Όντως, μία φωτογραφία (screen shot στην προκειμένη περίπτωση…) ίσον χίλιες λέξεις. Η ερμηνευτική της ισχύς είναι τεράστια. Η δυνατότητά της να κινητοποιήσει αντανακλαστικά και να περιγράψει την κατάσταση καλύτερα από την πιο καλογραμμένη ανάλυση. Στα στοιχεία της πτήσης που διακρίνονται στο παράθυρο της εικόνας αριστερά, στην εφαρμογή FlightRadar24, δεν αναφέρεται αεροδρόμιο αναχώρησης και αεροδρόμιο προορισμού… Αναφέρονται όμως ο τύπος του αεροσκάφους (RQ-4), το ύψος και η ταχύτητα πλεύσης. Η απεικόνιση της διαδρομής από και προς το αεροδρόμιο της Λάρισας (110 Πτέρυγα Μάχης), αποκαλύπτει ότι η πτήση επιτήρησης-συλλογής πληροφοριών (ELINT-SIGINT-COMMINT) για τις κινήσεις των ρωσικών δυνάμεων στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και στις ρωσικές και τις ουκρανικές ακτές βορειότερα, εκτελείται στα όρια των FIR Άγκυρας (LTAA) και Συμφερούπολης (UKFV).
Τα δύο αρχικά στον τετραγράμματο κωδικό αναγνώρισης του FIR Συμφερούπολης με βάση την ονοματολογία του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας), παραπέμπουν φυσικά σε εναέριο χώρο ελεγχόμενο από την Ουκρανία (UK- Ukraine). Κάτι που βέβαια δεν ισχύει, καθώς ο εναέριος αυτός χώρος είναι πλέον ελεγχόμενος από τη Ρωσική Ομοσπονδία, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας. Οι δυτικοί εξακολουθούν να αποδίδουν στο συγκεκριμένο FIR την παλιά κωδική του ονομασία, επειδή δεν αναγνωρίζουν την προσάρτηση της Κριμαίας, ενώ οι Ρώσοι το έχουν μετονομάσει σε URFV. Το δεδομένο -και η ουσία- που έχουμε είναι ότι πρόκειται για εναέριο χώρο ελεγχόμενο από τη Ρωσία…
Το αμερικανικό RQ-4 λοιπόν φαίνεται να πετά σε διεθνή εναέριο χώρο στα όρια των FIR Άγκυρας και Συμφερούπολης. Κατά τη μετάβασή του στην περιοχή ενδιαφέροντος δεν διέρχεται από τουρκικό εναέριο χώρο (FIR Κωνσταντινούπολης/LTBB), γεγονός που αποκαλύπτει τις ισορροπίες που κρατούν οι ΗΠΑ σε σχέση με την εμπλοκή και το ρόλο της Τουρκίας στον πόλεμο στην Ουκρανία. Ενώ δηλαδή χρησιμοποιούν την 110 Πτέρυγα Μάχης ως συμμαχική – ΝΑΤΟϊκή εγκατάσταση, αποφεύγουν να ζητήσουν άδεια χρήσης του τουρκικού εναέριου χώρου! Και αυτό είναι κάτι που λέει πολλά και οφείλει να αξιοποιήσει η ελληνική πλευρά.
Τέλος, η αεροπορική βάση της Λάρισας χρησιμοποιείται για τις συγκεκριμένες αποστολές, λίγες μόλις ημέρες από την άφιξη του πρώτου RQ-4 Global Hawk εκεί, αντί της βάσης στη Σιγκονέλα, κοντά στην Κατάνια της Σικελίας, περιορίζοντας στο ήμισυ (!) τους χρόνους πτήσης για τη μετάβαση στην περιοχή ενδιαφέροντος και την επιστροφή. Άρα περιορίζει στο ήμισυ και την κατανάλωση καυσίμου, κάτι που αυξάνει σημαντικά το χρόνο παραμονής στην περιοχή ενδιαφέροντος (time on station). Επιχειρώντας από την 110 Πτέρυγα Μάχης επομένως, τα αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, είτε είναι RQ-4 είτε MQ-9, έχουν πολύ μεγαλύτερα περιθώρια χρόνου επιτήρησης και παρακολούθησης των ρωσικών κινήσεων στη Μαύρη Θάλασσα.
ΠΗΓΗ defence-point
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου