Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL – Αθήνα
«Κάποιες από τις ανάγκες που υπάρχουν έχουν κυριολεκτικά κοκκινίσει και δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο»…
Μέσα σε μόλις δεκαέξι λέξεις ανώτατη στρατιωτική πηγή επιχείρησε να περιγράψει την αγωνία που υπάρχει, όχι μόνο στο Επιτελείο στο οποίο ανήκει, αλλά και στα υπόλοιπα.
Από την μια πλευρά η Νέα Δομή Δυνάμεων κι από την άλλη είτε η γραφειοκρατία είτε οι αναβολές που καθυστερούν προγράμματα που θεωρούνται άκρως απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργεία.
Παράλληλα η ίδια πηγή σημείωσε, ότι προσπάθειες για την αλλαγή πλεύσης συνολικά στα όπλα, υπάρχει, αλλά αυτή απαιτεί ώθηση μέσω των αποφάσεων που αυτές «ξεκλειδώνουν» το εξελικτικό βήμα.
Οι «έξυπνες λύσεις» που πρεσβεύουν οι καινοτόμες δράσεις εξελίσσονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Και αυτό αποτελεί ένα στοιχείο που αντικατοπτρίζει ότι στις Ένοπλες Δυνάμεις υπάρχει το μεράκι για τον μετασχηματισμό τους σε αυτό που απαιτεί το σύγχρονο περιβάλλον.
Από την άλλη πλευρά ωστόσο η αναποφασιστικότητα προοιωνίζεται κωλυσιεργία των όποιων προσπαθειών γίνονται για την υλοποίηση λύσεων.
Το θέμα των τεσσάρων φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ είναι από τα πιο κραυγαλέα παραδείγματα, την στιγμή μάλιστα που ο στόλος βρίσκεται σε οριακό σημείο ν’ ανταπεξέλθει απέναντι σε σύγχρονες απειλές.
Ο μεταφορικός στόλος των αεροσκαφών
Ένα άλλο δύσκολο σημείο που δεν έχει αλλάξει κατά πολύ είναι ο μεταφορικός στόλος των αεροσκαφών, C-130 & C-27. Τα πρώτα, μετά από μια σημαντική προσπάθεια ανέβησαν διαθεσιμότητα, αλλά και πάλι η διαρκής χρήση τους, φέρνει νέα «βουτιά» για τον «Ηρακλή» της αεροπορίας.
Το αεροπορικό επιτελείο εκτός από τις συντηρήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, διατηρεί ελπίδες μήπως καταφέρει να πάρει C-130H από τις ΗΠΑ, αλλά όχι από εκείνα της μακράς αποθήκευσης. Στόχος είναι τα λειτουργικά μεταφορικά αεροσκάφη, όπου αυτά μπορούν απευθείας, όπως λένε χαρακτηριστικά από την πολεμική αεροπορία, να απογειωθούν από την βάση που βρίσκονται και να προσγειωθούν μια για πάντα στην 112 Πτέρυγα Μάχης.
Την ίδια στιγμή πάντως ασκούνται πιέσεις προς την αεροπορία ώστε να υπάρξει διαθεσιμότητα και πέμπτου «Πηγάσου», δηλαδή ενός ακόμη C-27J Spartan.
Το αμέσως επόμενο διάστημα και πριν τις γιορτές αναμένονται ενδεχομένως θετικές εξελίξεις για τα C-27. Θετικές από την μια πλευρά, επιτακτικές από την άλλη, αν λάβει κανείς υπόψιν του ότι όσο δεν υπάρχουν ουσιαστικές αποφάσεις κι αυτά τα μεταφορικά θα έχουν και πάλι την τύχη των C-130…
Αρμόδιες πηγές εξήγησαν στην Hellas Journal ότι πρώτον δεν υπάρχουν ανταλλακτικά στην ευρύτερη αγορά, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία ύστερα από μια 20ετία σταματά να υποστηρίζει αρκετά εξ αυτών, ιδίως τα ηλεκτρονικά. Αυτό σημαίνει ότι αν ως το 2026 δεν έχουν αποδοθεί C-27 με νέου τύπου avionics, τότε αυτά ακόμη και να χουν διαθέσιμες ώρες για πτήσεις, δεν θα μπορούν να τις πραγματοποιούν, ιδίως σε Ευρωπαϊκά FIR.
Δύσκολη θεωρείται η κατάσταση και για τα μεταφορικά ελικόπτερα του Στρατού Ξηράς Chinook, όπως και για τα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης Super Puma.
Μεγάλες είναι οι ανάγκες και στο Στρατό Ξηράς, πέραν των Chinook. Ακόμη δεν έχει φτάσει στα Μέγαρα η λύση για την αύξηση της διαθεσιμότητας των ΝΗ-90, ενώ το στρατιωτικό επιτελείο αναζητά λύσεις για την συντήρηση των AH-64D, την στιγμή που γίνονται βήματα για τα Alpha του στρατιωτικού στόλου των Apache. Επιπλέον αποφάσεις για Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης δεν έχουν ληφθεί.
ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου