστών, τους μεταφέρουν στην Αλικαρνασσό ή τη Μαρμαρίδα και θέλοντας να καλύψουν τα ίχνη τους αλλάζουν πλοίο για την επιστροφή τους στην Ελλάδα ώστε να μη φανεί ότι το ίδιο πλοίο κάνει δρομολόγια μετ’ επιστροφής από τα ελληνικά νησιά στα παράλια.
H γνωμοδότηση υπουργείου Αιγαίου κάνει λόγο παραβίαση της ισχύουσας νομοθεσίας από τους Τούρκους πλοιοκτήτες
Για τα λεγόμενα «daily cruises» τα τουρκικά πλοία που συνεργάζονται με ορισμένα ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία δεν εκδίδουν εισιτήρια. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν εισπράττει τους προβλεπόμενους φόρους υπέρ Δημοσίου, λιμενικών ταμείων και Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού. Με τη μη έκδοση εισιτηρίων όμως δημιουργούνται και μονοπωλιακές συνθήκες υπέρ των τουρκικών εταιρειών, αφού οι ελληνικές δεν μπορούν καν να ανταγωνιστούν τα τουρκικά πλοία προσφέροντας ναύλο ίσης αξίας (διότι θα επιβαρυνθούν με όλους τους φόρους που αποφεύγουν να καταβάλλουν οι Τούρκοι λειτουργώντας πειρατικά).
Το θέμα της παράνομης δραστηριοποίησης τουρκικών ναυτιλιακών εταιρειών στις γραμμές που συνδέουν τα ελληνικά νησιά με τα παράλια στην Τουρκία λαμβάνει το τελευταίο διάστημα μεγάλες διαστάσεις.
Επισημαίνεται ότι η τουρκική πλοιοκτήτρια εταιρεία που κάνει τα δρομολόγια από τη Ρόδο στη Μαρμαρίδα μετ’ επιστροφής τυχαίνει να είναι αυτή που εκμεταλλεύεται το λιμάνι της Μαρμαρίδας.
Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, τα τουρκικά πλοία μονοπωλούν τις γραμμές Μυτιλήνη - Αϊβαλί, Χίος - Τσεσμέ και Σάμος - Κουσάντασι, ενώ πλέον στοχεύουν να αποκτήσουν το πάνω χέρι στις γραμμές Κως - Αλικαρνασσός και Ρόδος - Μαρμαρίδα.
Στη Δικαιοσύνη
Η ελληνική εταιρεία Dodekanisos Seaways προσέφυγε στη Δικαιοσύνη κατά των τουρκικών ναυτιλιακών εταιρειών που καταπατούν τους νόμους επιχειρώντας να εκδιώξουν τις ελληνικές εταιρείες από τον φυσικό τους χώρο και να μονοπωλήσουν τις γραμμές στο Ανατολικό Αιγαίο αποκομίζοντας τεράστια κέρδη.
Ο κ. Γιώργος Σπανός, πρόεδρος της συγκεκριμένης ναυτιλιακής, κάνει λόγο για οικονομικό έγκλημα σε βάρος των ελληνικών εταιρειών και αποκαλύπτει ωμή παρέμβαση του προξένου της Τουρκίας στη Ρόδο υπέρ των τουρκικών εταιρειών. Σύμφωνα με τον κ. Σπανό, εν όψει της εκδίκασης της υπόθεσης στο Τριμελές Πρωτοδικείο Ρόδου ο Τούρκος πρόξενος προειδοποίησε την ελληνική εταιρεία ότι αν επιμείνει στη δίωξη του Τούρκου πλοιάρχου και της τουρκικής εταιρείας που δραστηριοποιείται καθημερινά στις γραμμές Ρόδος - Μαρμαρίδα και Κως – Αλικαρνασσός, τότε τα ελληνικά πλοία που προσεγγίζουν το λιμάνι Μαρμαρίς θα αντιμετωπίσουν προβλήματα...
ΠΗΓΗ protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου