Του
Τάκη Αγάθοκλέους από το alithia
Ούτε τα €45 εκατομμύρια φτάνουν για να σωθούν οι Κυπριακές Αερογραμμές. Το συνολικό ποσό που θα χρειαστούν, για να μη βάλουν λουκέτο και να μπουν σε βιώσιμη πορεία, αγγίζει τα €105 εκατομμύρια!
Και επειδή το κράτος δεν έχει να τους δώσει άλλα χρήματα, πέραν των €31,33 εκατ. που πήραν ή θα πάρουν υπό τη μορφή της αύξησης του μετοχικού τους κεφαλαίου, τα υπόλοιπα €73 εκατ. περίπου θα τα εξασφαλίσουν με δάνειο, αλλά με εγγυητή το κράτος.
ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ.
Όπως είναι γνωστό, για να μπορέσουν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους οι Κυπριακές Αερογραμμές, προχώρησαν πρόσφατα στην αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου κατά €45 εκατ., εκ των οποίων τα €31,33 εκατ. θα τα καταβάλει η κυβέρνηση σαν ο βασικός μέτοχος και τα υπόλοιπα οι ιδιώτες μέτοχοι. Ήδη η κυβέρνηση με τη συγκατάθεση της Βουλής έδωσε πρόσφατα στην εταιρεία τα πρώτα €15 εκατ. και χθες εκπρόσωποι της εταιρείας προσήλθαν ξανά στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών ζητώντας την αποδέσμευση και των υπόλοιπων €16,33 εκατ. Κάτι που αναμένεται να γίνει στη συνεδρία της Επιτροπής την ερχόμενη Δευτέρα. Και αυτό γιατί τα κόμματα δεν μπορούν να πράξουν διαφορετικά, αφού με τη νομοθεσία που ενέκριναν έβαλαν σαν προϋπόθεση, για να εγκρίνουν την αποδέσμευση όλου του ποσού, την εκπόνηση νέου σχεδίου αναδιάρθρωσης. Κάτι που η εταιρεία εφάρμοσε.
ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ.
Πάντως, στη χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής, η οποία διεξήχθη κεκλεισμένων των θυρών, ο πρόεδρος του ΔΣ των Κυπριακών Αερογραμμών, Σταύρος Σταύρου, ανέφερε στους βουλευτές ότι απέστειλε επιστολή στο υπουργείο Οικονομικών ζητώντας την παραχώρηση κρατικού δανείου ύψους €73 εκατ. Σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, οι εμπειρογνώμονες του οίκου Air France/KLM Consulting που ετοίμασαν το σχέδιο αναδιάρθρωσης ανέφεραν ότι η εταιρεία για να καταστεί βιώσιμη χρειάζεται €105 εκατ., ποσό στο οποίο περιλαμβάνονται και τα €31,33 εκατ. που πήραν ή θα πάρουν σαν αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου. Ανέφερε επίσης πως το αίτημα της εταιρείας για ενίσχυσή της από το κράτος εξετάζεται και από την αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ.
Ο κ. Σταύρου εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι με τη βοήθεια της Βουλής και της κυβέρνησης η εταιρεία θα επιβιώσει. Ωστόσο παραδέχθηκε πως αυτή τη στιγμή η οικονομική κατάσταση της εταιρείας είναι τραγική και αδυνατεί να καταβάλει τους μισθούς στο προσωπικό (σσ: Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Επιτροπή αναφέρθηκε πως οι Κυπριακές Αερογραμμές παρουσίασαν ζημιές €32 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2012 έναντι €29 εκατ. πέρσι).
ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΟΧΕΣ.
Ενδεικτικό της δραματικής κατάστασης της εταιρείας, σύμφωνα με πληροφορίες μας από συνδικαλιστικούς κύκλους, είναι και το εξής γεγονός: Σε πρόσφατη συνάντησή του με τις συντεχνίες της εταιρείας ο κ. Σταύρου πρότεινε σ' αυτές να πείσουν τα μέλη τους να δεχτούν να μην πάρουν 13ο μισθό και σε αντάλλαγμα να τους δοθούν μετοχές ισάξιας τιμής του 13ου μισθού τους. Πρόταση που απορρίφθηκε από τις συντεχνίες και έτσι εγκαταλείφθηκε.
ΟΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ.
Επίσης ο κ. Σταύρου ανέφερε στους βουλευτές πως η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει χαριστικές αποζημιώσεις στο προσωπικό της εταιρείας που θα αποχωρήσει. Και ότι εντός των ημερών ο υπουργός Οικονομικών θα συναντηθεί με τις συντεχνίες για να συμφωνήσουν το τελικό ποσό, το οποίο η κυβέρνηση θέλει να είναι περίπου το μισό απ' ότι δόθηκε στο προηγούμενο σχέδιο. Ανέφερε επίσης πως στο σχέδιο αναδιάρθρωσης υπάρχει πρόνοια για τον πλεονασμό 407 ατόμων, εξηγώντας ότι ο αριθμός αυτός προκύπτει στο σύνολο των ατόμων που θα προκύψουν και από την ανάθεση υπηρεσιών. Διαβεβαίωσε ότι το ΔΣ θα προσπαθήσει όπως μεγάλος αριθμός ατόμων διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας στα τμήματα που θα αποξενωθούν.
ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ.
Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία ο κ. Σταύρου ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ζητήσαμε από το ΥΠΟΙΚ μια ενίσχυση της τάξης των 73 εκ. ευρώ, πέραν των 15 εκ. που μας έχουν δοθεί ως μέρος της αύξησης κεφαλαίου. Με αυτά τα 73 εκ. πιστεύω θα μπούμε σε τροχιά αναδιάρθρωσης που θα μας φέρει στους καλοκαιρινούς μήνες και απ' εκεί και πέρα πιστεύουμε ότι η εταιρεία θα προχωρήσει χωρίς στήριξη». «Σκοπός είναι να φέρουμε την εταιρεία σε ένα στάδιο βιωσιμότητας που να είναι ελκυστική σε ξένους επενδυτές», σημείωσε και συμπλήρωσε ότι «ενδιαφέρον υπάρχει, αλλά όπως κάθε επενδυτής και αυτοί οι επενδυτές που ενδιαφέρονται περιμένουν να δουν το σχέδιο και να δουν τα δείγματα γραφής ότι προχωρούμε να τα εφαρμόσουμε προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης της εταιρείας».
Ούτε τα €45 εκατομμύρια φτάνουν για να σωθούν οι Κυπριακές Αερογραμμές. Το συνολικό ποσό που θα χρειαστούν, για να μη βάλουν λουκέτο και να μπουν σε βιώσιμη πορεία, αγγίζει τα €105 εκατομμύρια!
Και επειδή το κράτος δεν έχει να τους δώσει άλλα χρήματα, πέραν των €31,33 εκατ. που πήραν ή θα πάρουν υπό τη μορφή της αύξησης του μετοχικού τους κεφαλαίου, τα υπόλοιπα €73 εκατ. περίπου θα τα εξασφαλίσουν με δάνειο, αλλά με εγγυητή το κράτος.
ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ.
Όπως είναι γνωστό, για να μπορέσουν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους οι Κυπριακές Αερογραμμές, προχώρησαν πρόσφατα στην αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου κατά €45 εκατ., εκ των οποίων τα €31,33 εκατ. θα τα καταβάλει η κυβέρνηση σαν ο βασικός μέτοχος και τα υπόλοιπα οι ιδιώτες μέτοχοι. Ήδη η κυβέρνηση με τη συγκατάθεση της Βουλής έδωσε πρόσφατα στην εταιρεία τα πρώτα €15 εκατ. και χθες εκπρόσωποι της εταιρείας προσήλθαν ξανά στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών ζητώντας την αποδέσμευση και των υπόλοιπων €16,33 εκατ. Κάτι που αναμένεται να γίνει στη συνεδρία της Επιτροπής την ερχόμενη Δευτέρα. Και αυτό γιατί τα κόμματα δεν μπορούν να πράξουν διαφορετικά, αφού με τη νομοθεσία που ενέκριναν έβαλαν σαν προϋπόθεση, για να εγκρίνουν την αποδέσμευση όλου του ποσού, την εκπόνηση νέου σχεδίου αναδιάρθρωσης. Κάτι που η εταιρεία εφάρμοσε.
ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ.
Πάντως, στη χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής, η οποία διεξήχθη κεκλεισμένων των θυρών, ο πρόεδρος του ΔΣ των Κυπριακών Αερογραμμών, Σταύρος Σταύρου, ανέφερε στους βουλευτές ότι απέστειλε επιστολή στο υπουργείο Οικονομικών ζητώντας την παραχώρηση κρατικού δανείου ύψους €73 εκατ. Σύμφωνα με τον κ. Σταύρου, οι εμπειρογνώμονες του οίκου Air France/KLM Consulting που ετοίμασαν το σχέδιο αναδιάρθρωσης ανέφεραν ότι η εταιρεία για να καταστεί βιώσιμη χρειάζεται €105 εκατ., ποσό στο οποίο περιλαμβάνονται και τα €31,33 εκατ. που πήραν ή θα πάρουν σαν αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου. Ανέφερε επίσης πως το αίτημα της εταιρείας για ενίσχυσή της από το κράτος εξετάζεται και από την αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ.
Ο κ. Σταύρου εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι με τη βοήθεια της Βουλής και της κυβέρνησης η εταιρεία θα επιβιώσει. Ωστόσο παραδέχθηκε πως αυτή τη στιγμή η οικονομική κατάσταση της εταιρείας είναι τραγική και αδυνατεί να καταβάλει τους μισθούς στο προσωπικό (σσ: Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Επιτροπή αναφέρθηκε πως οι Κυπριακές Αερογραμμές παρουσίασαν ζημιές €32 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2012 έναντι €29 εκατ. πέρσι).
ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΟΧΕΣ.
Ενδεικτικό της δραματικής κατάστασης της εταιρείας, σύμφωνα με πληροφορίες μας από συνδικαλιστικούς κύκλους, είναι και το εξής γεγονός: Σε πρόσφατη συνάντησή του με τις συντεχνίες της εταιρείας ο κ. Σταύρου πρότεινε σ' αυτές να πείσουν τα μέλη τους να δεχτούν να μην πάρουν 13ο μισθό και σε αντάλλαγμα να τους δοθούν μετοχές ισάξιας τιμής του 13ου μισθού τους. Πρόταση που απορρίφθηκε από τις συντεχνίες και έτσι εγκαταλείφθηκε.
ΟΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ.
Επίσης ο κ. Σταύρου ανέφερε στους βουλευτές πως η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει χαριστικές αποζημιώσεις στο προσωπικό της εταιρείας που θα αποχωρήσει. Και ότι εντός των ημερών ο υπουργός Οικονομικών θα συναντηθεί με τις συντεχνίες για να συμφωνήσουν το τελικό ποσό, το οποίο η κυβέρνηση θέλει να είναι περίπου το μισό απ' ότι δόθηκε στο προηγούμενο σχέδιο. Ανέφερε επίσης πως στο σχέδιο αναδιάρθρωσης υπάρχει πρόνοια για τον πλεονασμό 407 ατόμων, εξηγώντας ότι ο αριθμός αυτός προκύπτει στο σύνολο των ατόμων που θα προκύψουν και από την ανάθεση υπηρεσιών. Διαβεβαίωσε ότι το ΔΣ θα προσπαθήσει όπως μεγάλος αριθμός ατόμων διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας στα τμήματα που θα αποξενωθούν.
ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ.
Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία ο κ. Σταύρου ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ζητήσαμε από το ΥΠΟΙΚ μια ενίσχυση της τάξης των 73 εκ. ευρώ, πέραν των 15 εκ. που μας έχουν δοθεί ως μέρος της αύξησης κεφαλαίου. Με αυτά τα 73 εκ. πιστεύω θα μπούμε σε τροχιά αναδιάρθρωσης που θα μας φέρει στους καλοκαιρινούς μήνες και απ' εκεί και πέρα πιστεύουμε ότι η εταιρεία θα προχωρήσει χωρίς στήριξη». «Σκοπός είναι να φέρουμε την εταιρεία σε ένα στάδιο βιωσιμότητας που να είναι ελκυστική σε ξένους επενδυτές», σημείωσε και συμπλήρωσε ότι «ενδιαφέρον υπάρχει, αλλά όπως κάθε επενδυτής και αυτοί οι επενδυτές που ενδιαφέρονται περιμένουν να δουν το σχέδιο και να δουν τα δείγματα γραφής ότι προχωρούμε να τα εφαρμόσουμε προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης της εταιρείας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου