Τα C-27 ως το καλοκαίρι, όπως υπολογίζεται στην πολεμική αεροπορία θα φτάσουν τα 6, όσα δηλαδή είχε συμφωνήσει η αεροπορία με την κατασκευάστρια εταιρεία ότι θα εξυπηρετηθούν. Πηγή εικόνας: Πολεμική Αεροπορία
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL – Αθήνα
Η υπογραφή της Follow On Support με την Ιταλική Leonardo για την «ανάσταση» του στόλου των C-27J Spartan, έδειξε ότι, εφόσον η μέριμνα υπάρχει, τα αεροσκάφη μπορούν να υπηρετούν πιστά τις ανάγκες, τόσο της Πολεμικής Αεροπορίας ή των Ενόπλων Δυνάμεων, όσο και να βρίσκονται στο πλευρό του κοινωνικού συνόλου.
Μπορεί μάλιστα η συμβατική υποχρέωση που υπέγραψαν τα συμβαλλόμενα μέρη, να αναφέρει ότι τον ερχόμενο Νοέμβριο, η εταιρεία θα πρέπει να έχει υποστηρίξει και το 5ο C-27, όμως οι πληροφορίες λένε πως οι fast track διαδικασίες θα αποδώσουν μέσα στο καλοκαίρι και τα έξι μεταφορικά αεροσκάφη της 354 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών.
Το διάστημα αυτό πάντως οι επιτελείς της αεροπορίας έχουν καθήσει ξανά στο τραπέζι με τους ανθρώπους της κατασκευάστριας εταιρείας, καθώς συζητούν εκ νέου την επέκταση της μετέπειτα τεχνικής υποστήριξης (FOS) για τα C-27, στην οποία τουλάχιστον οι Ιταλοί συμπεριλαμβάνουν τον στόλο και των 8 αεροσκαφών.
Κατά την συζήτηση αυτή, ιδιαίτερη σημασία έχει το κομμάτι εκείνο που έχει να κάνει με «υποχρεωτικές» αλλαγές συστημάτων, διότι αρκετά εξ αυτών παύουν να υποστηρίζονται από το 2025.
Άλλωστε οι χρήστες του αεροσκάφους, ακόμη και οι ΗΠΑ, έχουν ξεκινήσει διαδικασίες γι’ αυτές τις απαραίτητες αλλαγές στο 70-80% των avionics, ενώ το ίδιο κάνουν κι άλλες αεροπορίες από την Γηραιά Ήπειρο.
Σήμερα, τέσσερα C-27J Spartan, ύστερα από πολυετή απαξίωση, έχουν επιστρέψει στην ενεργό δράση της Μοίρας του «Πήγασου», πετώντας καθημερινά σε κάθε είδους αποστολή που τους έχει ανατεθεί.
«Εξίσωση» με τα C-130…
Την ίδια στιγμή το αεροπορικό επιτελείο έχει συνομιλίες σε δύο επίπεδα με τους Αμερικανούς για τον στόλο των C-130B & C-130H, αλλά και την περίπτωση απόκτησης καινούριων C-130J.
Στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας των μεταφορικών αεροσκαφών, Lockheed Martin, την περασμένη Παρασκευή συναντήθηκαν σε ανώτατο επίπεδο με το αεροπορικό επιτελείο.
Εκεί πέραν των F-16 Viper πολλά ήταν εκείνα που ειπώθηκαν για τη νέα γενιά των C-130, αλλά και για την υποστήριξη ροής ανταλλακτικών που αφορά τον υφιστάμενο στόλο και τον αγώνα δρόμου που δείχνει ότι ξεκινά στα υπόστεγα της ΕΑΒ.
Από την άλλη πλευρά η διερεύνηση διαθεσιμότητας μεταχειρισμένων C-130J είναι ένα άλλο σημείο συζήτησης στο αεροπορικό επιτελείο, αυτή τη φορά βεβαίως με την Αμερικανική πρεσβεία και την USAF.
Το να παραχωρηθούν μεταφορικά αεροσκάφη της οικογένειας των «J», αντί των παλαιότερων «Η» θα μπορούσε να θεωρηθεί δέλεαρ, που εντάσσει την αεροπορία στη νεότερη γενιά των συγκεκριμένων αεροσκαφών. Άλλωστε πρόκειται για τύπο που υπηρετεί σχεδόν 3 δεκαετίες και η USAF, έχει ήδη απομακρύνει C-130J σε «αποθήκευση μακράς διαρκείας».
Σ’ ότι αφορά τα δυο υπό παραχώρηση C-130H κι αυτά βρίσκονται σε αποθήκευση μακράς διαρκείας, με την μόνη διαφορά ότι ο συγκεκριμένος τύπος για την USAF θεωρείται ιδιαίτερα παρωχημένος, με ότι αυτό σημαίνει για τα δυο μεταφορικά που καταγράφονται στην επιστολή Μπλίνκεν προς τον Κ. Μητσοτάκη.
- Το μεγάλο στοίχημα για τον μεταφορικό στόλο, αν τον δούμε με αριθμούς, είναι ότι τα «θέλω» της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας ταυτίζονται σε σημαντικό βαθμό. Μάλιστα το αεροπορικό επιτελείο έχει σκοπό ως το τέλος του χρόνου να υπάρχουν συνολικά δέκα μεταφορικά αεροσκάφη των δυο τύπων που υπηρετούν στην αεροπορία.
Πάντως στην πολεμική αεροπορία ανοίγουν την «βεντάλια» του ανταγωνισμού, κοιτάζοντας και όλα εκείνα τα στοιχεία που αφορούν το Βραζιλιάνικο μεταφορικό C-390 της Embraer, το οποίο μάλιστα προκρίθηκε και σε σύμμαχες χώρες στην Ευρώπη έναντι άλλων λύσεων.
ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου