Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024

Η Πολεμική Αεροπορία σε ρόλο δασκάλου της Luftwaffe: Οι πρώτοι Γερμανοί ιπτάμενοι πέρασαν το κατώφλι της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος

Το εκπαιδευτικό jet αεροσκάφος, Μ-346 είναι αυτό που βάζει απευθείας στην "κουλτούρα" των μαχητικών 4,5 γενιάς τους νέους ιπταμενους οι οποίοι μεταβαίνουν στις πολεμικές μοίρες σχεδόν έτοιμοι ν' αναλάβουν υπηρεσία. Πηγή εικόνας: Πολεμική Αεροπορία

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL – Αθήνα

Την εβδομάδα που ξεκινά οι πρώτοι ίκαροι από την Γερμανία περνούν την πύλη της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος, το προκεχωρημένο δηλαδή «φυτώριο» της πολεμικής αεροπορίας, το οποίο έχει δώσει σε χιλιάδες αεροπόρους τα πρώτα φώτα τακτικής.

  • Με την άφιξη των Γερμανών εκπαιδευόμενων τοποθετούνται κατ’ ουσία τα θεμέλια για την παράλληλη μετατροπή της Πτέρυγας, σε Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο, έναν στόχο που γίνεται πραγματικότητα ύστερα από περίπου μια δεκαετία.

Για την επίτευξη αυτής της συμφωνίας προηγήθηκαν πολλές διαβουλεύσεις σε επίπεδο επιτελείων, με την Αθήνα να δηλώνει ανοιχτή στην πρόκληση, πέραν των Ελλήνων ιπταμένων, να εκπαιδεύει και νέους αεροπόρους από σύμμαχες αεροπορίες. Αυτοί μπορεί να αποτελούν στελέχη αεροποριών που ανήκουν στο ΝΑΤΟ ή ιπταμένους από χώρες με τις οποίες το ελληνικό επιτελείο έχει υπογράψει αμυντική συμφωνία.

Το γεγονός ότι η Ελλάδα, ανοίγει την πύλη της Καλαμάτας, επιτρέπει την προσέλκυση εκπαιδευομένων και από ξένες χώρες, γεγονός που σύμφωνα με επιτελείς, επιτρέπει σε βάθος χρόνου την απόσβεση μέρους του κόστους, αλλά αναβαθμίζει και προβάλει την εικόνας της αεροπορίας και της χώρας στην ευρύτερη περιοχή.

  • Η αρχή με την άφιξη των Γερμανών την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου θεωρείται ορόσημο καθώς πρόκειται  ν’ ακολουθήσουν και νεαροί ίκαροι από την Κροατία, ενώ ενδιαφέρον για την Καλαμάτα δείχνουν και αεροπορίες από χώρες του Κόλπου και της Μ. Ανατολής. Όπως γίνεται γνωστό ο εκπαιδευτικός κύκλος θα είναι περίπου δυο έτη, ενώ από το 2025 και για κάθε χρόνο, την πύλη της 120 Πτέρυγας θα περνούν 16 νεαροί Γερμανοί αεροπόροι.

Παρόμοια φέρεται να είναι και η συμφωνία με την Κροατία, όπου επεκτείνει τη συμφωνία αμυντικής συνεργασίας και σε αυτό τον κρίσιμο τομέα.

Step by Step

Στα της εκπαίδευσης, η ελληνική πλευρά έχει προτείνει τόσο προς τους Γερμανούς, όσο και τους Κροάτες επιτελείς, ν’ ακολουθηθεί το ελληνικό μοτίβο. Μετά τα θεωρητικά μαθήματα και τους εξομοιωτές, οι εκπαιδευόμενοι θα ξεκινήσουν από τα ελικοφόρα Τ-6 Texan και η συνέχεια της εκπαίδευσης θα δοθεί από τα Μ-346.

Και μάλιστα το διάστημα αυτό συμπίπτει με την αποφοίτηση της πρώτης σειράς των νέων Ανθυποσμηναγών που εκπαιδεύτηκαν στα νεοαποκτηθέντα Μ-346, τα οποία δημιουργούν άλλα δεδομένα και άλλες συνθήκες στην προκεχωρημένη εκπαίδευση των αεροπόρων.

  • Η άφιξη των Γερμανών συμπίπτει και με κάτι άλλο, με την παραλαβή ενός ακόμη Μ-346 εντός του Δεκεμβρίου. Το χρονοδιάγραμμα παραλαβών προβλέπει ότι ως τα τέλη Μαρτίου τα εκπαιδευτικά jet αεροσκάφη θα έχουν φτάσει τα 10. Το γεγονός του ενδιαφέροντος από δυο χώρες για την εκπαίδευση ιπταμένων στην Καλαμάτα, κάνει το αεροπορικό επιτελείο να εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης επιπλέον Μ-346. Άλλωστε τα συγκεκριμένα αεροσκάφη θεωρούνται υποψήφια και γι’ άλλες αποστολές, πέραν της εκπαίδευσης κι έξω από την Ελληνο-Ισραηλινή συμφωνία μίσθωσης.

Το παραπάνω θεωρείται μια εντελώς ξεχωριστή συζήτηση ανάμεσα στο επιτελείο και την πολιτική ηγεσία διότι προηγούνται άλλες ανάγκες για την αεροπορία, οι οποίες δεν είναι λίγες.

Σε κάθε περίπτωση ο Δεκέμβριος για την αεροπορική βάση της Καλαμάτας φαίνεται ότι μπαίνει με το «δεξί» και με φιλοξενούμενους οι οποίοι είναι βέβαιο ότι θα δώσουν αρκετά στοιχεία για την εκπαίδευση και προς άλλες αεροπορίες που έχουν την σκέψη για την αποστολή εκπαιδευόμενων σε μια από τις πλέον ηλιόλουστες πόλεις της Ευρώπης.

ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου