Το δωμάτιο στο οποίο κρύφτηκε παρέμεινε ανεξερεύνητο μέχρι το 1975
Για αιώνες, η ύπαρξή του ήταν άγνωστη. Σήμερα, όμως, το μυστικό δωμάτιο που ο Μιχαήλ Άγγελος χρησιμοποιούσε στη Φλωρεντία για να κρύβεται και να δημιουργεί μακριά από τα βλέμματα των πολέμιών του αναμένεται να ανοίξει σύντομα για το κοινό.
Σύμφωνα με την Telegraph, πρόκειται για ένα μικροσκοπικό δωμάτιο, το οποίο ο εμβληματικός ιταλός καλλιτέχνης χρησιμοποίησε κατά τη διάρκεια του 1530, όταν βρισκόταν στο στόχαστρο των Μεδίκων, επειδή υποστήριζε τη λαϊκή εξέγερση εναντίον τους.
Κατά τη διάρκεια των δύο μηνών που πέρασε σε αυτό, πολέμησε την πλήξη του, ζωγραφίζοντας με κάρβουνο και κιμωλία στους τοίχους, δημιουργώντας εξαίσιες ανθρώπινες μορφές.
Το κελί βρίσκεται κάτω από το παρεκκλήσι των Μεδίκων, ένα μαυσωλείο για τα μέλη της πιο ισχυρής οικογένειας της Φλωρεντίας. Κατά ειρωνικό τρόπο, ο ίδιος ο Μιχαήλ Άγγελος είχε αναλάβει την κατασκευή του. Η οικογένεια των Μεδίκων του έδωσε την άδεια να ολοκληρώσει το έργο του όταν έμαθε ότι κρυβόταν κάτω από αυτό.
«Κρύφτηκα σε ένα μικροσκοπικό κελί, τοποθετημένος μέσα σε αυτό όπως οι νεκροί Μέδικοι από πάνω μου, στην προσπάθειά μου να κρυφτώ από τους ζωντανούς απογόνους τους. Για να ξεχάσω τους φόβους μου, γέμισα τους τοίχους με σχέδια», υπενθύμισε ο ίδιος αργότερα.
Το δωμάτιο στο οποίο κρύφτηκε παρέμεινε ανεξερεύνητο μέχρι το 1975, όταν οι θεματοφύλακες βρήκαν τυχαία μια πόρτα παγιδευμένη κάτω από μια ντουλάπα. Η πόρτα αποκάλυψε στενά πέτρινα σκαλοπάτια που οδηγούσαν σε ένα ορθογώνιο δωμάτιο.
Οι τοίχοι ήταν βρώμικοι, αλλά τα λιτά περιγράμματα των σχεδίων ήταν ευδιάκριτα. Η λάσπη και η βρωμιά αφαιρέθηκαν προσεκτικά και τα σκίτσα αποκαλύφθηκαν, αλλά το δωμάτιο παρέμεινε κλειστό για να προστατευθούν τα πολύτιμα έργα τέχνης.
«Εργαζόμαστε για να κάνουμε το μυστικό δωμάτιο του Μιχαήλ Άγγελου επισκέψιμο», δήλωσε η Paola D'Agostino, διευθύντρια του Μουσείου Bargello. «Υπάρχει ένα σχέδιο που βρίσκεται σε εξέλιξη για να καταστεί ο χώρος ασφαλής για τους επισκέπτες», τονίζοντας ότι ευελπιστεί να ανοίξει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Η πρόσβαση στο χώρο είναι πιθανό να περιορίζεται σε μικρό αριθμό επισκεπτών τη φορά. «Για να φτάσετε σε αυτό πρέπει να κατεβείτε μια αρκετά στενή και απότομη σκάλα που δεν μπορεί να διευρυνθεί», δήλωσε η Monica Bietti, διευθύντρια του Μαυσωλείου των Μεδίκων. «Προς το παρόν είναι προσβάσιμο μόνο σε ακαδημαϊκούς. Έχουμε επίσης δημιουργήσει εικονικές φωτογραφίες του δωματίου, που επιτρέπουν στους επισκέπτες να το θαυμάσουν χωρίς να μπουν σε αυτό».
Τα σκίτσα μοιάζουν με μερικά από τα διασημότερα έργα του Μιχαήλ Αγγέλου, όπως το άγαλμα του Δαβίδ, μία από τις πιο γνωστές εικόνες της Αναγέννησης στην Ιταλία, αλλά και με πίνακες ζωγραφικής.
Ένα σκίτσο μιας μυώδης αρσενικής μορφής με το ένα χέρι απλωμένο, μοιάζει αρκετά με ένα πρόσφατο σχέδιο από κιμωλία της Ανάστασης του Χριστού. Το γενειοφόρο πρόσωπο ενός άνδρα είναι εντυπωσιακά παρόμοιο με ένα από τα μαρμάρινα αγάλματα του Μιχαήλ Άγγελου, στο σύμπλεγμα του Λαοκόοντος.
Ωστόσο, ορισμένες από τις εικόνες δεν είναι τίποτα περισσότερο από απλά σχέδια που ίσως δεν είναι έργα του Μιχαήλ Άγγελου αλλά συγχρόνων - ή ακόμη και σχεδιαστών που δούλευαν στο έργο του Μαυσωλείου των Μεδίκων.
Πηγή: in.gr, Telegraph
ΠΗΓΗ anaskafi
Σύμφωνα με την Telegraph, πρόκειται για ένα μικροσκοπικό δωμάτιο, το οποίο ο εμβληματικός ιταλός καλλιτέχνης χρησιμοποίησε κατά τη διάρκεια του 1530, όταν βρισκόταν στο στόχαστρο των Μεδίκων, επειδή υποστήριζε τη λαϊκή εξέγερση εναντίον τους.
Κατά τη διάρκεια των δύο μηνών που πέρασε σε αυτό, πολέμησε την πλήξη του, ζωγραφίζοντας με κάρβουνο και κιμωλία στους τοίχους, δημιουργώντας εξαίσιες ανθρώπινες μορφές.
Το κελί βρίσκεται κάτω από το παρεκκλήσι των Μεδίκων, ένα μαυσωλείο για τα μέλη της πιο ισχυρής οικογένειας της Φλωρεντίας. Κατά ειρωνικό τρόπο, ο ίδιος ο Μιχαήλ Άγγελος είχε αναλάβει την κατασκευή του. Η οικογένεια των Μεδίκων του έδωσε την άδεια να ολοκληρώσει το έργο του όταν έμαθε ότι κρυβόταν κάτω από αυτό.
«Κρύφτηκα σε ένα μικροσκοπικό κελί, τοποθετημένος μέσα σε αυτό όπως οι νεκροί Μέδικοι από πάνω μου, στην προσπάθειά μου να κρυφτώ από τους ζωντανούς απογόνους τους. Για να ξεχάσω τους φόβους μου, γέμισα τους τοίχους με σχέδια», υπενθύμισε ο ίδιος αργότερα.
Το δωμάτιο στο οποίο κρύφτηκε παρέμεινε ανεξερεύνητο μέχρι το 1975, όταν οι θεματοφύλακες βρήκαν τυχαία μια πόρτα παγιδευμένη κάτω από μια ντουλάπα. Η πόρτα αποκάλυψε στενά πέτρινα σκαλοπάτια που οδηγούσαν σε ένα ορθογώνιο δωμάτιο.
Οι τοίχοι ήταν βρώμικοι, αλλά τα λιτά περιγράμματα των σχεδίων ήταν ευδιάκριτα. Η λάσπη και η βρωμιά αφαιρέθηκαν προσεκτικά και τα σκίτσα αποκαλύφθηκαν, αλλά το δωμάτιο παρέμεινε κλειστό για να προστατευθούν τα πολύτιμα έργα τέχνης.
«Εργαζόμαστε για να κάνουμε το μυστικό δωμάτιο του Μιχαήλ Άγγελου επισκέψιμο», δήλωσε η Paola D'Agostino, διευθύντρια του Μουσείου Bargello. «Υπάρχει ένα σχέδιο που βρίσκεται σε εξέλιξη για να καταστεί ο χώρος ασφαλής για τους επισκέπτες», τονίζοντας ότι ευελπιστεί να ανοίξει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Η πρόσβαση στο χώρο είναι πιθανό να περιορίζεται σε μικρό αριθμό επισκεπτών τη φορά. «Για να φτάσετε σε αυτό πρέπει να κατεβείτε μια αρκετά στενή και απότομη σκάλα που δεν μπορεί να διευρυνθεί», δήλωσε η Monica Bietti, διευθύντρια του Μαυσωλείου των Μεδίκων. «Προς το παρόν είναι προσβάσιμο μόνο σε ακαδημαϊκούς. Έχουμε επίσης δημιουργήσει εικονικές φωτογραφίες του δωματίου, που επιτρέπουν στους επισκέπτες να το θαυμάσουν χωρίς να μπουν σε αυτό».
Τα σκίτσα μοιάζουν με μερικά από τα διασημότερα έργα του Μιχαήλ Αγγέλου, όπως το άγαλμα του Δαβίδ, μία από τις πιο γνωστές εικόνες της Αναγέννησης στην Ιταλία, αλλά και με πίνακες ζωγραφικής.
Ένα σκίτσο μιας μυώδης αρσενικής μορφής με το ένα χέρι απλωμένο, μοιάζει αρκετά με ένα πρόσφατο σχέδιο από κιμωλία της Ανάστασης του Χριστού. Το γενειοφόρο πρόσωπο ενός άνδρα είναι εντυπωσιακά παρόμοιο με ένα από τα μαρμάρινα αγάλματα του Μιχαήλ Άγγελου, στο σύμπλεγμα του Λαοκόοντος.
Ωστόσο, ορισμένες από τις εικόνες δεν είναι τίποτα περισσότερο από απλά σχέδια που ίσως δεν είναι έργα του Μιχαήλ Άγγελου αλλά συγχρόνων - ή ακόμη και σχεδιαστών που δούλευαν στο έργο του Μαυσωλείου των Μεδίκων.
Πηγή: in.gr, Telegraph
ΠΗΓΗ anaskafi
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου