Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2023

… μας περνάτε όλους για…χαϊβάνια!


 … μας περνάτε όλους για…χαϊβάνια!

Ή μήπως καλύτερα, συνεχίστε έτσι…


Από το άρθρο: ‘Του Φλώρου τα (τηλεοπτικά) γυρίσματα’

Από το γνωστό document.gr και την Μπάμπουσκα, τα κύρια σημεία (περιληπτικά):

1.       Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, σκηνοθετικά είναι Φράνσις Κόπολα. Απάντησε για τα ‘πνιγμένα ελικόπτερα’ στο Στεφανοβίκειο, με ένα βίντεο που ήταν πραγματικά αντιγραφή από το «Αποκάλυψη τώρα» του Κόπολα.

2.       Τριανταπέντε ελικόπτερα Απάτσι και Καϊόβα, θαυμάσαμε σε ένα βίντεο με διάρκεια 1:22 λεπτά με επιβλητική μουσική.

3.       Το νόημα του βίντεο: «να τα, να τα τα ελικόπτερα» και ως εκ τούτου «να τος, να τος ο στρατηγός». Αφού πέταξαν 35 και έχουμε συνολικά 130 ελικόπτερα υπάρχουν και άλλα, αλλού.

4.       Πώς το έλεγε ο Ελύτης «τα άλλα, άλλων, αλλού». Έ κάπως έτσι, μεταξύ Κόπολα και Ελύτη κινήθηκε ο Φλώρος.

Και το αποκορύφωμα, η αποκάλυψη του ... γάτου, του αετομάτη ή αϊτομάτη:

«Κάποια στιγμή όμως είδα κάτι πολύ παράξενο. Όπως μπορείτε να δείτε και εσείς , στο μισό βίντεο οι έλικες των ελικοπτέρων Καϊόβα κινούνται δεξιόστροφα (στο ξεκίνημα του βίντεο για παράδειγμα όταν δείχνουν να απογειώνονται σε σειρά) και στο άλλο μισό κινούνται αριστερόστροφα».

Δεν ήξερε και ρώτησε άλλον αετομάτη ή αϊτομάτη φίλο του, ειδικό ελικοπτερολόγο!

«Προσέτρεξα λοιπόν σε φίλο ειδικό στα ελικόπτερα για να μου λύσει την απορία και μου είπε ότι στα Καϊόβα, όπως και σε όλα τα Αμερικανικά ελικόπτερα, ο έλικας κινείται αριστερόστροφα και ως εκ τούτου δεν μπορούσε να εξηγήσει δεξιόστροφη έλικα σε Καϊόβα».

Είδε το φως το αληθινό από φίλο σκηνοθέτη αετομάτης ή αϊτομάτης και αυτός

«Τελικώς την απορία έλυσε φίλος σκηνοθέτης, ο οποίος αφού είδε το βίντεο με διαβεβαίωσε ότι κάποιος του οποίου ο εγκέφαλος δεν είναι τόσο πολύστροφος όσο οι έλικες των ελικοπτέρων, επειδή είχε σε πλάνα μόνο την προσγείωση των ελικοπτέρων, έπαιξε ανάποδα τα πλάνα για να δημιουργήσει και μία απογείωση. Έτσι φαίνονται οι έλικες να κινούνται ανάποδα, πράγμα αδύνατο στην πραγματικότητα».

Και το ανάλογο τελικό τρολάρισμα σε ποιόν άλλο; Ναι, σωστά το μαντέψατε, στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ μας στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο

«Μόλις συνειδητοποίησα τι έχει γίνει άρχισα να σκέφτομαι διάφορα. Ότι κάποιος θέλει να εκθέσει τον στρατηγό και μοντάρει βίντεο από τα οποία να γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι έπεσε κακή σκηνοθεσία. Για να του πλήξει το προφίλ. Όχι του στρατηγικό καλέ, το σκηνοθετικό. Στρατηγέ μου και σκηνοθέτα μου, να διαταχθεί ΕΔΕ».

Πάμε τώρα εμείς

Είτε πρόκειται για βίντεο στο διαδίκτυο, είτε στην τηλεόραση είτε στον πραγματικό κόσμο με γυμνό μάτι, ένας τροχός που φαινομενικά αψηφά τους νόμους της κίνησης πιθανότατα σας έχει προβληματίσει κάποια στιγμή στη ζωή σας.

Παρακολουθήστε έναν τροχό καθώς επιταχύνει και η περιστροφή θα φαίνεται φυσιολογική στην αρχή, στρέφοντας προς την κατεύθυνση της κίνησης. Μόλις φτάσει σε μια ορισμένη ταχύτητα, ωστόσο, οι ακτίνες του τροχού μπορεί μερικές φορές να φανούν ως γραφικές ή ακόμα και να περιστρέφονται προς την αντίστροφη κατεύθυνση για να ταξιδέψουν. Τι συμβαίνει λοιπόν;

Αυτή η ψευδαίσθηση είναι γνωστή ως «φαινόμενο του τροχού του βαγονιού» (‘wagon wheel effect’) και όλα καταλήγουν στη λειτουργία του ανθρώπινου ματιού και στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλός μας καταφέρνει να ερμηνεύσει και να επεξεργαστεί τις εικόνες που του παρουσιάζονται.

Το ανθρώπινο μάτι είναι ικανό να λειτουργεί με ρυθμούς καρέ (frame rate) άνω των 200 καρέ ανά δευτερόλεπτο (frames per second, FPS) κατά την επεξεργασία του φωτός, αλλά τα πράγματα λειτουργούν διαφορετικά όταν πρόκειται για την ανίχνευση κίνησης. Μελέτες έχουν δείξει ότι το ανθρώπινο οπτικό σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει αλλαγές στην κίνηση, όπως ένας τροχός που περιστρέφεται, μέχρι μόνο σε 10-15 FPS, αν και αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί με συγκεκριμένη εκπαίδευση του εγκεφάλου και ανάλογα με το μέρος του ματιού που αναφέρει τις πληροφορίες .

Πώς γίνεται στις ταινίες

Οι κινηματογραφικές εικόνες αποτελούνται από μια σειρά ακίνητων εικόνων ή καρέ, που λαμβάνονται σε απόσταση κλασμάτων δευτερολέπτου, η μία μετά την άλλη, οι οποίες είναι αρκετά κοντά χρονικά ώστε να ξεγελάσουν τον ανθρώπινο εγκέφαλο να πιστεύει ότι βλέπει πραγματική κίνηση.

Ένας τυπικός ρυθμός καρέ είναι 24 FPS. Εάν η ταινία γυρίστηκε στα 4 FPS, θα βλέπατε ότι είναι απλώς ακίνητες εικόνες και η δράση θα φαινόταν σπασμωδική. Τα 24 FPS είναι ταχύτερα από ό,τι μπορεί να ανιχνεύσει ο εγκέφαλος, ώστε να βλέπετε ομαλή κίνηση.

Μέχρι που ένα περιστρεφόμενο αντικείμενο τα ανακατεύει τα πράματα. Ειδικά ζάντες αυτοκινήτου με ωραίες ακτίνες κράματος ή οτιδήποτε περιστρέφεται όπως τροχοί από άμαξες ή στροφεία ελικοπτέρων και έλικες αεροπλάνων.

Επειδή το αντικείμενο φαίνεται το ίδιο σε όλη τη διαδρομή καθώς περιστρέφεται, χάνεται η αίσθηση της θέσης του. Όταν η περιστροφή του τροχού είναι σε ταχύτητα που αναγκάζει μια ακτίνα να βρίσκεται σε θέση πίσω από αυτή μιας άλλης ακτίνας που φωτογραφήθηκε στο προηγούμενο καρέ της ταινίας, ο τροχός φαίνεται να περιστρέφεται προς τα πίσω.

Φυσικά, ο τροχός εξακολουθεί να περιστρέφεται προς τα εμπρός, αλλά το αποτέλεσμα της λήψης μιας σειράς στατικών εικόνων στις οποίες κάθε πανομοιότυπη ακτίνα του τροχού φαίνεται να πέφτει ελαφρώς πίσω από την ακτίνα στην προηγούμενη εικόνα έχει ως αποτέλεσμα εμφανή κίνηση προς τα πίσω.

Μπορείτε επίσης να δείτε αυτό το φαινόμενο με τα πτερύγια του κύριου και δευτερεύοντα στροφείων των ελικοπτέρων και τους έλικες αεροπλάνων, τα οποία μπορεί να φαίνονται όχι μόνο να πηγαίνουν προς τα πίσω (αντίθετη κατεύθυνση περιστροφής), αλλά και να σταματούν εντελώς.

Κάτι που είναι περίεργο σε ένα ελικόπτερο ή αεροπλάνο που είναι ακόμα στον αέρα.

Οι καλοί κινηματογραφιστές και σκηνοθέτες, ξεπερνούν αυτό το αεικίνητο εφέ ελικοπτέρου και αεροπλάνου χρησιμοποιώντας τις ‘σκοτεινές τεχνικές’ του κινηματογράφου (π.χ. αποκοπή σε κάποιο άλλο μέρος της δράσης, χρησιμοποιώντας προφανή αργή κίνηση κ.λπ.), αλλά το φαινόμενο εξακολουθεί να εμφανίζεται σε μικρής διάρκειας ντοκιμαντέρ και σε μικρά τηλεοπτικά σποτάκια.

Στους τροχούς αυτοκινήτου, μερικές φορές, εάν η ταινία δείχνει έναν τροχό αυτοκινήτου να φρενάρει για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα δείτε τον τροχό να περιστρέφεται προς τα εμπρός, να φαίνεται να πηγαίνει προς τα πίσω και μετά να περιστρέφεται ξανά προς τα εμπρός και όλα αυτά ενώ το ίδιο το όχημα κινείται ακόμα προς τα εμπρός. Αυτό λοιπόν οφείλεται στο ότι ο «ρυθμός ακτίνων», δηλαδή η ταχύτητα περιστροφής του τροχού, είναι πιο γρήγορος, μετά πιο αργός και μετά πάλι πιο γρήγορος σε σχέση με τα FPS του γυρίσματος της ταινίας.

Optical ILLUSION: Crazy CAR BurnOut While "Wheels Are Spinning Backwards"


 https://www.youtube.com/watch?v=FKwCcy5ptjU

Σκέψεις μας


Τα μάτια σας μπορεί να είναι φοβερά κομμάτια, αλλά δεν μπορείτε πάντα να εμπιστεύεστε αυτό που βλέπετε!

Και ο εγκέφαλός σας μπορεί να είναι καταπληκτικός, αλλά δεν μπορείτε να μας περνάτε όλους για…χαϊβάνια!

Και μπορεί οι εγκέφαλοί μας να μην είναι τόσο πολύστροφοι όσο οι έλικες των ελικοπτέρων, αλλά τις ..παπάντζες (ειδικά αυτές που προέρχονται από ‘ορισμένα’ ΜΜΕ όπως το δικό σας) τις καταλαβαίνουμε πια και το ψάχνουμε καλύτερα. Βλέπετε έχουμε και μείς ‘φίλους’ ειδικούς ελικοπτερολόγους και αετομάτες ή αϊτομάτες σκηνοθέτες.

Τα περί: ‘σκηνοθετικά είναι Φράνσις Κόπολα’, ‘πνιγμένα ελικόπτερα’ στο Στεφανοβίκειο, βίντεο αντιγραφή από το «Αποκάλυψη τώρα», «να τα, να τα τα ελικόπτερα», «να τος, να τος ο στρατηγός» και ‘μεταξύ Κόπολα και Ελύτη κινήθηκε ο Φλώρος’ φαίνονται πολύ φτηνά και τιποτένια και δεν σας αξίζει να ασχοληθούμε.

Αν θέλετε, κόφτε το παραμύθι επιτέλους, φτάνει, καταντάει γελοίο και εκτίθεστε δεν το καταλαβαίνετε;

Ή μήπως καλύτερα, συνεχίστε έτσι, στο τέλος θα σας πάρουν όλοι χαμπάρι στο τι πραγματικά είστε και τι πρεσβεύετε.

Για αιδώ ας μη γράψουμε τίποτε, το έχουμε καταλάβει, δεν υπάρχει!

 

ΥΓ. Η φιλόξενη ιστοσελίδα μας (Hellenic Defense Net) και ο συντάξας το παρόν κείμενο, δεν έχουμε κάτι εναντίον του αρθρογράφου του άρθρου που αναφερθήκαμε αλλά ούτε και της γνωστής ιστοσελίδας που φιλοξενεί τα άρθρα του.

ΠΗΓΗ https://hellenicdefencenet.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου