Οι Έλληνες πιλότοι είναι οι καλύτεροι στο κόσμο. Αυτό το
αποδεικνύουν τόσο στο Αιγαίο, όσο και σε ασκήσεις που λαμβάνουν χώρα στα
πλαίσια του ΝΑΤΟ.
Έτσι λοιπόν, τον χορό της πρωτιάς συνέχισαν οι Έλληνες Χειριστές και
οι μηχανικοί υποστήριξης της Πολεμικής Αεροπορίας στο Al Bathente της
Ισπανίας κατά την Νατοϊκή άσκηση του TLP.
Η 337η Μοίρα «Φάντασμα» από την 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας φέρνει και πάλι στην χώρα μας την πρώτη θέση, ενώ ως «Best Warrior» της εκπαιδευτικής σειράς του TLP, δηλαδή ως ο καλύτερος πιλότος στο ΝΑΤΟ, αναρριχήθηκε από τους συναδέλφους του ο Σμηναγός Ιπτάμενος Βασίλης Κοντόπουλος.
Επτά ιπτάμενοι της 337η Μοίρας, δεκάδες μηχανικοί υποστήριξης και τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52 Plus, εδώ και μερικές εβδομάδες βρέθηκαν στην Ισπανία για να πάρουν μέρος στο TLP μαζί με πολλές άλλες Μοίρες από άλλες χώρες και μαχητικά αεροσκάφη τελευταίας γενιάς.
Γι’ ακόμη μια φορά οι Έλληνες ιπτάμενοι έκαναν αυτό ακριβώς για το οποίο είναι εκπαιδευμένοι. Χωρίς να θέλουν να εντυπωσιάσουν κανέναν και με απόλυτη ψυχραιμία δούλεψαν με τον μοναδικό τρόπο που γνωρίζουν και κατάφεραν με τον επαγγελματισμό τους να διατηρήσουν τον τίτλο των καλύτερων ιπταμένων στην χώρα μας.
Αξιοσημείωτο σύμφωνα με το hellasjournal, είναι ότι τα Ελληνικά
μαχητικά όσες φορές επέστρεφαν στην βάση του Al Bathente μετά την
αποστολή που είχε ανατεθεί στους ιπταμένους, κατά τον έλεγχο από τους
πολύτιμους μηχανικούς της ΠΑ, δεν είχαν την παραμικρή βλάβη.
Πάντως είναι πολύ σημαντικό για την Πολεμική Αεροπορία πως εδώ και τρεις εκπαιδευτικές σειρές η πρωτιά παραμένει στην χώρα μας.
Η 335η Μοίρα «Τίγρης» από την 116 ΠΜ, με F-16 Block 52 Adv, έσυρε πρώτη τον χορό της πρωτιάς και λίγους μήνες αργότερα η 331 Μοίρα με Mirage 2000-5 συνέχισε να κρατά τον τίτλο στα Ελληνικά χρώματα.
Εδώ και λίγες ώρες η 337 Μοίρα «φάντασμα» κράτησε την παράδοση, ψηφισμένη από δεκάδες πιλότους Νατοϊκών χωρών.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ
Η 337 Μοίρα είναι μία από τις παλαιότερες Μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Δημιουργήθηκε αρχικά στην Μέση Ανατολή ενώ κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ αποτελούσε σμήνος της 339 British Combat Wing, εξοπλισμένη με Α/Φ SPITFIRE.
Σημαντικά χρονικά σημεία στη ιστορία της 337Μ αποτελούν τα παρακάτω:
Το 1946, μεταστάθμευσε στην 112ΠΜ (Ελευσίνα).
Το 1952, βαθμιαία αντικατάσταση των SPITFIRE με F-84G & Τ-33 Jet Aircraft και εγκατάσταση στην 110 ΠΜ (Λάρισα), με την ονομασία 337ΜΔΒ. Ως συνέπεια αυτού η 337Μ αποτελεί την πρώτη Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας που εξοπλίστηκε με αεροσκάφη Jet ενώ από αυτή δημιουργήθηκε και το πρώτο ακροβατικό σμήνος της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το 1956, η Μοίρα επιστρέφει στην 112ΠΜ.
Το 1959, μετασταθμεύει στην 114ΠΜ (Τανάγρα) και αντικατάσταση των F-84G με F-86D (Jet αεροσκάφη αναχαίτισης παντός καιρού).
Το 1960, η Μοίρα επιστρέφει στην 112ΠΜ μέχρι τον Μάιο του 1967, ως Μοίρα Παντός Καιρού.
Το 1967, μετασταθμεύει στην 111ΠΜ (Νέα Αγχίαλος) με F-5A, ως 337ΜΑΗ (Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας).
Το 1978, η Μοίρα επιστρέφει στην Λάρισα και εξοπλίζεται με αεροσκάφη F-4 E. Ο νέος ρόλος της Μοίρας είναι Αναχαίτιση Παντός Καιρού.
Το 2005, μετά από τρεις δεκαετίες υπηρεσίας στην Πολεμική Αεροπορία, η Μοίρα αποσύρει το τελευταίο F-4E SRA και διακόπτει προσωρινά την λειτουργία της.
Το 2006, η Μοίρα επαναλειτουργεί με αεροσκάφη F-16 Blk 52+.
ΠΗΓΗ pentapostagma
Η 337η Μοίρα «Φάντασμα» από την 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας φέρνει και πάλι στην χώρα μας την πρώτη θέση, ενώ ως «Best Warrior» της εκπαιδευτικής σειράς του TLP, δηλαδή ως ο καλύτερος πιλότος στο ΝΑΤΟ, αναρριχήθηκε από τους συναδέλφους του ο Σμηναγός Ιπτάμενος Βασίλης Κοντόπουλος.
Επτά ιπτάμενοι της 337η Μοίρας, δεκάδες μηχανικοί υποστήριξης και τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52 Plus, εδώ και μερικές εβδομάδες βρέθηκαν στην Ισπανία για να πάρουν μέρος στο TLP μαζί με πολλές άλλες Μοίρες από άλλες χώρες και μαχητικά αεροσκάφη τελευταίας γενιάς.
Γι’ ακόμη μια φορά οι Έλληνες ιπτάμενοι έκαναν αυτό ακριβώς για το οποίο είναι εκπαιδευμένοι. Χωρίς να θέλουν να εντυπωσιάσουν κανέναν και με απόλυτη ψυχραιμία δούλεψαν με τον μοναδικό τρόπο που γνωρίζουν και κατάφεραν με τον επαγγελματισμό τους να διατηρήσουν τον τίτλο των καλύτερων ιπταμένων στην χώρα μας.
Πάντως είναι πολύ σημαντικό για την Πολεμική Αεροπορία πως εδώ και τρεις εκπαιδευτικές σειρές η πρωτιά παραμένει στην χώρα μας.
Η 335η Μοίρα «Τίγρης» από την 116 ΠΜ, με F-16 Block 52 Adv, έσυρε πρώτη τον χορό της πρωτιάς και λίγους μήνες αργότερα η 331 Μοίρα με Mirage 2000-5 συνέχισε να κρατά τον τίτλο στα Ελληνικά χρώματα.
Εδώ και λίγες ώρες η 337 Μοίρα «φάντασμα» κράτησε την παράδοση, ψηφισμένη από δεκάδες πιλότους Νατοϊκών χωρών.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ
Η 337 Μοίρα είναι μία από τις παλαιότερες Μοίρες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Δημιουργήθηκε αρχικά στην Μέση Ανατολή ενώ κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ αποτελούσε σμήνος της 339 British Combat Wing, εξοπλισμένη με Α/Φ SPITFIRE.
Σημαντικά χρονικά σημεία στη ιστορία της 337Μ αποτελούν τα παρακάτω:
Το 1946, μεταστάθμευσε στην 112ΠΜ (Ελευσίνα).
Το 1952, βαθμιαία αντικατάσταση των SPITFIRE με F-84G & Τ-33 Jet Aircraft και εγκατάσταση στην 110 ΠΜ (Λάρισα), με την ονομασία 337ΜΔΒ. Ως συνέπεια αυτού η 337Μ αποτελεί την πρώτη Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας που εξοπλίστηκε με αεροσκάφη Jet ενώ από αυτή δημιουργήθηκε και το πρώτο ακροβατικό σμήνος της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το 1956, η Μοίρα επιστρέφει στην 112ΠΜ.
Το 1959, μετασταθμεύει στην 114ΠΜ (Τανάγρα) και αντικατάσταση των F-84G με F-86D (Jet αεροσκάφη αναχαίτισης παντός καιρού).
Το 1960, η Μοίρα επιστρέφει στην 112ΠΜ μέχρι τον Μάιο του 1967, ως Μοίρα Παντός Καιρού.
Το 1967, μετασταθμεύει στην 111ΠΜ (Νέα Αγχίαλος) με F-5A, ως 337ΜΑΗ (Μοίρα Αναχαίτισης Ημέρας).
Το 1978, η Μοίρα επιστρέφει στην Λάρισα και εξοπλίζεται με αεροσκάφη F-4 E. Ο νέος ρόλος της Μοίρας είναι Αναχαίτιση Παντός Καιρού.
Το 2005, μετά από τρεις δεκαετίες υπηρεσίας στην Πολεμική Αεροπορία, η Μοίρα αποσύρει το τελευταίο F-4E SRA και διακόπτει προσωρινά την λειτουργία της.
Το 2006, η Μοίρα επαναλειτουργεί με αεροσκάφη F-16 Blk 52+.
ΠΗΓΗ pentapostagma
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου