Θα δείτε εντυπωσιακές φωτογραφίες και από τα δυο πρωτότυπα, σε κοντινά πλάνα με συνοδεία μαχητικών αεροσκαφών. Τα είχαμε δει εκ του μακρόθεν παλιότερα.
Το μήκος του J-20 είναι 20,3-20,5 μέτρα και το μήκος του J-36 είναι 21,7-22 μέτρα
https://www.bilibili.com/video/BV1WoC6YuESq/?spm_id_from=333.788.recommend_more_video.-1
Το σκαρίφημα πως είναι το J-36 με τρεις κινητήρες, ας υποστηρίζουν πολλοί πως θα έπρεπε να είχε δυο κινητήρες είναι λάθος. Αν είχε μεγαλύτερους κινητήρες θα είχαν μεγαλύτερη διάμετρο που θα αύξανε το RCS.
Οι Κινέζοι αναφέρουν πως θα μπορούσε να πετάξει με δυο κινητήρες με το χαμηλότερο RCS και να χρησιμοποιήσει τον μεσαίο κινητήρα για αύξηση της ταχύτητας σε επίπεδα ρεκόρ για stelh 2,5+ Mach.
Οι Κινέζοι διάλεξαν έναν διαφορετικό τρόπο για να ευχηθούν καλά Χριστούγεννα.
Συνεχίζουν να μας εύχονται χαρούμενες διακοπές οι Κινέζοι.
Η Κίνα ζαλίζει με την ξαφνική εμφάνιση του Heavy Stealth Tactical Jet. Αυτό είναι το πιο προηγμένο ιπτάμενο μηχάνημα που έχουμε δει εκτός Κίνας, χωρίς ουρές, stealth και μεγάλη εμβέλεια.
Λίγες μόνο ώρες μετά την εμφάνιση του πρώτου κινεζικού μαχητικού αεροσκάφους σήμερα, άρχισαν να κυκλοφορούν βίντεο και φωτογραφίες μιας άλλης νέας σχεδίασης. Επίσης χωρίς ουρά, αυτό το μικρότερο σχέδιο μπορεί κάλλιστα να προέρχεται από την Shenyang Aircraft Corporation.
The diamond-shaped tailless vehicle seen in a satellite image of the CAC factory airfield in October 2021. PHOTO © 2021 PLANET LABS INC. ALL RIGHTS RESERVED. REPRINTED BY PERMISSION
Δείτε τα βίντεο για να καταλάβετε το μέγεθος.
https://www.bilibili.com/video/BV1MQCkYnEHV/?spm_id_from=333.788.recommend_more_video.1
https://www.bilibili.com/video/BV1L6CyYiE44/?spm_id_from=333.788.recommend_more_video.1
https://www.bilibili.com/video/BV1WoC6YuESq/?spm_id_from=333.788.recommend_more_video.-1
Εκτός από το τεράστιο μέγεθος του νέου αεροσκάφους, στο οποίο θα αναφερθούμε σε λίγο, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο σε αυτό είναι η κάτοψη και η διαμόρφωσή του χωρίς ουρά. Έχει ένα τροποποιημένο πτερύγιο δέλτα με γραμμές πορσελάνης που εκτείνονται μέχρι την περιοχή της μύτης, ενώ το κεντρικό τμήμα της ατράκτου, τουλάχιστον το κάτω μέρος του, θυμίζει χαλαρά το J-20. Η πλατιά μύτη θα μπορούσε ακόμη και να παρέχει χώρο για το πλήρωμα δίπλα-δίπλα.
Ενώ η διαμόρφωση χωρίς ουρά, το μέγεθος, το γενικό σχήμα και η διάταξη της εξάτμισης οδηγούν απευθείας σε ένα σχέδιο προσαρμοσμένο για stealth και αντοχή, δεν είναι απολύτως σαφές το ακριβές επίπεδο βελτιωμένης χαμηλής παρατηρητικότητας που μπορεί να προσφέρει αυτό το νέο αεροσκάφος. Απλώς η διαγραφή των επιφανειών της ουράς και των πτερυγίων και η παροχή ενός γενικότερου αεροδυναμικού καθαρισμού, ενώ η αξιοποίηση της ίδιας τεχνολογίας σχεδόν 15 ετών που βρίσκεται στο J-20, για παράδειγμα, θα εξακολουθούσε να είναι μια τεράστια βελτίωση. Σαφώς, αυτό το αεροσκάφος ενσωματώνει σημαντικά μεγαλύτερες τεχνολογίες χαμηλών παρατηρήσεων που είναι ένα άλμα μπροστά από το J-20, πέρα από τον σχεδιασμό του χωρίς ουρά. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η περίτεχνη διάταξη των επιφανειών ελέγχου σε συνδυασμό με τη σχεδίαση χωρίς ουρά, με πέντε επιφάνειες ελέγχου οπίσθιας ακμής ανά πτέρυγα. Αυτά περιλαμβάνουν προεξέχοντα διαχωρισμένα πτερύγια κοντά στα άκρα των φτερών. Αυτά θα χρησιμοποιούνται διαφορετικά για να παρέχουν έλεγχο εκτροπής απουσία επιφανειών ελέγχου της ουράς, καθώς και να αναπτύσσονται ταυτόχρονα για να χρησιμεύουν ως φρένα αέρα.
Όσον αφορά το μέγεθος, το νέο αεροσκάφος μπορεί να συγκριθεί με το J-20 — οι εικόνες δείχνουν ότι είναι τουλάχιστον τόσο μακρύ. Το J-20 είναι κοντά στα 70 πόδια από τη μύτη μέχρι την ουρά. Από αυτή την άποψη, το κύριο σύστημα προσγείωσης με δύο τροχούς αυτού του σχεδιασμού αξίζει επίσης να σημειωθεί, παρέχοντας έναν άλλο δείκτη για το σημαντικό βάρος του αεροσκάφους. Πάνω απ 'όλα, το μεγάλο του μέγεθος φαίνεται να αντικατοπτρίζει μια γενική ανησυχία με μεγάλη αντοχή και συγκριτικά τεράστιο εσωτερικό όγκο για να φιλοξενήσει ένα πολύ μεγάλο φορτίο καυσίμου, καθώς και όπλα και αισθητήρες.
Ίσως το πιο ασυνήθιστο χαρακτηριστικό του αεροσκάφους είναι η διάταξη εισαγωγής αέρα. Φαίνεται να έχει μια εισαγωγή αέρα στο πάνω μέρος της ατράκτου, καθώς και διπλές εισαγωγές και στις δύο πλευρές της κάτω ατράκτου. Αυτό έχει ήδη οδηγήσει σε εικασίες ότι το αεροσκάφος μπορεί να έχει μια εξαιρετικά ανορθόδοξη διάταξη τριών κινητήρων. Ανεπιβεβαίωτες φήμες αναφέρουν ένα εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που περιλαμβάνει τρεις εγχώριους τουρμποανεμιστήρες WS-10C, όπως χρησιμοποιούνται στο J-20. Λαμβάνοντας υπόψη το μεγαλύτερο μικτό βάρος του αεροσκάφους από το J-20, τρεις κινητήρες μπορεί να είναι απαραίτητοι για την επίτευξη επιθετικών στόχων απόδοσης, ειδικά για διαρκή πτήση υψηλής ταχύτητας και λειτουργίες σε μεγάλα ύψη. Το ότι η Κίνα εργάζεται σε ένα πρόγραμμα πολεμικών αεροσκαφών έκτης γενιάς δεν αποτελεί επίσης έκπληξη. Τον Σεπτέμβριο του 2022, ο πλέον συνταξιούχος στρατηγός της Πολεμικής Αεροπορίας Mark D. Kelly, ο οποίος ήταν τότε επικεφαλής της Διοίκησης Αεροπορικής Μάχης (ACC), είπε ότι η Κίνα εργαζόταν στο ίδιο είδος «συστήματος συστημάτων» αεροπορικής μάχης που ήταν η υπηρεσία του. επιδίωξη στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του Next Generation Air Dominance (NGAD), συμπεριλαμβανομένου ενός επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους έκτης γενιάς. Εκείνη την εποχή, ο Kelly σημείωσε ότι η Κίνα είδε αεροπορική ισχύ έκτης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων μελλοντικών επανδρωμένων μαχητικών αεροσκαφών, «σε μεγάλο βαθμό όπως τη βλέπουμε: εκθετική μείωση της υπογραφής, εκθετική επιτάχυνση της επεξεργαστικής ισχύος και της αίσθησης». Ένας άλλος βασικός παράγοντας θα ήταν η ικανότητα «επαναληπτικών» βελτιώσεων που υποβοηθούνται από συστήματα ανοιχτών αποστολών, πρόσθεσε ο Kelly.
Επίσης, εδώ είναι αξιοσημείωτο αυτό που μοιάζει με δύο σετ μεγάλων ανοιγμάτων και στις δύο πλευρές της μύτης. Το ένα φαίνεται να είναι ένα ηλεκτρο-οπτικό παράθυρο ενώ το άλλο μοιάζει να είναι για αισθητήρα RF. Το τελευταίο είναι πολύ πιθανό να είναι για πλευρικές συστοιχίες αερομεταφερόμενων ραντάρ (SLAR), οι οποίες θα παρείχαν πολύ μεγαλύτερη κάλυψη με ραντάρ από ό,τι μια μόνο μπροστινή συστοιχία. Επιτρέπει επίσης μοναδικές τακτικές που μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τη δυνατότητα επιβίωσης του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια μιας εμπλοκής.
Σε αυτήν την εικόνα φαίνεται επίσης ο χώρος όπλων, ο οποίος μοιάζει σε διαμόρφωση με το J-20, αν και είναι πιθανότατα πολύ βαθύτερος και πιθανώς μεγαλύτερος. Υπάρχουν επίσης πρόσθετες τμηματικές επιφάνειες πίσω άκρων που μπορούν να προβληθούν στο κεντρικό τμήμα της ουράς, όπου η εξάτμιση θα εξέρχεται από πάνω. Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον γιατί το πόση άρθρωση έχουν δεν είναι ξεκάθαρο. Φαίνεται ότι υπάρχουν 18 ξεχωριστά τμήματα στο πίσω άκρο του αεροσκάφους. Ένας καθετήρας δεδομένων πτήσης μπορεί επίσης να φανεί σε αυτές τις εικόνες στη μύτη του αεροσκάφους, κάτι που συνηθίζεται για αεροσκάφη στη διαμόρφωση πρώιμων δοκιμών πτήσης.
Το 2022 είχαμε ένα πρωτότυπο αεροσκάφος επίδειξης τεχνολογίας στην έκθεση της Κίνας. Είχε πολλά ραντάρ πλευρικά και πίσω και δυο κινητήρες. Θα ήταν μικρότερο από αυτό που τελικά μας έδειξαν, γιατί δεν χωρούσαν όλα αυτά στην πραγματικότητα που θα είχε.
Φαίνεται ότι είναι αυτή η διαφανής επίδειξη που έδειξαν στο Zuhai - συμπεριλαμβανομένου του επάνω κεντρικό τρίτου κινητήρα ακριβώς εκεί που είναι η επιπλέον εισαγωγή.
Λέγαμε εδώ και καιρό (σε συζητήσεις) ότι απόντες ώριμους προσαρμοστικούς κινητήρες, 3 ετερογενείς κινητήρες έχουν το πιο νόημα για ένα μαχητικό/βομβαρδιστικό 6ης γενιάς. Το πλεονέκτημα μιας διαμόρφωσης 3 κινητήρων είναι ότι μπορείτε να λειτουργήσετε 2 συμμετρικούς κινητήρες υψηλής παράκαμψης για αποδοτικότητα ταξιδιού σε χαμηλότερα υψόμετρα και στις δύο πλευρές ενός κινητήρα χαμηλής παράκαμψης ρυθμισμένου σε απόδοση μεγάλου υψομέτρου για λειτουργίες σε αμφισβητούμενο εναέριο χώρο. Αυτό είναι το πρώτο πραγματικά πρωτότυπο stealth σχέδιο από την Κίνα και πρέπει να πω ότι είμαι εντυπωσιασμένος και ανήσυχος. Αν μπορούν να μας ταιριάξουν μόνο σε τεχνολογία και εμπειρία, η βιομηχανική τους ικανότητα θα είναι αρκετή για να τους κάνει ασυναγώνιστους σε μια σύγκρουση. Αυτό μπορεί να είναι ένα πρώιμο πρωτότυπο, αλλά θα δώσει στους μηχανικούς και στα πληρώματα πτήσης πολύτιμη εμπειρία με μια πλατφόρμα στην οποία θα επαναλάβουν γρήγορα κάτι πολύ τρομερό.
Η Κίνα μόλις πέταξε άλλο ένα αεροσκάφος μάχης Stealth επόμενης γενιάς χωρίς ουρά Σε λιγότερο από 24 ώρες, δύο προηγμένα σχέδια κινεζικών αεροσκαφών μάχης υποβάλλονται ήδη σε πτητικές δοκιμές.
Φαίνεται ότι ένα άλλο νέο κινεζικό μαχητικό αεροσκάφος έχει ήδη εισέλθει σε πτητικές δοκιμές, και είναι επίσης ένα προηγμένο, stealth, χωρίς ουρά σχέδιο. Οι εικόνες του αόρατου αεροσκάφους άρχισαν να κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σήμερα, λίγες μόνο ώρες μετά την πρώτη εμφάνιση ενός αξιοσημείωτου σχεδίου πολεμικού αεροσκάφους σε σχήμα ρόμβου, χωρίς ουρά, μεγάλου μεγέθους.
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες μαρτυρίες, το δεύτερο σχέδιο πολεμικού αεροσκάφους είναι από την Shenyang Aircraft Corporation (SAC), ενώ το πρώτο, μεγαλύτερο σχέδιο είναι από την αντίπαλη Chengdu Aircraft Corporation (CAC). Ενώ η Shenyang είναι υπεύθυνη για την παραγωγή των κινεζικών εξελίξεων της οικογένειας μαχητικών πολλαπλών ρόλων Flanker και της οικογένειας μαχητικών stealth μεσαίου βάρους J-35, η Chengdu κατασκευάζει το μεσαίο μαχητικό πολλαπλών ρόλων J-10 και το βαρύ μαχητικό stealth J-20.
Ενώ η σχεδίαση του Chengdu έχει μια τροποποιημένη κάτοψη φτερού διαμαντιού-δέλτα, με εκτεταμένα φτερά ρίζας, το αεροσκάφος Shenyang έχει σχετικά έντονα σαρωμένη πτέρυγα, αν και αυτό δεν είναι σχεδόν συμβατικό, όντας περισσότερο σύμφωνο με ένα προφίλ φτερού «λάμδα». . Αυτή η πλατφόρμα δημιουργεί εξέχουσες τριγωνικού σχήματος προεκτάσεις στο πίσω άκρο που μειώνονται προς τα πίσω από το μέσο περίπου στο φτερό και προεξέχουν πέρα από τις εξατμίσεις του κινητήρα.
Σε αντίθεση με τη φαινομενικά νέα σχεδίαση του Chengdu, η οποία θεωρείται ότι έχει τρικινητήριο κινητήρα, η σχεδίαση Shenyang είναι ένα πιο συμβατικό δικινητήριο αεροσκάφος, σύμφωνα με το μικρότερο μέγεθός του. Οι κινητήρες φαίνεται να τροφοδοτούνται από εισαγωγές υπερηχητικής εισόδου χωρίς εκτροπέα (DSI) και στις δύο πλευρές της μπροστινής ατράκτου, κάτω από τη ρίζα του φτερού, και οι οποίες φαίνονται να έχουν πολύ γωνιακό σχήμα.
Δύο ακροφύσια κινητήρα είναι εμφανή, με κάποιο είδος προεξοχής μεταξύ τους. Από τις διαθέσιμες γωνίες, δεν είναι αμέσως σαφές εάν το αεροσκάφος έχει πιλοτήριο. Αν και θα ήταν λογικό να αποτελεί μέρος της πορείας ανάπτυξης πολεμικών αεροσκαφών με πλήρωμα της Κίνας, θα μπορούσε επίσης να είναι ένα drone ή ένα προαιρετικά πλήρωμα αεροσκάφος. Η άτρακτος είναι κάπως γωνιακή και βαθιά, υποδηλώνοντας μια διατομή σε σχήμα ρόμβου, η οποία θα προσφέρει ένα μείγμα χαμηλής παρατηρησιμότητας και χρήσιμης εσωτερικής χωρητικότητας για καύσιμα και όπλα.
Δύο όψεις του φαινομενικά νέου μαχητικού αεροσκάφους Shenyang μαζί με αυτό που φαίνεται να είναι ένα αεροπλάνο καταδίωξης J-16. Η σχεδίαση Shenyang έχει επίσης πιο στάνταρ εξοπλισμό προσγείωσης τρίκυκλων, με μονούς τροχούς σε κάθε κύρια μονάδα, ενώ η σχεδίαση Chengdu χρησιμοποιεί πιο στιβαρά φορεία με δύο τροχούς στον κύριο εξοπλισμό για να φιλοξενήσει το μεγαλύτερο μέγεθος και το μεικτό βάρος του. Κανένα από τα δύο σχέδια δεν διαθέτει οποιοδήποτε είδος κάθετης ή οριζόντιας επιφάνειας ουράς. Αυτό είναι απολύτως σύμφωνο με αυτό που περιμέναμε από τα σχέδια μαχητικών επόμενης γενιάς της Κίνας, με ιδέες χωρίς ουρά να έχουν εμφανιστεί προηγουμένως με τη μορφή διαφόρων μελετών, καθώς και ένα μυστηριώδες όχημα χωρίς ουρά που εμφανίστηκε σε δορυφορικές εικόνες στο Chengdu τον Οκτώβριο του 2021. Τα σχέδια χωρίς ουρά είναι κάτι που έχουμε συζητήσει προηγουμένως σε βάθος πριν, σε σχέση με μελλοντικά κινεζικά μαχητικά, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι το κύριο πλεονέκτημα που προσφέρουν είναι όσον αφορά την ευρυζωνική χαμηλή παρατηρησιμότητα έναντι διαφόρων τύπων ραντάρ που λειτουργούν σε πολλαπλές συχνότητες. Ταυτόχρονα, η υπογραφή του ραντάρ, ειδικά από την πλάγια και πίσω προοπτική, θα μειωθεί επίσης σημαντικά.
Το λεγόμενο JH-XX. Αυτό περιγράφεται από αξιωματούχους πληροφοριών των ΗΠΑ ως περιφερειακό βομβαρδιστικό, με μικρότερη εμβέλεια, μικρότερη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου και μεγαλύτερη τακτική εστίαση από το βομβαρδιστικό stealth H-20. Το H-20 αναπτύσσεται από την Xi’an Aircraft Corporation (XAC) και αναμένεται ευρέως να είναι αεροσκάφος τύπου ιπτάμενων πτερύγων, όπως τα B-2 και B-21.
«Η σχεδίαση θα μπορούσε να δώσει προτεραιότητα στην ταχύτητα, καθώς και στο stealth. Αυτό θα μπορούσε να δώσει στο μικρότερο μαχητικό-βομβαρδιστικό πρόσθετα πλεονεκτήματα όσον αφορά τους ρυθμούς πτήσης και την επιτυχή διείσδυση μέσω του ολοκληρωμένου δικτύου αεράμυνας ενός εχθρού. Πάνω απ' όλα, επιτρέπει επιχειρήσεις πολλαπλών ρόλων, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης αποστολών αέρος-αέρος μεγάλης εμβέλειας, χωρίς μεγάλη εξάρτηση από ευάλωτα δεξαμενόπλοια ή ακόμη και τη χρήση παράκτιων αεροδρομίων, τα οποία θα ήταν τα πιο ευάλωτα σε επίθεση κατά τη διάρκεια όλων -εκτός σύγκρουσης.» Ενώ η νέα σχεδίαση τριών κινητήρων θα μπορούσε να σχετίζεται με το JH-XX, θα μπορούσε επίσης να είναι μια πιο γενική επίδειξη που προορίζεται να δοκιμάσει μια ποικιλία τεχνολογιών πολεμικών αεροσκαφών. Θα μπορούσε επίσης να είναι ένα πιο βαρέων βαρών μαχητικό που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αεροπορίας επόμενης γενιάς της Κίνας. Μιλώντας στο TWZ, ο Κινέζος παρατηρητής αεροδιαστημικής και συγγραφέας Andreas Rupprecht εξήγησε ότι η εκτίμησή του είναι ότι βλέπουμε επιδείκτες πολεμικών αεροσκαφών από το Shenyang και το Chengdu και ότι και τα δύο είναι πιο κοντά σε μαχητικά παρά με βομβαρδιστικά. «Η χρήση της περιγραφής της έκτης γενιάς είναι ίσως λίγο βιαστική, αλλά νομίζω ότι είμαστε στο σημείο όπου μπορούμε πραγματικά να πούμε ότι οι Κινέζοι μας έδειξαν για πρώτη φορά την ιδέα τους για αερομαχίες και μαχητικά νέας γενιάς», είπε ο Ρούπρεχτ.
Ξεχνάνε όμως πως και το ναυτικό της Κίνας θέλει αεροσκάφος 6ής γενιάς και το ένα είναι πολύ μεγάλο για αεροπλανοφόρα.
Υπάρχουν και οι φωτογραφίες τρίτου αεροσκάφους και το πρωτότυπο επίδειξης τεχνολογίας που μας έδειξαν οι Κινέζοι.
https://www.scmp.com/news/china/military/article/3292377/new-chinese-fighter-jet-seen-over-chengdu-tacitly-confirmed-military
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου