Rafale F3R της 332 Μοίρας σε σχηματισμό με τα υφιστάμενα στρατηγικά αεροσκάφη Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας “Θησέας”. Πηγή: Πολεμική Αεροπορία
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL – Αθήνα
Η παρουσία των ελληνικών «ριπών» στην άσκηση VOLFA της Γαλλίας ήταν ιδιαίτερα ηχηρή, με τους ιπταμένους και μηχανικούς που βρέθηκαν ξανά στο Mod De Marsan να εισπράττουν πολύτιμες γι’ αυτούς γνώσεις.
Και δείχνοντας παράλληλα το ξεχωριστό, ίσως και σε πολλές περιπτώσεις «ανορθόδοξο» ελληνικό ταπεραμέντο των «γερακιών» της πολεμικής αεροπορίας.
- Το θέμα των ημερών αναμφίβολα είναι εκείνο στο οποίο έχει αναφερθεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής άμυνας και αφορά την πώληση μαχητικών αεροσκαφών. Σίγουρα ο τρόπος που σχεδιάζονται τα επόμενα βήματα για το μέλλον του αεροπορικού στόλου, δεν σχετίζονται απόλυτα με «τίτλους» πώληση Mirage 2000-5 κ.ο.κ.
Το αεροπορικό επιτελείο προχωρά βάσει της δομής δυνάμεων που διαθέτει και οφείλει να έχει σε βάθος χρόνου γι’ αυτό μελετά τους τρόπους με τους οποίους θα φτάσει στον επόμενο, πιο αναβαθμισμένο, στόχο.
H Hellas Journal είχε αποκαλύψει την 1η Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους την πρόθεση του αεροπορικού επιτελείου να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο η αεροπορική βάση της Τανάγρας αντί να διαθέτει δυο τύπους γαλλικών αεροσκαφών, θα περάσει στα χρόνια της ομοιοτυπίας, δηλαδή σε δυο μοίρες με Rafale.
Και τότε γράφαμε ότι το αεροπορικό επιτελείο δείχνει ότι επιλέγει τον αριθμό των 15 αεροσκαφών ανά πολεμική μοίρα, στο μοτίβο δηλαδή- λανθασμένο ή όχι δεν θα το κρίνουμε εμείς- της 116 Πτέρυγας Μάχης με τα F-16 Block 52 Advanced.
- Τις κινήσεις για τα +6 μαχητικά 4,5 γενιάς Rafale F3R που είχαμε αποκαλύψει στην σελίδα μας, επιβεβαίωσε ο κος. Δένδιας μέσα από την πρόσφατη συνέντευξή του αλλά και τα όσα είπε κατά την ομιλία του στην Πάτρα το Σάββατο το βράδυ. Αν βεβαίως ο αριθμός των +6 μαχητικών αυξηθεί, τότε ομιλούμε για μια κίνηση ποιοτικής αναβάθμισης, η οποία όμως δεν αφορά «work horse» αεροσκάφη.
Η συμμετοχή των Rafale στον τακτικό σχεδιασμό του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας και η παρουσία ιπταμένων, μηχανικών, αεροσκαφών σε κάθε Εθνική άσκηση ή σε διασυμμαχική-εντός ή εκτός συνόρων- φανερώνει πολλά που έχουν να κάνουν με την αξία των 4,5 αεροσκαφών που πρόσφατα προμηθεύτηκε η αεροπορία.
Και όλες οι αναφορές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή από τα «γεράκια» της 332 Μοίρας με τα Rafale F3R, δείχνουν την αξία της επένδυσης, η οποία αυξάνεται στο ενδεχόμενο ομοιοτυπίας εντός της Τανάγρας.
Θα είναι εύκολη η πώληση των Mirage 2000-5;
Για την σχεδιαζόμενη κίνηση πώλησης των 24 Mirage 2000-5 πηγές από το αεροπορικό επιτελείο σημείωναν πως εφόσον προχωρήσει, ενδεχομένως θ’ αφορά συμφωνία με την κατασκευάστρια εταιρεία.
- Ωστόσο με δεδομένο ότι η εταιρεία μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει την παραμικρή κίνηση για τα παλαιότερα Mirage 2000 της 332 Μοίρας «Γεράκι», οι αεροπόροι και μηχανικοί του επιτελείου αντιλαμβάνονται ότι δεν θα έχουν απέναντί τους εύκολους συνομιλητές για οποιαδήποτε τέτοιου είδους διαπραγμάτευση.
Με τους Ινδούς, που πρόσφατα βρέθηκε στο Νέο Δελχί κυβερνητικό κλιμάκιο με επικεφαλής τον πρωθυπουργό, συζητήσεις έγιναν, αλλά από εκείνες που θα τις χαρακτήριζε κανείς διερευνητικές, χωρίς να υπεισέλθει καμία εκ των δυο πλευρών σ’ εξειδικευμένες λεπτομέρειες.
Επιπλέον δεν πρέπει κανείς να ξεχνά ότι από το 2020 και μετά ξεκίνησε εκ νέου η ροή ανταλλακτικών από το Παρίσι στην Τανάγρα για τον στόλο των Mirage 2000-5 καθώς τα προηγούμενα «πέτρινα» χρόνια της δημοσιονομικής κρίσης ουδείς ενδιαφέρθηκε αν αυτά τα καινούρια κατ’ ουσίαν αεροσκάφη πετούν και είναι άκρως απαραίτητα στον αεροπορικό στόλο.
Από την ημέρα που ξεκίνησαν οι μηχανικοί να εργάζονται πυρετωδώς στο υπόστεγο συντήρησης της 331 Μοίρας «Θησέας», κατάφεραν να κάνουν θαύματα και να έχουν αποδώσει διψήφιο αριθμό αεροσκαφών στην ενέργεια, χωρίς βεβαίως αυτό να σημαίνει ότι οι τεχνικοί έχουν φτάσει στο σημείο να εργαστούν και στα 24 αεροσκάφη.
Το παραπάνω το αναφέρουμε διότι ο υπουργός Εθνικής άμυνας έχει σημειώσει μεταξύ άλλων ότι τα μαχητικά που έχουν μεγαλύτερη αξία είναι αυτά που ήδη πετούν.
- «Ένα σύγχρονο αεροπλάνο έχει πολύ μεγαλύτερη δύναμη πυρός από ένα αεροπλάνο προηγούμενης γενιάς, που μας κοστίζει πολύ περισσότερο γιατί πρέπει να έχουμε πολύ περισσότερες γραμμές συντήρησης αεροσκαφών. Ένα Mirage 2000-5 παίρνει έναν πύραυλο Scalp, ένα Rafale παίρνει δύο πυραύλους Scalp, ένα ίσον δύο.»
Σίγουρα πάντως σ’ ένα Rafale F3R τοποθετείται ένας αντιπλοϊκός πύραυλος Exocet, ενώ στα ήδη παροπλισμένα Mirage 2000 ήταν δυο οι συγκεκριμένοι πύραυλοι…
Συμπερασματικά, προοπτική για περαιτέρω αύξηση μιας ενδεχόμενης παραγγελίας επιπλέον γαλλικών «ριπών» υπάρχει, αλλά αυτή δείχνει άμεσα εξαρτώμενη από την «τύχη» των Mirage 2000-5 καθώς και των αποσυρμένων «2000λιτρων». Και σαφώς οποιαδήποτε πώληση απαιτεί τον δικό της χρόνο, δεν γίνεται ούτε μέσα σε ημέρες, ούτε μέσα σε λίγους μήνες…
ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου