Στις 28 Σεπτεμβρίου σηματοδοτήθηκε μια σημαντική ιστορική στιγμή για την Ελλάδα και το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό: Το πρώτο πλοίο των νέων φρεγατών κλάσης ΚΙΜΩΝ (FDI HN) καθελκύστηκε τεχνικά στο Ναυπηγείο Naval Group στο Lorient της Γαλλίας.
Αυτό το αποτέλεσμα προέρχεται από τη συμφωνία που υπογράφηκε τον Μάρτιο του 2022 μεταξύ Ελλήνων αξιωματούχων με τους Γάλλους κατασκευαστές Naval Group, MBDA και Thales. Η συμφωνία προβλέπει την προμήθεια τριών (συν μία προαιρετική) Φρεγατών Άμυνας και Επέμβασης (FDI) στη διαμόρφωση του Ελληνικού Ναυτικού (HN), μαζί με το πακέτο όπλων τους και την ολοκληρωμένη υλικοτεχνική υποστήριξη (ILS). Τα τρία πλοία θα φέρουν τα ονόματα διάσημων Αρχαίων Ελλήνων στρατηγών και ναυάρχων.
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΗΓΗ: navalnews.com
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Xavier Vavasseur
Η τελετή καθέλκυσης της πρώτης ελληνικής FDI HN θα πραγματοποιηθεί στις 4 Οκτωβρίου 2023 στο Lorient παρουσία του Γάλλου ΥΠΑΜ Sébastien Lecornu, του Έλληνα ομολόγου του, Νικολάου Δένδια και του Α/ΓΕΝ Αντιναυάρχου. Ιωάννη Δρυμούση. Το πρώτο πλοίο, το ΚΙΜΩΝ (F601), αναμένεται να ενταχθεί στον Ελληνικό Στόλο τους πρώτους μήνες του 2025. Για την ιστορία, η τοποθέτηση καρίνας του πλοίου πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2022 αναδεικνύοντας έναν γρήγορο ρυθμό κατασκευής.
Το νέο πλοίο θα είναι το πρώτο νέο μεγάλο σκάφος επιφανείας, μετά από 25 χρόνια, για το ΠΝ, όταν εντάχθηκε σε υπηρεσία η τελευταία φρεγάτα κλάσης ΥΔΡΑ (MEKO 200HN) η ΣΑΛΑΜΙΣ. Η ένταξη σε υπηρεσία της ΚΙΜΩΝ το 2025 σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας εποχής για τις ναυτικές δυνατότητες της Ελλάδας καθώς αρκετά χαρακτηριστικά της νέας φρεγάτας εισάγονται για πρώτη φορά στο Πολεμικό Ναυτικό.
Ωστόσο, η πιο κρίσιμη προσθήκη που θα εισαγάγει η νέα φρεγάτα στον στόλο είναι η ενσωμάτωση του συστήματος ASTER 30 SAM σε συνδυασμό με το ραντάρ τεχνολογίας αιχμής SEAFIRE. Έχουν περάσει περίπου 20 χρόνια από τον παροπλισμό του τελευταίου από τα τέσσερα απαρχαιωμένα πρώην αμερικανικά Αντιτορπιλικά κλάσης Adams (D218 ΚΙΜΩΝ) που, οπλισμένα με SM-1 SAM εμβέλειας 40 χιλιομέτρων, ήταν τα μόνα πλοία που θα μπορούσαν να παρέχουν μια αντιαεροπορική κάλυψη στον στόλο καθώς οι εν υπηρεσία φρεγάτες βασίζονται στο ESSM Block 1 (ΜΕΚΟ) και NSSM (κλάση S) για την αεράμυνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έναρξη της κοπής χάλυβα για τη δεύτερη FDI HN, ΝΕΑΡΧΟΣ (F602), έγινε νωρίτερα, στις 13 Ιουλίου 2022, νωρίτερα από την αρχική εκτίμηση. Επίσης ταχέως προχωρά και η ναυπήγηση της 3ης Φ/Γ ΦΟΡΜΙΩΝ (F603), με την κοπή χάλυβα να πραγματοποιείται στις 12 Ιουλίου 2023. Η Naval Group κάνει λόγο για χρονοδιάγραμμα κατασκευής 36 μηνών.
Οι δύο πρώτες φρεγάτες FDI θα τεθούν σε υπηρεσία στη γαλλική διαμόρφωση (Standard 1) επειδή αρχικά προορίζονταν για το Γαλλικό Ναυτικό (Marine Nationale) που έχει παραγγείλει πέντε πλοία του τύπου. Οι φρεγάτες κλάσης ΚΙΜΩΝ, θα αντικαταστήσουν τις μη εκσυγχρονισμένες φρεγάτες κλάσης S -Kortenaer. Μέχρι το 2026, o ΦΟΡΜΙΩΝ (F603) θα τεθεί σε υπηρεσία και θα είναι το πρώτο πλοίο στην ισχυρή διαμόρφωση του Ελληνικού Ναυτικού (Standard 2), που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 16 επιπλέον ASTER 30 SAM, 21 κυψελών RAM CIWS και συστήματα decoy της Lacroix. Τα δύο πρώτα FDI HN θα μετατραπούν σε διαμόρφωση Standard 2 έως το 2027.
Διαθέτοντας μια σειρά από υπερσύγχρονους αισθητήρες και όπλα ικανά να χρησιμοποιηθούν σε ένα ευρύ φάσμα σύγχρονων ναυτικών επιχειρήσεων, οι FDI HN θα είναι αναμφισβήτητα από τα ισχυρότερα σκάφη επιφάνειας στην κατηγορία του και ένα από τα πιο εξελιγμένα σχέδια σε παγκόσμια κλίμακα. Συγκεντρώνοντας τις καλύτερες ναυτικές τεχνολογίες σε μια συμπαγή πλατφόρμα, η 4.450 τόνων Φ/Γ FDI HN είναι ένα ισχυρό, πολλαπλών αποστολών, καινοτόμο πολεμικό πλοίο με τους υψηλότερους βαθμούς αυτοματισμού και ελέγχου, σχεδιασμένη να ανταποκρίνεται στην εξέλιξη των απειλών.
Το αρχικό σχέδιο της Ελλάδας προέβλεπε την προμήθεια τεσσάρων νέων φρεγατών. Ωστόσο, παραμένει αβέβαιο εάν η ελληνική κυβέρνηση θα επιλέξει να ασκήσει την επιλογή για ένα τέταρτο σκάφος, το οποίο, εάν επιδιωχθεί, πιθανότατα θα φέρει το όνομα ενός από τους πιο διάσημους ναυτικούς ήρωες (και πολιτικούς) της ελληνικής ιστορίας, του Θεμιστοκλή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου