του Κώστα Σαρικά
Οι 25 «ινδιάνοι» της Αεροπορίας Στρατού αποτελούν τα ακούραστα «work horse» με τα πληρώματα τους έτοιμα να αναλάβουν κάθε είδους αποστολή. Ήδη έκαναν αισθητή την παρουσία τους στη μεγάλη μάχη για την κατάσβεση των πυρκαγιών.
Τα μεταγωγικά ελικόπτερα Chinook αποτελούν χωρίς αμφιβολία από τα πλέον πολύτιμα εναέρια μέσα που διαθέτουν στο οπλοστάσιο τους οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Οι 25 «ινδιάνοι» της Αεροπορίας Στρατού αποτελούν τα ακούραστα «work horse» με τα πληρώματα τους έτοιμα να αναλάβουν κάθε είδους αποστολή. Ήδη έκαναν αισθητή την παρουσία τους στη μεγάλη μάχη για την κατάσβεση των πυρκαγιών ενώ ταυτόχρονα εκτελούν μια σειρά από προγραμματισμένες και μη δραστηριότητες στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και των αναγκών σε μεταφορές προσωπικού και υλικών κυρίως στα νησιά του Αιγαίου. Επιπλέον σηκώνουν το κύριο βάρος στη μετακίνηση της πολιτειακής, πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας από το Καστελόριζο και τον Έβρο έως τους Οθωνούς και τη Γαύδο.
«Ανάσα» για την Αεροπορία Στρατού και για το 4 ΤΕΑΣ στο οποίο ανήκουν αναμένεται να είναι η παραλαβή εντός του 2023 δέκα καινούργιων κινητήρων οι οποίοι προορίζονται για τα παλαιότερα εννέα Chinook τα οποία αποκτήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 80 με διαμόρφωση CH-47C τα οποία στη συνέχεια εκσυγχρονίστηκαν σε CH-47D.Πρόκειται για τους κινητήρες T-55-L-712 οι οποίοι πλέον δεν υποστηρίζονται με ανταλλακτικά με αποτέλεσμα τα ελικόπτερα να καθηλώνονται στερώντας από τις Ένοπλες Δυνάμεις πολύτιμα εναέρια μέσα. Η διαδικασία αντικατάστασης των παλιών κινητήρων άρχισε το 2020 έπειτα από καθυστέρηση πολλών ετών με το ΓΕΣ να ελπίζει μέσα στον επόμενο χρόνο σταδιακά θα βγαίνουν διαθέσιμα τα παλιότερα Chinook που διαθέτει η Αεροπορία Στρατού.
Ταυτόχρονα το ΓΕΣ αναμένει την απάντηση των Αμερικανών στο έγγραφο ενδιαφέρον που απέστειλε μέσω LOR για την αγορά δέκα καινούργιων ChinookCH-47F αλλά και τον εκσυγχρονισμό ακόμη δέκα από διαμόρφωση CH-47D σε CH-47F. Η προσπάθεια για την αγορά καινούργιων Chinook έχει ως στόχο η Ελληνική παραγγελία να ενσωματωθεί σε αντίστοιχη παραγγελία του US ARMY ώστε τα ελικόπτερα να παραληφθούν σύντομα ενώ η αποπληρωμή του να γίνει μέσω της διαδικασίας FMS με ευνοϊκούς όρους και σε βάθος χρόνου ώστε η οικονομική επιβάρυνση να είναι ελεγχόμενη με δεδομένες και τις υπόλοιπες μεγάλες εξοπλιστικές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων. Ανάλογες διευκολύνσεις επιδιώκει το ΓΕΣ και για τον εκσυγχρονισμό των παλαιότερων Chinook.
Ενδεικτικό της χρησιμότητας των Chinook και των χιλιάδων αποστολών που αναλαμβάνουν κάθε χρόνο είναι ότι από το 1981 όταν αποκτήθηκαν τα πρώτα ελικόπτερα έχουν συνολικά ήδη πλησιάσει τις 45000 ώρες πτήσης. Από το 1998 ανήκουν στο 4ο ΤΕΑΣ το οποίο επιχειρεί συνολικά με επτά τύπους εναέριων μέσων. Τρεις τύπους Chinook CH-47D, δύο τύπου αεροσκαφών C-12 καθώς και με τα ελικόπτερα UH-1H και B-212. Το 2001 αποκτήθηκαν ακόμη 7 και έφτασαν τα 16, ενώ το 2018 τα 25 με την προμήθεια 10 Αμερικανικών μεταχειρισμένων CH-47.
Αποτέλεσμα της καθήλωσης των παλαιότερων Chinook είναι τα καινούργια να υπερβαίνουν σε πολλές περιπτώσεις κατά πολύ τον σχεδιασμό στις ώρες πτήσεις εξαιτίας των μεγάλων αναγκών.Με τις συντηρήσεις τους να πραγματοποιούνται κάθε 25,50,75 και 100 ώρες ενώ κάθε 200 ώρες πτήσης ακολουθεί μακρά επιθεώρηση και συντήρηση που διαρκεί συχνά ακόμα και περισσότερο από 6 μήνες. Τα στοιχεία εδώ και χρόνια είναι αποκαλυπτικά και δείχνουν υπέρβαση του ΜΑΩΠ (Μέγιστος Αριθμός Ωρών Πτήσης) που καθορίζει το ΓΕΣ.Την ώρα μάλιστα που το μειωμένο τεχνικό προσωπικό δίνει στα υπόστεγα καθημερινό αγώνα για να διατηρεί ετοιμοπόλεμο όσο το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό ελικοπτέρων.
ΠΗΓΗ https://newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου