Πολύ ενδιαφέρουσες εξελίξεις ως προς τα προϊόντα τεχνολογίας μη επανδρωμένων drone, παρουσίασε στην εμπορική έκθεση με προσανατολισμό την ναυτιλία, ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ 2024, η οποία πραγματοποιήθηκε μετακύ 3-7 Ιουνίου, η SAS Technology.
Το βασικό σύστημα SARISA SRS-1 που έχει αναπτύξει η εταιρεία, παρουσιάσθηκε σε έκδοση υποστηρίξεως αποστολών Έρευνας – Διάσωσης (SAR). Στην συγκεκριμένη διαμόρφωση, το drone μεταφέρει μέχρι και 4 σωστικές λέμβους για την επιβίβαση ναυαγών. Οι συγκεκριμένες λέμβοι δεν είναι κοινές αλλά της διάσημης βρετανικής εταιρείας Martin Baker, η οποία είναι πασίγνωστη ως κατασκευαστής εκτινασσόμεων καθισμάτων για αεροσκάφη και το όνομά της είναι συνυφασμένο με την διάσωση της ανθρώπινης ζωής.
Η επιλογή των συγκεκριμένων λέμβων υψηλών προδιαγραφών, στηρίζεται σε διμερή συνεργασία μεταξύ των εταιρειών, η οποία προέκυψε από την αρχική προσέγγιση που έγινε με πρωτοβουλία της Martin Baker. Μεταξύ των δύο μερών έχει συναφθεί συμφωνία από κοινού εμπορικής προωθήσεως του SARISA με τις λέμβους της βρετανικής εταιρείας, τόσο στην ελληνική, όσο και στην διεθνή αγορά.
Ένα δεύτερο ξεχωριστό προϊόν που παρουσιάσθηκε μεταξύ των εκθεμάτων, ήταν μία έκδοση για αποστολές Πληροφοριών Επιτηρήσεως Αναγνωρίσεως (ISR) του AIHMI, που είχε παρουσιασθεί για πρώτη φορά στην DEFEA 2023 ως Περιφερόμενο Πυρομαχικών και εξωτερικό φορτίο UAV ή drone όπως το SARISA.
H έκδοση AIHMI AHM-2 ISR που και αυτή φέρεται και μπορεί να αφεθεί από το SARISA, καλύπτει αποστολές επιτηρήσεως με αυτονομία πτήσεως 2 ωρών περίπου. Το ενδιαφέρον είναι πως πρόκειται για ανακτήσιμο, κι επομένως επαναχρησιμοποιήσιμο, υλικό – μέσο και όχι αναλώσιμο, όπως είναι τα Περιφερόμενα Πυρομαχικά, με αποτέλεσμα να έχει προφανή αξία ως οργανικό μέσο εξαπολύσεως από μικρές πλατφόρμες, ξηράς, αέρος και θαλάσσης!
Για την εκτέλεση αποστολών ISR, το AIHMI AHM-2 ISR φέρει τυπική κάμερα gimbal με κάμερα ημέρας και θερμικό αισθητήρα, αλλά ανασυρρόμενης μορφής ώστε κατά την προσγείωση να αποφεύγονται φθορές. Πρακτικώς, η SAS Technology μπορεί να προσφέρει σύνολο αισθητήρα κατά την προτίμηση του κάθε πελάτη.
Παρουσιάσθηκε επίσης και ο σταθμός εδάφους MPGS-S3 με τον προσομοιωτή πτήσεων του AIHMI, που χρησιμοποιήθηκε αρχικά για την βελτιστοποίηση των ρυθμίσεων (PID) του αυτόματου πιλότου. Εν τούτοις, χρησιμεύει επίσης και για την υλοποίηση επιχειρησιακής εκπαιδεύσεως στοιχείων που αξιοποιούν το σύστημα, για την σκόπευση – βολή ρουκετών από το SARISA.
ΠΗΓΗ https://doureios.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου