Τετάρτη 11 Αυγούστου 2021

Προς απανταχού ανόητους: ΔΕΝ πετούν τσάμπα τα CH-47 Chinook ούτε είναι αεροταξί…

Η Αεροπορία Στρατού εδώ και χρόνια έχει προειδοποιήσει ότι μελλοντικά θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα. Το γεγονός πως υπάρχουν διαθέσιμα μέσα οφείλεται αποκλειστικά στις προσπάθειες που κάνουν οι μηχανικοί των ελικοπτέρων που μετά την τελευταία προσγείωση ρίχνονται στην μάχη με τις μηχανές. Και αυτό δεν συμβαίνει τώρα, εν μέσω της κρίσης με τις εκατοντάδες εστίες φωτιάς. Αυτό συνέβαινε και πέρσι το καλοκαίρι κατά την Ελληνοτουρκική κρίση αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και κάθε χρόνου όπου τα Chinook πρέπει να εξυπηρετούν επιχειρησιακά τα στελέχη του Στρατού Ξηράς. Αλλά τα προβλήματα που χρονίζουν έχουν αποτυπωθεί τουλάχιστον μια τριετία πριν, σε έκθεση της ΔΑΣ που έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τα υπέρ πολύτιμα ελικόπτερα Chinook.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γ.Σ
ΠΗΓΗ: Hellas Journal


Τότε αυτό είχε γίνει διότι έναν χρόνο πριν (το 2017) τα CH-47D είχαν συμπληρώσει 676 ώρες για αεροδιακομιδές και είχαν γράψει περισσότερες από 500 ώρες σε αποστολές αεροπυρόσβεσης. Μάλιστα η πρόβλεψη των ωρών αυτών είχε ξεπεράσει κατά 142% εκείνες που είχαν αρχικά υπολογιστεί, οι οποίες δεν ξεπερνούσαν τις 360 ώρες πτήσης.

Κάτω από αυτό το καθεστώς τα Chinook συνέχισαν να πετούν και τα επόμενα χρόνια, γινόμενα ο «βραχνάς» του εκάστοτε Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Στρατού, διότι όπως ο αντίστοιχος Α’ ΓΕΑ ρωτάει για τις διαθεσιμότητες των μεταγωγικών C-130 & C-27, έτσι και ο Α’ ΓΕΣ γνωρίζει ότι αυτά τα μέσα «ματώνουν» από πολλές αποστολές….

Εδώ και τρία χρόνια η Διεύθυνση Αεροπορίας Στρατού έχει καταστήσει σαφές προς όλους τους εμπλεκόμενους, αλλά κυρίως προς την Στρατιωτική ηγεσία, ότι εφόσον κάθε χρόνο αντί να γίνεται καταμερισμός των ωρών και με άλλους τύπους πτητικών μέσων, οι αποστολές ή καλύτερα ο κλήρος, πέφτει στα Chinook κι αυτό μέσα από τους αριθμούς μαρτυρά ότι αν δεν υπάρξει αλλαγή σχεδιασμού ή αύξηση της ροής ανταλλακτικών, τα μελανά χρώματα είναι αναπόφευκτα.


Και για να μην υπάρξουν αυτές οι «μη αναστρέψιμες» δυσάρεστες καταστάσεις, η Αεροπορία Στρατού είχε προτείνει να ληφθούν μέτρα, όπως η αυστηρή τήρηση των ωρών πτήσης που είχαν προβλεφθεί υπέρ του κοινωνικού συνόλου και δίχως να επηρεάζεται και ο επιχειρησιακός σχεδιασμός, μέχρι την λύση του «outsourcing», δηλαδή πιστοποιημένου φορέα εντός Ελλάδας για την συνδρομή του στην συντήρηση των Chinook.

Ακόμη οι Επιτελείς της ΑΣ είχαν σημειώσει την απαραίτητη ενίσχυση του προϋπολογισμού του ΓΕΣ μέσω εκείνου από το Πυροσβεστικό Σώμα με σκοπό την αναχρηματοδότηση των επίσημων ερωτημάτων προς τις ΗΠΑ για την τεχνική υποστήριξη.

Πριν τρεις ημέρες είχαμε γράψει ότι από την Βουλή εγκρίθηκε το πρόγραμμα απόκτησης δέκα κινητήρων για τα Chinook μέσω των FMS από τους Αμερικανούς, αλλά αυτό είναι κάτι που ναι μεν βοηθά, αλλά όχι την στιγμή που θέλουμε την αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα. 

        ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

                Το θρίλερ της παραίτησης με φόντο τα Chinook…

ΠΗΓΗ defence-point

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου