*Αντιστράτηγος Φοίβος Κλόκκαρης
Η Τουρκία υλοποιεί σταδιακά, αδίστακτα και μεθοδικά τον στρατηγικό στόχο της, που έθεσε από τη δεκαετία του 1950, να θέσει υπό τον έλεγχο της τήν Κύπρο. Μέχρι σήμερα πέτυχε να την διχοτομήσει και να την αλλοιώσει δημογραφικά. Προς ολοκλήρωση τού στόχου της συνεχίζει την επιθετική πολιτική της κατά τής Κυπριακής δημοκρατίας (ΚΔ) σε όλους τους τομείς.
Στον στρατιωτικό τομέα : προωθήσεις στη νεκρή ζώνη, παραβιάσεις της ΑΟΖ και τού εναέριου χώρου της ΚΔ , συνεχή ενίσχυση των τουρκικών δυνάμεων κατοχής (ΤΔΚ) και των στρατιωτικών υποδομών τους, κατασκευή οχυρωματικών έργων, επεμβάσεις στην κλειστή περιοχή Αμμοχώστου , απειλές κατά της ΚΔ για τον <<Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχέδιο >> της κ.ά.
Στον πολιτικό και διπλωματικό τομέα : επιδιώκει διεθνή αναγνώριση τού ψευδοκράτους, στο οποίο επιδίδεται με ξέφρενους ρυθμούς σε σφετερισμό και παράνομη ανάπτυξη χιλιάδων στρεμμάτων γής που ανήκουν σε Έλληνες τής Κύπρου. Τά ΗΕ παραμένουν αδρανή στην αυθαιρεσία και παρανομία του ισχυρού. Στο κυπριακό η Τουρκία επιδιώκει λύση συνομοσπονδίας δύο κρατών, που μετατρέπει το νησί σε τουρκικό προτεκτοράτο.
Στον δημογραφικό τομέα : Έχει τουρκοποιήσει και εξισλαμίσει πλήρως τις κατεχόμενες περιοχές, με μαζική εμφύτευση Τούρκων εποίκων, τζαμιών και ιμάμηδων. Εκρίζωσε τον Ελληνικό πληθυσμό που πλειοψηφούσε συντριπτικά και εφάρμοσε φρικτό μηχανισμό εθνοκάθαρσης με διάπραξη εγκλημάτων κατά τής ανθρωπότητας που έμειναν ατιμώρητα. Το ίδιο απεργάζεται και για τις ελεύθερες περιοχές στις οποίες προωθεί παράνομα μουσουλμάνους μετανάστες, που έφθασαν στο ανησυχητικό ποσοστό 6% τού πληθυσμού. Η Τουρκία υλοποιεί στην Κύπρο σχέδιο εθνοκάθαρσης με στόχο να εκριζώσει το Χριστιανικό Ελληνισμό και να εμφυτεύσει τον Τουρκικό ισλαμισμό. Να μετατρέψει τούς Έλληνες τής Κύπρου σε μιά ανίσχυρη μειοψηφία. Όσοι επιβιώσουν, να αναγκασθούν να μεταναστεύσουν από φόβο για την ζωή και την ευημερία τους. Ο ισλαμικός φανατισμός επιβάλλει ανελεύθερο πολιτισμικό περιβάλλον σκοταδισμού και καταπολεμά τον χριστιανισμό και τον δυτικό τρόπο ζωής.
Η εθνική ασφάλεια της ΚΔ παρουσιάζει μεγάλη τρωτότητα λόγω τής συνεχιζόμενης τουρκικής επιθετικότητας και τής αποδυναμωμένης στρατιωτικής ισχύος τής ΚΔ. Οι ΤΔΚ επιπέδου Σώματος Στρατού παραμένουν παράνομα επί μισό αιώνα στο νησί, εκσυγχρονίζονται συνεχώς και ενισχύονται με βαρέα επιθετικά οπλικά συστήματα (πρόσφατα με αυτοκινούμενα πυροβόλα 155χιλ). Έχουν δυνατότητα να επιτεθούν αιφνιδιαστικά κατά των ελευθέρων περιοχών, με αποστολή να εξυπηρετήσουν την τουρκική στρατηγική τού εξαναγκασμού. Δηλαδή με την απειλή ή χρήση στρατιωτικής ισχύος να αναγκάσει τους Έλληνες της Κύπρου να αποδεχθούν λύση Τουρκικών όρων στο Κυπριακό.
Η στρατιωτική ισχύς της ΚΔ είναι αποδυναμωμένη. Είχε επικρατήσει η λανθασμένη «σχολή σκέψης» ότι οι μικρές χώρες είναι μάταιο να δίδουν βαρύτητα στη στρατιωτική ισχύ. Αυτό είχε ως συνέπεια την μεγάλη συμπίεση τών προϋπολογισμών άμυνας και την απότομη μείωση τής στρατιωτικής θητείας, χωρίς να έχει μεταβληθεί η τουρκική απειλή, με αρνητικές επιπτώσεις στο αξιόμαχο της Εθνικής Φρουράς (ΕΦ) (μέσα, οπλικά συστήματα, επάνδρωση, ετοιμότητα, ηθικό). Είχε ως συνέπεια και την απαράδεκτη σύγκλιση στις συνομιλίες για το Κυπριακό, να αφοπλισθεί το κυπριακό κράτος μετά τη λύση, όπως προέβλεπε και το σχέδιο Ανάν. Το δόγμα του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου (ΔΕΑΧ) είναι ανενεργό από το 2000 και η Τουρκία κυριαρχεί στόν θαλάσσιο χώρο μεταξύ Κύπρου-Ρόδου.
Στο διπλωματικό τομέα, η ΚΔ εμμένει στη λύση τής ΔΔΟ στο Κυπριακό, παρά το γεγονός ότι την απέρριψε ο Κυπριακός Ελληνισμός με το δημοψήφισμα το 2004 για το σχέδιο Ανάν (ΔΔΟ) και παρά το γεγονός ότι αυτή η λύση δεν οδηγεί σε κανονικό δημοκρατικό κράτος. Καταλύει την ΚΔ, νομιμοποιεί την διχοτόμηση, παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα, τήν ενότητα του κράτους, την δημοκρατική αρχή της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων και την αρχή τής ασφάλειας, αφού το κυπριακό κράτος δεν θα έχει δικαίωμα να έχει ένοπλες δυνάμεις. Αυτά τα δυσμενή στοιχεία τής ΔΔΟ, περιλαμβάνονται στις συγκλίσεις των διακοινοτικών συνομιλιών. Με τις συνεχείς υποχωρήσεις μας (πολιτική κατευνασμού), η ΔΔΟ κατέληξε σε συγκαλυμμένη μορφή συνομοσπονδίας δύο κρατών, που δεν διαφέρει πολύ από την λύση δύο κρατών (συνομοσπονδία δύο κρατών) που υποστηρίζει σήμερα η Τουρκία. Είναι τραγικό να επιδιώκεται επανέναρξη των συνομιλιών για το Κυπριακο, όταν οι δύο λύσεις που υπάρχουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων (ΔΔΟ, δύο κράτη) είναι τουρκικών όρων. Παρόμοια λύση με τήν ΔΔΟ επιβλήθηκε στη Βοσνία και παρέλυσε η λειτουργία τού κράτους. Με την ΔΔΟ θα αναβιώσουν τα εφιαλτικά ΒΕΤΟ τών Τουρκοκυπρίων, που επέβαλαν η Τουρκία και Βρετανία στο σύνταγμα τού 1960 της ΚΔ, και οδήγησαν το κράτος σε λειτουργικό αδιέξοδο. Η ανάγκη εξεύρεσης μηχανισμού επίλυσης αδιεξόδων στην ΔΔΟ (αναζητείται ακόμα!), όπως οι 3 ξένοι δικαστές στό σχέδιο Ανάν, καταπατά την αρχή τής λαϊκής κυριαρχίας. Καμιά σύγχρονη δημοκρατία δεν έχει μηχανισμό επίλυσης αδιεξόδων ούτε χρειάζεται γιατί εφαρμόζεται η βασική δημοκρατική αρχή τής πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων και δεν προκαλούνται αδιέξοδα.
Στον τομέα της άμυνας και ασφάλειας, η παρούσα κυβέρνηση δεν τήρησε την προεκλογική δέσμευση τού προέδρου της ΚΔ, να ενισχύσει τήν αποτρεπτική ικανότητα της :
(1) δεν τηρήθηκε η δέσμευση για αύξηση τού προϋπολογισμού (ΠΥ) άμυνας σε ποσοστό 2% επί τού ΑΕΠ. Ο ΠΥ άμυνας τού 2024, περιορίσθηκε στο ανεπαρκές ποσοστό του 1,8%
(2) με πρόταση νόμου τής κυβέρνησης, που υπερψηφίσθηκε από την βουλή (μόνο δύο βουλευτές ενός κόμματος την καταψήφισαν), μειώθηκε ο συντελεστής έκτακτης εισφοράς για την άμυνα από το 30% στο 17%. Η τροποποίηση τού νόμου μειώνει κατά πολλά εκατομμύρια ευρώ τις ετήσιες εισφορές για την άμυνα, σε μία περίοδο που η Τουρκική απειλή μεγεθύνεται και οι ανάγκες εκσυγχρονισμού των μέσων της ΕΦ αυξάνονται
(3) έγινε λανθασμένος χειρισμός τής κρίσης στην περιοχή τού Χ. Πύλα. Η «συναντίληψη» της ΚΔ με τα Ηνωμένα Έθνη, ουσιαστικά εξυπηρετεί την επιδίωξη των ΤΔΚ, που χρονολογείται από το 1974, για κατασκευή δρόμου εντός της νεκρής ζώνης, που θα παρακάμπτει τις Βρετανικές βάσεις και θα συνδέει το κατεχόμενο Χ. Άρσος με το τουρκικό φυλάκιο, που εγκατέστησαν παράνομα οι ΤΔΚ το 1974 στις παρυφές τού Χ. Πύλα. Ο δρόμος εξυπηρετεί τις επιθετικές δυνατότητες των Τουρκικών δυνάμεων κατοχής.
Για να ανακοπεί η πορεία τουρκοποίησης τής Κύπρου πρέπει να αναθεωρηθεί η πολιτική της ΚΔ:
(1) νά ενισχυθεί επειγόντως η στρατιωτική ισχύς της (ΕΦ-ΔΕΑΧ-συμμαχίες),
(2) να απορριφθεί η λύση ΔΔΟ , να επανατοποθετηθεί το Κυπριακό στην ορθή βάση του ώς θέμα εισβολής, κατοχής, εποικισμού, εθνοκάθαρσης και
(3) να τεθεί φραγμός στη δημογραφική αλλοίωση.
Προϋποθέσεις για τήν αναθεώρηση :
(1) Η συνειδητοποίηση τών θανάσιμων κινδύνων από την επιθετικότητα τής Τουρκίας και την υποστήριξη εφαρμογής λύσης ΔΔΟ,
(2) η κατανόηση τής αξίας της στρατιωτικής ισχύος (παραγωγός ασφάλειας) για την επιβίωση μας και η αύξηση τών χρηματικών πόρων πρός ενίσχυση της. Η μόνη ελπίδα να απαλλαγούμε από την τουρκοβρετανική ΔΔΟ, στην οποία είναι εγκλωβισμένες, η κυβέρνηση μας και οι πολιτικές ηγεσίες τών περισσοτέρων κομμάτων, είναι η αφύπνιση τού λαού. Αν ο λαός ενημερωθεί αντικειμενικά και διαλυθούν οι ψευδαισθήσεις, που τού καλλιεργούν ότι “η ΔΔΟ επανενώνει την Κύπρο και αποτρέπει την διχοτόμηση”, θα ανατρέψει αυτή τη λύση, που οδηγεί στην τουρκοποίηση τής Κύπρου.
*Aντιστράτηγος ε.α. Φοίβος Κλόκκαρης
Διετέλεσε υπουργός Άμυνας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Γεννήθηκε στη Γεροσκήπου το 1946 και αποφοίτησε από το Γυμνάσιο Κύκκου, στη Λευκωσία, το 1964 και από τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων το 1968 ως αξιωματικός των τεθωρακισμένων. Είναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Πολέμου και της Σχολής Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας, καθώς και της Σχολής Αξιωματικών Τεθωρακισμένων των Η.Π.Α. Μέχρι το 1993 υπηρέτησε σε θέσεις εσωτερικού και εξωτερικού στον ελληνικό Στρατό. Το 1993 εντάχθηκε στον κυπριακό Στρατό με τον βαθμό του συνταγματάρχη και υπηρέτησε σε διάφορες επιτελικές και διοικητικές θέσεις μέχρι τον βαθμό του αντιστράτηγου. Το 2002 ανέλαβε καθήκοντα υπαρχηγού της Εθνικής Φρουράς μέχρι το 2006 που αποστρατεύθηκε. Την περίοδο 2002-2003 διετέλεσε εκπρόσωπος της Κύπρου στη Στρατιωτική Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στις 13.6.2006 διορίστηκε υπουργός Άμυνας στην κυβέρνηση Τάσσου Παπαδόπουλου. Στη θέση αυτή υπηρέτησε μέχρι τις 26.9.2006, οπότε υπέβαλε παραίτηση για λόγους υγείας, όπως ανακοινώθηκε.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΙΗΑ εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς – μέλη του ΙΗΑ. Η ιστοσελίδα του ΙΗΑ δεν λογοκρίνει, ούτε επεμβαίνει σε άρθρα – κείμενα των μελών του ΙΗΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου