Οι νεοσύστατες τζιχαντιστικές/κατοχικές Αρχές της Συρίας ξεκίνησαν μια μεγάλη «επιχείρηση ασφαλείας» την Πέμπτη 26/12 στην επαρχία Ταρτούς, απαντώντας στη δολοφονία 14 «αστυνομικών» την προηγούμενη μέρα, μετέδωσε το Reuters.
Η καταστολή στοχεύει υπολείμματα της πρώην κυβέρνησης Μπασάρ Αλ Άσαντ, που κατηγορούνται για την ενορχήστρωση της επίθεσης, ανέφεραν τα κρατικά τζιχαντιστικά Μέσα ενημέρωσης.
Η βία στην Ταρτούς, μέρος της παράκτιας περιοχής που κατοικείται κυρίως από μέλη της θρησκευτικής μειονότητας των Αλαουιτών του Άσαντ, αντιπροσωπεύει τη σοβαρότερη πρόκληση για την κυβέρνηση υπό την ηγεσία των σουνιτών ισλαμιστών που απομάκρυνε τον Άσαντ από την εξουσία στις 8 Δεκεμβρίου.
Η μειονότητα των Αλαουιτών είχε ιστορικά σημαντική επιρροή υπό το καθεστώς του Άσαντ, κυριαρχώντας στον μηχανισμό ασφαλείας που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του 13χρονου εμφυλίου πολέμου.
Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων SANA περιέγραψε την επιχείρηση στην Ταρτούς ως μια προσπάθεια «ελέγχου της ασφάλειας, της σταθερότητας και της πολιτικής ειρήνης και για την καταδίωξη των υπολειμμάτων των πολιτοφυλακών του Άσαντ στα δάση και τους λόφους».
Η καταστολή συμπίπτει με προειδοποιήσεις από τις τζιχαντιστικές Αρχές της Δαμασκού για προσπάθειες υποκίνησης σεχταριστικής σύγκρουσης.
Ένα βίντεο που κυκλοφορεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνει ένα ιερό των Αλαουιτών στο Χαλέπι να καίγεται στα τέλη Νοεμβρίου, το οποίο το υπό τζιχαντιστική διοίκηση υπουργείο Εσωτερικών απέδωσε σε άγνωστες ομάδες.
Το υπουργείο δεσμεύτηκε ότι οι δυνάμεις ασφαλείας του καθεστώτος των τζιχαντιστών εργάζονται «νύχτα και μέρα» για την προστασία των θρησκευτικών χώρων.
Η τζιχαντιστική οργάνωση Χαγιάτ Ταχρίρ Αλ Σαμ (HTS), η πρώην θυγατρική της Αλ Κάιντα που τώρα ηγείται της κυβέρνησης, έχει δεσμευτεί να προστατεύσει τις μειονοτικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των Αλαουιτών, που φοβούνται την ισλαμιστική κυριαρχία.
Ωστόσο, οι αναφορές για θρησκευτική βία έχουν εντείνει τις ανησυχίες.
Για να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες εντάσεις, ο νεοδιορισμένος κυβερνήτης της Λατάκειας Μοχάμεντ Οθμάν συναντήθηκε με ηγέτες των Αλαουιτών για να «ενθαρρύνουν τη συνοχή της κοινότητας και την ειρήνη των πολιτών», ανέφερε το SANA.
Εν τω μεταξύ, το συριακό υπουργείο Πληροφοριών επέβαλε απαγόρευση στο περιεχόμενο των Μέσων ενημέρωσης που θεωρείται σεχταριστικό ή διχαστικό, σύμφωνα με το Reuters.
Ποιοι είναι οι Αλαουίτες
Οι Αλαουίτες γνωστοί και ως Νουσαϊρίτες ή Ανσαρίτες, είναι μια σημαντική μυστικιστική θρησκευτική κοινότητα, η οποία επικεντρώνεται στη Συρία και υποτίθεται ότι ακολουθεί έναν κλάδο του σιιτικού Ισλάμ, σχετικά με τους Δώδεκα Ιμάμηδες των Σιιτών.
Οι Αλαουίτες τιμούν τον Αλί (Αλί Ιμπν Αμπί Τάλιμπ), ενώ το όνομά τους Αλαουίτες, σημαίνει ακόλουθοι του Αλί.
Η αίρεση πιστεύεται ότι ιδρύθηκε από τον Ιμπν Νουσαΐρ κατά τη διάρκεια του 8ου αιώνα.
Σήμερα, οι Αλαουίτες αντιπροσωπεύουν το 12% του πληθυσμού της Συρίας και αποτελούν μια σημαντική μειονότητα στην Τουρκία και στον βόρειο Λίβανο.
Υπάρχει, επίσης, ένας αξιόλογος πληθυσμός τους, που ζει στο χωριό Γκαχάρ στα κατεχόμενα από τους Ισραηλινούς Υψώματα του Γκολάν.
Συχνά συγχέονται με τους Αλεβίτες της Τουρκίας, ένα άλλο Σιιτικό δόγμα.
Οι Αλαουίτες αποτελούν την κυρίαρχη θρησκευτική ομάδα στις συριακές παράκτιες περιοχές, οι οποίες κατοικούνται επίσης και από Σουνίτες, Χριστιανούς και Ισμαηλίτες.
Ορισμένοι Αλαουίτες υποστηρίζουν ότι αποτελούν ξεχωριστή εθνοθρησκευτική ομάδα, ενώ άλλοι θεωρούν τους εαυτούς τους ως μέρος της ευρύτερης μουσουλμανικής κοινότητας.
Το Κοράνι είναι μόνο ένα από τα ιερά βιβλία και τα κείμενά τους, και η ερμηνεία του έχει πολύ λίγα κοινά με τη σιιτική μουσουλμανική ερμηνεία, αλλά είναι σύμφωνη με τις πρώιμες Batiniyya και άλλες αιρέσεις Γκουλάτ.
Η αλαουιτική θεολογία και τελετουργίες διαφέρουν έντονα από το σιιτικό Ισλάμ με πολλούς σημαντικούς τρόπους.
Για παράδειγμα, διάφορα τελετουργικά των Αλαουιτών περιλαμβάνουν την κατανάλωση κρασιού και η αίρεση δεν απαγορεύει την κατανάλωση αλκοόλ στους οπαδούς της.
Ως πίστη που διδάσκει τη συμβολική/εσωτερική ανάγνωση των στίχων του Κορανίου, η αλαουιτική θεολογία βασίζεται στην πίστη στη μετενσάρκωση και βλέπει τον Αλί ως θεϊκή ενσάρκωση του Θεού.
Επιπλέον, οι Αλαουίτες θεολόγοι και λόγιοι επιμένουν ότι η θρησκεία τους διαφέρει επίσης θεολογικά από τον σιιτισμό.
Οι Αλαουίτες ιστορικά κρατούσαν κρυφές τις πεποιθήσεις τους από ξένους και μη μυημένους Αλαουίτες.
Έτσι έχουν προκύψει φήμες για αυτούς.
Οι αραβικές αφηγήσεις των πεποιθήσεών τους τείνουν να είναι αποσπασματικές (είτε θετικά είτε αρνητικά).
Ωστόσο, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, οι δυτικές γνώσεις σχετικά με τη θρησκεία των Αλαουιτών έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο.
Στον πυρήνα του αλαουιτικού δόγματος είναι η πίστη σε μια θεϊκή Τριάδα, που περιλαμβάνει τρεις όψεις του ενός Θεού.
Οι όψεις της Τριάδας είναι Μάνα (σημασία), Ισμ (Όνομα) και Μπαμπ (Πύλη).
Οι αλαουίτες πεποιθήσεις υποστηρίζουν ότι αυτές οι εκπομπές υπέστησαν επανενσάρκωση κυκλικά επτά φορές σε ανθρώπινη μορφή σε όλη την ιστορία.
Σύμφωνα με τους Αλαουίτες, η έβδομη ενσάρκωση της τριάδας αποτελείται από τον Αλί, τον Μωάμεθ και τον Σαλμάν αλ-Φαρίσι.
Οι Αλαουίτες, που θεωρούνταν άπιστοι από τους κλασικούς σουνίτες και σιίτες θεολόγους, αντιμετώπισαν περιόδους υποταγής ή διώξεων κάτω από διάφορες μουσουλμανικές αυτοκρατορίες όπως οι Οθωμανοί, οι Αββασίδες, οι Μαμελούκοι και άλλες.
Η καθιέρωση της γαλλικής εντολής στη Συρία το 1920 σηματοδότησε μια καμπή στην ιστορία των Αλαουιτών.
Μέχρι τότε, η κοινότητα αυτοπροσδιορίζονταν συνήθως ως «Nusayris», δίνοντας έμφαση στις διασυνδέσεις τους με τον Ibn Nusayr.
Η γαλλική διοίκηση όρισε την ετικέτα «Αλαουίτης» για να κατηγοριοποιήσει την αίρεση μαζί με τον σιισμό στα επίσημα έγγραφα.
Οι Γάλλοι στρατολόγησαν μεγάλο αριθμό μειονοτήτων στις ένοπλες δυνάμεις τους και δημιούργησαν αποκλειστικές περιοχές για μειονότητες, συμπεριλαμβανομένου του Αλαουιτικού Κράτους.
Το Αλαουϊτικό Κράτος αργότερα διαλύθηκε, αλλά οι Αλαουίτες συνέχισαν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον συριακό στρατό και αργότερα στο Κόμμα Μπάαθ.
Μετά την κατάληψη της εξουσίας από τον Χαφέζ αλ-Άσαντ κατά τη διάρκεια του πραξικοπήματος του 1970, το κράτος του Μπάαθ επέβαλε την ασαντιστική ιδεολογία μεταξύ των Αλαουιτών για να αντικαταστήσει την παραδοσιακή τους ταυτότητα.
Κατά τη διάρκεια της συριακής επανάστασης, οι κοινοτικές εντάσεις επιδεινώθηκαν περαιτέρω καθώς η χώρα αποσταθεροποιήθηκε σε έναν πλήρους κλίμακας σεχταριστικό εμφύλιο πόλεμο.
Οι Αλαουίτες και οι πεποιθήσεις τους έχουν περιγραφεί ως «μυστικές».
Ο Yaron Friedman, για παράδειγμα, στο επιστημονικό του έργο για την αίρεση, έχει γράψει ότι το θρησκευτικό υλικό των Αλαουιτών που αναφέρεται στο βιβλίο του προήλθε μόνο από «δημόσιες βιβλιοθήκες και έντυπα βιβλία» καθώς τα «ιερά γραπτά» των Αλαουιτών «κρατούνται μυστικά».
Ορισμένες αρχές της πίστης κρατούνται μυστικές από τους περισσότερους Αλαουίτες και είναι γνωστές μόνο σε λίγους εκλεκτούς.
Ως εκ τούτου, έχουν περιγραφεί ως μυστικιστική αίρεση.
Τα αλαουϊτικά δόγματα προήλθαν από τις διδασκαλίες του Ιρακινού ιεροκήρυκα Muhammad ibn Nusayr, ο οποίος ισχυρίστηκε την Προφητεία και δήλωνε τον εαυτό του ως «Bāb (πόρτα) των Ιμάμηδων» και απέδωσε θεότητα στον Hasan al-Askari.
Ο Al-Askari κατήγγειλε τον Ibn Nusayr και οι ισλαμικές Αρχές έδιωξαν τους μαθητές του, οι περισσότεροι από τους οποίους μετανάστευσαν στα παράκτια βουνά της Συρίας όπου ίδρυσαν μια ξεχωριστή κοινότητα.
Το δόγμα Nusayri βλέπει τον Αλί, σύντροφο του Προφήτη Μωάμεθ, ως «τον υπέρτατο αιώνιο Θεό» και αποτελείται από διάφορες γνωστικές πεποιθήσεις.
Το δόγμα των Αλαουιτών θεωρεί τις ψυχές των Αλαουιτών ως επανενσαρκώσεις των «φώτων που επαναστάτησαν εναντίον του Θεού».
Οι αλαουιτικές πεποιθήσεις δεν έχουν ποτέ επιβεβαιωθεί από τις σύγχρονες θρησκευτικές Αρχές τους.
Ως μια άκρως μυστικοπαθής και απόκρυφη αίρεση, οι ιερείς/ιεροκήρυκες Νουσαϊρίτες τείνουν να αποκρύπτουν τα βασικά τους δόγματα, τα οποία εισάγονται μόνο σε μια επιλεγμένη μειοψηφία των οπαδών της αίρεσης.
Οι Αλαουίτες έχουν επίσης υιοθετήσει την πρακτική του taqiya για να αποφύγουν να γίνουν θύματα.
Το δόγμα των Αλαουιτών ενσωματώνει στοιχεία της φοινικικής μυθολογίας, του γνωστικισμού, του νεοπλατωνισμού, του χριστιανικού τριαδισμού (για παράδειγμα, τελούν Λειτουργία συμπεριλαμβανομένου του καθαγιασμού του ψωμιού και του κρασιού). αναμειγνύοντάς τα με μουσουλμανικό συμβολισμό και, ως εκ τούτου, έχει περιγραφεί ως συγκριτική θρησκεία
Η Αλαουιτική Τριάδα οραματίζεται τον Θεό να αποτελείται από τρεις διακριτές εκδηλώσεις, τη Ma’na (Σημασία), το Ism (Όνομα) και το Bab (Πόρτα), που μαζί αποτελούν μια «αδιαίρετη Τριάδα».
Το Ma’na συμβολίζει την «πηγή και νόημα όλων των πραγμάτων» στην αλαουιτική μυθολογία.
Σύμφωνα με τα αλαουιτικά δόγματα, το Ma’na δημιούργησε το Ism, το οποίο με τη σειρά του έχτισε το Bab.
Αυτές οι πεποιθήσεις συνδέονται στενά με το δόγμα Νουσαϊρί για τις επανενσαρκώσεις της Τριάδας.
Η Εγκυκλοπαίδεια της Οξφόρδης του Σύγχρονου Ισλαμικού Κόσμου ταξινομεί τους Αλαουίτες ως μέρος εξτρεμιστικών σιιτικών αιρέσεων που αναφέρονται ως γκουλάτ και δεν σχετίζονται με το σουνιτικό Ισλάμ λόγω της μυστικής φύσης του θρησκευτικού συστήματος και της ιεραρχίας των Αλαουιτών.
Λόγω των εσωτερικών τους δογμάτων της αυστηρής μυστικότητας, οι μετατροπές στην κοινότητα ήταν επίσης απαγορευμένες.
Οι Αλαουίτες δεν πιστεύουν στις καθημερινές μουσουλμανικές προσευχές (σαλάχ).
Το κεντρικό δόγμα των Αλαουιτών είναι η πεποίθησή τους ότι ο Ali ibn Abi Talib είναι μια ενσάρκωση του Θεού.
Η μαρτυρία της πίστης των Αλαουιτών μεταφράζεται ως «Δεν υπάρχει Θεός εκτός από τον Αλί».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου