Η επίταξη θα τεθεί σε ισχύ από τις 6 το πρωί της Τετάρτης. «Με γνώμονα την άμεση αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, κηρύσσεται πολιτική κινητοποίηση των πληρωμάτων των δρομολογημένων ακτοπλοϊκών πλοίων», υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης ανακοινώνοντας την απόφαση για επιστράτευση των απεργών ναυτικών.
Η κυβέρνηση επέλεξε το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτεργατών από την Τετάρτη στις 6:00 το πρωί προκειμένου να βάλει τέλος στην απεργία που δημιουργεί πρόβλημα στην επικοινωνία των νησιών και στην διακίνηση των προϊόντων.
Η απόφαση της κυβέρνησης ουσιαστικά ελήφθη μετά την συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας που από την πλευρά της αποφάσισε ότι να προχωρήσει σε νέα 48ώρη απεργία από την Τετάρτη το πρωί και μετά.
Από το μεσημέρι της Τρίτης παίχτηκε ένα παιχνίδι μεταξύ του Μεγάρου Μαξίμου και του υπουργείου Ναυτιλίας ποιος θα χρεωθεί την απόφαση της επιστράτευσης. Ο αρμόδιος υπουργός κ. Κωστής Μουσουρούλης στις συνομιλίες του με το Μέγαρο Μαξίμου υποστήριξε ότι εφοσον η απόφαση της ΠΝΟ για συνέχιση της απεργίας ελήφθη με ψήφους 8 υπέρ και 7 κατά (ενώ η αρχική απόφαση είχε ληφθεί με 15-0), θα έπρεπε να συνεχιστούν οι συζητήσεις για να ανατραπεί και να λήξει ειρηνικά απεργία.
Το Μέγαρο Μαξίμου όμως με εισήγηση του συμβούλου του πρωθυπουργού κ. Χρύσανθου Λαζαρίδη παρέκαμψε τις επιφυλάξεις του αρμόδιου υπουργού και του ζήτησε να ετοιμάσει την ανακοίνωση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών. Η εντολή δόθηκε στις 2.00 το μεσημέρι αλλά η ανακοίνωση εκδόθηκε μετά από αρκετές ώρες. Ενώ ο κ. Μουσουρούλης έγραφε την ανακοίνωση παράλληλα έκανε επικοινωνίες με παράγοντες των ναυτεργατών για να πετύχει μία συμβιβασική λύση. Τελικώς το γραφείο του πρωθυπουργού του ζήτησε να επισπεύσει και ανακοίνωσε την επίταξη των απεργών που αρχίζει την Τετάρτη στις 6.00 τα ξημερώματα.
Είναι η δεύτερη επιτράτευση εργαζομένων στην οποία προχωρά η κυβέρνηση μετά τους απεργούς στο Μετρό. Η κυβέρνηση επικαλείται το κόστος που έχει η απεργία στους νησιώτες και στην τοπική οικονομία των νησιών λόγω της καταστροφής των ευπαθών προιόντων. Ωστόσο η απόφαση της κυβέρνησης συναντά επιφυλάξεις ακόμη και στο εσωτερικό της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ. Ακόμη και προβεβλημένα στελέχη είχαν διαμηνύσει στον κ. Σαμαρά ότι δεν μπορεί να αντιμετωπίζει όλα τα κοινωνικά αιτήματα με καταστολή και επιστράτευση. Διαφορετική άποψη έχει το πρωθυπουργικό περιβάλλον με προεξάρχοντες τους δύο συμβούλους κ.κ. Χρύσανθο Λαζαρίδη και Δημήτρη Σταμάτη που θεωρούν ότι “το δόγμα νόμος και τάξη πρέπει να εφαρμοστεί ακόμη κι αν χρειαστεί η μισή Ελλάδα να ντυθεί στο χακί”.
Στο πλαίσιο αυτό έχει ενδιαφέρον η στάση που θα κρατήσουν και τα δύο κόμματα της συμπολίτευσης με δεδομένο ότι αύριο θα πραγματοποιηθεί και σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας
Μετά την ανακοίνωση της επιστράτευσης, το υπουργείο Ναυτιλίας εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:«Ο διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στην ακτοπλοΐα, για την αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων του κλάδου, ήταν πολυήμερος και εξαντλητικός.
Εκ μέρους της Κυβέρνησης καταβλήθηκε, έντιμα και καλόπιστα, κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αποτραπούν τα αδιέξοδα, να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών και να επανέλθει η ομαλότητα στην κοινωνική και οικονομική ζωή ιδιαίτερα των νησιών.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, καθώς και οι αρμόδιοι παράγοντες του Υπουργείου, είχαν διαρκείς επαφές και συνεργασία με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Στην τελευταία συνάντηση με την ΠΝΟ, που έλαβε χώρα χτες, Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ανταποκρίθηκε θετικά σε καίρια αιτήματα που είχαν θέσει επιτακτικά οι ναυτεργάτες, όπως η δέσμευση των ακτοπλόων για έναρξη διαπραγματεύσεων για συλλογική σύμβαση εργασίας, η διασφάλιση της χρηματοδότησης του Οίκου Ναύτου και η αναβάθμισή του και η αυτοτέλεια του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας.
Ο Υπουργός ανακοίνωσε επίσης στην ΠΝΟ τη χρηματοδότηση πολιτικών ενίσχυσης της απασχόλησης των ναυτικών, μέσω κοινοτικών κονδυλίων.
Στην ίδια συνάντηση η ΠΝΟ ενημερώθηκε και για τη δέσμευση στην εξόφληση των οφειλών των ακτοπλοϊκών εταιρειών στους εργαζόμενους.
Οι διατάξεις του υπό κατάθεση νομοσχεδίου που αφορούν στην ακτοπλοΐα είναι απολύτως απαραίτητες για τη διατήρηση στο ακέραιο, τώρα και στο μέλλον, των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και κατά συνέπεια τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των ναυτεργατών. Καμία διάταξη του νομοσχεδίου δεν επηρεάζει αρνητικά τη συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών.
Αιτήματα όπως η «μηδενική φορολόγηση» του εισοδήματος των ναυτικών και η συνολική επαναφορά «στο προ των μνημονίων καθεστώς» δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν,όπως για κανένα κλάδο, υπό την παρούσα δύσκολη συγκυρία για τον τόπο.
Πολλά από τα σωματεία των ναυτεργατών αντελήφθησαν ότι η κυβέρνηση καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση των προβλημάτων τους και ζήτησαν την αναστολή της απεργίας. Δυστυχώς, οριακά επικράτησαν αρτηριοσκληρωτικές και μικροπολιτικές αντιλήψεις, που δεν επέτρεψαν αυτό να γίνει εφικτό, ώστε τα νησιά μας να αποκτήσουν και πάλι το μοναδικό μέσο επικοινωνίας που διαθέτουν, τόσο μεταξύ τους όσο και με την ενδοχώρα.
Υπό αυτές τις συνθήκες και με γνώμονα την άμεση αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, που αποτελεί πνεύμονα ζωής για τη νησιωτική Ελλάδα, με απόφαση του Πρωθυπουργού, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, κηρύσσεται πολιτική κινητοποίηση των πληρωμάτων των δρομολογημένων ακτοπλοϊκών πλοίων και εξουσιοδοτείται ο Υπουργός να προβεί σε επίταξη των υπηρεσιών των πληρωμάτωντων ανωτέρω πλοίων».
ΠΗΓΗ protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου