Του Ν.Λυγερού
Για να είναι η Ελλάδα στην ενεργειακή ένωση, πρέπει να εναρμονίσει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής αγοράς ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου με το ισχύον πλαίσιο του τρίτου ενεργειακού πακέτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού ο στόχος είναι μία ευρωπαϊκή εσωτερική αγορά ενέργειας για τον ηλεκτρισμό και το φυσικό αέριο. Με αυτόν τον τρόπο οι καταναλωτές θα επιλέγουν ελεύθερα τον προμηθευτή και οι προμηθευτές να προμηθεύουν ελεύθερα στους πελάτες τους. Με τέτοια μεθοδολογία μπορούμε να έχουμε συνολική εξοικονόμηση ενέργειας, αφού θα μειωθεί το κόστος.
Αυτό σημαίνει αυτόματα και διαχωρισμός μεταξύ των επιχειρήσεων διανομής φυσικού αερίου. Το ανάλογο έχει γίνει με τη μεταφορά του φυσικού αερίου υψηλής πίεσης. Έτσι ο διαχωρισμός αφορά τις δραστηριότητες της λιανικής και το πλήρως άνοιγμα της αγοράς με σταδιακή κατάργηση των περιορισμών στην προμήθεια. Για να γίνει αυτό πραγματικότητα πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος 4001/2011. Αυτό μας επιτρέπει να έχουμε την έναρξη στις αρχές του 2016 και την σταδιακή ολοκλήρωση το 2018. Μια ανάλογη χρονική περίοδο χρειαστήκαμε για τον διαχωρισμό της μεταφοράς του φυσικού αερίου με την ανεξαρτητοποίηση του δικτύου του φυσικού αερίου. Επειδή αρχικά ο διαχωρισμός θα είναι εκ των πραγμάτων λογιστικός, δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της Ελλάδας. Κατά συνέπεια οι διαδικασίες θα αφορούν αποκλειστικά τις παρεκκλίσεις που υπήρχαν με τις εταιρείες παροχής αερίου Αθήνας, Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης, για να έχουμε μια αποτελεσματική εναρμόνιση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτή η αλλαγή μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουμε και καλύτερα αυτά τα δύο στοιχεία με ανεξάρτητο τρόπο για να μην δεχόμαστε πια πιέσεις με στόχο την αγορά του συνόλου, όπως το ζήσαμε και στο παρελθόν. Είμαστε λοιπόν στην προετοιμασία μιας αλλαγής φάσης σε αυτό τον τομέα.
Παγκόσμια πρωτιά του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου Του Ν.Λυγερού
Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος παραμένει πρώτος στην παγκόσμια κατάταξη με μια συνολική αξία που ξεπερνά τα εκατό δισεκατομμύρια δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι ξεπερνά την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Γερμανία, τη Σιγκαπούρη και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Αυτό είναι σημαντικό, διότι η αξία του παγκόσμιου στόλου μειώθηκε σε σχέση με τα περσινά δεδομένα και πέρασε από 715 στα 690 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η αξία του δικού μας μειώθηκε μόνο κατά 5% παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε γενικά και σε όλα τα μέτωπα της οικονομίας. Σε ειδικό επίπεδο βλέπουμε ότι τα καράβια LNG, δηλαδή αυτά που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο παίζουν ένα τεράστιο ρόλο και είναι καλό να το έχουμε στο μυαλό μας και για το μέλλον της Ελλάδας και της Κύπρου με την αξία και την αξιοποίηση του φυσικού αερίου από την ΑΟΖ μας. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα με την Maran Gas που έχει μόνο 23 καράβια LNG, αλλά με συνολική αξία 4,11 δισεκατομμύρια δολάρια και είναι η πρώτη σε αξία από όλες τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Η δεύτερη ενώ έχει 87 πλοία έχει αξία 3,60 δισεκατομμύρια δολάρια γιατί δεν είναι μόνο του τύπου LNG. Κι έρχεται η τρίτη με 19 LNG μόνο, αλλά αξίας 3,34 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτά τα στοιχεία δεν είναι μόνο ενδεικτικά, αλλά αποδεικτικά για την αξία του υγροποιημένου φυσικού αερίου ήδη από τώρα, ενώ δεν έχουμε ακόμα αρχίσει την αξιοποίησή του στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Έτσι το μέλλον είναι ήδη παρόν..
Ενώ βρισκόμαστε ακόμα σε μία δύσκολη φάση λόγω της οικονομικής κατάστασης, αρχίζουμε να βλέπουμε και πάλι πολιτικά παίγνια. Διότι μερικοί θέλουν να παίξουν διαφορετικά και να διαφοροποιηθούν ποντάροντας πάνω στους άλλους. Το θέμα είναι ότι έχουμε ήδη δει αυτό το σενάριο τουλάχιστον δύο φορές και βλέπουμε τώρα πού καταντήσαμε από τόσους μήνες μη αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης λες και όλα μπορούσαν να περάσουν από το νεκρό σημείο και να γίνει μια ανεξάρτητη επανεκκίνηση της όλης διαδικασίας, ενώ ξέρουμε βέβαια ότι υπάρχουν οι έννοιες της συνέχειας και της διαδοχής. Και τελικά είδαμε ότι υπήρξε συνεννόηση με ηρεμία και μάλιστα σε μερικές ημέρες από τους Υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών. Και αυτό έγινε ενώ υπήρχαν τόσα τεχνικά ζητήματα να λυθούν. Βέβαια και οι δύο γνωρίζουν καλά τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών και συμμετέχουν σε όλη τη διαδικασία με μία ορθολογική προσέγγιση των προβλημάτων που ταλανίζουν την πατρίδα μας. Οι απαιτήσεις δεν ήταν πια εξωπραγματικές, διότι πολύ απλά η κατάσταση χειροτέρεψε δραματικά με όλες τις προηγούμενες αστοχίες. Έτσι ακολούθησε μια εντελώς διαφορετική στρατηγική επίλυσης των προβλημάτων, αφού η τραπεζική, η οικονομική και η πολιτική κατάσταση άλλαξε τόσο ριζικά και καταστροφικά που έπρεπε να μπει κάπου ένα φρένο λογικής και ορθολογισμού μάλιστα. Δεν ήταν πια μια προσέγγιση που μετατρέπει τη θεωρία παιγνίων σε θεωρία αποφάσεων, λες και υπήρχε πια μόνο ένας παίκτης για να αποφασίζει αλλά ήταν μια θεώρηση που ενσωμάτωνε όχι μόνο την έννοια της ισορροπίας του Nash, αλλά και αυτή του Pareto. Κι αφού έγιναν όλα αυτά και καταφέραμε να ξεπεράσουμε τεράστιες δυσκολίες μέσα σε αντίξοες συνθήκες, έχουμε και πάλι μερικούς που βγαίνουν από το καβούκι τους τώρα βέβαια για να μας εξηγήσουν ότι είναι υπέρ αλλά κατά και άλλοι ότι είναι κατά αλλά τελικά υπέρ. Όμως ο ελληνικός λαός αδιαφορεί παντελώς για αυτές τις τεχνητές τοποθετήσεις, γιατί ξέρει ότι είσαι ό,τι ψηφίζεις και τίποτα άλλο στην πολιτική και θα τους αξιολογήσει μετά αν βοηθήσουν την πατρίδα.
Είναι δύσκολο αυτήν την περίοδο να μην έχεις στο μυαλό σου τους ήρωες του Beckett. Δεν μας απασχολεί ιδιαίτερα ποιος παίζει το ρόλο των Vladimir, Estragon, Pozzo, Lucky και του αγοριού ακόμα κι αν σκηνοθετικά έχουμε μία άποψη. Αλλά το μόνο σίγουρο μέσα σ' αυτό το θέατρο του παραλόγου, που δεν αρχίζει ποτέ στην ώρα του για κάθε μία από τις παραστάσεις του, είναι ότι πάλι κάποιοι περιμένουν κάτι. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε το γεγονός ότι έχει γράψει και το θεατρικό Fin de Partie, το οποίο χαρακτηρίζει αυτές τις ημέρες που μόνο όμορφες δεν είναι. Κι ενώ όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο κρίσιμα είναι αυτά που ζούμε, υπάρχουν ήδη μερικοί που περιμένουν άλλο ένα κόμμα στο πολιτικό φάσμα της πατρίδας μας. Ξέρουμε βέβαια ότι αυτό είναι μία πρακτική που συνηθίζεται, για να αποφευχθούν οι ευθύνες και δεν έχουμε καμία ελπίδα, όπως έγραφε και ο Καζαντζάκης. Είναι μια τεχνική κλασσική και δεν μας ξαφνιάζει. Ας έχουμε ακόμα περισσότερα κόμματα, αφού το προβλέπει η Δημοκρατία. Το πρόβλημά μας δεν είναι η ύπαρξή τους, αλλά η απουσία ενός εθνικού έργου που θα βοηθούσε πραγματικά την Ελλάδα. Διότι όλοι βλέπουμε ότι ο κομματισμός έχει φτάσει στα όριά του κι έχουν εκφυλιστεί δομές και ονομασίες όμως επί της ουσίας τα προβλήματα παραμένουν για την Ελλάδα. Όταν παίζεις πάντα την ίδια παράσταση δεν αλλάζει το θεατρικό έργο, το ξέρει κάθε θίασος, αλλά φαίνεται ότι αυτό δεν ισχύει στην πολιτική. Μάλλον επειδή δεν έβλεπαν το Θέατρο της Δευτέρας και δεν παρακολούθησαν το νόημα του Καραγκιόζη
Η Κύπρος διαψεύδει με ξεκάθαρο τρόπο το κατοχικό καθεστώς που μιλούσε για μία τελική ψευδοσυνεννόηση με την κυπριακή κυβέρνηση, για να μη συνεχίσουν οι έρευνες στην κυπριακή ΑΟΖ, για να υπάρξουν οι διαπραγματεύσεις. Η κατηγορηματική διάψευση, αφού η κυβέρνηση απάντησε ότι το πρόγραμμα προχωρεί με γοργούς ρυθμούς σε όλα τα επίπεδα, θα δυσκολέψει τον εκπρόσωπο του κατοχικού καθεστώτος που θεωρούσε ότι θα μπορούσε να μιλά ελεύθερα δίχως κανένα κόστος όταν δίνει συνέντευξη σε τουρκικά μέσα. Διότι αυτό σημαίνει ότι δεν είναι αξιόπιστος ούτε σε αυτό το σημείο και είναι κρίμα βέβαια για όσους πιστεύουν ότι υπάρχει μία θεμελιακή αλλαγή. Επιπλέον τα πράγματα είναι απλά για όλους, διότι όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο, αφού με το marinetraffic.com μπορούμε να δούμε ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται η πλατφόρμα Saipem 10000. Το ίδιο ισχύει και για το πλοίο υποστήριξης Caroline Tide III της πλατφόρμας, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή αυτήν την περίοδο. Είναι λοιπόν αστείο ο εκπρόσωπος του κατοχικού καθεστώτος να εξηγεί ότι πρέπει να διασταυρώσει τις πληροφορίες, γιατί δεν έχει άμεση πρόσβαση στα δεδομένα. Και το τελευταίο σκέλος της υπόθεσης είναι ότι χαιρόμαστε που η Κύπρος ξεκαθαρίζει ότι συνεχίζει το έργο της και για τα θαλάσσια οικόπεδα 5, 6, 7 και 8 που δεν έχουν ακόμα παραχωρηθεί, ενώ είναι στο ίδιο πλαίσιο του διαγωνισμού με τα θαλάσσια οικόπεδα 2, 3, 9, 10, 11.
Για να είναι η Ελλάδα στην ενεργειακή ένωση, πρέπει να εναρμονίσει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής αγοράς ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου με το ισχύον πλαίσιο του τρίτου ενεργειακού πακέτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού ο στόχος είναι μία ευρωπαϊκή εσωτερική αγορά ενέργειας για τον ηλεκτρισμό και το φυσικό αέριο. Με αυτόν τον τρόπο οι καταναλωτές θα επιλέγουν ελεύθερα τον προμηθευτή και οι προμηθευτές να προμηθεύουν ελεύθερα στους πελάτες τους. Με τέτοια μεθοδολογία μπορούμε να έχουμε συνολική εξοικονόμηση ενέργειας, αφού θα μειωθεί το κόστος.
Αυτό σημαίνει αυτόματα και διαχωρισμός μεταξύ των επιχειρήσεων διανομής φυσικού αερίου. Το ανάλογο έχει γίνει με τη μεταφορά του φυσικού αερίου υψηλής πίεσης. Έτσι ο διαχωρισμός αφορά τις δραστηριότητες της λιανικής και το πλήρως άνοιγμα της αγοράς με σταδιακή κατάργηση των περιορισμών στην προμήθεια. Για να γίνει αυτό πραγματικότητα πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος 4001/2011. Αυτό μας επιτρέπει να έχουμε την έναρξη στις αρχές του 2016 και την σταδιακή ολοκλήρωση το 2018. Μια ανάλογη χρονική περίοδο χρειαστήκαμε για τον διαχωρισμό της μεταφοράς του φυσικού αερίου με την ανεξαρτητοποίηση του δικτύου του φυσικού αερίου. Επειδή αρχικά ο διαχωρισμός θα είναι εκ των πραγμάτων λογιστικός, δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό της Ελλάδας. Κατά συνέπεια οι διαδικασίες θα αφορούν αποκλειστικά τις παρεκκλίσεις που υπήρχαν με τις εταιρείες παροχής αερίου Αθήνας, Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης, για να έχουμε μια αποτελεσματική εναρμόνιση σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτή η αλλαγή μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουμε και καλύτερα αυτά τα δύο στοιχεία με ανεξάρτητο τρόπο για να μην δεχόμαστε πια πιέσεις με στόχο την αγορά του συνόλου, όπως το ζήσαμε και στο παρελθόν. Είμαστε λοιπόν στην προετοιμασία μιας αλλαγής φάσης σε αυτό τον τομέα.
Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος παραμένει πρώτος στην παγκόσμια κατάταξη με μια συνολική αξία που ξεπερνά τα εκατό δισεκατομμύρια δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι ξεπερνά την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Γερμανία, τη Σιγκαπούρη και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Αυτό είναι σημαντικό, διότι η αξία του παγκόσμιου στόλου μειώθηκε σε σχέση με τα περσινά δεδομένα και πέρασε από 715 στα 690 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η αξία του δικού μας μειώθηκε μόνο κατά 5% παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε γενικά και σε όλα τα μέτωπα της οικονομίας. Σε ειδικό επίπεδο βλέπουμε ότι τα καράβια LNG, δηλαδή αυτά που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο παίζουν ένα τεράστιο ρόλο και είναι καλό να το έχουμε στο μυαλό μας και για το μέλλον της Ελλάδας και της Κύπρου με την αξία και την αξιοποίηση του φυσικού αερίου από την ΑΟΖ μας. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα με την Maran Gas που έχει μόνο 23 καράβια LNG, αλλά με συνολική αξία 4,11 δισεκατομμύρια δολάρια και είναι η πρώτη σε αξία από όλες τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Η δεύτερη ενώ έχει 87 πλοία έχει αξία 3,60 δισεκατομμύρια δολάρια γιατί δεν είναι μόνο του τύπου LNG. Κι έρχεται η τρίτη με 19 LNG μόνο, αλλά αξίας 3,34 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτά τα στοιχεία δεν είναι μόνο ενδεικτικά, αλλά αποδεικτικά για την αξία του υγροποιημένου φυσικού αερίου ήδη από τώρα, ενώ δεν έχουμε ακόμα αρχίσει την αξιοποίησή του στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Έτσι το μέλλον είναι ήδη παρόν..
Πολιτικά παίγνια
Του Ν.Λυγερού
Του Ν.Λυγερού
Ενώ βρισκόμαστε ακόμα σε μία δύσκολη φάση λόγω της οικονομικής κατάστασης, αρχίζουμε να βλέπουμε και πάλι πολιτικά παίγνια. Διότι μερικοί θέλουν να παίξουν διαφορετικά και να διαφοροποιηθούν ποντάροντας πάνω στους άλλους. Το θέμα είναι ότι έχουμε ήδη δει αυτό το σενάριο τουλάχιστον δύο φορές και βλέπουμε τώρα πού καταντήσαμε από τόσους μήνες μη αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης λες και όλα μπορούσαν να περάσουν από το νεκρό σημείο και να γίνει μια ανεξάρτητη επανεκκίνηση της όλης διαδικασίας, ενώ ξέρουμε βέβαια ότι υπάρχουν οι έννοιες της συνέχειας και της διαδοχής. Και τελικά είδαμε ότι υπήρξε συνεννόηση με ηρεμία και μάλιστα σε μερικές ημέρες από τους Υπουργούς Οικονομίας και Οικονομικών. Και αυτό έγινε ενώ υπήρχαν τόσα τεχνικά ζητήματα να λυθούν. Βέβαια και οι δύο γνωρίζουν καλά τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών και συμμετέχουν σε όλη τη διαδικασία με μία ορθολογική προσέγγιση των προβλημάτων που ταλανίζουν την πατρίδα μας. Οι απαιτήσεις δεν ήταν πια εξωπραγματικές, διότι πολύ απλά η κατάσταση χειροτέρεψε δραματικά με όλες τις προηγούμενες αστοχίες. Έτσι ακολούθησε μια εντελώς διαφορετική στρατηγική επίλυσης των προβλημάτων, αφού η τραπεζική, η οικονομική και η πολιτική κατάσταση άλλαξε τόσο ριζικά και καταστροφικά που έπρεπε να μπει κάπου ένα φρένο λογικής και ορθολογισμού μάλιστα. Δεν ήταν πια μια προσέγγιση που μετατρέπει τη θεωρία παιγνίων σε θεωρία αποφάσεων, λες και υπήρχε πια μόνο ένας παίκτης για να αποφασίζει αλλά ήταν μια θεώρηση που ενσωμάτωνε όχι μόνο την έννοια της ισορροπίας του Nash, αλλά και αυτή του Pareto. Κι αφού έγιναν όλα αυτά και καταφέραμε να ξεπεράσουμε τεράστιες δυσκολίες μέσα σε αντίξοες συνθήκες, έχουμε και πάλι μερικούς που βγαίνουν από το καβούκι τους τώρα βέβαια για να μας εξηγήσουν ότι είναι υπέρ αλλά κατά και άλλοι ότι είναι κατά αλλά τελικά υπέρ. Όμως ο ελληνικός λαός αδιαφορεί παντελώς για αυτές τις τεχνητές τοποθετήσεις, γιατί ξέρει ότι είσαι ό,τι ψηφίζεις και τίποτα άλλο στην πολιτική και θα τους αξιολογήσει μετά αν βοηθήσουν την πατρίδα.
Περιμένοντας το κόμμα
Του Ν.Λυγερού
Του Ν.Λυγερού
Είναι δύσκολο αυτήν την περίοδο να μην έχεις στο μυαλό σου τους ήρωες του Beckett. Δεν μας απασχολεί ιδιαίτερα ποιος παίζει το ρόλο των Vladimir, Estragon, Pozzo, Lucky και του αγοριού ακόμα κι αν σκηνοθετικά έχουμε μία άποψη. Αλλά το μόνο σίγουρο μέσα σ' αυτό το θέατρο του παραλόγου, που δεν αρχίζει ποτέ στην ώρα του για κάθε μία από τις παραστάσεις του, είναι ότι πάλι κάποιοι περιμένουν κάτι. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε το γεγονός ότι έχει γράψει και το θεατρικό Fin de Partie, το οποίο χαρακτηρίζει αυτές τις ημέρες που μόνο όμορφες δεν είναι. Κι ενώ όλοι αντιλαμβανόμαστε πόσο κρίσιμα είναι αυτά που ζούμε, υπάρχουν ήδη μερικοί που περιμένουν άλλο ένα κόμμα στο πολιτικό φάσμα της πατρίδας μας. Ξέρουμε βέβαια ότι αυτό είναι μία πρακτική που συνηθίζεται, για να αποφευχθούν οι ευθύνες και δεν έχουμε καμία ελπίδα, όπως έγραφε και ο Καζαντζάκης. Είναι μια τεχνική κλασσική και δεν μας ξαφνιάζει. Ας έχουμε ακόμα περισσότερα κόμματα, αφού το προβλέπει η Δημοκρατία. Το πρόβλημά μας δεν είναι η ύπαρξή τους, αλλά η απουσία ενός εθνικού έργου που θα βοηθούσε πραγματικά την Ελλάδα. Διότι όλοι βλέπουμε ότι ο κομματισμός έχει φτάσει στα όριά του κι έχουν εκφυλιστεί δομές και ονομασίες όμως επί της ουσίας τα προβλήματα παραμένουν για την Ελλάδα. Όταν παίζεις πάντα την ίδια παράσταση δεν αλλάζει το θεατρικό έργο, το ξέρει κάθε θίασος, αλλά φαίνεται ότι αυτό δεν ισχύει στην πολιτική. Μάλλον επειδή δεν έβλεπαν το Θέατρο της Δευτέρας και δεν παρακολούθησαν το νόημα του Καραγκιόζη
Η Κύπρος διαψεύδει το κατοχικό καθεστώς
Του Ν.Λυγερού
Του Ν.Λυγερού
Η Κύπρος διαψεύδει με ξεκάθαρο τρόπο το κατοχικό καθεστώς που μιλούσε για μία τελική ψευδοσυνεννόηση με την κυπριακή κυβέρνηση, για να μη συνεχίσουν οι έρευνες στην κυπριακή ΑΟΖ, για να υπάρξουν οι διαπραγματεύσεις. Η κατηγορηματική διάψευση, αφού η κυβέρνηση απάντησε ότι το πρόγραμμα προχωρεί με γοργούς ρυθμούς σε όλα τα επίπεδα, θα δυσκολέψει τον εκπρόσωπο του κατοχικού καθεστώτος που θεωρούσε ότι θα μπορούσε να μιλά ελεύθερα δίχως κανένα κόστος όταν δίνει συνέντευξη σε τουρκικά μέσα. Διότι αυτό σημαίνει ότι δεν είναι αξιόπιστος ούτε σε αυτό το σημείο και είναι κρίμα βέβαια για όσους πιστεύουν ότι υπάρχει μία θεμελιακή αλλαγή. Επιπλέον τα πράγματα είναι απλά για όλους, διότι όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο, αφού με το marinetraffic.com μπορούμε να δούμε ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται η πλατφόρμα Saipem 10000. Το ίδιο ισχύει και για το πλοίο υποστήριξης Caroline Tide III της πλατφόρμας, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή αυτήν την περίοδο. Είναι λοιπόν αστείο ο εκπρόσωπος του κατοχικού καθεστώτος να εξηγεί ότι πρέπει να διασταυρώσει τις πληροφορίες, γιατί δεν έχει άμεση πρόσβαση στα δεδομένα. Και το τελευταίο σκέλος της υπόθεσης είναι ότι χαιρόμαστε που η Κύπρος ξεκαθαρίζει ότι συνεχίζει το έργο της και για τα θαλάσσια οικόπεδα 5, 6, 7 και 8 που δεν έχουν ακόμα παραχωρηθεί, ενώ είναι στο ίδιο πλαίσιο του διαγωνισμού με τα θαλάσσια οικόπεδα 2, 3, 9, 10, 11.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου