Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Η κίνηση του πύργου

Του Ν. Λυγερού

Μια φορά κι έναν καιρό υπήρχε ένας πύργος. Ήταν απομονωμένος μέσα στο σκληρό λευκό και λειτουργούσε σαν φάρος στο βουνό. Είχε τ’ άστρα στο στόμα και τον ήλιο στην καρδιά. Ζούσε φιλέρημος τον χειμώνα δίχως να περιμένει τίποτα από τις κοινωνίες. Έτσι ξαφνιάστηκε όταν είδε ανθρώπους μετά από αιώνες να έρχονται προς το μέρος. Ήταν άγνωστοι γι’ αυτόν εκτός από έναν. Αυτόν τον ήξερε και δεν τον είχε ξεχάσει, αφού ακόμα κρατούσε στη βιβλιοθήκη του το σπασμένο σπαθί του με την παράξενη χειρολαβή. Άνοιξαν την ξύλινη πόρτα και γέμισε ζωή. Ήταν η πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια που άκουγε ανθρώπινες φωνές. Κι όταν άναψαν το τζάκι κι έβαλαν κοντά το τραπέζι της διδασκαλίας κι άρχισαν με την προσευχή, ο πύργος κατάλαβε ότι ο Χρόνος ήταν μαζί του κι ότι η σκακιέρα είχε ανοίξει και πάλι στον κόσμο του. Ξαφνικά ένιωσε σαν τον πύργο ενός υπολογιστή που υπολόγιζε με ανθρώπινους πυρήνες το μέλλον της συνέχειας. Δεν ήταν πια μια μηχανή του Turing, αλλά μετατρεπόταν σιγά σιγά μέσω του Wiener σε άλλη νοημοσύνη που έπαιζε συλλογικά κι ομαδικά. Ένιωθε μέσα του την ανάγκη της εξωστρέφειας και της βοήθειας. Ο πύργος είχε αλλάξει φύση με το πνεύμα του απέραντου γαλάζιου και το αιωνόβιο ταξίδι τού φαινόταν στιγμές σεναρίων, όπου η αναδρομική ανάλυση οδηγούσε στη σύνθεση του μέλλοντος. Δεν ήξερε ακόμα για τις αποστολές κι έβλεπε μόνο τους αριθμούς της θεωρίας. Όμως ενεργοποιήθηκε και η βιβλιοθήκη και τα πρώτα στοιχειά άρχισαν να γεμίζουν τη μνήμη του μέλλοντος. Έτσι άρχισε ο πρώτος κύκλος της πολυκυκλικότητας, μα οι περισσότεροι δεν το ήξεραν και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

Η συλλογική νοημοσύνη
Του Ν. Λυγερού

Η συλλογική νοημοσύνη δεν είναι μια τεχνητή αφαίρεση αλλά ένας τρόπος επίλυσης και διαχείρισης των προβλημάτων, ο οποίος είναι πιο αποτελεσματικός από κάθε ατομική προσέγγιση που έχει πολλούς περιορισμούς λόγω φύσης. Η νοημοσύνη που λειτουργεί συλλογικά είναι αυτή που έχει κατανοήσει ότι υπάρχουν προβλήματα που δεν λύνονται ατομικά αλλά η επίλυσή τους είναι πιο σπουδαία για την εξέλιξή μας από άλλα που λύνονται με γραμμικό τρόπο. Έτσι αποκτά μια ολιστική προσέγγιση για να υπερβεί τα όρια της ατομικότητας γιατί αντιλαμβάνεται ότι το τοπικό δεν προσφέρει με ουσιαστικό τρόπο στο ολικό και αυτό το πρόβλημα δημιουργεί εμπόδια στη μεθοδολογία της επίλυσης. Κάθε βήμα που γίνεται στο συλλογικό επίπεδο έχει ακόμα και φανταστικές επιπτώσεις γιατί συνδυάζει προσεγγίσεις που αποτελούν ακόμα και στρατηγικό μείγμα. Η συλλογική νοημοσύνη με αυτό τον τρόπο ξεπερνά και τα όρια του αυτοματισμού που δεν μπορεί να κάνει υπερβάσεις σε σχέση με τον αρχικό κώδικα και δεν αποκτά νέες γνώσεις επειδή δεν έχει εξελικτικό χαρακτήρα. Αυτό αντιληφθήκαμε και σε επίπεδο πληροφορικής για τον προγραμματισμό αφού αποδείξαμε ότι μεθοδολογίες που χρησιμοποιούν γενετικούς αλγόριθμους ή μυρμηγκοσύστημα είναι πιο αποτελεσματικές από τις παραδοσιακές προσεγγίσεις γιατί μπορούν να ξεφύγουν από τις παγίδες των ενδιάμεσων λύσεων που εγκλωβίζουν δυναμικά το σύστημα και δεν του επιτρέπουν να βρουν τη βέλτιστη λύση, η οποία είναι πιο σπάνια και με μεγαλύτερες επιπτώσεις για να προκαλέσει μια αλλαγή φάσης.

Τι κάνει ένας άνθρωπος
Του Ν. Λυγερού

Τι κάνει ένας άνθρωπος όταν δεν έχει κανέναν άλλον πάνω στον οποίο μπορεί να βασιστεί, αυτό είναι το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε σε γενικό επίπεδο για να κατανοήσουμε και τη στρατηγική επιβίωσης. Έτσι σε αυτό το πλαίσιο, υπάρχει η παράμετρος του δείκτη νοημοσύνης διότι αν αυτός είναι χαμηλός θα ακολουθήσει την κοινωνία, αν αυτός είναι ανώτερος θα αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει μόνο η κοινωνία κι αν είναι ακραίος θα ασχοληθεί μόνο με την Ανθρωπότητα. Μπορεί βέβαια ανάλογα με τις περιπτώσεις να επηρεάσει άλλους ανθρώπους που μπορεί να μην ανήκουν στην ίδια κατηγορία για να μάθουν και τι γίνεται στην άλλη έτσι ώστε να βοηθήσουν σε μια συλλογική προσπάθεια που θα αρχίσει από μια ομαδική προσέγγιση επίλυσης των προβλημάτων που αφορούν πια την Ανθρωπότητα κι όχι μόνο τις τοπικές κοινωνίες που έχουν τα συμβατικά τους όρια και δεν μπορούν να εξελιχθούν παρά μόνο με εξωτερικούς παράγοντες. Όταν όμως βρισκόμαστε στην ενδιάμεση κατάσταση, βλέπουμε ανθρώπους που υποφέρουν γιατί δεν μπορούν να πείσουν τους άλλους για την προσέγγισή τους κι ενώ ξέρουν ότι δεν υπάρχει μόνο το πλαίσιο της κοινωνίας, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις πιέσεις που δέχονται. Είναι λοιπόν σημαντικό όταν εντοπίζουμε τέτοιους ανθρώπους που μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ως παπαρούνες μέσα σ’ ένα κάμπο με μαργαρίτες, να τις βοηθήσουμε να συνειδητοποιήσουν ότι δεν πρόκειται για ανωμαλία κι ότι υπάρχουν και άλλες σε άλλους κάμπους διότι μόλις το αντιληφθούν αρχίζουν και λειτουργούν μέσα στο πεδίο δράσης της συλλογικής νοημοσύνης και βοηθούν και αυτές τη βοήθεια της Ανθρωπότητας.

Ζεόλαδο 2015
Του Ν. Λυγερού

Φέτος έγινε το τρίτο μάζεμα ελιών για την παραγωγή του αγουρέλαιου έξτρα παρθένου από ελιές που είναι προστατευμένες αποκλειστικά από ζέολιθο στο πλαίσιο της βιολογικής καλλιέργειας. Το πρώτο στίγμα που μπορούμε να δώσουμε είναι ότι βέβαια δεν υπήρξε ίχνος δάκου. Το δεύτερο είναι ότι η παραγωγή είναι μεγαλύτερη από τις δύο προηγούμενες χρονιές και η εξήγηση είναι ότι ο ζεόλιθος μπήκε στην τρίτη χρονιά και δρα με μια απόλυτη αποτελεσματικότητα. Το τρίτο είναι βέβαια ότι η ποιότητα έχει αυξηθεί και ότι η οξύτητα έχει μειωθεί ακόμα περισσότερο και ήδη από την πρόχειρη μέτρηση είμαστε κάτω των δύο γραμμών. Έτσι σε αυτό το πλαίσιο θα δοθούν δείγματα για να γίνουν όλες οι απαραίτητες αναλύσεις που απαιτεί και η κατηγορία Ultra Premium. Σε κάθε περίπτωση βλέπουμε τώρα επί του πρακτέου ότι όλα τα νοητικά σχήματα της χρήσης του ζεόλιθου στην παραγωγή έξτρα παρθένου ελαιόλαδου, υλοποιούνται μέσω της πραγματικότητας των ανθρώπων που πίστεψαν στις ιδιότητες του ζεόλιθου. Έτσι με την πάροδο του χρόνου, η Ελλάδα εξελίσσεται και σε αυτόν τον τομέα που είναι τόσο σημαντικός. Διότι όλοι λένε ότι ο πρωτογενής τομέας είναι θεμελιακός για κάθε έθνος, όμως στην τελική δεν υπάρχει καμία πρακτική επίλυση των προβλημάτων και αυτό το βλέπουμε ακόμα και με τα θέματα της δακοκτονίας και του κατσίγαρου, ενώ ο ζεόλιθος αποτελεί μία αποτελεσματική και οριστική λύση και για τα δύο. Και τώρα που η Ελλάδα μπήκε επιτέλους στην πορεία της εξόρυξης του ελληνικού ζεόλιθου, βλέπουμε τις τεράστιες προοπτικές που προσφέρει για την πατρίδα μας.

Armenian Interview
N. Lygeros

Interview
Araks Martirosyan - "168 Hours", 168.am

1. In 34 days Armenia will held referendum to change Constitution from semi-presidential system to parliamentary. We know that Greece is testing this model already. How do you assess that system?

People make systems and not the opposite. In Greece, we live in this parliamentary system and consider that it is a democratic one as people (demos) has more power (kratia). Its efficiency really depends of the parties, their reliability and the cooperative games between them. With this parliamentary system we can do many things for people and not in a directive way, so there is more freedom to express innovative ideas, on the other side you have to be more coherent in your choices if you want to have a strategy at a national level.

2. Taking into consideration your country's experience, what can you say does the quality of governance depend on the system of governance and what has changed parliamentary system of governance in your country?

Certainly yes, it depends absolutely from the system of governance and as a consequence, the choice of the system must be relevant. Previously we had royalty and I do not think that there is an easy way to do a structural transfer to your country.

3. Armenian authorities, especially experts as Member of the Specialized Commission on Constitutional Reforms, Vardan Poghosyan insist that the current project of Constitution is based on establishing stable democracy in the country and ensuring the legal cornerstone; the principle of right supremacy. Opposition insists that the president initiated this process to save his power, his team on the chair of authorities. What do you think of these two opinions?

The both are correct! With this system you can have a stable democracy and that this stability occurs from the power. So, if the power choose to stay then stability is a good point but you can change the power.

4. In a small country where there is a defective system consisted from oligarchy, monopolies, corruption, what is the key to democratic way of governance? What can be the solution, because the type of governance is not the point and is not so important when there are so many negative elements?

The key is freedom. The door is democracy. The place is strategy. In fact, as a dynamical system democracy is very efficient because it’s robust and can absorb errors like the negative elements you mentioned.

5. There are experts who think that Armenia must accept new Constitution because it will reform the way of governance which will influence this negative elements in the country. Can you agree with this?

The new Constitution has a more democratic vision of the country so this is an opportunity to evaluate with more freedom but you need a strategy to obtain results because a possibility is not a reality. This Constitution has many possibilities but it depends on people to create with them the next reality.


Μην χρησιμοποιείς
Του Ν. Λυγερού
 
Μην χρησιμοποιείς
την έκφραση
αλησμόνητες πατρίδες
γιατί στην ουσία
ξέρεις καλά
ότι εννοείς
στην πραγματικότητα
ξεχασμένες πατρίδες
διότι εμείς
δεν ξεχάσαμε
τα Κατεχόμενα
και συνεχίζουμε
να αγωνιζόμαστε
για τα δικαιώματα
των ανθρώπων
που πονούν
γιατί οι βάρβαροι
πλήγωσαν
την ιστορία τους
κι όσο συνεχίζει
η κατοχή
αυτή η πληγή
δεν κλείνει
και ο ραγιαδισμός
δεν αλλάζει τίποτα.

Η Μεγάλη Ιδέα
Του Ν. Λυγερού


Η Μεγάλη Ιδέα
της Ευρωπαϊκής Ένωσης
είναι τεράστια
σε σχέση
με την ελληνική
κι όμως κανείς
δεν τολμά
να την καυτηριάσει
ακόμα και οι ραγιάδες
οι πιο ακραίοι
γιατί δεν βρίσκουν
κανένα πάτημα
άσε λοιπόν
τα μεγάλα λόγια
και εξέτασε
τα στρατηγικά
νοητικά σχήματα
που είναι χρήσιμα
ακόμη και τώρα
για το μέλλον
δίχως να ακούς
τις κουβέντες
των άσχετων
που δεν βοήθησαν
ποτέ για το τίποτα.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου