Ελληνοαμερικανική συμφωνία για την επιτάχυνση των προβλεπομένων διαδικασιών ενάρξεως της συνεργασίας στο πρόγραμμα φρεγατών κλάσεως CONSTELLATION, στην πρώτη επίσημη συζήτηση που έγινε επί του θέματος. Αυτό ήταν ένα από τα θέματα της ατζέντας που συζήτησε ο Υποναύαρχος Άντονι Ρόσι, διευθυντής Γραφείου Διεθνών Ναυτικών Προγραμμάτων (NIPO) του Ναυτικού των ΗΠΑ, που επισκέφθηκε την Αθήνα το διήμερο 7-8 Φεβρουαρίου.
Στην περίπτωση του προγράμματος FFG-62, πρώτη φορά το Ναυτικό των ΗΠΑ εγκρίνει την ταυτόχρονη υλοποίηση ναυπηγικού προγράμματος σε σύμμαχη χώρα, αναδεικνύοντας την σύσφιξη των ελληνοαμερικανικών αμυντικών σχέσεων.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ, στις συζητήσεις με τον Υποναύαρχο Ρόσι, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συρρικνωθεί το χρονοδιάγραμμα της λεγομένης προκαταρκτικής φάσεως (Pre Project) του προγράμματος από 24 σε ένα 12 μήνες, στοιχείο το οποίο σημειώνει κάτι παραπάνω από την κοινή βούληση. Από εκεί και πέρα, θα ακολουθήσουν εργασίες για την κατάστρωση του λεπτομερούς σχεδίου υλοποιήσεως του προγράμματος. Μία αρχική εκτίμηση, αναφέρει την πιθανότητα αναθέσεως συμβάσεων ναυπηγήσεως φρεγατών μεταξύ των ετών 2027-2028.
Το Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρεται για την υλοποίηση προγράμματος που μπορεί να αποδώσει μέχρι και 7 φρεγάτες της κλάσεως σε βάθος χρόνου. Το κόστος ανά μονάδα, εκτιμάται ότι θα συγκρατηθεί στο επίπεδο του 1 δισ. ευρώ περίπου. Η βασική σχεδίαση της φρεγάτας θα παραμείνει ίδια και η ελληνική “συμμετοχή” θα αφορά επί της ουσίας επιλογή συστημάτων μάχης κ.λπ. ώστε να συμβαδίζουν με τις επιλογές του Πολεμικού Ναυτικού. Είναι σαφές πάντως ότι στα βασικά, θα επιδιωχθεί ομοιοτυπία σε υποσυστήματα και συγκροτήματα με τις επιλογές του Ναυτικού των ΗΠΑ. για αυτονόητους λόγους απλοποιήσεως των διαδικασιών και διατηρήσεως του κόστους.
Από αμερικανικής πλευράς αναφέρεται ως δεδομένη η αποδέσμευση όπλων όπως το βλήμα επιφανείας – αέρος μεγάλου βεληνεκούς SM2. Με τέτοια ισχύ πυρός, η φρεγάτα θα έχει αυξημένες δυνατότητες αντιαεροπορικής αμύνης.
Κρίσιμη παράμετρος που έχει θέσει η ελληνική πλευρά, είναι η ναυπήγηση των πλοίων στην Ελλάδα, με την κατανομή του έργου πιθανώς και στα δύο μεγάλα ναυπηγεία της χώρας.
ΠΗΓΗ https://doureios.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου