Κώστας Σαρικάς
Οι πρώτες δοκιμές στον αέρα για το MLU P-3B ORION αναμένεται εκτός απροόπτου και με δεδομένου ότι οι δοκιμές στο έδαφος θα έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία να πραγματοποιηθούν έως τις αρχές του καλοκαιριού
Στην φωτογραφία που δημοσιεύει αποκλειστικά το Newpost διακρίνεται το πρώτο αναβαθμισμένο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας P-3B ORION μπροστά από το υπόστεγο της ΕΑΒ στην Τανάγρα.
Πάνω στο σκάφος του P-3 είναι ευδιάκριτες οι εργασίες τόσο στο εμπρόσθιο τμήμα του και στο κόκπιτ, στους τέσσερις κινητήρες, στις πτέρυγες οι οποίες τοποθετήθηκαν πρόσφατα αλλά και στα πτερύγια του αεροσκάφους.
Στο αναβαθμισμένο P-3B ORION οι εργασίες έχουν προχωρήσει σε ποσοστό που ξεπερνά το 80% ωστόσο υπάρχουν ακόμη πολλά τα οποία πρέπει να γίνουν αλλά κυρίως να δοκιμαστούν μέχρι το αεροσκάφος να παραδοθεί στην Αεροπορία Ναυτικού.
Το γεγονός ότι πρόκειται για το πρώτο από τα τέσσερα υπό αναβάθμιση P-3B και κατά συνέπεια το αεροσκάφος ‘’πιλότος’’ για τα υπόλοιπα μεταφράζεται στην πράξη σε εξαντλητικές δοκιμές. Μέχρι να ελεγχθούν και να πιστοποιηθούν όλα τα συστήματα του είτε αυτά αφορούν το σκάφος και το πτητικό σκέλος είτε τα ηλεκτρονικά του τα οποία θα αποτελούν το μεγάλο του επιχειρησιακό πλεονέκτημα.
Στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία οι τεχνικοί της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας ολοκληρώνουν τις εργασίες πάνω στο σκάφος και ήδη ξεκινούν δοκιμές στο έδαφος σε όλα του τα συστήματα όπως στην πλήρωση με καύσιμο και στον έλεγχο των κινητήρων, στο σύστημα προσγείωσης που αφορά τροχούς, ελαστικά, φρένα και σε οτιδήποτε αφορά τη συμπεριφορά του αεροσκάφους τόσο στο έδαφος και στη συνέχεια στον αέρα.
Ταυτόχρονα οι εργασίες στο κόκπιτ του αεροσκάφους έχουν προχωρήσει σε ποσοστό 90%. Το πιλοτήριο του αναβαθμισμένου P-3B δεν θυμίζει σε τίποτα το παλιό αεροσκάφος αφού έχουν τοποθετηθεί οθόνες αφής τελευταίας τεχνολογίας και όλες οι λειτουργίες πραγματοποιούνται και ελέγχονται ηλεκτρονικά.
Σταδιακά θα προωρήσουν και θα ολοκληρωθούν οι εργασίες τοποθέτησης του συνόλου του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και όλων το συστημάτων εντός του αεροσκάφους.Στόχος η διαμόρφωση του Ελληνικού P-3B ORION να είναι μοναδική στον κόσμο ώστε να υπερτερεί σε συστήματα πλοήγησης, επικοινωνίας, ειδικών αποστολών και ελέγχου συστημάτων τόσο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλα P-3, όσο και με άλλα αντίστοιχα και νεότερα οπλικά συστήματα.
Οι πρώτες δοκιμές στον αέρα για το MLU P-3B ORION αναμένεται εκτός απροόπτου και με δεδομένου ότι οι δοκιμές στο έδαφος θα έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία να πραγματοποιηθούν έως τις αρχές του καλοκαιριού με στόχο αν καταστεί εφικτό το ΑΦΝΣ να παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό έως τα τέλη του 2023. Το γεγονός ότι στο πρόγραμμα αναβάθμισης των P-3B ORION απασχολείται περίπου το μισό προσωπικό από αυτό που είχε αρχικά προβλεφθεί έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές καθυστερήσεις.
Οι εργασίες στο δεύτερο υπό αναβάθμιση P-3B ORION έχουν προχωρήσει σε ποσοστό περίπου 70% και στόχος της ΕΑΒ είναι να παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό εντός του 2024. Θα ακολουθήσει η παράδοση των δύο τελευταίων ΑΦΝΣ η οποία τοποθετείται εντός του 2025.
‘’Καρδιά’’ των αναβαθμισμένων ΑΦΝΣ θα αποτελεί το ολοκληρωμένο σύστημα αποστολής Mission Integration Management System (MIMS) το οποίο θα είναι ο αποδέκτης όλων των αισθητήρων του P- 3B Orion (Radar, EO/IR, EW/ELINT, ASW/ACINT, MAD, AIS). και θα δίνει στο εξειδικευμένο πλήρων πλήρη τακτική εικόνα του πεδίου επιχειρήσεων. Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο σύστημα το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται από την ταχύτατα ανερχόμενη Ελληνική εταιρεία Scytalys.
Το σύστημα έχει αξιολογηθεί και πιστοποιηθεί από το US NAVY.Συγκεντρώνει, ταξινομεί και μεταφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο οι οποίες εκτός από το P-3B ORION μεταφέρονται δικτυοκεντρικά σε πραγματικό χρόνο μέσω της ζεύξης δεδομένων Link 11/16/22 σε όλα τα συνδεδεμένα με το ΑΦΝΣ οπλικά συστήματα και κυρίως στα ΑΣΕΠΕ της Πολεμικής Αεροπορίας. Ισχυρό πλεονέκτημα δίνουν στο αεροσκάφος τόσο το ραντάρ έρευνας επιφανείας ΕLM-2022A το οποίο εντοπίζει πλοία αλλά και περισκόπια υποβρυχίων σε αποστάσεις που αγγίζουν τα 370 χλμ ανάλογα και με το ύψος του P-3 αλλά και το σύστημα υποκλοπών ESM EL/L-8385.
ΠΗΓΗ newpost
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου