Το Μ-346 δίνει την δυνατότητα στο νέο Ανθυποσμηναγό να μάθει πολύ πιο γρήγορα το cockpit ενός F-16 ή ενός Rafale καθώς επίσης και τα συστήματα που φέρουν τα μαχητικά αεροσκάφη. Πηγή: Πολεμική Αεροπορία
Μπορεί τα Rafale F3R να έκαναν την εμφάνισή τους στον Αττικό ουρανό σε προγενέστερη παρέλαση, όμως μαζί με τα F-16 Viper γίνονται η αιχμή του δόρατος της πολεμικής αεροπορίας κι αυτοί οι δυο τύπου των μαχητικών περιμένουν τα νέα «γεράκια» να κρατήσουν τα stick στα χέρια τους.
Ωστόσο για πρώτη φορά στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου για την 203η επέτειο της Εθνικής παλιγγενεσίας, τα νέα αποκτήματα της αεροπορίας θα κάνουν την εμφάνισή τους.
- Το Μ-346 είναι το εκπαιδευτικό αεροσκάφος που φέρνει στα χέρια της πρώτης τάξης των Ικάρων που εκπαιδεύεται με αυτά, εντελώς διαφορετικά δεδομένα από εκείνα που υπήρχαν ως τώρα για την jet εμπειρία. Στον Αττικό ουρανό την Δευτέρα, πρώτη φορά θα εμφανιστεί μικτός σχηματισμός αεροσκαφών εκπαίδευσης, Τ-6 και Μ-346.
Και μπορεί το Τ-6 να είναι γνωστό εδώ και 24 χρόνια, όμως παραμένει το κύριο μέσο βασικής εκπαίδευσης που θέτει τα θεμέλια στους νέους Ικάρους.
Το Μ-346 με επιδόσεις και συστήματα εφάμιλλα αυτών των μαχητικών, προετοιμάζει πλέον με ταχύς ρυθμούς τους νέους Ανθυποσμηναγούς για τη μετάβαση τους, στα RAFALE, στα VIPER, αλλά και στα F-35 στο προσεχές μέλλον.
Και μπορεί η διέλευση μαχητικών και εκπαιδευτικών αεροσκαφών πάνω από τη Λ. Αμαλίας που διεξάγεται η παρέλαση για την 25η Μαρτίου να είναι δευτερολέπτων, όμως το μήνυμα που στέλνουν τα «μπλε φτερά» είναι διαρκές και προς πάσα κατεύθυνση.
Μάλιστα ως το τέλος του μήνα η αεροπορία παραλαμβάνει το πέμπτο Μ-346 και ως τον επόμενο χρόνο, ακόμη πέντε θα έχουν προσγειωθεί στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, την βάση δηλαδή που φιλοδοξεί να γίνει ελκυστική σε φίλους και συμμάχους για να τους προσφέρει σύγχρονη εκπαίδευση.
Γερμανικό ενδιαφέρον κι όχι μόνο για παροχή εκπαίδευσης
Σύμφωνα με πληροφορίες της Hellasjournal το αεροπορικό επιτελείο ήδη συνομιλεί με την γερμανική αεροπορία ώστε οι πρώτοι εκπαιδευόμενοι να περάσουν από την αεροπορική βάση της Καλαμάτας.
Οι ίδιες πηγές λένε επίσης ότι υπάρχουν κι άλλες διαπραγματεύσεις με ακόμη μια ευρωπαϊκή χώρα, κράτος μέλος της Συμμαχίας, που κι αυτή έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για περαιτέρω ανάπτυξη των εκπαιδευτικών σχέσεων με την Ελλάδα.
- Ξεκαθαρίζεται ωστόσο ότι τα παραπάνω δεν μπορούν να συμβούν από τη μια ημέρα στην άλλη, διότι στην παρούσα στιγμή τα νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346 δεν φτάνουν για τις ανάγκες της ελληνικής αεροπορίας καθώς ήδη με τα jet αεροσκάφη πετά η πρώτη εκπαιδευτική σειρά Ελλήνων. Επιπλέον το αεροπορικό επιτελείο θέτει ως στόχο να μην υπάρχει μόνο η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η αποστολή ενός αριθμού νέων αλλοδαπών ιπταμένων στην Καλαμάτα.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί όλη εκείνη η υποδομή που χρειάζεται ώστε το Διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο εκτός από ελκυστικό να είναι ουσιαστικό για την ίδια την αεροπορία η οποία γνωρίζει ότι γίνεται ανταγωνιστική σε γειτονικές χώρες.
Από την αρχική σκέψη πιο κοντά στην πράξη
Τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα από την πρώτη σειρά εκπαιδευόμενων φέρνουν πολλά αποτελέσματα αλλά και σκέψεις.
- Το πρώτο δεδομένο είναι πως η δουλειά που θα έχουν πλέον τα Σμήνη μετεκπαίδευσης στις πτέρυγες μάχης θα είναι πολύ λιγότερη σε σχέση με τώρα. Και αυτό διότι το Μ-346 τοποθετεί τους νέους ανθυποσμηναγούς μέσα στο μαχητικό με το οποίο θα επιχειρούν. Σε πολλά το νέο εκπαιδευτικό jet αεροσκάφος είναι ίδιο ή παρόμοιο με τα μαχητικά που διαθέτει ο αεροπορικός στόλος. Αυτό σημαίνει ότι οι γνώσεις για το αεροσκάφος είναι πολύ ανεπτυγμένες σε σχέση με το προηγούμενο Τ-2.
Και επειδή υπάρχουν ενδιαφερόμενοι σε Δύση και Ανατολή από συμμάχους που θέλουν να εκπαιδευτούν στην Ελλάδα, στο αεροπορικό επιτελείο δεν έχει φύγει η σκέψη για μια επιπλέον επένδυση στα Μ-346, είτε Εθνική, είτε μέσω της συμφωνίας που έχει γίνει με την Ισραηλινή εταιρεία.
Η αεροπορία καιρό έχει την πρόταση, τα Μ-346 να είναι διττού ρόλου αεροσκάφη, τόσο για την εκπαίδευση, όσο και ως back up ελαφρά μαχητικά αεροσκάφη, τα οποία είναι ικανά να φέρουν εις πέρας μια γκάμα τακτικών αποστολών.
ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου