FILE PHOTO: Η φρεγάτα ΥΔΡΑ κατά τον απόπλου της από το ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Πηγή: Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL, Aθήνα
Το πρωί του Σαββάτου η φρεγάτα ΥΔΡΑ θα διέλθει από την διώρυγα του Σουέζ, μαζί με νηοπομπή εμπορικών πλοίων των οποίων οι πλοιοκτήτες ή οι καπετάνιοι τους, επιμένουν να κατευθύνονται στον προορισμό τους, μέσω της Ερυθράς θάλασσας.
Μπορεί η κίνηση στο Σουέζ να έχει πέσει αισθητά, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι έχει πάψει να υπάρχει στον χάρτη της παγκόσμιας εμπορικής ναυσιπλοΐας ως η πιο ενδεδειγμένη λύση για το εμπόριο.
Η άφιξη στην Αίγυπτο σημαίνει ότι το ελληνικό πολεμικό πλοίο θα βρεθεί σε φίλιο και ασφαλή λιμένα, πριν από την κάθοδο στην επικίνδυνη περιοχή. Εκεί ο έμπειρος κυβερνήτης της φρεγάτας ΥΔΡΑ θα πάρει τις τελευταίες οδηγίες από το Ευρωπαϊκό στρατηγείο της Λάρισας και τον Ανώτατο επικεφαλής αξιωματικό, αλλά και τις εντολές του εν πλω διοικητή, τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσει μέχρι να περάσει από το στενό της Αιγύπτου.
Η συνέχεια θέτει τα 198 στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού σε πλήρη επαγρύπνηση ή πιο σωστά σε κατάσταση μόνιμου συναγερμού. Στην Ερυθρά θάλασσα αναμένεται η συνάντηση και ο ολοκληρωμένος σχηματισμός της Ευρωπαϊκής αρμάδας της επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ».
Στρατιωτικές πηγές έλεγαν με έμφαση ότι η περιοχή ευθύνης στην οποία καλούνται να επιχειρήσουν το Ιταλικό αντιτορπιλικό και οι τρεις Ευρωπαϊκές φρεγάτες, καταγράφεται με σαφήνεια στο φύλλο της εφημερίδας της ΕΕ.
Θαλάσσια περιοχή όσο όλη η Ευρώπη
Και από εκεί προκύπτει ότι η περιοχή περιπολιών και συνοδείας των εμπορικών πλοίων, περικλείει την «Πύλη των Δακρύων», δηλαδή τα στενά του Μπαμπ Αλ Μαντέμπ, τον κόλπο του Άντεν, τον βόρειο Ινδικό Ωκεανό, την Αραβική θάλασσα, τον κόλπο του Ομάν, τα στενά του Ορμούζ, τον Περσικό Κόλπο.
Συνορεύοντα νερά, αλλά αν κοιτάξει κανείς τον χάρτη και υπολογίσει τις αποστάσεις, αντιλαμβάνεται ότι τα τέσσερα αυτά πολεμικά πλοία της Ευρωπαϊκής αρμάδας θα συνοδεύουν πλοία σε μια περιοχή που θα μπορούσε κανείς να πει ότι αγγίζει το εύρος της Γηραιάς Ηπείρου…
Έλληνες επιτελείς, τόσο στο ναυτικό επιτελείο, τον στόλο αλλά και στο Ευρωπαϊκό στρατηγείο της Λάρισας, γνωρίζουν ότι κυρίως τα στενά του Μπαμπ Αλ Μαντέμπ, που βρίσκονται περίπου 26 χιλιόμετρα από την περιοχή Ρας Μενχέλι της Υεμένης, αποτελούν την «hot area» στην οποία καλούνται να προστατεύσουν πλοία του εμπορικού στόλου.
Άλλωστε και τα πρώτα τηλεγραφήματα του Reuters μιλούσαν για προβληματική κατάσταση στην «Πύλη των Δακρύων», για την οποία μάλιστα οι Συνδυασμένες Ναυτικές Δυνάμεις είχαν εκδώσει προειδοποίηση τον περασμένο Ιανουάριο για τα εμπορικά πλοία, διότι καταγραφόταν η κλιμάκωση της έντασης.
Και στο παρελθόν τα στενά του Μπαμπ Αλ Μαντέμπ ήταν στο επίκεντρο των εξελίξεων για τη ναυσιπλοΐα, όπου όσο η κατάσταση με τις επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης επιδεινώνονται, τόσο το συγκεκριμένο σημείο θα μετατρέπεται σε ζώνη συγκρούσεων .
Οι 198 επίλεκτοι ναύτες…
Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο των Ευρωπαϊκών «ΑΣΠΙΔΩΝ», σε κατάσταση συναγερμού θα τίθενται συστήματα πολεμικών πλοίων και πληρώματα πέριξ των περιοχών που εστιάζεται το σοβαρό πρόβλημα, δηλαδή κοντά στις ακτές της Υεμένης.
Και τα 198 στελέχη έχουν πλήρη επίγνωση πού πρόκειται να βρεθούν μέσα στο επόμενο 24ωρο και τι είδους αποστολή έχουν κληθεί να φέρουν εις πέρας, προβάλλοντας την ελληνική ναυτοσύνη και την σημαία που ουδέποτε στην θάλασσα υπεστάλη.
Όπως γράψαμε και πριν από δυο ημέρες στην Hellasjournal το ελληνικό πλήρωμα γνωρίζει ότι θα έχει ευκαιρίες για «ανάσες» όταν η ΥΔΡΑ θα δέσει σε κάποιο από τα λιμάνια που έχουν επιλεγεί ως ασφαλείς προορισμοί ανεφοδιασμού, επισκευών, εξυπηρέτησης και ξεκούρασης για το ανθρώπινο δυναμικό.
Στο Τζιμπουτί, που είναι και γαλλική ναυτική βάση, στο Μουσκάτ του Ομάν, στη Σαουδική Αραβία, στην Αίγυπτο, αν κάποιο από τα πλοία βρίσκεται αρκετά βόρεια του τομέα ευθύνης, αλλά και στο Μπαχρέιν, εκεί που βρίσκεται η «φωλιά» του 5ου Αμερικανικού Στόλου και που έχει στηθεί ένα πολυεθνικό στρατηγείο με συνδέσμους- αξιωματικούς, ώστε να υπάρχει η απαραίτητη ανταλλαγή πληροφοριών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου