File Photo: Ελληνικό F-16, «φτερό με φτερό» με Αμερικανικό F-35 κατά τη διάρκεια μιας διμερούς άσκησης. Μια τέτοια εικόνα δείχνει ένα μόνο μέρος από τις πλατφόρμες που θα διαθέτει η πολεμική αεροπορία. Πηγή εικόνας: Πολεμική Αεροπορία
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL, Αθήνα
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το αεροπορικό επιτελείο που αναμένει την επιστολή των ΗΠΑ, με την οποία θα κοινοποιείται στην ελληνική πλευρά, τόσο η λίστα με τα όπλα που η Αμερικανική κυβέρνηση αποδεσμεύει για την ελληνική πολεμική αεροπορία και τα F-16 Viper, όσο και για τα F-35.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το Stealth μαχητικό των επόμενων ετών, θα δούμε και μελλοντικούς διαπραγματευτικούς κύκλους, μιας και μέχρι να παραληφθούν τα πρώτα αεροσκάφη, αρκετά θα έχουν αλλάξει στο πλάνο του οπλισμού.
Από την επιστολή αυτή θα φανούν πολλά που έχουν να κάνουν με την ανεπτυγμένη σχέση Αθήνας-Ουάσιγκτον και το αν όντως οι ΗΠΑ εμπιστεύονται την σταθερότητα που επιδεικνύει η Ελλάδα στη νοτιοανατολική πτέρυγα της Συμμαχίας και ευρύτερα στην περιοχή.
Ο οπλισμός που έχει ζητήσει η Ελλάδα είναι γνωστός και έχει ήδη γραφτεί στην ιστοσελίδα αρκετές φορές. Τα έξυπνα όπλα, οι πύραυλοι μακρού πλήγματος αλλά κι εκείνοι της στρατηγικής κρούσης που μπορεί να φέρει ο πιο εξελιγμένος τύπος F-16 αυτή τη στιγμή στην Γηραιά Ήπειρο, αναβαθμίζει ιδιαίτερα την πολεμική αεροπορία, η οποία ήδη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην περιοχή.
Οι υποσχέσεις που έχουν ακουστεί είναι πολλές και η αναμονή για τις τελικές αποφάσεις δημιουργεί ένα κλίμα αισιοδοξίας πως αυτή τη φορά ίσως κάτι αλλάξει… Και δεν είναι μόνο αυτά, διότι η ορθή απόφαση της αεροπορικής ηγεσίας να οδηγήσει και τα 38 F- 16 Block 50 στο επίπεδο Viper, κάτι που είχε γράψει πρώτη η Hellas Journal από την περασμένη άνοιξη, ξεκινά κατ’ ουσίαν από το μηδέν. Αυτό έχει να κάνει περισσότερο με το γεγονός ότι θα απαιτηθεί νέα LOR προς τις ΗΠΑ, αφού εκείνη που έχει σταλεί αφορούσε την μετατροπή των
«50αριών» στο επίπεδο Advanced, ως πρόγραμμα Νο2 μετά την αναβάθμιση των 83 Viper.
Το επιτελείο όπως μαθαίνουμε, θ’ αποκόψει το «διπλό» αίτημα που είχε σταλεί και για τ’ ατρακτίδια sniper, τα οποία καλό θα ήταν να είχαν φτάσει στην χώρα μας αρκετά χρόνια πριν, μαζί με τα F-16 της 116 Πτέρυγας Μάχης του Αράξου.
Να τα πάρει όλα επιδιώκει η Άγκυρα…
Την ίδια στιγμή, τουλάχιστον σύμφωνα με όσα δημοσιεύει ο τουρκικός Τύπος, που επικαλείται κύκλους του υπουργείου άμυνας της γείτονος, οι εκατέρωθεν επιστολές προσφοράς και αποδοχής, θα έχουν ολοκληρωθεί ως τα τέλη του μήνα. Και μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τα όσα γράφουν οι εφημερίδες της Τουρκίας, η εκκίνηση του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 της γείτονος δεν
αποκλείεται να γίνει μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι.
Οι Τούρκοι μάλλον βιάζονται αρκετά να ξεκινήσει η κίνηση για την αλλαγή σελίδας στην TuAF καθώς γνωρίζουν ότι έχουν μείνει τεχνολογικά, πίσω από τις εξελίξεις στην περιοχή και ιδιαίτερα σ’ ό,τι έχει να κάνει με το ισοζύγιο των δυνάμεων με την Ελλάδα.
Μάλιστα διαπραγματεύονται με τους Αμερικανούς μήπως καταφέρουν να πάρουν στα χέρια τους, πέραν του εκσυγχρονισμού και την κατασκευή των 40 καινούριων F-16 Viper. Με άλλα λόγια δηλαδή, η γείτων θέλει να πάρει εξ ολοκλήρου την υπόθεση των F-16 στις πλάτες της, με ό,τι σημαίνει αυτό για την τεχνολογία των Αμερικανών.
Η τουρκική αμυντική βιομηχανία έχει καταφέρει μόνη της να υποστηρίξει και να προχωρήσει σε αναβαθμίσεις στον στόλο των F-16. Κατά συνέπεια έχει γνώση των πραγμάτων και των απαιτήσεων που δημιουργούνται για να περάσουν τα μαχητικά στην εποχή των Viper.
Από την άλλη πλευρά το χρονικό περιθώριο ως τα τέλη Ιουνίου ή Ιουλίου, μπορεί να μοιάζει ως πρόωρο πλην όμως οι υποδομές υπάρχουν, το ίδιο και το μεγαλύτερο μέρος της τεχνογνωσίας, ενώ τ’ Αμερικανικά στελέχη από την κατασκευάστρια εταιρεία που θα σπεύσουν για την εξειδίκευση στο νέο τύπο, θα δώσουν την χείρα βοήθειας που απαιτείται ώστε να ξεκινήσουν οι αλλαγές στ’ αεροσκάφη.
Αλλά όσο και να τρέξει το πρόγραμμα αυτό, πριν από τα τέλη της δεκαετίας η Άγκυρα δύσκολα θα έχει στην διάθεσή της τον αριθμό που θα μπορούσε να συστήσει μια επιχειρησιακή μοίρα με F-16 Viper.
Σε κάθε περίπτωση όμως η Τουρκία και τώρα αλλά και όταν ολοκληρωθούν οι προαναφερθείσες κινήσεις, έχει και θα διαθέτει στο μέλλον έναν ιδιαίτερα μεγάλο αεροπορικό στόλο, απόλυτα διαλειτουργικό που είναι έτοιμος για δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου