Τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης των νέων Ανθυποσμηναγών της Πολεμικής μας Αεροπορίας στα καινούργια αεροσκάφη M-346 προκαλούν απόλυτη ικανοποίηση στο Αεροπορικό Επιτελείο.
Η διαφορά στο επίπεδο εκπαίδευσης που παρέχεται πλέον στα επόμενα «γεράκια» της HAF, έπειτα από την απόκτηση των Μ-346, τα οποία πήραν τη θέση των εμβληματικών μεν αλλά παλαιάς τεχνολογίας T-2 Βuckeye, είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Οι νέοι Ίκαροι από τις σειρές 95 και 96 ολοκλήρωσαν την εκπαίδευση με απόλυτη επιτυχία και πλέον είναι έτοιμοι να περάσουν από τα ΣΜΕΤ στο δρόμο προς τις Πολεμικές Μοίρες.
Όπως ήδη είχε αναφέρει το Onalert.gr, το Αεροπορικό Επιτελείο προχωρά στην απόφαση οι καλύτεροι από τους νέους ιπτάμενους που εκπαιδεύτηκαν στα M-346 να στελεχώσουν τις Μοίρες των κορυφαίων μαχητικών που διαθέτει στο οπλοστάσιο της η Πολεμική μας Αεροπορία.
Να αποτελέσουν δηλαδή το «νέο αίμα» που θα πετάει τα επόμενα χρόνια τα υπερσύγχρονα νεοαποκτηθέντα γαλλικά μαχητικά Rafale αλλά και τα αναβαθμισμένα F-16 Viper, τα αεροσκάφη 4,5 γενιάς τα οποία χαρακτηρίζονται ως η «ραχοκοκαλιά» της HAF και ενώ αναμένεται η απόκτηση των 20 πρώτων μαχητικών 5ης γενιάς F-35.
Oι έμπειροι εκπαιδευτές στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, αναφερόμενοι στα M-346 και ενώ ήδη ολοκληρώθηκαν οι πτήσεις για τις δύο πρώτες σειρές που εκπαιδεύτηκαν στα καινούργια αεροσκάφη, κάνουν λόγο για νέα εποχή. Τα M-346 προσεγγίζουν σε πτητικές επιδόσεις τα σύγχρονα μαχητικά της Πολεμικής μας Αεροπορίας, ενώ διαθέτουν τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα.
Έτσι, η απόσταση σε σχέση με τα Rafale, τα F-16 Viper, τα Mirage αλλά και με τα F-35 μειώνεται κατά πολύ σε σχέση με όσα μάθαιναν οι εκπαιδευόμενοι στα Τ-2 Buckeye, ώστα στα ΣΜΕΤ, οι νέοι Ανθυποσμηναγοί να είναι έτοιμοι να πετάξουν και να εξοικειωθούν στα μαχητικά, με τα οποία θα πετούν και θα επιχειρούν τα επόμενα χρόνια.
Άλλωστε οι ανάγκες είναι ήδη μεγάλες, τόσο στην 332 Πολεμική Μοίρα «Γεράκι», η οποία το επόμενο διάστημα συμπληρώνει τον συνολικό αριθμό των 24 Rafale, αλλά και στις πέντε Πολεμικές Μοίρες των Viper όταν ολοκληρωθεί η αναβάθμιση των 83 μαχητικών F-16. Απαιτούν νέους ιπτάμενους με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, ώστε να εξαντλήσουν τις πολύ μεγάλες δυνατότητες των αεροσκαφών 4,5ης και 5ης γενιάς.
Η επιλογή του M-346 ως το εκπαιδευτικό στο οποίο θα «γαλουχηθούν» οι επόμενες γενιές των Ελλήνων αεροπόρων φαίνεται ότι δικαιώνει την απόφαση του Αεροπορικού Επιτελείου. Ήδη στην Καλαμάτα χρησιμοποιούνται συνολικά 7 εκπαιδευτικά M-346, ενώ εντός του 2025 αναμένεται να φτάσουν τα 10, όπως προβλέπει η σχετική συμφωνία με την ισραηλινή Elbit.
Στα χέρια των Ελλήνων εκπαιδευτών το καινούργιο M-346 μετατρέπεται στο απόλυτο εκπαιδευτικό «εργαλείο» υψηλών επιδόσεων. Με ταχύτητα που ξεπερνά το ένα mach και δυνατότητα να ξεπερνά τα 8 θετικά g αλλά και τα 3 αρνητικά, τα M-346 αποτελούν αεροσκάφη που αγγίζουν σε επιδόσεις τα τελευταίας γενιάς μαχητικά.
Υπό προϋποθέσεις μπορούν να αντιμετωπίσουν ακόμα και μαχητικά, όπως τα F-16 ή τα Mirage 2000-5, ειδικά σε κλειστές αερομαχίες, όπου η ευελιξία και ο ισχυρός κινητήρας δίνουν πλεονέκτημα στην εναέρια μάχη. Επιπλέον, διαθέτουν σύγχρονη τεχνολογία που τα εξομοιώνει με μαχητικά στη λειτουργία του ραντάρ και των υπόλοιπων αισθητήρων αλλά και στη χρήση κάθε είδους όπλου, είτε πρόκειται για βλήματα αέρος είτε για ειδικά όπλα κρούσης χερσαίων και θαλάσσιων στόχων.
Ο υπολογιστής μάχης και οι φάκελοι του εκπαιδευτικού μπορούν να προγραμματιστούν και να δεχτούν εικονικά όλα τα όπλα που χρησιμοποιούν τα μαχητικά της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και τα υπό απόκτηση F-35, με τους ιπτάμενους να εκπαιδεύονται σε κάθε σενάριο και αποστολή την οποία θα κληθούν να αναλάβουν πετώντας τα επόμενα χρόνια με τα Rafale, τα Viper και τα F-35. Με εμβέλεια πτήσης στα 1.950 χιλιόμετρα, η οποία με τη χρήση εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου φτάνει τα 2.550 χιλιόμετρα, δίνει τη δυνατότητα για μεγάλη παραμονή στον αέρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου