Το θέατρο και η έξυπνη παιδεία
Του Ν. Λυγερού
Στην κλασσική εκπαίδευση, το θέατρο χρησιμοποιείται ελάχιστα και μερικοί από τους μικρούς ανθρώπους δεν έχουν ασχοληθεί επί της ουσίας ποτέ με το θέατρο. Ενώ αυτό ανήκει εκ φύσης στην έξυπνη παιδεία, όχι απλώς επειδή αποτελεί μνημοσύνη της Ανθρωπότητας από την Αρχαιότητα, αλλά για την προσομοίωση που είναι. Το θέατρο επιτρέπει να ζήσουμε πολλές ζωές, επιτρέπει να εξετάσουμε πολλά σενάρια, να μελετήσουμε τους χαρακτήρες των ανθρώπων, να σκεφτούμε ομαδικά την ολοκλήρωση ενός έργου. Διότι στο θέατρο η ανθρώπινη φύση και η συνεννόηση είναι θεμελιακά στοιχεία. Δεν μιλούμε, βέβαια, για την επιθεώρηση που είναι καθαρά κοινωνική και δεν έχει βάθος χρόνου, αλλά για το γνήσιο θέατρο από το αρχαίο, το κλασσικό έως το πειραματικό. Αυτό το θέατρο ανήκει στην έξυπνη παιδεία και είναι μάλιστα από τα πρώτα μαθήματα όσον αφορά στην έννοια της ομάδας. Επίσης, η συγγραφή του, η σκηνοθεσία του αλλά και τα σκηνικά τους είναι μια μορφή δημιουργίας ενός παράλληλου κόσμου που δίνει τη δυνατότητα να εκφραστούμε διαφορετικά και βαθιά πάνω σε θέματα ουσίας. Αυτή η προσέγγιση είναι διαχρονική και φαίνεται με το πάχος της ιστορίας που διαθέτει το θέατρο από τότε που υπάρχει και σε επίσημη μορφή μάλιστα. Έτσι στην έξυπνη παιδεία, το θέατρο αποτελεί βασικό πυρήνα της ομαδικότητας με βάση τις σχέσεις και τους δεσμούς και δείχνει πρακτικά την έννοια της ομαδικής υπέρβασης, όταν ο καθένας παίζει ένα ρόλο συντονισμένο με τους άλλους. Διότι είναι μια ανθρώπινη σκακιέρα το θέατρο, όπου τα κομμάτια ενώνονται για να προστατέψουν την ουσία που παράγει η νοημοσύνη και η μνημοσύνη.
Οι εκκλησίες είναι θύματα εκ φύσης, διότι είναι φτιαγμένες για να είναι ανοιχτές σε όλους μέσα στις πόλεις δίχως καμιά ειδική προστασία. Έτσι συχνά πέφτουν θύματα της βαρβαρότητας και της γενοκτονίας, όταν υπάρχει πλαίσιο δράσης. Σε αντίθεση, τα μοναστήρια είναι χώρος αντίστασης. Διότι η πίστη αντιλαμβάνεται ότι λειτουργεί πάνω σε δύο θεμέλια, η διάδοση που αποτελεί τον στόχο των εκκλησιών και η συνέχεια που αφορά τα μοναστήρια λόγω της αντίστασης στους εχθρούς και γενικότερα της λήθης. Μάλιστα σε φάση κρίσης, όπου η διάδοση δεν είναι εφικτή, η διάσωση παίζει έναν κυρίαρχο ρόλο, γιατί διάσχισε τον Χρόνο. Έτσι τα μοναστήρια είναι ουσιαστικά τα κάστρα της Εκκλησίας, ενώ οι εκκλησίες είναι οι πλατείες. Τα μοναστήρια, ως κλειστοί κόσμοι, ανοίγονται, ενώ οι εκκλησίες ως ανοιχτοί κόσμοι κλείνονται. Έτσι, ανάλογα με τη φάση που βρισκόμαστε, τα μοναστήρια και οι εκκλησίες παίζουν ένα ρόλο συμπληρωματικό για την πίστη μας. Και με αυτόν τον τρόπο έχουν διασχίσει τους αιώνες, ενώ είχαν και οι δύο τόσους εχθρούς εναντίον τους που ήθελαν να επιβάλλουν πρώτα τη σιωπή και στη συνέχεια τη λήθη ως ταφόπλακα της μνήμης. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να αναγνωρίζουμε τη φύση αυτών των δομών για να αντιληφθούμε ότι οι εκκλησίες είναι οι αθώοι και τα μοναστήρια οι Δίκαιοι σ’ αυτόν τον αγώνα κατά της βαρβαρότητας και υπέρ της Ανθρωπότητας. Και οι πιστοί πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για να περάσουν από τη μία δομή στην άλλη, αν θέλουν να διαδώσουν το φως και να μην το σβήσει το σκοτάδι.
Του Ν. Λυγερού
Στην κλασσική εκπαίδευση, το θέατρο χρησιμοποιείται ελάχιστα και μερικοί από τους μικρούς ανθρώπους δεν έχουν ασχοληθεί επί της ουσίας ποτέ με το θέατρο. Ενώ αυτό ανήκει εκ φύσης στην έξυπνη παιδεία, όχι απλώς επειδή αποτελεί μνημοσύνη της Ανθρωπότητας από την Αρχαιότητα, αλλά για την προσομοίωση που είναι. Το θέατρο επιτρέπει να ζήσουμε πολλές ζωές, επιτρέπει να εξετάσουμε πολλά σενάρια, να μελετήσουμε τους χαρακτήρες των ανθρώπων, να σκεφτούμε ομαδικά την ολοκλήρωση ενός έργου. Διότι στο θέατρο η ανθρώπινη φύση και η συνεννόηση είναι θεμελιακά στοιχεία. Δεν μιλούμε, βέβαια, για την επιθεώρηση που είναι καθαρά κοινωνική και δεν έχει βάθος χρόνου, αλλά για το γνήσιο θέατρο από το αρχαίο, το κλασσικό έως το πειραματικό. Αυτό το θέατρο ανήκει στην έξυπνη παιδεία και είναι μάλιστα από τα πρώτα μαθήματα όσον αφορά στην έννοια της ομάδας. Επίσης, η συγγραφή του, η σκηνοθεσία του αλλά και τα σκηνικά τους είναι μια μορφή δημιουργίας ενός παράλληλου κόσμου που δίνει τη δυνατότητα να εκφραστούμε διαφορετικά και βαθιά πάνω σε θέματα ουσίας. Αυτή η προσέγγιση είναι διαχρονική και φαίνεται με το πάχος της ιστορίας που διαθέτει το θέατρο από τότε που υπάρχει και σε επίσημη μορφή μάλιστα. Έτσι στην έξυπνη παιδεία, το θέατρο αποτελεί βασικό πυρήνα της ομαδικότητας με βάση τις σχέσεις και τους δεσμούς και δείχνει πρακτικά την έννοια της ομαδικής υπέρβασης, όταν ο καθένας παίζει ένα ρόλο συντονισμένο με τους άλλους. Διότι είναι μια ανθρώπινη σκακιέρα το θέατρο, όπου τα κομμάτια ενώνονται για να προστατέψουν την ουσία που παράγει η νοημοσύνη και η μνημοσύνη.
Οι εκκλησίες είναι θύματα
Του Ν. Λυγερού
Του Ν. Λυγερού
Οι εκκλησίες είναι θύματα εκ φύσης, διότι είναι φτιαγμένες για να είναι ανοιχτές σε όλους μέσα στις πόλεις δίχως καμιά ειδική προστασία. Έτσι συχνά πέφτουν θύματα της βαρβαρότητας και της γενοκτονίας, όταν υπάρχει πλαίσιο δράσης. Σε αντίθεση, τα μοναστήρια είναι χώρος αντίστασης. Διότι η πίστη αντιλαμβάνεται ότι λειτουργεί πάνω σε δύο θεμέλια, η διάδοση που αποτελεί τον στόχο των εκκλησιών και η συνέχεια που αφορά τα μοναστήρια λόγω της αντίστασης στους εχθρούς και γενικότερα της λήθης. Μάλιστα σε φάση κρίσης, όπου η διάδοση δεν είναι εφικτή, η διάσωση παίζει έναν κυρίαρχο ρόλο, γιατί διάσχισε τον Χρόνο. Έτσι τα μοναστήρια είναι ουσιαστικά τα κάστρα της Εκκλησίας, ενώ οι εκκλησίες είναι οι πλατείες. Τα μοναστήρια, ως κλειστοί κόσμοι, ανοίγονται, ενώ οι εκκλησίες ως ανοιχτοί κόσμοι κλείνονται. Έτσι, ανάλογα με τη φάση που βρισκόμαστε, τα μοναστήρια και οι εκκλησίες παίζουν ένα ρόλο συμπληρωματικό για την πίστη μας. Και με αυτόν τον τρόπο έχουν διασχίσει τους αιώνες, ενώ είχαν και οι δύο τόσους εχθρούς εναντίον τους που ήθελαν να επιβάλλουν πρώτα τη σιωπή και στη συνέχεια τη λήθη ως ταφόπλακα της μνήμης. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να αναγνωρίζουμε τη φύση αυτών των δομών για να αντιληφθούμε ότι οι εκκλησίες είναι οι αθώοι και τα μοναστήρια οι Δίκαιοι σ’ αυτόν τον αγώνα κατά της βαρβαρότητας και υπέρ της Ανθρωπότητας. Και οι πιστοί πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για να περάσουν από τη μία δομή στην άλλη, αν θέλουν να διαδώσουν το φως και να μην το σβήσει το σκοτάδι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου