Του Ν. Λυγερού
Η ανάπτυξη της Ελλάδας δεν πρόκειται να έρθει από μικρά έργα, αλλά από μεγάλα και στρατηγικά, που αλλάζουν θεμελιακά τα δεδομένα. Ένα από αυτά, χωρίς να έχει βέβαια την αποκλειστικότητα, είναι η αξιοποίηση της ελληνικής ΑΟΖ. Αυτό μπορεί να γίνει με τη θέσπιση, με τις οριοθετήσεις με την Αλβανία, Ιταλία, Λιβύη, Αίγυπτο και την Κύπρο, με τα θαλάσσια οικόπεδα 2 και 10 και θαλάσσια περιοχή Ιόνιο με τις εταιρείες Total, Edison, Repsol και Ελληνικά Πετρέλαια, με τις θαλάσσιες περιοχές Δυτικά Κρήτης και Νότιοδυτικά Κρήτης με τις εταιρείες Exxon Mobil, Total και Ελληνικά Πετρέλαια, με το ηλεκτρικό καλώδιο EuroAsia Interconnector, με τον αγωγό φυσικού αερίου East Med, με τις συμμαχίες που δημιουργούνται με τα άλλα κράτη που παίζουν σε αυτήν την ενεργειακή σκακιέρα της Ανατολικής Μεσογείου. Δηλαδή έχουμε τεράστιες δυνατότητες που μπορούν να επεκταθούν με το δίκτυο των καραβιών LNG και τους τερματικούς σταθμούς υγροποίησης φυσικού αερίου. Όλα αυτά τα δεδομένα πρέπει να είναι στη σκέψη των Υπουργών Ανάπτυξης, Ενέργειας, Εξωτερικών και Άμυνας για να μπορέσουν να συντονιστούν και να παράγουν ένα εθνικό έργο που έχει ευρωπαϊκές διαστάσεις με διεθνή εμβέλεια. Πρόκειται λοιπόν για τον πυρήνα της ανάπτυξης της Ελλάδας, αφού επιτρέπει ανάκαμψη και ενισχύει ταυτόχρονα και άλλα έργα εθνικής σημασίας.
Η ανάπτυξη της Ελλάδας δεν πρόκειται να έρθει από μικρά έργα, αλλά από μεγάλα και στρατηγικά, που αλλάζουν θεμελιακά τα δεδομένα. Ένα από αυτά, χωρίς να έχει βέβαια την αποκλειστικότητα, είναι η αξιοποίηση της ελληνικής ΑΟΖ. Αυτό μπορεί να γίνει με τη θέσπιση, με τις οριοθετήσεις με την Αλβανία, Ιταλία, Λιβύη, Αίγυπτο και την Κύπρο, με τα θαλάσσια οικόπεδα 2 και 10 και θαλάσσια περιοχή Ιόνιο με τις εταιρείες Total, Edison, Repsol και Ελληνικά Πετρέλαια, με τις θαλάσσιες περιοχές Δυτικά Κρήτης και Νότιοδυτικά Κρήτης με τις εταιρείες Exxon Mobil, Total και Ελληνικά Πετρέλαια, με το ηλεκτρικό καλώδιο EuroAsia Interconnector, με τον αγωγό φυσικού αερίου East Med, με τις συμμαχίες που δημιουργούνται με τα άλλα κράτη που παίζουν σε αυτήν την ενεργειακή σκακιέρα της Ανατολικής Μεσογείου. Δηλαδή έχουμε τεράστιες δυνατότητες που μπορούν να επεκταθούν με το δίκτυο των καραβιών LNG και τους τερματικούς σταθμούς υγροποίησης φυσικού αερίου. Όλα αυτά τα δεδομένα πρέπει να είναι στη σκέψη των Υπουργών Ανάπτυξης, Ενέργειας, Εξωτερικών και Άμυνας για να μπορέσουν να συντονιστούν και να παράγουν ένα εθνικό έργο που έχει ευρωπαϊκές διαστάσεις με διεθνή εμβέλεια. Πρόκειται λοιπόν για τον πυρήνα της ανάπτυξης της Ελλάδας, αφού επιτρέπει ανάκαμψη και ενισχύει ταυτόχρονα και άλλα έργα εθνικής σημασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου