Παρασκευή 24 Μαΐου 2024

Έρχεται η 19η «ριπή ανέμου» στην Τανάγρα: Ως το τέλος του 2024 ετοιμοπόλεμες και οι 24 – Οι Meteor των Rafale F3R είναι readiness και φέρνουν πολλά… μποφόρ στο Αιγαίο


File Photo Στιγμιότυπο από την άφιξη των ελληνικών Rafale F3R στην Γαλλία για την άσκηση VOLFA 2024 στην οποία οι ιπτάμενοι έλαβαν μέρος και που δοκίμασαν τις δυνατότητες του φακέλου όπλων με τους πυραύλους κρούσης Hammer Πηγή: Armee De L’ Air

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL-Αθήνα 

Από την Πολεμική Αεροπορία πιστώνεται στους Γάλλους πως τηρούν απαρέγκλιτα το αρχικό χρονοδιάγραμμα παραδόσεων των Rafale F3R χωρίς να υπάρχει η παραμικρή καθυστέρηση.

Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, το πρώτο αεροσκάφος της τελευταίας εξάδας «ριπών ανέμου», από την αρχική παραγγελία ετοιμάζεται πυρετωδώς στο Ιστρ της Γαλλίας, ώστε να αποτελέσει το 19ο κομμάτι του συνολικού παζλ των 24.

Τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου το νέο μέλος της 332 Μοίρας «Γεράκι», θα θέσει σε λειτουργία τους κινητήρες του ώστε ν’ απογειωθεί και μετά από περίπου 3 ώρες πτήσης να τροχοδρομήσει στον διάδρομο της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα.

  • Από τον Ιούλιο και κάθε μήνα, ως το τέλος του 2024, εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα κατά γράμμα, η τελευταία 6άδα των Rafale θα έχει φτάσει στην αεροπορική βάση της «γαλλικής σχολής».

Και είναι σαφές ότι αυτά τα 6 τελευταία μαχητικά θα δώσουν επιπλέον δυνατότητες στην μοίρα, τους ιπταμένους και μηχανικούς των «ριπών».

Οι ίδιοι οι ιπτάμενοι ομιλούν για έναν ξεχωριστό πολλαπλασιαστή ισχύος τόσο στον εναέριο αγώνα, όσο και σε αποστολές κρούσης, πολλώ δε μάλλον, αν η 332 μοίρα ενισχυθεί με εξελιγμένα όπλα αέρος -εδάφους, όπως τα Hammer που τις δυνατότητες τους γνώρισαν πρόσφατα οι αεροπόροι της χώρας μας στην άσκηση VOLFA στην Γαλλία.

Βιομηχανικές συνομιλίες και η τύχη των Mirage…

Την ίδια στιγμή, από την ελληνική πλευρά, όπως επισημαίνεται από πηγές στο αεροπορικό επιτελείο, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με τους Γάλλους οι οποίες δεν σχετίζονται μόνο με την μελλοντική τύχη των εν λειτουργία Mirage 2000-5, αλλά με συμφωνίες που έχουν να κάνουν και με την ελληνική αεροπορική βιομηχανία.

  • Από την Αθήνα και το επιτελείο στοιχειοθετούν όλα εκείνα τα επιχειρήματα που απαιτούνται για να συζητήσουν για ένα υποκατασκευαστικό έργο που θα μπορούσε ν’ αναλάβει η ελληνική εταιρεία. Ήδη υπάρχουν αρκετά δείγματα μέσω των τελευταίων συμφωνιών που έχουν προκύψει, μέσα από τα οποία φαίνεται το έργο που αναλαμβάνουν ελληνικές εταιρείες.

Οι συγκεκριμένες συζητήσεις, όπως λέγεται, θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, τουλάχιστον όσο είναι εν εξελίξει οι παραδόσεις των νεότερων «ριπών» στην 332 Μοίρα.

  • Παράλληλα η ελληνική πλευρά έχει καταγράψει ότι οι Γάλλοι επιτυγχάνουν όλο και περισσότερες παραγγελίες στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης, αλλά και της Μεσογείου ειδικότερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι πυκνώνουν οι συζητήσεις ακόμη και με την Σερβία, για την προμήθεια Rafale από την Γαλλία.  

Άρα η παρουσία ενός πιστοποιημένου φορέα, είτε κατασκευής τμημάτων, είτε υποστήριξης και συντήρησης αεροσκαφών, δείχνει ως ο στόχος που θέτει η Αθήνα και που επιχειρείται να πειστεί η γαλλική πλευρά.

Από το κάδρο των συνομιλιών δεν φεύγει η τύχη των «Δελταπτέρυγων» της 331 Μοίρας. Και στην πολεμική αεροπορία θα μπορούσε να πει κανείς ότι δηλώνουν «δέσμιοι» των Mirage. Αν δεν υπάρξει εξέλιξη πώλησης, δύσκολα το αεροπορικό επιτελείο στην παρούσα στιγμή, μπορεί να μπει σε διευρυμένες συνομιλίες ή και πιεστικό αίτημα προς την πολιτική ηγεσία για επιπλέον ενίσχυση με Rafale, είτε του τύπου F3R ή ακόμη και της νεότερης έκδοσης, του F4.  

Το πρώτο Readiness

Την ώρα που τα παραπάνω συμβαίνουν στα ανώτερα και ανώτατα κλιμάκια της αεροπορίας, στην Τανάγρα ζεύγος ελληνικών Rafale F3R, ποζάρει τόσο με Meteor, όσο και με πυραύλους Mica.

Είναι οι δυο «ριπές ανέμου» που βρίσκονται στο πρώτο readiness στο οποίο μπαίνει η 332 μοίρα, μετά από αρκετά χρόνια απουσίας.

Από το Αεροπορικό Κέντρο Επιχειρήσεων και το Τακτικό Αρχηγείο, αφού Rafale, ιπτάμενοι και μηχανικοί πέρασαν όλες τις αξιολογήσεις λαμβάνοντας μέρος και σε ασκήσεις, εθνικές και διασυμμαχικές, ήρθε η στιγμή να υπηρετήσουν και την αποστολή αυξημένης ετοιμότητας (readiness).

Μπορεί οι προκλήσεις της γείτονος το διάστημα αυτό, όταν αυτές συμβαίνουν, να θεωρούνται ήπιας έντασης (σ.σ. παραβιάσεις στο FIR Αθηνών με ελικόπτερα, αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας), χωρίς την παρουσία μαχητικών F-16 ή F4 Phantom, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η πολεμική αεροπορία δεν θα τοποθετεί τα μαχητικά που χρειάζεται σε καθεστώς επιφυλακής, για οποιαδήποτε αποστολή απαιτεί το εθνικό συμφέρον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου