Η ενεργειακή Κρήτη
Του Ν. Λυγερού
Με το τέλος των περιβαλλοντικών μελετών για τις θαλάσσιες περιοχές Δυτικά Κρήτης και ΝοτιοΔυτικά Κρήτης, ο διαγωνισμός προχωρά επίσημα για την κοινοπραξία Exxon Mobil, Total και Ελληνικά Πετρέλαια και κατά συνέπεια το όραμα της ενεργειακής Κρήτης αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα, πράγμα το οποίο θα αναβαθμίσει επί της ουσίας τον ρόλο της Περιφέρειας Κρήτης αφού ο νόμος περί υδρογονανθράκων 2289/1995 και η τροπολογία 4001/2011 προβλέπει ότι το 5% των απολαβών του Ελληνικού Δημοσίου θα ανήκει σε αυτή, αλλά και το 20% για εκπαιδευτικά και περιβαλλοντικά προγράμματα. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι το φυσικό αέριο θα μπει στη ζωή μας και θα μας επιτρέψει να απαλλαγούμε από τους ρύπους που προκαλεί το ναυτιλιακό πετρέλαιο. Αυτό θα είναι και τουριστικά ένα πλεονέκτημα, διότι δεν θα έχει πια αυτούς τους ηλεκτρικούς σταθμούς με τα φουγάρα τους, αλλά αναβαθμισμένους που θα είναι φιλικοί προς το περιβάλλον. Επίσης μας δίνει δυνατότητα να σκεφτούμε και κρητικό δίκτυο διανομής φυσικού αερίου για τον πληθυσμό. Με άλλα λόγια πρόκειται για μια αναβάθμιση της περιοχής, η οποία μπορεί να αλλάξει με καινοτόμο τρόπο και τον πολιτιστικό τομέα αφού θα έχουμε πια πόρους και για την αναστήλωση των νεοκλασικών κτιρίων, την αξιοποίηση αρχαιολογικών χώρων και την αναβάθμιση των εν δυνάμει μνημείων παγκόσμιας κληρονομίας που πρέπει να αποκτήσει η Κρήτη. Όλο αυτό το πλαίσιο σημαίνει ότι δεν πρόκειται μόνο για μια γεωπολιτική αλλαγή, αλλά και για μια αυξημένη ποιότητα ζωής που θα επηρεάσει όλους τους κατοίκους του νησιού.
Το Αεροδρόμιο της Μακεδονίας
Του Ν. Λυγερού
Όλοι οι Έλληνες ξέρουν για ποιο λόγο το αεροδρόμιο της Μακεδονίας ονομάστηκε με αυτόν τον τρόπο και πότε έγινε. Είναι λοιπόν θλιβερό να βλέπεις έναν πρωθυπουργό να ντρέπεται να το ονομάσει με αυτόν τον τρόπο όταν βρίσκεται στα Σκόπια και να χρησιμοποιεί την ορολογία που αναζητούν εδώ και χρόνια οι Σκοπιανοί. Έτσι και πάλι φαίνεται ότι το Προσύμφωνο όχι μόνο δεν έλυσε τίποτα, αλλά παράγει συνεχώς νέα προβλήματα, διότι επιτρέπει στους Σκοπιανούς να ζητούν όλο και περισσότερα επειδή βλέπουν την άψογη υποχωρητικότητα της κυβέρνησης που ακολουθεί την τακτική της για την αποδόμηση του Ελληνισμού. Ήδη το Προσύμφωνο απέφευγε να χρησιμοποιεί τη λέξη Μακεδονία και την έχει αντικαταστήσει με την έκφραση Βόρεια περιοχή του Πρώτου Μέρους. Αλλά τώρα βλέπουμε τον υποστηρικτή της να μαζεύεται ακόμα περισσότερο για να μην ενοχλήσει το Δεύτερο Μέρος ακόμα και μια αναφορά στο Αεροδρόμιο της Μακεδονίας. Είναι ένα ερώτημα για το τι άλλο θα ζήσουμε έως την ακύρωση του Προσυμφώνου, αφού η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει πίσω για την προπαγάνδα της, διότι ακολουθεί κατά γράμμα τη θέληση του σταλινικού πυρήνα της, και θα συνεχίσει με αυτόν τον τρόπο μέχρι να πέσει λόγω της επιλογής του ελληνικού λαού.
Του Ν. Λυγερού
Με το τέλος των περιβαλλοντικών μελετών για τις θαλάσσιες περιοχές Δυτικά Κρήτης και ΝοτιοΔυτικά Κρήτης, ο διαγωνισμός προχωρά επίσημα για την κοινοπραξία Exxon Mobil, Total και Ελληνικά Πετρέλαια και κατά συνέπεια το όραμα της ενεργειακής Κρήτης αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα, πράγμα το οποίο θα αναβαθμίσει επί της ουσίας τον ρόλο της Περιφέρειας Κρήτης αφού ο νόμος περί υδρογονανθράκων 2289/1995 και η τροπολογία 4001/2011 προβλέπει ότι το 5% των απολαβών του Ελληνικού Δημοσίου θα ανήκει σε αυτή, αλλά και το 20% για εκπαιδευτικά και περιβαλλοντικά προγράμματα. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι το φυσικό αέριο θα μπει στη ζωή μας και θα μας επιτρέψει να απαλλαγούμε από τους ρύπους που προκαλεί το ναυτιλιακό πετρέλαιο. Αυτό θα είναι και τουριστικά ένα πλεονέκτημα, διότι δεν θα έχει πια αυτούς τους ηλεκτρικούς σταθμούς με τα φουγάρα τους, αλλά αναβαθμισμένους που θα είναι φιλικοί προς το περιβάλλον. Επίσης μας δίνει δυνατότητα να σκεφτούμε και κρητικό δίκτυο διανομής φυσικού αερίου για τον πληθυσμό. Με άλλα λόγια πρόκειται για μια αναβάθμιση της περιοχής, η οποία μπορεί να αλλάξει με καινοτόμο τρόπο και τον πολιτιστικό τομέα αφού θα έχουμε πια πόρους και για την αναστήλωση των νεοκλασικών κτιρίων, την αξιοποίηση αρχαιολογικών χώρων και την αναβάθμιση των εν δυνάμει μνημείων παγκόσμιας κληρονομίας που πρέπει να αποκτήσει η Κρήτη. Όλο αυτό το πλαίσιο σημαίνει ότι δεν πρόκειται μόνο για μια γεωπολιτική αλλαγή, αλλά και για μια αυξημένη ποιότητα ζωής που θα επηρεάσει όλους τους κατοίκους του νησιού.
Το Αεροδρόμιο της Μακεδονίας
Του Ν. Λυγερού
Όλοι οι Έλληνες ξέρουν για ποιο λόγο το αεροδρόμιο της Μακεδονίας ονομάστηκε με αυτόν τον τρόπο και πότε έγινε. Είναι λοιπόν θλιβερό να βλέπεις έναν πρωθυπουργό να ντρέπεται να το ονομάσει με αυτόν τον τρόπο όταν βρίσκεται στα Σκόπια και να χρησιμοποιεί την ορολογία που αναζητούν εδώ και χρόνια οι Σκοπιανοί. Έτσι και πάλι φαίνεται ότι το Προσύμφωνο όχι μόνο δεν έλυσε τίποτα, αλλά παράγει συνεχώς νέα προβλήματα, διότι επιτρέπει στους Σκοπιανούς να ζητούν όλο και περισσότερα επειδή βλέπουν την άψογη υποχωρητικότητα της κυβέρνησης που ακολουθεί την τακτική της για την αποδόμηση του Ελληνισμού. Ήδη το Προσύμφωνο απέφευγε να χρησιμοποιεί τη λέξη Μακεδονία και την έχει αντικαταστήσει με την έκφραση Βόρεια περιοχή του Πρώτου Μέρους. Αλλά τώρα βλέπουμε τον υποστηρικτή της να μαζεύεται ακόμα περισσότερο για να μην ενοχλήσει το Δεύτερο Μέρος ακόμα και μια αναφορά στο Αεροδρόμιο της Μακεδονίας. Είναι ένα ερώτημα για το τι άλλο θα ζήσουμε έως την ακύρωση του Προσυμφώνου, αφού η κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει πίσω για την προπαγάνδα της, διότι ακολουθεί κατά γράμμα τη θέληση του σταλινικού πυρήνα της, και θα συνεχίσει με αυτόν τον τρόπο μέχρι να πέσει λόγω της επιλογής του ελληνικού λαού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου