Τετάρτη 2 Αυγούστου 2023

Το «σχέδιο» μετατροπής σε 90 λεπτά του C-27 σε πυροσβεστικό μεγαθήριο – Τι εξετάζει η Πολεμική Αεροπορία


Το ‘’κιτ’’ περιλαμβάνει μια δεξαμενή χωρητικότητας 2100 γαλονιών δηλαδή σχεδόν 8000 λίτρων η οποία θα γεμίζει στο έδαφος είτε με νερό είτε με επιβραδυντικό υγρό

Κώστας Σαρικάς

H δυνατότητα μετατροπής μέσα σε 90 λεπτά ενός μεταφορικού αεροσκάφους C-27-, σαν και αυτά που διαθέτει η Πολεμική μας Αεροπορία, σε πυροσβεστικό αεροσκάφος αποτελεί χωρίς αμφιβολία μια ακόμη λύση στην προσπάθεια ενίσχυσης του εναέριου στόλου των μέσων που επιχειρούν στα μέτωπα της φωτιάς.

Την ώρα που ανάγκη για σύγχρονα αεροσκάφη με υψηλές δυνατότητες πυρόσβεσης είναι πλέον κάτι παραπάνω από επιτακτική ένα από τα ενδεχόμενα που μπορούν να εξετάσουν οι Ελληνικές αρχές είναι η μετατροπή δύο C-27 σε ρόλο πυροσβεστικών αεροσκαφών η οποία θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στη συνολική πρόταση της Ιταλικής κατασκευάστριας εταιρείας Leonardo για αναβάθμιση του στόλου των οκτώ C-27 τα οποία διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία.

Εντός 90 λεπτών πλήρωμα τεσσάρων ατόμων μπορεί να εγκαταστήσει σε ένα μεταφορικό C-27 γενικής χρήσεως το πυροσβεστικό ‘’κιτ’’ MAFFS II της εταιρείας Maffs Corporation το οποίο έχει κατασκευαστεί για χρήση από τα C-27. Έτσι κάθε C-27 της Πολεμικής μας Αεροπορίας θα έχει τη δυνατότητα μετατροπής σε Fire Fighter Aircraft ενώ όταν θα έχει ολοκληρώσει τα καθήκοντα αεροπυρόσβεσης και στον ίδιο χρόνο μπορεί και πάλι το πλήρωμα να αφαιρέσει το MAFFS ΙΙ.

Το ‘’κιτ’’ περιλαμβάνει μια δεξαμενή χωρητικότητας 2100 γαλονιών δηλαδή σχεδόν 8000 λίτρων η οποία θα γεμίζει στο έδαφος είτε με νερό είτε με επιβραδυντικό υγρό. Στο αεροσκάφος τοποθετείται ακροφύσιο που ξεκινά από τη δεξαμενή και καταλήγει στην πόρτα που χρησιμοποιείται για την ρίψη αλεξιπτωτιστών στην αριστερή πλευρά του αεροσκάφους.

Με τη βοήθεια συμπιεσμένου αέρα το νερό ή το επιβραδυντικό υγρό φτάνει στην έξοδο του ακροφυσίου και εκτοξεύεται στο μέτωπο της φωτιάς την ώρα που το C-27 πετά πάνω από αυτή με χαμηλή ταχύτητα. Ενώ υπάρχει η δυνατότητα το φορτίο νερού/επιβραδυντικού υγρού να χωριστεί στα δύο κατά τη ρίψη.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μεταφορικού C-27 σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία το καθιστούν ιδανικό για αποστολές αεροπυρόσβεσης. Μπορεί να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα για να προσεγγίσει γρήγορα τα πύρινα μέτωπα και εκεί μπορεί σε χαμηλό υψόμετρο να πετά με ελιγμούς. Ενώ τα σύγχρονα ηλεκτρονικά του συστήματα του δίνουν τη δυνατότητα να επιχειρεί τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα όταν κανένα άλλο εναέριο μέσο δεν μπορεί να εκτελεί αποστολές αεροπυρόσβεσης μέσα στο σκοτάδι. Επιπλέον η εξαιρετική ορατότητα από το πιλοτήριο χάρη στα πολλά και μεγάλα παράθυρα δίνει τη δυνατότητα στους κυβερνήτες να διαθέτουν άριστη εικόνα από την περιοχή όπου θα επιχειρήσουν.

Το μεγάλο πλεονέκτημα των C-27 είναι ότι μπορούν να δεχτούν την Fire Fighterδιαμόρφωση  χωρίς την παραμικρή δομική τροποποίηση. Στο κόκπιτ του αεροσκάφους τοποθετείται ένας ειδικός πίνακας ελέγχου από τον οποίο το πλήρωμα ελέγχει το σύστημα αεροπυρόσβεσης. Το συνολικό κόστος απόκτησης κάθε «κιτ» MAFFS ΙΙ και μετατροπής ενός C-27 σε πυροσβεστικό αεροσκάφος ανέρχεται στα 6 εκ.

Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει συνολικά οκτώ μεταφορικά αεροσκάφη Ιταλικής κατασκευής από την εταιρεία Leonardo για τα οποία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη το πρόγραμμα συντήρησης και υποστήριξης με στόχο την αύξηση στις διαθεσιμότητες. Η πρόταση της κατασκευάστριας εταιρείας αφορά το 7ο και το 8ο C-27 τα οποία ακόμη δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα υποστήριξης.

ΠΗΓΗ https://newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου