Απώτερος στόχος της Πολεμικής Αεροπορίας είναι η εγκαθίδρυση του ΚΕΑΤ ως ένα Σύγχρονο Διεθνές Αεροπορικό Εκπαιδευτικό Κέντρο με διακλαδικές προεκτάσεις, όπου θα παρέχεται υψηλής ποιότητας αεροπορική εκπαίδευση σε Έλληνες και συμμάχους Ιπταμενους και συναφείς με την αποστολή ειδικότητες. Πηγή εικόνας: Hellasjournal
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL – Αθήνα
Η αρχή είχε γίνει από την διασύνδεση δέκα εξομοιωτών στην Μοίρα Συνθετικής Εκπαίδευσης του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής, δηλαδή του ελληνικού «Top Gun» στην Ανδραβίδα.
Η προμήθεια του λογισμικού και αριθμού kit εξομοιωτών, σε συνδυασμό με την σκληρή δουλειά όλων εκείνων των στελεχών που γνωρίζουν πως να στήσουν την ουσιαστική διαλειτουργικότητα εντός των πολεμικών μοιρών, ήδη φέρνουν τα πρώτα σημαντικά αποτελέσματα.
Ανδραβίδα, Άραξος, Σούδα ήδη πετούν μαζί! Μεγάλοι σχηματισμοί αεροσκαφών και ιπτάμενοι «πετούν», καθήμενοι στους εξομοιωτές τους. Και από εκεί δεκάδες αεροπόροι, κάθε μέρα, έχουν την δυνατότητα να εκπαιδεύονται με τους συνάδελφούς τους, όπου κι αν αυτοί υπηρετούν!
Μετά τον Αραξο και την Σούδα, οι επόμενοι εξομοιωτές ετοιμάζονται σε Βόλο, Λάρισα και Τανάγρα, τοποθετώντας και την «γαλλική σχολή» εντός των μεγάλων σχηματισμών μάχης.
Άρα από το F-16 Block 52 plus, στο Viper κι από εκεί η ολιγομελής ομάδα της Ανδραβίδας, διεύρυνε το εσωτερικό στοίχημα, οι εξομοιωτές να επεκταθούν «φορώντας» το cockpit του Rafale F3R και -γιατί όχι- των επιθετικών ελικοπτέρων Apache ή οποιουδήποτε άλλου πτητικού μέσου μπορεί να λάβει μέρος σ αεροπορικές επιχειρήσεις.
Την εβδομάδα που πέρασε και βρίσκονταν στην Ανδραβίδα στελέχη της USAF και του προγράμματος JPO, για την μεγάλη αυτοψία που αφορά την μετατροπή της 117 Πτέρυγας Μάχης στην πιο προηγμένη βάση που θα φιλοξενεί τα F-35, οι Αμερικανοί αντιλήφθηκαν βλέποντας τους εξομοιωτές της Μοίρας Συνθετικής Εκπαίδευσης του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής, το γιατί αυτό το επίτευγμα έχει περάσει τα σύνορα.
Στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι ακόμη και την προηγούμενη μέρα της μεγάλης Νατοϊκής άσκησης Ramstein Flag, τα στελέχη που «χτίζουν» το μέλλον της Μοίρας Συνθετικής Εκπαίδευσης, εργάζονταν πυρετωδώς για να ολοκληρώσουν τα βήματα που απαιτούσε η Συμμαχία.
Μία αποστολή εκπαιδευτική ή ακόμα και πραγματική, μπορεί να σχεδιαστεί και να εκτελεστεί όσες φορές απαιτηθεί στις εγκαταστάσεις της Μοίρας με μοναδική ρεαλιστικότητα, στο πραγματικό περιβάλλον επιχειρήσεων, με ελεγχόμενες καιρικές συνθήκες και με βάση την υπάρχουσα απειλή.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα μοναδικό εργαλείο για την κατάλληλη προετοιμασία και τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των συμμετεχόντων, ιπταμένων, ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, χειριστών αντιαεροπορικών συστημάτων, κ.ο.κ. , λένε με νόημα στρατιωτικές πηγές.
JTAC από το γραφείο του…
Στη σκοτεινή αίθουσα των δέκα εξομοιωτών στην Ανδραβίδα, υπάρχουν θέσεις που έχουν υπολογιστεί για ελεγκτές αεράμυνας αλλά και για στελέχη ειδικών επιχειρήσεων, τα οποία καθοδηγούν τους αεροπόρους να πλήξουν τους στόχους τους με χειρουργική ακρίβεια.
Είναι οι JTAC οι οποίοι μέσω ασυρμάτου συνεργάζονται με τους ιπταμένους που μετέχουν στον σχηματισμό επίθεσης. Στο άμεσο μέλλον εκείνο που προβλέπεται είναι ότι σε κάθε μονάδα ειδικών δυνάμεων, σε μονάδα ελιγμού στον Εβρο ή στη νησιωτική Ελλάδα, δημιουργείται το περιβάλλον διασύνδεσης.
Με τον τρόπο αυτό ο οποιοσδήποτε JTAC θα χει την δυνατότητα διασύνδεσης με τους ιπτάμενους από κάθε πολεμική Μοίρα. Ό JTAC είτε είναι στη Λέσβο ή στο Διδυμότειχο ή στο Καστελόριζο, χωρίς καν να κινηθεί από την θέση του, θα μπορεί σε εικονικό περιβάλλον να εκπαιδεύεται σε ασκήσεις CAS με ιπτάμενο, π.χ. από την Σούδα!
Ανώτατοι αξιωματικοί της πολεμικής αεροπορίας επιμένουν ότι το αεροπορικό περιβάλλον αλλάζει και το άλμα στην 5η γενιά αεροσκαφών φέρνει άλλες συνιστώσες τις οποίες δεν μπορεί να μην παρακολουθεί στενά το αεροπορικό όπλο, σε συνδυασμό και με την αναθεωρητική στάση της γείτονος.
Το μοντέλο εκπαίδευσης σε μαζικούς εξομοιωτές αποτελεί διεθνώς αναγνωρισμένη τακτική, ενώ οι αναφορές από τις πολεμικές αεροπορίες έχουν κάνει λόγο για εντυπωσιακά αποτελέσματα και επιτάχυνση της επιχειρησιακής εκπαίδευσης, με ταυτόχρονη μείωση του κόστους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου