Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

Όχι στη βαρβαρότητα!(Βίντεο)

Του Ν. Λυγερού

Δεν είναι μόνο επικίνδυνες οι δηλώσεις που αρνούνται τη γενοκτονία των Ποντίων αλλά είναι και παράνομες, διότι η Ελλάδα έχει ψηφίσει την ποινικοποίηση της άρνησης των αναγνωρισμένων γενοκτονιών. Κι επειδή είναι επικίνδυνη απαγορεύει τη βαρβαρότητα. Αυτό έδειξε και το συλλαλητήριο των Ποντίων στη Θεσσαλονίκη. Δεν πρόκειται ο Ελληνισμός του Πόντου να αποδεκτεί ότι ο ίδιος ο Υπουργός είναι αρνητής της γενοκτονίας. Δεν πρόκειται ν’ αφήσει την κυβέρνηση να μην πάρει θέση πάνω σε αυτό το ζήτημα. Γιατί δεν πιστεύει ότι όλοι οι πολιτικοί είναι το ίδιο. Και ήδη μερικοί παίρνουν θέση κι αντιστέκονται στην προπαγάνδα της βαρβαρότητας, η οποία με το πρόσχημα της άποψης, θέλει να σβήσει τη μνήμη μας.
Αλλά και να την διαγράψει από τα σχολικά βιβλία, θα την επαναφέρουμε γιατί οι δάσκαλοι και οι καθηγητές δεν είναι όλοι ραγιάδες. Ο καθένας θ’ αντισταθεί για να μην περάσει η άρνηση της γενοκτονίας των Ποντίων. Διότι είναι το καθήκον του καθενός σε μία δημοκρατία ν’ αντισταθεί στο σύστημα που προσπαθεί να επιβάλει με ύπουλο τρόπο τις απαράδεκτες θέσεις ενός μηδενισμού που πιστεύει πως η ιστορία πέθανε μόνο που ξέχασε ότι μνήμη είναι και ο λαός μας και το συλλαλητήριο είναι μια χειροπιαστή απόδειξη. Έτσι όταν ένας λαός αντιστέκεται για τις αξίες του και λέει όχι στη λήθη, πρέπει η δημοκρατία να πάρει αποφάσεις. Κι εδώ είναι απλά τα πράγματα, αφού υπάρχει ήδη νομικό πλαίσιο που καταδικάζει την άρνηση. Φτάνει το παραμύθι, δεν θέλουμε τη λήθη. Δεν θα περάσει στη συλλογική μας μνήμη λόγω ενός βάρβαρου συστήματος που βασίζεται στον μηδενισμό και τον ραγιαδισμό. Οι Έλληνες του Πόντου έχουν δικαιώματα που πρέπει να προστατέψουμε.

Δεν διαπραγματευόμαστε την έννοια της Γενοκτονίας
Του Ν. Λυγερού

Για κάθε αρνητή της Γενοκτονίας έχουμε να πούμε το ίδιο πράγμα. Δεν είναι μόνο απαράδεκτος, αλλά παράνομος. Δεν διαπραγματευόμαστε την έννοια της Γενοκτονίας. Ακολουθούμε την επινόηση του R. Lemkin, ξέρουμε τις φάσεις του Stanton και τη διαδικασία διόρθωσης. Η Ελλάδα αναγνώρισε τη Γενοκτονία των Εβραίων, τη Γενοκτονία των Ποντίων, τη Γενοκτονία των Αρμενίων και στη συνέχεια ψήφισε την ποινικοποίηση κάθε αναγνωρισμένης γενοκτονίας. Έτσι το πλαίσιο και ειδικά το νομικό είναι ξεκάθαρο. Δεν υπάρχει λοιπόν κανένας λόγος καθυστέρησης, αφού η Ανθρωπότητα έχει ήδη αποφασίσει και η Ελλάδα ακολούθησε το ίδιο νοητικό σχήμα, γιατί είναι το πρέπον. Κι ακριβώς γι’ αυτόν το λόγο τα θέλουμε όλα και μάλιστα τώρα: την παραίτηση, την καταδίκη για πράξη βαρβαρότητας και την επιστροφή του κεφαλαίου που αποσύρθηκε από το βιβλίο. Η Γενοκτονία είναι πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας και όσοι την αμφισβητούν, αμφισβητούν την ίδια μας την ιστορία. Αυτή η πράξη είναι από τα πιο βαριά εγκλήματα κατά του Έθνους. Με άλλα λόγια, δεν πρόκειται μόνο και μόνο για μηδενισμό και ραγιαδισμό, αλλά για πισώπλατο χτύπημα στον αγώνα της διεθνούς αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ποντίων και τίποτα λιγότερο, αφού φτύνεις τα 353.000 θύματα. Διότι δεν πέθαναν απλώς, αλλά γενοκτονήθηκαν, γιατί αποτελούσαν τον στόχο μιας συστηματικής καταστροφής. Καταδικάστηκαν αθώοι επειδή ήταν Αρμένιοι, Ασσύριοι και Έλληνες, αυτό ήταν το έγκλημά τους για τον γενοκτόνο. Γενοκτονήθηκαν αθώοι για να εξαφανιστούν άνθρωποι, για να σκοτώσουν το μέλλον. Και τώρα έρχεται ένας αρνητής, μηδενιστής που μας εξηγεί ότι όλα αυτά τα θύματα μηδενίζονται ως προς την έννοια της Γενοκτονίας. Όμως δεν θα περάσει η βαρβαρότητα!

Το νοητικό σχήμα της Διαπραγμάτευσης
Του Ν. Λυγερού

                                                                                                                                    Στον Ανδρέα
Η πολυπλοκότητα της διαπραγμάτευσης δεν μπορεί να εξετασθεί γραμμικά, διότι η ιδιότητα του διαπραγματευτή δεν ακολουθεί την πορεία μιας μηχανής του Turing, βρίσκεται πιο κοντά σε μία μηχανή του Wiener, έχει ανάδραση δηλαδή. Και αυτή η ανάδραση έρχεται να βρει μία λύση μεταξύ της δράσης και της αντίδρασης. Έτσι διαπραγματεύεται διπλά όχι όμως με τον ίδιο τρόπο, αφού παίζει και με τη δράση (Δ) και με την αντίδραση (∇) και γι’ αυτό το λόγο έχει στη δομή του δύο δέλτα που του επιτρέπουν να παίξει αυτόν το διπλό ρόλο δίχως όμως να είναι διπλωμάτης, αφού στο σημείο της ισορροπίας εκεί όπου όλοι βλέπουν μόνο μία συμμετρία του σχήματος με τη νοημοσύνη του ως δίκαιος παίρνει πάντα το μέρος του αθώου, δηλαδή επιλέγει την κατεύθυνσή του και παίρνει θέση μεταξύ του θύτη και του θύματος (↓↑), πράγμα το οποίο σπάζει τη συμμετρία για να δημιουργήσει το νόημα. Έτσι το νοητικό σχήμα με την ανατροπή του διαλόγου και όχι του διπλού λόγου, μετατρέπεται από την αντίθεση των δέλτα σε ένα ζήτα που συμβολίζει τη ζωή που σώζει ο διαπραγματευτής με την επίτευξη του στόχου του. Και αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι αμβλύνει τις γωνίες. Έτσι από τη μία γωνία στην άλλη που αντιπροσωπεύουν τα στάδια της διαπραγμάτευσης, όπου ξεπέρασε τα αιχμηρά εμπόδια, έχουμε μια ακολουθία που ζωγραφίζει το Ζ της ζωής μέσω του Ν της νίκης. Έτσι κάθε ζωή που σώζεται είναι μία νίκη για τον διαπραγματευτή και αυτό το σύμβολο δίνει το στίγμα, το ανθρώπινο.



Αυτουργός Παιδείας
Του Ν. Λυγερού

Όταν επίσημα διαπράττεις ένα αδίκημα, ενώ υπάρχει νόμος, είσαι αυτουργός. Κι όταν αυτό το αδίκημα αφορά την Παιδεία, ποια έκφραση θα ήταν καλύτερη από το αυτουργός Παιδείας. Διότι προσπαθείς με τον ρόλο σου να επηρεάσεις τη νεολαία που είναι θεσμικά υποχρεωμένη ν’ ακολουθήσει το πρόγραμμα, δηλαδή να μην ξέρει πια τι σημαίνει Γενοκτονία των Ποντίων και τώρα να σ’ ακούει επίσημα να λες ότι δεν πρόκειται για γενοκτονία καν. Δεν ενδιαφέρει τους Έλληνες του Πόντου αν καταλαβαίνεις τον πόνο τους, αν νιώθεις τα βάσανα που πέρασαν και μάλιστα αδιαφορούν. Το μόνο που έχει σημασία είναι να μην προκαλείς νοθεία στα αποτελέσματα που πέτυχαν από το 1994 και μετά. Διότι πρέπει στη συνέχεια να μας εξηγήσεις με τον δικό σου μοναδικό τρόπο του εξατάξιου διανοούμενου με επιστημονική άποψη ότι ούτε η Γενοκτονία των Αρμενίων, την οποία αναγνωρίσαμε το 1996, είναι όντως γενοκτονία. Στο κάτω κάτω της γραφής οι ακροδεξιοί της Τουρκίας μας λένε ότι είναι οι Αρμένιοι που διέπραξαν τη γενοκτονία. Κι όμως στο Πανεπιστήμιο υπάρχουν πτυχιακές και μεταπτυχιακές εργασίες με θέμα τη Γενοκτονία. Αλλά πού να στα λέω, πώς να τα ξέρεις όλα αυτά; Το πρόβλημά σου είναι ότι οι γενοκτόνοι δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους και δεν μας γενοκτόνησαν όλους. Έτσι τώρα οι επιζώντες, οι απόγονοι, η συνέχεια της ιστορίας έρχεται να σου υπενθυμίσει πράγματα που δεν πρόκειται να ξεχάσουν κι ας μην τα έβαλες στο πρόγραμμα, γιατί δεν είναι μόνο ύλη αλλά η ενέργεια ενός λαού που έχει μέλλον γιατί έχει παρελθόν ανθρώπινο.

Ν. Λυγερός - Συλλαλητήριο Ποντίων. Θεσσαλονίκη, 09/11/2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου