Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2023

Σύγχρονα οικιακά μπαλόνια για στρατιωτικούς σκοπούς

 

Γράφει ο Γεώργιος Δικαίος

Στο παρελθόν, μπαλόνια και στρατοσφαιρικά μπαλόνια διαφόρων τύπων χρησιμοποιούνταν ενεργά για την επίλυση διαφόρων στρατιωτικών εργασιών. Στο μέλλον, τέτοια αεροσκάφη έδωσαν τη θέση τους σε άλλη τεχνολογία, αλλά δεν τα εγκατέλειψαν εντελώς. Έτσι, ο ρωσικός στρατός έχει ακόμα έναν συγκεκριμένο στόλο μπαλονιών με διαφορετικές δυνατότητες και λειτουργίες. Πρόσφατα γεγονότα στη Βόρεια Αμερική έδειξαν ότι η διατήρηση και η ανάπτυξη αυτού του πάρκου ήταν η σωστή απόφαση.

Ιστορικό

Ο ρωσικός στρατός άρχισε να χρησιμοποιεί μπαλόνια στις αρχές του 20ου αιώνα. Αρχικά, αυτά ήταν δεμένα μπαλόνια που χρησίμευαν ως θέσεις παρατήρησης για αναγνώριση και ρύθμιση πυρκαγιάς. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιήθηκε ενεργά κατά τη διάρκεια του Ρωσο-Ιαπωνικού και του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου, τα δεμένα μπαλόνια συνέχισαν να χρησιμοποιούνται ως παρατηρητήρια. Τα μπαλόνια μπαράζ έχουν γίνει επίσης ευρέως διαδεδομένα.

Στη δεκαετία του '50, λίγο μετά την έναρξη του Ψυχρού Πολέμου, ένας πιθανός εχθρός άρχισε να χρησιμοποιεί ελεύθερα πετώντας μπαλόνια / στρατοσφαιρικά μπαλόνια για αναγνώριση πάνω από το έδαφος της ΕΣΣΔ. Ως απάντηση σε αυτό, άρχισαν οι εργασίες στη χώρα μας για τη δημιουργία του δικού μας εξοπλισμού αυτού του είδους. Αρκετοί επιστημονικοί και σχεδιαστικοί οργανισμοί συμμετείχαν στην ανάπτυξη μιας νέας γενιάς μπαλονιών.

Ειδικά για τον εξοπλισμό δοκιμών και δοκιμών, ιδρύθηκε το Κέντρο Αεροναυτικής Έρευνας και Δοκιμών της Πολεμικής Αεροπορίας (VNIITs VVS) στην πόλη Volsk (περιφέρεια Σαράτοφ) Τώρα ο οργανισμός αυτός είναι μέρος του 929ου Κρατικού Κέντρου Δοκιμών Πτήσεων. V.P. Τσκάλοφ.

Δεμένο μπαλόνι “Vega-04” με ραδιοεξοπλισμό. Photo Concern “Vega”

Οι δυνάμεις αρκετών οργανώσεων δημιούργησαν μπαλόνια για διάφορους σκοπούς. Αυτά ήταν επανδρωμένα και αυτόματα οχήματα για εργασία σε διαφορετικά ύψη, εξοπλισμένα με θέμα ή άλλες συσκευές. Μπαλόνια διαφόρων μοντέλων θα μπορούσαν να πραγματοποιούν αναγνώριση αντικειμένων στο έδαφος, να συλλέγουν δεδομένα καιρού, να μεταφέρουν όπλα βομβών ή υλικό εκστρατείας κ.λπ.

Η ενεργή ανάπτυξη της σκηνοθεσίας συνεχίστηκε μέχρι τη δεκαετία του εβδομήντα και του ογδόντα. Δημιουργήθηκαν τακτικά νέα μοντέλα μπαλονιών με διαφορετικές λειτουργίες, δοκιμάζονταν και τέθηκαν σε λειτουργία. Αναπτύχθηκαν επίσης νέα ωφέλιμα φορτία και εξοπλισμός υποστήριξης εδάφους. Ως μέρος της Πολεμικής Αεροπορίας, αναπτύχθηκαν νέες μονάδες για τη λειτουργία μπαλονιών.

Στη δεκαετία του '90, η αεροναυτική κατεύθυνση, όπως και ο στρατός στο σύνολό του, υπέστη μειώσεις. Όλες οι μονάδες αερόστατων διαλύθηκαν και το 1999 οι VNIIT έπαψαν προσωρινά να υπάρχουν. Ωστόσο, σύντομα σχηματίστηκε ξανά και η δουλειά συνεχίστηκε. Ταυτόχρονα, μια απότομη μείωση των πόρων και των δυνατοτήτων έπληξε τον ρυθμό εργασίας.

Μέχρι σήμερα, τα περισσότερα από τα οργανωτικά και άλλα προβλήματα έχουν επιλυθεί. Το κέντρο στο Volsk συνεχίζει να λειτουργεί, διεξάγει διάφορες μελέτες και βοηθά τη βιομηχανία στην ανάπτυξη προηγμένων αεροσκαφών. Από τα μέσα της περασμένης δεκαετίας συζητήθηκε η δυνατότητα δρομολόγησης ενός προγράμματος πλήρους κλίμακας για την ανάπτυξη μπαλονιών με απόθεμα για το μακρινό μέλλον.

Προϊόν “Dozor” με εξοπλισμό επιτήρησης. Φωτογραφία “Rostec”

Δεμένα μπαλόνια

Τα δεμένα μπαλόνια, παρά τον φαινομενικά αρχαϊσμό τους, διατηρούν σημαντικές δυνατότητες και είναι κατάλληλα για την επίλυση διαφόρων προβλημάτων. Ταυτόχρονα, η χρήση σύγχρονων υλικών και εξαρτημάτων καθιστά δυνατή τη βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών και των χαρακτηριστικών απόδοσης, καθώς και τον έλεγχο νέων λειτουργιών.

Όπως και στο παρελθόν, τα σύγχρονα δεμένα μπαλόνια κατασκευάζονται με βάση ένα μπαλόνι σε σχήμα σταγόνας με σταθεροποιητές ουράς. Σε αυτή την περίπτωση, το μπαλόνι μπορεί να κατασκευαστεί τόσο από υφάσματα όσο και από πολυμερή υλικά, τα οποία διαφέρουν σε έναν πιο ευνοϊκό συνδυασμό βάρους και αντοχής. Ο ανεφοδιασμός του μπαλονιού πραγματοποιείται με υδρογόνο που λαμβάνεται με τη χρήση ειδικών σταθμών, συμπεριλαμβανομένων. σε έκδοση για κινητά.

Μια ποικιλία ωφέλιμων φορτίων μπορούν να αναρτηθούν από το μπαλόνι. Έτσι, αναπτύχθηκαν διάφορες παραλλαγές αναμεταδοτών αέρα με διάφορες δυνατότητες. Για παράδειγμα, στη δεκαετία του ογδόντα εμφανίστηκαν επαναληπτικά μπαλόνια της σειράς Vyn και στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, η ανησυχία Vega ανέπτυξε το συγκρότημα 720 / PAK-RT / Animation. Τα μπαλόνια για αυτά τα συγκροτήματα δημιουργήθηκαν από το Dolgoprudny Design Bureau of Automation (DKB

Αεροστατικός επαναλήπτης. Πλάνα από το τηλεοπτικό κανάλι “Στρατιωτική αποδοχή”, τηλεοπτικό κανάλι “Zvezda”

Το μπαλόνι μπορεί να είναι μια βολική πλατφόρμα για σύγχρονο εξοπλισμό αναγνώρισης. Έτσι, είναι γνωστό ότι στη Συρία χρησιμοποιήθηκαν δεμένα μπαλόνια με οπτοηλεκτρονικούς σταθμούς για την προστασία των ρωσικών εγκαταστάσεων. Ένα τέτοιο αεροσκάφος είναι ικανό να βρίσκεται σε υπηρεσία για μέρες ή εβδομάδες και να παρακολουθεί την περιοχή από την πιο ευνοϊκή γωνία.

Νωρίτερα αναφέρθηκε ότι το Αεροναυτικό Κέντρο στο Βολσκ διεξήγαγε έρευνα σχετικά με τη χρήση μπαλονιών στην αεράμυνα. Καλά αποτελέσματα φάνηκαν από ένα φράγμα με τη μορφή ενός πολυμερούς δικτύου που ανυψώθηκε στον αέρα από πολλά μπαλόνια. Ένα τέτοιο σύστημα προορίζεται για την αναχαίτιση πυραύλων κρουζ που πετούν σε χαμηλό ύψος.

Μπαλόνια που πετούν ελεύθερα

Επίσης αναπτύσσονται, παράγονται και χρησιμοποιούνται διάφορα αερόστατα ελεύθερης πτήσης. Υπάρχει μια αρκετά μεγάλη γκάμα παρόμοιων προϊόντων που διαφέρουν ως προς το μέγεθος, τη μεταφορική ικανότητα, τα χαρακτηριστικά πτήσης κ.λπ. Μπαλόνια διαφορετικών τύπων χρησιμοποιούνται σε διαφορετικούς χώρους, για τους οποίους δέχονται διαφορετικά φορτία - από τις πιο απλές συσκευές έως πολύπλοκα συστήματα πολλαπλών συστατικών.

Έτσι, τα μικρότερα και πιο εύχρηστα «μπαλόνια» δέχονται φορτίο με τη μορφή απλού ανακλαστήρα και έχουν σχεδιαστεί για να διεξάγουν μετεωρολογικές αναγνωρίσεις προς το συμφέρον του πυροβολικού ή άλλων στρατιωτικών κλάδων. Εναέριες πλατφόρμες πλήρους μεγέθους, με τη σειρά τους, φέρουν αναγνωριστικά ή ερευνητικά συγκροτήματα.

Η διαδικασία εκτόξευσης ενός ελεύθερου μπαλονιού AN-S1. Πλάνα από το τηλεοπτικό κανάλι “Στρατιωτική αποδοχή”, τηλεοπτικό κανάλι “Zvezda”

Το Κέντρο στο Volsk διατηρεί τον ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη δωρεάν μπαλονιών. Ο κύριος προγραμματιστής και κατασκευαστής τέτοιων συσκευών είναι η DCBA. Σε διαφορετικούς χρόνους παρήγαγε την ευρύτερη γκάμα οβίδων, βοηθητικού εξοπλισμού και μέσων για αυτά.

Ο πελάτης έλαβε μπαλόνια με όγκο κελύφους 300-325 κυβικά μέτρα. m έως 1800 χιλιάδες κυβικά μέτρα. μ. Ωφέλιμο φορτίο - από 5-6 έως 800-900 κιλά. Ανάλογα με τη διαμόρφωση του κελύφους και τις παραμέτρους πλήρωσης, είναι δυνατή η ανύψωση του φορτίου σε ύψος από 6 έως 40-45 km.

Το μεγαλύτερο από τα παραγόμενα σήμερα είναι το «εργαστήριο-μπαλονιών μεγάλου υψομέτρου» VAL. Λαμβάνει ένα κέλυφος όγκου 180 χιλιάδων κυβικών μέτρων. m και ανεφοδιάζει 1950 κυβικά μέτρα. m υδρογόνου. Το ωφέλιμο βάρος του προϊόντος είναι σχεδόν 1800 κιλά. Η ανάρτηση ανέρχεται στα 1400 κιλά, συμπ. Ωφέλιμο φορτίο 900 κιλά. Το μπαλόνι είναι εξοπλισμένο με σύστημα τροφοδοσίας, ελέγχου και επικοινωνίας. Υπάρχει επίσης σύστημα μεταφοράς και απόρριψης έρματος. Χωρίς έρμα, το μπαλόνι ανεβαίνει σε ύψος μεγαλύτερο από 33 km. Η διάρκεια της πτήσης στη ζεστή περίοδο είναι έως και 13 ημέρες.

με ορισμένες προοπτικές

Τα μπαλόνια και των δύο κύριων κατηγοριών έχουν αντικειμενικούς περιορισμούς και στις περισσότερες περιπτώσεις χάνουν από άλλο εξοπλισμό. Ταυτόχρονα, δεν είναι χωρίς προφανή πλεονεκτήματα. Ταυτόχρονα, εξακολουθούν να υπάρχουν καταστάσεις στις οποίες ένα τέτοιο αεροσκάφος είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει πλήρως τις δυνάμεις του και να παρακάμψει τον εξοπλισμό άλλων κατηγοριών.

Επίγειες εγκαταστάσεις του συγκροτήματος - σταθμός παραγωγής υδρογόνου, δεξαμενές αερίου κ.λπ. Πλάνα από το τηλεοπτικό κανάλι “Στρατιωτική αποδοχή”, τηλεοπτικό κανάλι “Zvezda”

Το κύριο πλεονέκτημα του μπαλονιού είναι η ικανότητα να παραμένει στον αέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα - η πτήση διαρκεί μέρες ή και εβδομάδες. Αυτή τη στιγμή, η συσκευή μπορεί να παραμείνει στη θέση της, να πετάξει με τον άνεμο ή ακόμα και να εκτελέσει κάποιους ελιγμούς, αλλάζοντας από το ένα ρεύμα αέρα στο άλλο. Ωστόσο, η ενεργή πτήση αποκλείεται λόγω έλλειψης σταθμού παραγωγής ενέργειας. Επιπλέον, η χρησιμοποιούμενη αρχή ανύψωσης περιορίζει τη φέρουσα ικανότητα.

Λόγω της ειδικής αναλογίας χαρακτηριστικών και δυνατοτήτων, τα μπαλόνια / στρατοσφαιρικά μπαλόνια δεν μπορούν να είναι καθολικές πλατφόρμες αέρα για την επίλυση ενός ευρέος φάσματος εργασιών. Ταυτόχρονα, είναι καλοί σε ορισμένες εργασίες που δεν απαιτούν ιδιαίτερα υψηλά ωφέλιμα φορτία, ευελιξία κ.λπ. Πρώτα απ 'όλα, έχουν γίνει μια βολική πλατφόρμα για τη συλλογή πληροφοριών και τις συσκευές πληροφοριών.

Αεροστατικά αρκετών τύπων, δεμένα και ελεύθερα, εξακολουθούν να προμηθεύονται τον ρωσικό στρατό και χρησιμοποιούνται σε διάφορες επιχειρήσεις και δραστηριότητες. Επιπλέον, δημιουργούνται νέα δείγματα αυτού του είδους και συγκροτήματα που βασίζονται σε αυτά. Η κλίμακα παραγωγής και χρήσης τέτοιων αεροσκαφών έχει μειωθεί σοβαρά τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά δεν υπάρχουν σχέδια για την εγκατάλειψή τους ακόμη.

Είναι προφανές ότι οι τρέχουσες διαδικασίες εκμετάλλευσης και ανάπτυξης θα συνεχιστούν. Η βιομηχανία θα αναπτύξει νέους κυλίνδρους και μέσα για να τους κρεμάσει, και οι ένοπλες δυνάμεις θα κυριαρχήσουν αυτή την τεχνολογία και θα τη χρησιμοποιήσουν για διαφορετικούς σκοπούς. Πρόσφατα γεγονότα στη Βόρεια Αμερική δείχνουν ότι τα μπαλόνια δεν είναι ακόμη παρωχημένα και μπορεί να ενδιαφέρουν τον στρατό - εάν τα πλεονεκτήματά τους χρησιμοποιηθούν με τον σωστό τρόπο.

Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου: τα σύγχρονα μπαλόνια, που αλλάζουν εύκολα το ύψος τους με τη βοήθεια ενός κυλίνδρου αερίου και ενός εξαιρετικά συμπαγούς συμπιεστή που λειτουργεί και προς τις δύο κατευθύνσεις, είναι καλά ελεγχόμενα και εξαιρετικά ευέλικτα συστήματα. Μέσα σε μόλις ένα χιλιόμετρο υψομέτρου, θα συναντήσετε τουλάχιστον τρία πολυκατευθυντικά ρεύματα αέρα. Ρωτήστε τους μετεωρολόγους ή δείτε βίντεο για αεροπορικές εκδρομές στην Καππαδοκία - Τα αερόστατα HEAT, αφού πετάξουν αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα, προσγειώνονται στο ίδιο λεωφορείο-μέρος από το οποίο απογειώθηκαν.

30 χλμ και πάνω, πρέπει ακόμα να φτάσετε και το σημαντικότερο να ΚΡΑΤΗΣΕΤΕ, για πολύ καιρό

“Sky Hook”, “Corrugator”, WS-119L “Vnuk” .: ύψος όριο 17 km, ό,τι φοβίζει εκ των προτέρων την ΕΣΣΔ (U-2) και έτσι κάτω από 23 km Skyhook (30 km) WS-461L: 30+ km έργο Gopher - μέρος του Moby Dick (MX-1498) - 21 km

Αν είναι απειλή για την Τουρκία; Η απάντηση είναι προφανής - τρία μπλοκ εξοπλισμού: αναγνώριση (κάμερα, ψηφιακός πομπός, κεραία), βαροστατικός (συμπιεστής, κύλινδρος, αισθητήρας πίεσης, επεξεργαστής), τοποθέτηση (GPS, σύστημα ανίχνευσης ροής αέρα) + κύλινδρος λεπτής μεμβράνης + δεξαμενή αερίου που παράγει υδρογόνο - η τιμή όλων αυτού του συστήματος - το ίδιο το μπαλόνι με εξοπλισμό κοστίζει σαν τρία καλά κινητά τηλέφωνα. . Και τώρα πείτε μου - είναι δυνατόν να πάρετε ένα καλό bakshish (tabash, swag) από ένα θέμα του οποίου η χρηματοδότηση μετριέται όχι σε δισεκατομμύρια και εκατομμύρια, αλλά μόνο σε δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, και ακόμη και έτσι ώστε κανείς να μην το προσέχει; Άρα κοπάδια μπαλονιών δεν πετάνε στο ΝΑΤΟ; Και αλλού;

Γεώργιος Δικαίος

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου