Πέτρος Θεοχαρίδης
Από το philenews
Νέα ένταση παρατηρείται το τελευταίο διάστημα –ιδιαίτερα μετά τα συμβάντα στο τεμάχιο 3– στον πόλεμο των Navtex και αντι-Navtex, που δίνει η Κύπρος, έναντι της εξαιρετικά προκλητικής και επιθετικής τουρκικής τακτικής να προωθήσει γκρίζες ζώνες και αμφισβήτηση στην περιοχή ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας για έκδοση όλων των μορφών Navtex (έρευνας – διάσωσης, ασφάλειας ναυσιπλοΐας και μετεωρολογικές), παράλληλα με την προσπάθεια αμφισβήτησης της κυπριακής ΑΟΖ.
Τελευταία εξέλιξη, που αφήνει διεθνώς εκτεθειμένη την Τουρκία, η προσπάθεια να δείξει ότι είναι το κέντρο της Αττάλειας που έχει αρμοδιότητα στην περιοχή και όχι η καθορισμένη με διεθνείς ρυθμίσεις Αρχή, δηλαδή το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΚΣΕΔ) Λάρνακας της Κυπριακής Δημοκρατίας, είναι η Navtex της για το γερμανικό ακαδημαϊκό ερευνητικό πλοίο «Maria S. Merian» όπως και, σε δεύτερο στάδιο, η Navtex για τις έρευνες της ExxonMobil στο «10».
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι οι τελευταίες Navtex της Δημοκρατίας, όπως και οι παράνομες της Τουρκίας, που λαμβάνουν στις οθόνες και τα εκτυπωτικά των ειδικών τους συσκευών τα πλοία που πλέουν στην ανατολική Μεσόγειο, δεν έχουν οδηγίες για ασφάλεια, ως συνήθως, αλλά πολιτικό περιεχόμενο, ως προς το ποια Navtex ισχύει και ποια όχι.
Όπως ήδη αποκάλυψε ο «Φ», η Τουρκία είχε σπεύσει το περασμένο Σάββατο να εκδώσει Navtex για τις έρευνες του γερμανικού ερευνητικού πλοίου (ιδιοκτησίας του κράτους της Γερμανίας), ενώ οι ιθύνοντες του πλοίου είχαν ήδη αποταθεί στις νόμιμες Αρχές, την Κυπριακή Δημοκρατία, για έκδοση της Navtex στην περιοχή ευθύνης της. Ακολούθησε Navtex του Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης για την περιοχή ωκεανογραφικών ερευνών του «Maria S. Merian” που καθόριζε τη θαλάσσια περιοχή νότια της Κύπρου και την περίοδο διεξαγωγής των ερευνών.
Η Τουρκία εξέδωσε και δεύτερη παράνομη Navtex, χωρίς να ακυρώσει την προηγούμενή της, ορίζοντας άλλη περιοχή και από αυτήν που είχε δώσει αρχικά, αλλά και από αυτήν που αναφέρεται στη Navtex της Κυπριακής Δημοκρατίας. Με άλλες παράνομες Navtex, που εξέδωσε ταυτόχρονα, χαρακτήριζε αναρμόδια Αρχή την Κυπριακή Δημοκρατία και «ακύρωνε» την κυπριακή Navtex, ενώ ταυτόχρονα αναφερόταν και στη Navtex για το τεμάχιο 10, χαρακτηρίζοντας «παράνομη» τη δραστηριότητα ExxonMobil για έρευνες.
Το βράδυ της Πέμπτης απάντησε το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης με νέα Navtex, με την NR 114/18: «Σε προσοχή όλων των ναυτικών που πλέουν εντός των ορίων της περιοχής έρευνας και διάσωσης της Κυπριακής Δημοκρατίας και της ΑΟΖ. Ενημερώνεστε ότι η Οδηγία προς Ναυτιλλομένους (Navtex) NR 324/18 που εκδόθηκε από τον Σταθμό Αττάλειας που αναφέρεται στη δραστηριότητα του «Maria S. Merian” είναι άκυρη.
Το “Maria S. Merian” έχει αδειοδοτηθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία για να πραγματοποιήσει επιστημονικές ερευνητικές δραστηριότητες στην ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο Σταθμός της Κυπριακής Δημοκρατίας βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με το πλοίο και, όποτε είναι απαραίτητο και για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, ενημερώνει τους ναυτικούς στον τομέα ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας, εκδίδοντας την κατάλληλη προειδοποίηση πλοήγησης, χωρίς να επηρεάζεται η θαλάσσια κυκλοφορία στην περιοχή. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλείστε να επικοινωνήσετε με το ΚΣΕΔ Λάρνακας/Κύπρου και τον Σταθμό του Κύπρος – Ράδιο (Κύπρος Radio/5ΒΑ)».
Επίσης, το βράδυ της Πέμπτης, το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης εξέδωσε ακόμα μία σημαντική Navtex, καθορίζοντας με αυστηρό πλέον τρόπο την αρμοδιότητά της σε σχέση με τις διεθνείς ρυθμίσεις και απαντώντας στην τουρκική αμφισβήτηση: «Ειδοποίηση προς ναυτιλλομένους 113/18: Ενημερώνονται όλοι ότι οι ειδοποιήσεις ναυσιπλοΐας NR 0322/18 και NR 0323/18 είναι παράνομες και συνιστούν παραβίαση της επικράτειας της Κυπριακής Δημοκρατίας, του διεθνούς δικαίου και των διαδικασιών θαλάσσιας ασφάλειας. Είναι επίσης επικίνδυνες για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην περιοχή. Ο μόνος εξουσιοδοτημένος σταθμός στην περιοχή ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας (Περιοχή Ευθύνης Έρευνας – Διάσωσης που συμπίπτει με την Περιοχή Πληροφοριών Πτήσεων (FIR) Λευκωσίας) είναι το ΚΣΕΔ Λάρνακας – Κύπρος Ράδιο – 5ΒΑ».
Η εν λόγω Navtex, η οποία για πρώτη φορά, σύμφωνα με τα στοιχεία του «Φ», καθορίζει με τόσο σαφή και αυστηρό τρόπο την αρμοδιότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας στην περιοχή, αφορά και τις «Navtex» της Τουρκίας ότι το ΚΣΕΔ είναι δήθεν αναρμόδιο για έκδοση ειδοποιήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο.
Επικαλείται Συνθήκη Εγγυήσεως η Τουρκία
Με νέα «Navtex» η Τουρκία θέτει τις πολιτικές της προτάξεις για μη αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά επικαλείται και τη Συνθήκη Εγγυήσεων –προσδίδοντας ακόμα πιο πλατιές προεκτάσεις– στην προσπάθειά της να αιτιολογήσει την παράνομη επέμβασή της στη ναυσιπλοΐα της περιοχής.
Με την N/W: 0327/18 που εξέδωσε νωρίς χθες, αναφερόμενη μάλιστα ευρύτερα σε «Μεσόγειο Θάλασσα» και όχι Ανατολική Μεσόγειο που αφορούν οι Navtex, αναφέρει:
1 Η «Κύπρος» που αναφέρεται στην NR 114/18, που εξέδωσε η Λάρνακα, δεν είναι το αρχικό κράτος της εταιρικής σχέσης που ιδρύθηκε το 1960.
2 Ως εκ τούτου, η Τουρκία δηλώνει ότι η έννοια της «Κύπρου» δεν ισοδυναμεί με καμία μορφή αναγνώρισης της κυπριακής διοίκησης, ούτε θίγει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της Τουρκίας που απορρέουν από τη Συνθήκη Εγγυήσεως και τη Συνθήκη Εγκατάστασης του 1960.
3 Οι προσπάθειες νομιμοποίησης των παράνομων αξιώσεων της ελληνοκυπριακής διοίκησης μέσω της NR 114/18 της Λάρνακας είναι άκυρες και δεν ήταν ούτε θα γίνουν αποδεκτές από την Τουρκία.
4 Ο τουρκικός σταθμός Αττάλειας εξακολουθεί να είναι έγκυρος και αποτελεσματικός. Ο σταθμός Αττάλειας θα συνεχίσει να δημοσιεύει Navtex μηνύματα για την ασφάλεια των ναυτικών.
Πέτρος Θεοχαρίδης
Από το philenews
Νέα ένταση παρατηρείται το τελευταίο διάστημα –ιδιαίτερα μετά τα συμβάντα στο τεμάχιο 3– στον πόλεμο των Navtex και αντι-Navtex, που δίνει η Κύπρος, έναντι της εξαιρετικά προκλητικής και επιθετικής τουρκικής τακτικής να προωθήσει γκρίζες ζώνες και αμφισβήτηση στην περιοχή ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας για έκδοση όλων των μορφών Navtex (έρευνας – διάσωσης, ασφάλειας ναυσιπλοΐας και μετεωρολογικές), παράλληλα με την προσπάθεια αμφισβήτησης της κυπριακής ΑΟΖ.
Τελευταία εξέλιξη, που αφήνει διεθνώς εκτεθειμένη την Τουρκία, η προσπάθεια να δείξει ότι είναι το κέντρο της Αττάλειας που έχει αρμοδιότητα στην περιοχή και όχι η καθορισμένη με διεθνείς ρυθμίσεις Αρχή, δηλαδή το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΚΣΕΔ) Λάρνακας της Κυπριακής Δημοκρατίας, είναι η Navtex της για το γερμανικό ακαδημαϊκό ερευνητικό πλοίο «Maria S. Merian» όπως και, σε δεύτερο στάδιο, η Navtex για τις έρευνες της ExxonMobil στο «10».
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι οι τελευταίες Navtex της Δημοκρατίας, όπως και οι παράνομες της Τουρκίας, που λαμβάνουν στις οθόνες και τα εκτυπωτικά των ειδικών τους συσκευών τα πλοία που πλέουν στην ανατολική Μεσόγειο, δεν έχουν οδηγίες για ασφάλεια, ως συνήθως, αλλά πολιτικό περιεχόμενο, ως προς το ποια Navtex ισχύει και ποια όχι.
Όπως ήδη αποκάλυψε ο «Φ», η Τουρκία είχε σπεύσει το περασμένο Σάββατο να εκδώσει Navtex για τις έρευνες του γερμανικού ερευνητικού πλοίου (ιδιοκτησίας του κράτους της Γερμανίας), ενώ οι ιθύνοντες του πλοίου είχαν ήδη αποταθεί στις νόμιμες Αρχές, την Κυπριακή Δημοκρατία, για έκδοση της Navtex στην περιοχή ευθύνης της. Ακολούθησε Navtex του Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης για την περιοχή ωκεανογραφικών ερευνών του «Maria S. Merian” που καθόριζε τη θαλάσσια περιοχή νότια της Κύπρου και την περίοδο διεξαγωγής των ερευνών.
Η Τουρκία εξέδωσε και δεύτερη παράνομη Navtex, χωρίς να ακυρώσει την προηγούμενή της, ορίζοντας άλλη περιοχή και από αυτήν που είχε δώσει αρχικά, αλλά και από αυτήν που αναφέρεται στη Navtex της Κυπριακής Δημοκρατίας. Με άλλες παράνομες Navtex, που εξέδωσε ταυτόχρονα, χαρακτήριζε αναρμόδια Αρχή την Κυπριακή Δημοκρατία και «ακύρωνε» την κυπριακή Navtex, ενώ ταυτόχρονα αναφερόταν και στη Navtex για το τεμάχιο 10, χαρακτηρίζοντας «παράνομη» τη δραστηριότητα ExxonMobil για έρευνες.
Το βράδυ της Πέμπτης απάντησε το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης με νέα Navtex, με την NR 114/18: «Σε προσοχή όλων των ναυτικών που πλέουν εντός των ορίων της περιοχής έρευνας και διάσωσης της Κυπριακής Δημοκρατίας και της ΑΟΖ. Ενημερώνεστε ότι η Οδηγία προς Ναυτιλλομένους (Navtex) NR 324/18 που εκδόθηκε από τον Σταθμό Αττάλειας που αναφέρεται στη δραστηριότητα του «Maria S. Merian” είναι άκυρη.
Το “Maria S. Merian” έχει αδειοδοτηθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία για να πραγματοποιήσει επιστημονικές ερευνητικές δραστηριότητες στην ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο Σταθμός της Κυπριακής Δημοκρατίας βρίσκεται σε άμεση επικοινωνία με το πλοίο και, όποτε είναι απαραίτητο και για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, ενημερώνει τους ναυτικούς στον τομέα ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας, εκδίδοντας την κατάλληλη προειδοποίηση πλοήγησης, χωρίς να επηρεάζεται η θαλάσσια κυκλοφορία στην περιοχή. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλείστε να επικοινωνήσετε με το ΚΣΕΔ Λάρνακας/Κύπρου και τον Σταθμό του Κύπρος – Ράδιο (Κύπρος Radio/5ΒΑ)».
Επίσης, το βράδυ της Πέμπτης, το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης εξέδωσε ακόμα μία σημαντική Navtex, καθορίζοντας με αυστηρό πλέον τρόπο την αρμοδιότητά της σε σχέση με τις διεθνείς ρυθμίσεις και απαντώντας στην τουρκική αμφισβήτηση: «Ειδοποίηση προς ναυτιλλομένους 113/18: Ενημερώνονται όλοι ότι οι ειδοποιήσεις ναυσιπλοΐας NR 0322/18 και NR 0323/18 είναι παράνομες και συνιστούν παραβίαση της επικράτειας της Κυπριακής Δημοκρατίας, του διεθνούς δικαίου και των διαδικασιών θαλάσσιας ασφάλειας. Είναι επίσης επικίνδυνες για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην περιοχή. Ο μόνος εξουσιοδοτημένος σταθμός στην περιοχή ευθύνης της Κυπριακής Δημοκρατίας (Περιοχή Ευθύνης Έρευνας – Διάσωσης που συμπίπτει με την Περιοχή Πληροφοριών Πτήσεων (FIR) Λευκωσίας) είναι το ΚΣΕΔ Λάρνακας – Κύπρος Ράδιο – 5ΒΑ».
Η εν λόγω Navtex, η οποία για πρώτη φορά, σύμφωνα με τα στοιχεία του «Φ», καθορίζει με τόσο σαφή και αυστηρό τρόπο την αρμοδιότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας στην περιοχή, αφορά και τις «Navtex» της Τουρκίας ότι το ΚΣΕΔ είναι δήθεν αναρμόδιο για έκδοση ειδοποιήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο.
Επικαλείται Συνθήκη Εγγυήσεως η Τουρκία
Με νέα «Navtex» η Τουρκία θέτει τις πολιτικές της προτάξεις για μη αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά επικαλείται και τη Συνθήκη Εγγυήσεων –προσδίδοντας ακόμα πιο πλατιές προεκτάσεις– στην προσπάθειά της να αιτιολογήσει την παράνομη επέμβασή της στη ναυσιπλοΐα της περιοχής.
Με την N/W: 0327/18 που εξέδωσε νωρίς χθες, αναφερόμενη μάλιστα ευρύτερα σε «Μεσόγειο Θάλασσα» και όχι Ανατολική Μεσόγειο που αφορούν οι Navtex, αναφέρει:
1 Η «Κύπρος» που αναφέρεται στην NR 114/18, που εξέδωσε η Λάρνακα, δεν είναι το αρχικό κράτος της εταιρικής σχέσης που ιδρύθηκε το 1960.
2 Ως εκ τούτου, η Τουρκία δηλώνει ότι η έννοια της «Κύπρου» δεν ισοδυναμεί με καμία μορφή αναγνώρισης της κυπριακής διοίκησης, ούτε θίγει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της Τουρκίας που απορρέουν από τη Συνθήκη Εγγυήσεως και τη Συνθήκη Εγκατάστασης του 1960.
3 Οι προσπάθειες νομιμοποίησης των παράνομων αξιώσεων της ελληνοκυπριακής διοίκησης μέσω της NR 114/18 της Λάρνακας είναι άκυρες και δεν ήταν ούτε θα γίνουν αποδεκτές από την Τουρκία.
4 Ο τουρκικός σταθμός Αττάλειας εξακολουθεί να είναι έγκυρος και αποτελεσματικός. Ο σταθμός Αττάλειας θα συνεχίσει να δημοσιεύει Navtex μηνύματα για την ασφάλεια των ναυτικών.
Πέτρος Θεοχαρίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου