Στις 4 Μαΐου 2020 κατατέθηκε για κύρωση από τη Βουλή το σχέδιο νόμου
του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο «Κύρωση της
Διακυβερνητικής Συμφωνίας μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Κράτους
του Ισραήλ, της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Ιταλικής Δημοκρατίας για
ένα Σύστημα Αγωγού για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ανατολική
Μεσόγειο προς τις ευρωπαϊκές αγορές».
Στο σχέδιο νόμου περιέχεται το περιεχόμενο της διεθνούς σύμβασης που υπογράφηκε στις 2 Ιανουαρίου 2020 στην Αθήνα, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του Πρωθυπουργού του Ισραήλ Benjamin Netanyahu και του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη, από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη, τον υπουργό Ενέργειας του Ισραήλ Yuval Steinitz και τον υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας της Κύπρου Γιώργο Λακκοτρύπη.
Επιπλέον υπάρχουν τρία παραρτήματα, τα οποία αναφέρονται σε ειδικότερα θέματα της υπό κύρωση Συμφωνίας (περιγραφή του Συστήματος Αγωγού, πληροφορίες και στοιχεία για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης κ.λπ.).
Την ψήφιση του νομοσχεδίου εισηγούνται οι υπουργοί Οικονομικών (Χρήστος Σταϊκούρας), Εξωτερικών (Νικόλαος Δένδριας), Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Κωνσταντίνος Χατζηδάκης) και Δικαιοσύνης (Κωνσταντίνος Τσιάρας).
Στο μεταξύ η κοινοπραξία υλοποίησης του EastMed, IGI Poseidon, προχώρησε σε ανοικτή πρόσκληση για την προεπιλογή δύο υποψήφιων αναδόχων αναφορικά με τον σχεδιασμό, την προμήθεια, την κατασκευή, τη μεταφορά, την εγκατάσταση και το pre-commissioning των τμημάτων του έργου, όπως η ΔΕΠΑ ανακοινώνει. Η ΔΕΠΑ συμμετέχει στην IGI Poseidon με ποσοστό 50%. Ο EastMed προορίζεται να μεταφέρει το φυσικό αέριο της Ανατολικής Μεσογείου μέσω της Ελλάδας στην Ιταλία και, τελικά, τη Δυτική Ευρώπη.
H Ελλάδα μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη
από την ενεργειακή της “αναβάθμιση”, τα οποία -μεταξύ άλλων- είναι
οικονομικής φύσεως (τέλη μεταφοράς) και κυρίως γεωπολιτικά, με την
ανάδειξη της χώρας μας σε ενεργειακό κόμβο. Eίναι προφανές από δηλώσεις
κορυφαίων Αμερικανών αξιωματούχων, πως η τρέχουσα διάθεση της
Ουάσιγκτον, δεν είναι να αφήσει την Άγκυρα (και τη Ρωσία) να ανακατευτεί
στα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου και προτιμά έναν αξιόπιστο
άξονα Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ + Αιγύπτου, για να εξορυχθούν οι
υδρογονάνθρακες και να κατευθυνθούν στην ενεργειακά “πεινασμένη” και
εξαρτώμενη από τη Ρωσία, Ευρώπη.
ΠΗΓΗ ptisidiastima
Στο σχέδιο νόμου περιέχεται το περιεχόμενο της διεθνούς σύμβασης που υπογράφηκε στις 2 Ιανουαρίου 2020 στην Αθήνα, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του Πρωθυπουργού του Ισραήλ Benjamin Netanyahu και του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη, από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη, τον υπουργό Ενέργειας του Ισραήλ Yuval Steinitz και τον υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας της Κύπρου Γιώργο Λακκοτρύπη.
Επιπλέον υπάρχουν τρία παραρτήματα, τα οποία αναφέρονται σε ειδικότερα θέματα της υπό κύρωση Συμφωνίας (περιγραφή του Συστήματος Αγωγού, πληροφορίες και στοιχεία για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης κ.λπ.).
Την ψήφιση του νομοσχεδίου εισηγούνται οι υπουργοί Οικονομικών (Χρήστος Σταϊκούρας), Εξωτερικών (Νικόλαος Δένδριας), Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Κωνσταντίνος Χατζηδάκης) και Δικαιοσύνης (Κωνσταντίνος Τσιάρας).
Στο μεταξύ η κοινοπραξία υλοποίησης του EastMed, IGI Poseidon, προχώρησε σε ανοικτή πρόσκληση για την προεπιλογή δύο υποψήφιων αναδόχων αναφορικά με τον σχεδιασμό, την προμήθεια, την κατασκευή, τη μεταφορά, την εγκατάσταση και το pre-commissioning των τμημάτων του έργου, όπως η ΔΕΠΑ ανακοινώνει. Η ΔΕΠΑ συμμετέχει στην IGI Poseidon με ποσοστό 50%. Ο EastMed προορίζεται να μεταφέρει το φυσικό αέριο της Ανατολικής Μεσογείου μέσω της Ελλάδας στην Ιταλία και, τελικά, τη Δυτική Ευρώπη.
ΠΗΓΗ ptisidiastima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου