Γράφει ο Γεώργιος Δικαίος.
Στο πρώτο μέρος προσπάθησα να εξηγήσω, τι δυνατότητες μπορούν να προσφέρουν στο ΠΝ τα πλοία LCS FREEDOM. Δυστυχώς πολλοί δεν κατάλαβαν όσα έγραψα και το χειρότερο θα είναι, να μην τα χρησιμοποιήσουμε ανάλογα με της δυνατότητες τους.
Το πρώτο μέρος θα το διαβάσετε εδώ:
https://hellenicdefencenet.blogspot.com/2023/08/lcs_28.html
https://hellenicdefencenet.blogspot.com/2023/08/lcs_28.html
Δεν συμφωνώ με της κορβέτες γενικά για ενίσχυση του στόλου μας. Έχω γράψει την αντίθεση μου δεκάδες φορές και έγραψα 6 μελέτες για την βελτίωση της μαχητικής τους ικανότητας, σε επιθέσεις κορεσμού και περιπλανώμενων πυρομαχικών.
Θέλουμε φρεγάτες και μάχιμα πλοία επειγόντως με ικανότητες αντιμετώπισης περιπλανώμενων πυρομαχικών, UAV, επιθέσεων κορεσμού με ικανότητες μεγαλύτερες από τα πλοία που ήδη έχουμε στον στόλο. Τι παραπάνω μας δίνει μια κορβέτα με 16 MICA από της φρεγάτες που έχουμε; Απολύτως τίποτα δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό της.
MICA VL NG VS CAMM-ER
Θέλουμε φρεγάτες και μάχιμα πλοία επειγόντως με ικανότητες αντιμετώπισης περιπλανώμενων πυρομαχικών, UAV, επιθέσεων κορεσμού με ικανότητες μεγαλύτερες από τα πλοία που ήδη έχουμε στον στόλο. Τι παραπάνω μας δίνει μια κορβέτα με 16 MICA από της φρεγάτες που έχουμε; Απολύτως τίποτα δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό της.
MICA VL NG VS CAMM-ER
Ο κοντός χοντρούλης πύραυλος εναντίον του καθαρόαιμου με υψηλή αεροδυναμική πυραύλου, ποιος νικάει;
Το μοναδικό πλεονέκτημα του MICA VL είναι η δυνατότητα τοποθέτησης ενεργής κεφαλής ραντάρ. Αυτό απαιτεί μεγάλη διάμετρο, μεγαλύτερο βάρος, χαμηλότερες επιδόσεις! Ξέρω πως θα υπάρξει μια θύελλα αντιδράσεων με αυτά που γράφω, η αναλογία του προωθητικού υλικού στο πως είναι τοποθετημένη στον πύραυλο MICA VL NG είναι υπεύθυνη για αυτό.
Η φωτογραφία των πυραύλων δείχνει το προφανές. Πως δεν μπορεί ένας πύραυλος MICA VL NG, εν σχέση με τον CAMM-ER να έχει σχεδόν την ίδια εμβέλεια.
Η πραγματική εμβέλεια του MICA VL είναι η μέγιστη 20 χιλιόμετρα, αλλά μετά τα 17 χιλιόμετρα δεν μπορεί να κάνει ελιγμούς. Ο κόσμος νομίζει πως ο MICA VL NG θα έχει τεράστια βελτίωση στην εμβέλεια, επειδή θα προσθέσουν ελάχιστο προωθητικό υλικό από την σμίκρυνση των ηλεκτρονικών συστημάτων! Η πραγματικότητα είναι αδυσώπητη όμως και η αλήθεια είναι οφθαλμοφανές, αρκεί να δούμε την ανωτέρω φωτογραφία για να το καταλάβουμε.
Η μέγιστη εμβέλεια του MICA VL NG θα είναι τα 40 χιλιόμετρα και η πραγματική για να κάνει κατάρριψη στόχου θα είναι στα 27-28 χιλιόμετρα. Το πλεονέκτημα της κεφαλής ενεργού ραντάρ υπάρχει, αλλά ας μην ξεχνάμε πως όλοι οι στόχοι, δηλαδή οι πύραυλοι και τα αεροσκάφη έχουν βαφή που χαμηλώνει το RCS.
Ενώ το VL MICA έχει διαφημιζόμενη αυτονομία 20 km, η αεροδυναμική απόδοση μειώνεται σημαντικά στο μέγιστο εύρος εμπλοκής. Από 0 έως 7km Το MICA έχει ικανότητα ελιγμών 50g, ωστόσο στα 12km μειώνεται στα 30g καθώς χάνεται ενέργεια. Αυτά πρέπει να γνωρίζουμε επακριβώς για να κάνουμε σωστή ενημέρωση.
Η μέγιστη εμβέλεια του CAMM-ER είναι 60 χιλιόμετρα, μέχρι τα 45 χιλιόμετρα υπάρχει πιθανότητα κατάρριψης αργού μη ελισσόμενου στόχου. Η εμβέλεια που μας δίνουν είναι, πως μέχρι τα 40 χιλιόμετρα μπορεί να καταρρίψει στόχους που κάνουν ελιγμούς! Από εκεί και πέρα υπάρχουν οι βασικοί παράμετροι, το ύψος πτήσης, η ταχύτητα του στόχου και το ύψος πτήσης του πυραύλου για την αντιμετώπιση της απειλής. Υπάρχουν και άλλοι παράμετροι, δυνατότητα ελιγμών στόχου, αντίμετρα, ανθρώπινα λάθη, λάθη του συστήματος ελέγχου πυρός, παρεμβολές στο ραντάρ του συστήματος ελέγχου πυρός, στόχοι με χαμηλό RCS, αυτά είναι τα βασικότερα.
Η πραγματική εμβέλεια του MICA VL είναι η μέγιστη 20 χιλιόμετρα, αλλά μετά τα 17 χιλιόμετρα δεν μπορεί να κάνει ελιγμούς. Ο κόσμος νομίζει πως ο MICA VL NG θα έχει τεράστια βελτίωση στην εμβέλεια, επειδή θα προσθέσουν ελάχιστο προωθητικό υλικό από την σμίκρυνση των ηλεκτρονικών συστημάτων! Η πραγματικότητα είναι αδυσώπητη όμως και η αλήθεια είναι οφθαλμοφανές, αρκεί να δούμε την ανωτέρω φωτογραφία για να το καταλάβουμε.
Η μέγιστη εμβέλεια του MICA VL NG θα είναι τα 40 χιλιόμετρα και η πραγματική για να κάνει κατάρριψη στόχου θα είναι στα 27-28 χιλιόμετρα. Το πλεονέκτημα της κεφαλής ενεργού ραντάρ υπάρχει, αλλά ας μην ξεχνάμε πως όλοι οι στόχοι, δηλαδή οι πύραυλοι και τα αεροσκάφη έχουν βαφή που χαμηλώνει το RCS.
Ενώ το VL MICA έχει διαφημιζόμενη αυτονομία 20 km, η αεροδυναμική απόδοση μειώνεται σημαντικά στο μέγιστο εύρος εμπλοκής. Από 0 έως 7km Το MICA έχει ικανότητα ελιγμών 50g, ωστόσο στα 12km μειώνεται στα 30g καθώς χάνεται ενέργεια. Αυτά πρέπει να γνωρίζουμε επακριβώς για να κάνουμε σωστή ενημέρωση.
Η μέγιστη εμβέλεια του CAMM-ER είναι 60 χιλιόμετρα, μέχρι τα 45 χιλιόμετρα υπάρχει πιθανότητα κατάρριψης αργού μη ελισσόμενου στόχου. Η εμβέλεια που μας δίνουν είναι, πως μέχρι τα 40 χιλιόμετρα μπορεί να καταρρίψει στόχους που κάνουν ελιγμούς! Από εκεί και πέρα υπάρχουν οι βασικοί παράμετροι, το ύψος πτήσης, η ταχύτητα του στόχου και το ύψος πτήσης του πυραύλου για την αντιμετώπιση της απειλής. Υπάρχουν και άλλοι παράμετροι, δυνατότητα ελιγμών στόχου, αντίμετρα, ανθρώπινα λάθη, λάθη του συστήματος ελέγχου πυρός, παρεμβολές στο ραντάρ του συστήματος ελέγχου πυρός, στόχοι με χαμηλό RCS, αυτά είναι τα βασικότερα.
Ένας πύραυλος με μεγαλύτερη εμβέλεια και μεγαλύτερη αρχική ταχύτητα, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να καταρρίψει έναν στόχο, από έναν πύραυλο με μικρότερη εμβέλεια και μικρότερη αρχική ταχύτητα. Τα 12-13 χιλιόμετρα παραπάνω εμβέλεια και η δυνατότητα τοποθέτησης σε τετράδες του CAMM-ER μέσα στα VLS EXLS, SCL που μπορούν να τοποθετηθούν παντού μέσα σε ένα πλοίο. Ναι μπορούν να τοποθετηθούν παντού μέσα σε ένα μικρού μεγέθους πλοίο, γιατί υπάρχουν εκδόσεις με μονά κελιά.
CAMM-ER SL
Είναι η έκδοση μεγάλης εμβέλειας του CAMM, με μάχιμη εμβέλεια τα 70-80 χιλιόμετρα και περισσότερο από 100 χιλιόμετρα θα είναι η μέγιστη. Ο πύραυλος θα μπορεί να μπει σε τετράδες ή σε δυάδες στα κελιά των SCL, σε 5 χρόνια να είναι σε μαζική παραγωγή. Γιατί να πάρω MICA και να περιορίσω τον στόλο μου με γραμμή άμυνας τα 27 χιλιόμετρα, όταν τεθεί σε μαζική παραγωγή ο MICA VL NG και να μην έχω της δυνατότητες τοποθέτησης πυραύλων με μεγάλες εμβέλειες;
Το μεγάλο ψέμα η εμβέλεια των πυραύλων!
Το μεγάλο ψέμα η εμβέλεια των πυραύλων!
Οι Αμερικάνοι το έχουν παρακάνει δίνουν εξωτικά στοιχεία για τους πυραύλους τους AIM-120 C & D που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Το US NAVY διαμαρτυρήθηκε εντόνως και απαίτησε για να αγοράσει τους πυραύλους AIM 120 C-7 να γίνει βολή αποδοχής από δικό του μαχητικό.
Πέρυσι τον Νοέμβριο έγινε μια βολή από F-18 F και όλως τυχαίως, τα 180 χιλιόμετρα η μέγιστη εμβέλεια εξανεμίστηκαν! Η μέγιστη εμβέλεια του πυραύλου ήταν μόνο 120 χιλιόμετρα! Μα που πήγαν τα υπόλοιπα 60 χιλιόμετρα;
Η βολές των AIM-120 γίνονται από F-15 με φορτίο έναν πύραυλο, χωρίς εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Το F-15 κάνει αναρρίχηση σε πολύ μεγάλο ύψος με ταχύτητα 2,5 Mach και εκτοξεύει τον πύραυλο με ανοδική πορεία. Ο πύραυλος AIM-120 C-7/C-8 ανεβαίνει σε ύψη μεγαλύτερα από τα 25 χιλιόμετρα και συνεχίζει να πετάει σε αυτά τα ύψη. Όλα αυτά καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα κατά την διάρκεια της μάχης.
Η εμβέλεια ενός πυραύλου όταν τελειώσει το προωθητικό υλικό, εξαρτάτε από την ταχύτητα που έχει εκείνη την στιγμή και το ύψος πτήσης. Η ταχύτητα του πυραύλου είναι συσχέτιση της ταχύτητας του αεροσκάφους φορέα. Εκτός του πυραύλου Μέτεορ που κινείται με RAM JET που θα πιάσει την μέγιστη ταχύτητα, αλλά η μέγιστη του εμβέλεια είναι συνάρτηση της ταχύτητας του αεροσκάφους φορέα.Η βολή των MICA έγινε από M-2000 C σε μεγάλο ύψος, με μεγάλη ταχύτητα και φορτίο έναν πύραυλο, με 50% εσωτερικά καύσιμα. Εδώ οι παράμετροι εκτόξευσης του πυραύλου MICA ανταποκρίνονται περισσότερο στην πραγματικότητα. Τι σχέση έχει η βολή με 1,5-1,6 Mach από ένα F-16 ενός πυραύλου AIM-120 εν σχέση με τα 2,5 Mach του F-15;
Η βολή των MICA έγινε από M-2000 C σε μεγάλο ύψος, με μεγάλη ταχύτητα και φορτίο έναν πύραυλο, με 50% εσωτερικά καύσιμα. Εδώ οι παράμετροι εκτόξευσης του πυραύλου MICA ανταποκρίνονται περισσότερο στην πραγματικότητα. Τι σχέση έχει η βολή με 1,5-1,6 Mach από ένα F-16 ενός πυραύλου AIM-120 εν σχέση με τα 2,5 Mach του F-15;
Η μαχητική ικανότητα των gowind
Η μαχητική ικανότητα μιας κορβέτας είναι πολύ χαμηλή και εδικά αν έχει μικρό αριθμό πυραύλων χαμηλής εμβέλειας.16 πύραυλοι MICA με δυνατότητα κατεύθυνσης προς τους στόχους με ενδιάμεση καθοδήγηση 6 πυραύλων. Ξεχάστε το ρίχνω και ξεχνάω που μας λένε και μας διαφημίζουν που θα ρίξεις τον πύραυλο στην τύχη; Με ένα μοναδικό περιστρεφόμενο ραντάρ νομίζεις πως μπορείς να κάνεις περισσότερα; Αν υπάρχουν λύσεις; Ναι υπάρχουν λύσεις για την τοποθέτηση δυο ραντάρ στο πλοίο, να βάλεις στην θέση του STIR 1.2 το ραντάρ NS-50.
Τι κάνει το ραντάρ NS-50; Την δουλειά του STIR μπορεί να κατευθύνει τρία πυροβόλα των 20-76 χιλιοστών, είναι στην Χ Band και βλέπει καλύτερα στόχους στην επιφάνεια της θάλασσας USV, μικρούς στόχους στον αέρα UAV, περιπλανώμενα πυρομαχικά κλπ. Μπορεί να κατευθύνει πυραύλους RIM-116, CAMM, CAMM-ER κλπ.
Υπάρχει έκδοση που το ραντάρ σταματά προς τον στόχο για να ρίξεις με μεγάλη ακρίβεια τους πυραύλους και μπορούν να μπουν τα λινκ για να κατευθύνεις πυραύλους ESSM II. Η ανανέωση στοιχείων όταν κοιτάζει τον στόχο συνεχώς το ραντάρ και η μετάδοση τους, είναι 100% βέβαιο πως ο πύραυλος θα φτάσει στον στόχο όσο μακριά και αν είναι αυτός. Δυστυχώς όλοι αγνοούν της δυνατότητες του ραντάρ NS-50 όταν η THALES λέει πως είναι το ιδανικό συμπλήρωμα του NS-110 ραντάρ.
Δυστυχώς έχουμε πολύ μικρές εμβέλειες αντιμετώπισης των πυραύλων επιφανείας και ξεχνάμε πως το ραντάρ NS-110 θα πρέπει να κατευθύνει με ενδιάμεση καθοδήγηση, τους πυραύλους MICA και τους RIM-116C. Το STIR 1.2 θα κατευθύνει τα τρία πυροβόλα. Αν είχαμε δεύτερο ραντάρ στην κορβέτα, θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα με περισσότερες βολές του συστήματος RAM.
Δυστυχώς την ίδια αναβάθμιση θέλουμε να κάνουμε στης φρεγάτες ΜΕΚΟ με μόνο ένα ραντάρ NS-110! Λάθη, λάθη, λάθη συνεχώς! Θα έπρεπε να είχαμε πάρει άδεια κατασκευή στην Ελλάδα για το ραντάρ NS-50 που θα μπει σε όλα τα παλιά μας πλοία, πυραυλακάτους και φρεγάτες. Η ασχετοσύνη των δήθεν ειδικών που ενημερώνονται από τα διαφημιστικά φυλλάδια των εταιριών.Με δική μου μελέτη, η τοποθέτηση τεσσάρων ραντάρ είναι το ιδανικό σε μια φρεγάτα. Δεν χρειάζεσαι ραντάρ AESA 4 FACE αλλά ένα ραντάρ NS-200 & τρία NS-50! Με τα τρία ραντάρ NS-50 μπορείς να έχεις και τα τρία, στραμμένα προς τους στόχους για να αντιμετωπίσεις μια επίθεση κορεσμού. Τι είναι το ιδανικό να έχεις τρείς FACE, από τα τρία ραντάρ NS-50 στραμμένες προς τους στόχους, ή μόνο μια από της 4 FACE ενός AESA FIXED PANEL ραντάρ; Η μελέτη δεν είναι μια αλλά πολλές, με διαφορετικά ραντάρ για την καλύτερη αντιμετώπιση επιθέσεων κορεσμού από τα πλοία. Όλα αυτά δεν μπορείς να τα εξηγήσεις με λίγες λέξεις. Η μελέτη αυτή και άλλες τέσσερις πάτωσε στον διαγωνισμό καινοτομίας του ΥΠΕΘΑ! Από πέντε μελέτες δεν προχώρησε, ούτε μια για τον δεύτερο γύρο που θα έπρεπε να με καλέσουν προσωπικά για περαιτέρω ανάλυση κλπ!
Αυτή η σειρά μελετών έγινε, πριν τις μελέτες αντιμετώπισης κορεσμού και περιπλανώμενων πυρομαχικών. Εκεί αποδείχτηκε πως στο Αιγαίο χρειάζεσαι τρία ραντάρ που όλα θα λειτουργούν στο 100% των δυνατοτήτων τους NS-200, APAR2 & NS-50. Γιατί βάζουν ένα ραντάρ στης κορβέτες; Γιατί είναι πλοία συνοδείας, περιπολίας για την ανοικτή θάλασσα, άλλες οι συνθήκες πολέμου στο Αιγαίο.
Τα προβλήματα είναι οι μικρές εμβέλειες που έχουμε για να αντιμετωπίσουμε της απειλές και μετά η εμπλοκή των συστημάτων μεταξύ τους. Δηλαδή να χτυπούν τους ίδιους στόχους πχ το σύστημα RAM με πυραύλους RIM-116C και με MICA. Μην διαβάσω πως το CMS θα διαμοιράσει τους στόχους, γιατί σε τόσο κοντινές αποστάσεις δεν προλαβαίνεις να το κάνεις αυτό. Για αυτόματες βολές από τα συστήματα του πλοίου και εσύ θα κάθεσαι και θα κοιτάς, αυτά να τα ξεχάσετε δεν γίνετε ακόμα. Ναι έχει αυτόματο σύστημα βολής το σύστημα RAM και ειδικά το SEA RAM και το PHALAX με τα δικά τους ραντάρ, αλλά χτυπάνε ότι δουν μπροστά τους ακόμα και τους πυραύλους που ρίχνει το πλοίο.
Υπάρχουν και άλλα πλοία του στόλου εκεί κοντά, πως θα γίνει ο διαμοιρασμός στόχων; Προσοχή αναφέρομαι για κοντινές αποστάσεις, εκεί υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα. Δεν έχουμε πλοία με πλήρη διασύνδεση συστημάτων γιατί είναι πολύ παλιά. Η προσωπική μου γνώμη είναι: πως αποκλείεται να καταφέρεις να έχεις πλήρη διασύνδεση και διαμοιρασμό στόχων, μεταξύ των φρεγατών FDI HN και των κορβετών gowind. Διαφορετικά CMS, διαφορετικά ραντάρ κλπ. Διαμοιρασμός στόχων σε συνθήκες μάχης και όχι μετάδοση στοιχείων, για να χτυπήσει η κορβέτα με MICA έναν στόχο και να μην ρίξει τον ακριβό πύραυλο ASTER-30.Στην πράξη μπορείς να ρίξεις σε 20-21 στόχους, από εκεί και πέρα υπάρχουν οι πιθανότητες % σε πόσους από αυτούς έχεις επιτυχημένες βολές. Οι σημαντικότεροι παράγοντες είναι οι παρεμβολές στο ραντάρ και ο υψηλός κυματισμός. Δευτερεύον είναι η εκπαίδευση του πληρώματος και η συντήρηση των συστημάτων. Οι Αμερικάνοι λένε χοντρικά πως οι επιτυχημένες βολές είναι στα 2/3 που μειώνονται σε συνθήκες υψηλού κυματισμού και ισχυρών παρεμβολών μέχρι και στο 1/3! Για αυτό και ρίχνουν δυο πυραύλους ανά στόχο για να είναι απολύτως σίγουροι. Ισχυρές παρεμβολές θα κάνουν οι Τούρκοι και στο Αιγαίο ο καιρός είναι ελάχιστες φορές καλός.GRIFFIN
Δυνατότητα καταστροφή στόχων υπάρχει και στους πυραύλους MICA και στους πυραύλους RIM-116C, με ενδιάμεση καθοδήγηση από το ραντάρ που είναι εντελώς ακατάλληλη για στόχους που κάνουν ελιγμούς.
Ηλεκτρική πρόωση
Οι αντιρρήσεις μου είναι γνωστές και δεν θα πλατειάσω στο θέμα. Βάζουμε την ηλεκτρική πρόωση για να έχουμε χαμηλότερο θόρυβο, σε ASW αποστολές με τα VDS SONAR. Tα VDS SONAR σε κλειστές θάλασσες λειτουργούν 100% αποτελεσματικά με 6 κόμβους και μέχρι 9 κόμβους. Στην ανοικτή θάλασσα στην Ανατολική Μεσόγειο μπορείς να πας με 15 κόμβους, να το κάνεις τι αφού ο πόλεμος θα γίνει στο Αιγαίο; Θα βγεις για να αντιμετωπίσεις τους Τούρκους στην Ανατολική Μεσόγειο με τι πλοία;
Που τα λέει αυτά, το λινκ είναι η συνήθης ερώτηση. Λες και είμαι υποχρεωμένος να κρατάω το λινκ της κάθε μιας είδησης, ή του PDF της μελέτης που διαβάζω.
Θα διαβάσετε στο παρακάτω λινκ της δοκιμές που έκανε το Αγγλικό Ναυτικό που αγόρασε ένα SONAR CAPTAS 2 και το δοκίμασε:
Πριν αγοράσεις ένα οπλικό σύστημα κοιτάζεις να βγάλεις της προδιαγραφές που θέλεις να έχει. Δεν λες θέλω να αγοράσω κορβέτες έτσι αόριστα, αλλά θέλω να κάνει αυτά και να μπορεί να αντιμετωπίσει και να πολεμήσει στο Αιγαίο, καλύτερα από της φρεγάτες ΜΕΚΟ που έχω τώρα. Αν είχαμε επιλέξει την ηλεκτρονική σουίτα της SAAB για εκσυγχρονισμό στης ΜΕΚΟ, θα μπορούσαν να κατευθύνουν 2+2 πυραύλους ESSM μεγαλύτερης εμβέλειας από τους πυραύλους MICA VL NG. Θα αλλάζαμε και το ένα PHALNX με ένα σύστημα RAM και βάζαμε δυο πυροβόλα των 30 χιλιοστών. Τι σχέση θα είχε η μαχητική ισχύς της εκσυγχρονισμένης φρεγάτας ΜΕΚΟ με της κορβέτα; Υπάρχει και πρόταση να μπουν 8+8 πύραυλοι IRIS-T, να κρατήσει τα δυο PHALANX και να μπουν δυο πυροβόλα των 30 χιλιοστών. Η μαχητική ισχύς θα είναι καλύτερη από την FDI HN σε αντιμετώπιση κορεσμού και περιπλανώμενων πυρομαχικών.
Δεν θέλουμε να εκσυγχρονίσουμε της φρεγάτες ΜΕΚΟ όπως πρέπει, για να είναι ικανές να αντιμετωπίσουν της σύγχρονες απειλές στο Αιγαίο! Θέλουμε να πάρουμε τρεις κορβέτες με χαμηλή μαχητική ισχύ που είναι πολύ ακριβές, γιατί άραγε να το κάνουμε αυτό; Όλα όσα γίνονται είναι βεβιασμένες λανθασμένες κινήσεις. Ούτε οι FDI HN είναι τα κατάλληλα πλοία για το αιγαίο, αλλά το κατάπιαμε λόγο της γρήγορης παράδοσης των πλοίων. Πολύ ακριβές λύσεις για εμάς που χρειαζόμαστε άμεσα πλοία.
Αντιρρήσεις
Θα με κατηγορήσουν πολλοί, πως θέλω να πάρουμε της LCS από της ΗΠΑ και όχι της κορβέτες. Θα το ξανά γράψω χρειαζόμαστε πλοία εδώ και τώρα. Τρέχουμε πάλι στην Ολλανδία να τους παρακαλέσουμε να αγοράσουμε της δυο φρεγάτες Μ.
Δυνατότητες
Βολή 8 πυραύλων MICA VL εναντίων πυραύλων επιφανείας! Η εμβέλεια είναι περίπου στο μισό για πτήση κάτω από τα 100 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας όλων των ΑΑ πυραύλων. Δεν προλαβαίνεις να ρίξεις περισσότερους από 8 MICA VL μέχρι την εμβέλεια του πυροβόλου των 76 χιλιοστών. Το εμπρόσθιο τόξο βολής καλύπτεται από τους πυραύλους MICA και το πίσω από το σύστημα RAM, όταν οι στόχοι φτάσουν περίπου στα 10 χιλιόμετρα. Η αποτελεσματική εμβέλεια των πυραύλων RIM-116C για να αντιμετωπίσουν πυραύλους επιφανείας είναι 10 χιλιόμετρα! Η εμβέλεια του πυροβόλου των 76 χιλιοστών σε ευθεία βολή, για να αντιμετωπίσεις πυραύλους επιφανείας είναι 6 χιλιόμετρα.Δυστυχώς έχουμε πολύ μικρές εμβέλειες αντιμετώπισης των πυραύλων επιφανείας και ξεχνάμε πως το ραντάρ NS-110 θα πρέπει να κατευθύνει με ενδιάμεση καθοδήγηση, τους πυραύλους MICA και τους RIM-116C. Το STIR 1.2 θα κατευθύνει τα τρία πυροβόλα. Αν είχαμε δεύτερο ραντάρ στην κορβέτα, θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα με περισσότερες βολές του συστήματος RAM.
Δυστυχώς την ίδια αναβάθμιση θέλουμε να κάνουμε στης φρεγάτες ΜΕΚΟ με μόνο ένα ραντάρ NS-110! Λάθη, λάθη, λάθη συνεχώς! Θα έπρεπε να είχαμε πάρει άδεια κατασκευή στην Ελλάδα για το ραντάρ NS-50 που θα μπει σε όλα τα παλιά μας πλοία, πυραυλακάτους και φρεγάτες. Η ασχετοσύνη των δήθεν ειδικών που ενημερώνονται από τα διαφημιστικά φυλλάδια των εταιριών.
Παρένθεση
Με δική μου μελέτη, η τοποθέτηση τεσσάρων ραντάρ είναι το ιδανικό σε μια φρεγάτα. Δεν χρειάζεσαι ραντάρ AESA 4 FACE αλλά ένα ραντάρ NS-200 & τρία NS-50! Με τα τρία ραντάρ NS-50 μπορείς να έχεις και τα τρία, στραμμένα προς τους στόχους για να αντιμετωπίσεις μια επίθεση κορεσμού. Τι είναι το ιδανικό να έχεις τρείς FACE, από τα τρία ραντάρ NS-50 στραμμένες προς τους στόχους, ή μόνο μια από της 4 FACE ενός AESA FIXED PANEL ραντάρ; Η μελέτη δεν είναι μια αλλά πολλές, με διαφορετικά ραντάρ για την καλύτερη αντιμετώπιση επιθέσεων κορεσμού από τα πλοία. Όλα αυτά δεν μπορείς να τα εξηγήσεις με λίγες λέξεις. Η μελέτη αυτή και άλλες τέσσερις πάτωσε στον διαγωνισμό καινοτομίας του ΥΠΕΘΑ! Από πέντε μελέτες δεν προχώρησε, ούτε μια για τον δεύτερο γύρο που θα έπρεπε να με καλέσουν προσωπικά για περαιτέρω ανάλυση κλπ!
Nαι μπορείς να ρίξεις και πυραύλους με το ραντάρ NS-50.
Αυτή η σειρά μελετών έγινε, πριν τις μελέτες αντιμετώπισης κορεσμού και περιπλανώμενων πυρομαχικών. Εκεί αποδείχτηκε πως στο Αιγαίο χρειάζεσαι τρία ραντάρ που όλα θα λειτουργούν στο 100% των δυνατοτήτων τους NS-200, APAR2 & NS-50. Γιατί βάζουν ένα ραντάρ στης κορβέτες; Γιατί είναι πλοία συνοδείας, περιπολίας για την ανοικτή θάλασσα, άλλες οι συνθήκες πολέμου στο Αιγαίο.
Επεξηγήσεις
Τα προβλήματα είναι οι μικρές εμβέλειες που έχουμε για να αντιμετωπίσουμε της απειλές και μετά η εμπλοκή των συστημάτων μεταξύ τους. Δηλαδή να χτυπούν τους ίδιους στόχους πχ το σύστημα RAM με πυραύλους RIM-116C και με MICA. Μην διαβάσω πως το CMS θα διαμοιράσει τους στόχους, γιατί σε τόσο κοντινές αποστάσεις δεν προλαβαίνεις να το κάνεις αυτό. Για αυτόματες βολές από τα συστήματα του πλοίου και εσύ θα κάθεσαι και θα κοιτάς, αυτά να τα ξεχάσετε δεν γίνετε ακόμα. Ναι έχει αυτόματο σύστημα βολής το σύστημα RAM και ειδικά το SEA RAM και το PHALAX με τα δικά τους ραντάρ, αλλά χτυπάνε ότι δουν μπροστά τους ακόμα και τους πυραύλους που ρίχνει το πλοίο.
Υπάρχουν και άλλα πλοία του στόλου εκεί κοντά, πως θα γίνει ο διαμοιρασμός στόχων; Προσοχή αναφέρομαι για κοντινές αποστάσεις, εκεί υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα. Δεν έχουμε πλοία με πλήρη διασύνδεση συστημάτων γιατί είναι πολύ παλιά. Η προσωπική μου γνώμη είναι: πως αποκλείεται να καταφέρεις να έχεις πλήρη διασύνδεση και διαμοιρασμό στόχων, μεταξύ των φρεγατών FDI HN και των κορβετών gowind. Διαφορετικά CMS, διαφορετικά ραντάρ κλπ. Διαμοιρασμός στόχων σε συνθήκες μάχης και όχι μετάδοση στοιχείων, για να χτυπήσει η κορβέτα με MICA έναν στόχο και να μην ρίξει τον ακριβό πύραυλο ASTER-30.
Αλήθειες
Η κορβέτα gowind θα μπορέσει να εκτοξεύσει 8 πυραύλους MICA, θα ρίξει 4 φορές με το πυροβόλο των 76 χιλιοστών, θα εκτοξεύσει 6 πυραύλους του συστήματος RAM και θα ρίξει δυο φορές με το πυροβόλο των 30 χιλιοστών. Αναφέρομαι σε επίθεση κορεσμού με 16 πυραύλους επιφανείας πχ ATMACA. Η πλειοψηφία θα διαφωνήσει με αυτά που γράφω, μόνο δυο φορές θα προλάβει να ρίξει ένα πυροβόλο των 30 χιλιοστών αφού έχει 3 χιλιόμετρα εμβέλεια! Λάθος 2400 μέτρα για στόχους στον αέρα και 1800 μέτρα είναι η εμβέλεια για στόχους σε ευθεία γραμμή. Ο πύραυλος επιφανείας τρέχει με 300 μέτρα τον δευτερόλεπτο, σε 6-7 δευτερόλεπτα που έχεις στην διάθεση σου πόσους στόχους μπορείς να καταρρίψεις;Στην πράξη μπορείς να ρίξεις σε 20-21 στόχους, από εκεί και πέρα υπάρχουν οι πιθανότητες % σε πόσους από αυτούς έχεις επιτυχημένες βολές. Οι σημαντικότεροι παράγοντες είναι οι παρεμβολές στο ραντάρ και ο υψηλός κυματισμός. Δευτερεύον είναι η εκπαίδευση του πληρώματος και η συντήρηση των συστημάτων. Οι Αμερικάνοι λένε χοντρικά πως οι επιτυχημένες βολές είναι στα 2/3 που μειώνονται σε συνθήκες υψηλού κυματισμού και ισχυρών παρεμβολών μέχρι και στο 1/3! Για αυτό και ρίχνουν δυο πυραύλους ανά στόχο για να είναι απολύτως σίγουροι. Ισχυρές παρεμβολές θα κάνουν οι Τούρκοι και στο Αιγαίο ο καιρός είναι ελάχιστες φορές καλός.GRIFFIN
Επιθέσεις κορεσμού.
Αυτές γίνονται από διάφορα ύψη εναντίων της κορβέτας με: όπλα ανεμοπορίας, ρουκέτες μεγάλης εμβέλειας, πύραυλοι, πύραυλοι επιφανείας, κατευθυνόμενα πυρομαχικά, περιπλανώμενα πυρομαχικά. Το σύστημα RAM δεν μπορεί να αντιμετωπίσει όπλα ανεμοπορίας, πυραύλους ή ρουκέτες που έχει εξαντληθεί το προωθητικό υλικό, περιπλανώμενα πυρομαχικά. Η μοναδική λύση είναι να έχει μέσα πυραύλους GRIFFIN με κατεύθυνση λέιζερ με εμβέλεια μόνο 5,5 χιλιόμετρα.
Οι πύραυλοι MICA VL έχουν το ίδιο πρόβλημα με την κεφαλή IIR και μόνο με την κεφαλή ενεργού ραντάρ μπορούν να δουν και να καταστρέψουν τους στόχους.Δυνατότητα καταστροφή στόχων υπάρχει και στους πυραύλους MICA και στους πυραύλους RIM-116C, με ενδιάμεση καθοδήγηση από το ραντάρ που είναι εντελώς ακατάλληλη για στόχους που κάνουν ελιγμούς.
Εδώ όμως δεν έχουμε να κάνουμε με μεμονωμένους στόχους αλλά επιθέσεις κορεσμού από την Τουρκία που αναπτύσσει συνεχώς νέα οπλικά συστήματα. Δηλαδή η Τουρκία επενδύει σε συστήματα που δεν μπορεί να τα αντιμετωπίσει εύκολα ένα πλοίο. Εμείς πάμε να πάρουμε ένα ακόμα ακατάλληλο πλοίο που δεν έχει σχεδιαστή για να αντιμετωπίζει όλες αυτές της απειλές. Η λογική του παραλόγου σε όλο της το μεγαλείο. Δεν τα ξέρουν όλα αυτά οι αρμόδιοι και το ναυτικό;
Η μοναδική σχεδίαση που έχει περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης για το Αιγαίο είναι οι ALS CLAS SCS! Γιατί έχουν εκτοξευτές με περιπλανώμενα πυρομαχικά, πυραύλους HELLFIRE, μεγαλύτερο αριθμό VLS και μπορούν να πάρουν περισσότερα ραντάρ και περισσότερα πυροβόλα. Πλοία σχεδιασμένα με της εξελίξεις του πολέμου της Ουκρανίας, με όλα τα συμπεράσματα και της νέες τεχνικές. Εμείς πάμε να πάρουμε κορβέτες με λογικές του 1990!Ηλεκτρική πρόωση
Οι αντιρρήσεις μου είναι γνωστές και δεν θα πλατειάσω στο θέμα. Βάζουμε την ηλεκτρική πρόωση για να έχουμε χαμηλότερο θόρυβο, σε ASW αποστολές με τα VDS SONAR. Tα VDS SONAR σε κλειστές θάλασσες λειτουργούν 100% αποτελεσματικά με 6 κόμβους και μέχρι 9 κόμβους. Στην ανοικτή θάλασσα στην Ανατολική Μεσόγειο μπορείς να πας με 15 κόμβους, να το κάνεις τι αφού ο πόλεμος θα γίνει στο Αιγαίο; Θα βγεις για να αντιμετωπίσεις τους Τούρκους στην Ανατολική Μεσόγειο με τι πλοία;
Που τα λέει αυτά, το λινκ είναι η συνήθης ερώτηση. Λες και είμαι υποχρεωμένος να κρατάω το λινκ της κάθε μιας είδησης, ή του PDF της μελέτης που διαβάζω.
Θα διαβάσετε στο παρακάτω λινκ της δοκιμές που έκανε το Αγγλικό Ναυτικό που αγόρασε ένα SONAR CAPTAS 2 και το δοκίμασε:
https://www.researchgate.net/publication/3232133_Adaptive_Port-Starboard_Beamforming_of_Triplet_Sonar_ArraysΣύνοψης.
Πριν αγοράσεις ένα οπλικό σύστημα κοιτάζεις να βγάλεις της προδιαγραφές που θέλεις να έχει. Δεν λες θέλω να αγοράσω κορβέτες έτσι αόριστα, αλλά θέλω να κάνει αυτά και να μπορεί να αντιμετωπίσει και να πολεμήσει στο Αιγαίο, καλύτερα από της φρεγάτες ΜΕΚΟ που έχω τώρα. Αν είχαμε επιλέξει την ηλεκτρονική σουίτα της SAAB για εκσυγχρονισμό στης ΜΕΚΟ, θα μπορούσαν να κατευθύνουν 2+2 πυραύλους ESSM μεγαλύτερης εμβέλειας από τους πυραύλους MICA VL NG. Θα αλλάζαμε και το ένα PHALNX με ένα σύστημα RAM και βάζαμε δυο πυροβόλα των 30 χιλιοστών. Τι σχέση θα είχε η μαχητική ισχύς της εκσυγχρονισμένης φρεγάτας ΜΕΚΟ με της κορβέτα; Υπάρχει και πρόταση να μπουν 8+8 πύραυλοι IRIS-T, να κρατήσει τα δυο PHALANX και να μπουν δυο πυροβόλα των 30 χιλιοστών. Η μαχητική ισχύς θα είναι καλύτερη από την FDI HN σε αντιμετώπιση κορεσμού και περιπλανώμενων πυρομαχικών.
Συμπέρασμα
Δεν θέλουμε να εκσυγχρονίσουμε της φρεγάτες ΜΕΚΟ όπως πρέπει, για να είναι ικανές να αντιμετωπίσουν της σύγχρονες απειλές στο Αιγαίο! Θέλουμε να πάρουμε τρεις κορβέτες με χαμηλή μαχητική ισχύ που είναι πολύ ακριβές, γιατί άραγε να το κάνουμε αυτό; Όλα όσα γίνονται είναι βεβιασμένες λανθασμένες κινήσεις. Ούτε οι FDI HN είναι τα κατάλληλα πλοία για το αιγαίο, αλλά το κατάπιαμε λόγο της γρήγορης παράδοσης των πλοίων. Πολύ ακριβές λύσεις για εμάς που χρειαζόμαστε άμεσα πλοία.Αντιρρήσεις
Θα με κατηγορήσουν πολλοί, πως θέλω να πάρουμε της LCS από της ΗΠΑ και όχι της κορβέτες. Θα το ξανά γράψω χρειαζόμαστε πλοία εδώ και τώρα. Τρέχουμε πάλι στην Ολλανδία να τους παρακαλέσουμε να αγοράσουμε της δυο φρεγάτες Μ.
Προτιμώ να πάρω 8-9 LCS και να εκσυγχρονίσω σωστά της φρεγάτες ΜΕΚΟ. Όχι όπως μας λένε οι Γερμανοί με 150 εκατομμύριο το κάθε ένα πλοίο, με λάθος αναβάθμιση των ηλεκτρονικών τους συστημάτων. Όσο για της κορβέτες να πάρουμε της καλύτερες, αν και θέλουμε φρεγάτες για το αιγαίο. Δυστυχώς όμως μετά την καταστροφή από της πλημμύρες στην Θεσσαλία, μάλλον δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για κορβέτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου