Αλβανικές καταπατήσεις Ελλήνων
Του Νίκου Λυγερού
Φαίνεται ότι η κυβέρνηση της Αλβανίας κάνει ό,τι μπορεί για να καταπατήσει τα ανθρώπινα δικαιώματα των Ελλήνων χωρίς να υπολογίζει καν ότι πρόκειται για μια εθνική μειονότητα. Βέβαια βλέπει ότι δεν υπάρχει καμιά υποστήριξη από την ελληνική κυβέρνηση και προσπαθεί να αξιοποιήσει αυτό το κενό με κάθε τρόπο ακόμα και με το θέμα των δίγλωσσων πινακίδων. Έτσι πρέπει και εμείς να αναδείξουμε ότι οι Έλληνες που κατοικούν στην Αλβανία δεν είναι απλώς κάτοικοι, αλλά αυτόχθονας λαός, διότι ζουν στην περιοχή πριν την ίδρυση του αλβανικού κράτους και αναγνωρίζονται από το πλαίσιο των 46 άρθρων της Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Αυτοχθόνων Λαών και κατά συνέπεια μπορούμε να συζητήσουμε για αυτό το θέμα στα Ηνωμένα Έθνη, αφού την υπέγραψαν το 2007 τα κράτη μέλη του. Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε τη θέση των Ελλήνων στην Αλβανία και θα τους προστατέψουμε μέσω των Ηνωμένων Εθνών και όχι μόνο περιμένοντας τι θα πει η ελληνική κυβέρνηση, ειδικά αυτήν την περίοδο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην διεκδικούμε δυναμικά τα δικαιώματα που απορρέουν από το καθεστώς της εθνικής μειονότητας, αλλά ούτε να μην αναδείξουμε τα δικαιώματα των αυτοχθόνων λαών. Ας πάρουμε λοιπόν αυτές τις πρωτοβουλίες χωρίς να περιμένουμε άλλες αδικίες ενάντια στους δικούς μας.
Χαϊκού, Κοάν και συμβολή τους
Του Νίκου Λυγερού
Είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος, χωρίς να είναι γνώστης της Άπω Ανατολής, πώς μπορεί να τον βοηθήσει ένα Χαϊκού ή ένα Κοάν. Κι όμως ακόμα και σε άλλους πολιτισμούς η δομή του Χαϊκού (5-7-5) όσο αφορά στη μητρική του, αλλά και το ύφος του, ακόμα κι αν δεν είναι εντελώς παραδοσιακό και δεν ασχολείται μόνο με τις εποχές, λόγω συμπυκνωμένου λόγου, λέει πολλά χωρίς να μιλά πολύ. Επίσης το Κοάν, που είναι σίγουρα πιο αφαιρετικό και φιλοσοφικό, δείχνει πόση σκέψη μπορούν να έχουν ακόμα και ελάχιστες λέξεις, αρκεί να λειτουργούν μέσα σε έναν διάλογο διδασκαλίας. Άλλωστε στον Ελληνισμό έχουμε ανάλογα σχήματα, τόσο στην ποίηση όσο και στη φιλοσοφία, με τα αποφθέγματα και με τις απορίες. Όμως το Χαϊκού και το Κοάν, επιτρέπουν μια διεύρυνση και το άνοιγμα νέων δρόμων όσον αφορά στην προσέγγιση της Ανθρωπότητας, που χρειάζεται μεγαλύτερη ποικιλία νοητικών σχημάτων και φιλοσοφικών μοτίβων. Έτσι το Χαϊκού και το Κοάν ως εργαλεία της μνημοσύνης και της νοημοσύνης συνδυάζονται για να αναδείξουν τη δύναμη της σκέψης σε σχέση με τη γλώσσα, διότι δίνουν έμφαση στην ουσία πάνω από όλα.
Μετά την αντιπαράθεση, το μέλλον
Του Νίκου Λυγερού
Όσοι προσπαθούν να βάλουν στο επίκεντρο των εκλογών τη μεσαία τάξη κάνουν ένα τραγικό λάθος, διότι προσπαθούν να εξηγήσουν με ένα φάσμα του πληθυσμού που έχει εξαφανιστεί, λόγω οικονομικών πιέσεων, την ήττα της κυβέρνησης και ξεχνούν τα εθνικά θέματα. Στην ουσία προσπαθούν να απαξιώσουν το εκλογικό σώμα, λες κι επηρεάζεται μόνο και μόνο από τα οικονομικά προβλήματα. Όμως ο ελληνικός λαός έχει αποδείξει, ακόμα και ιστορικά πόσο ευαίσθητος είναι στα εθνικά θέματα. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση διαχειρίστηκε με ιδεολογικό τρόπο το Σκοπιανό ήταν και είναι ο κυρίαρχος λόγος της αλλαγής φάσης. Σε κάθε περίπτωση όμως μετά την αντιπαράθεση που είδαμε στις ευρωεκλογές, αλλά και στις αυτοδιοικητικές προετοιμαζόμαστε για το μέλλον με δύο τρόπους. Δεν πρόκειται να ασχοληθεί ο ελληνικός λαός με την προσέγγιση ενός κόμματος, διότι ποτέ δεν πίστεψε στην ιδεολογία του. Έτσι θα κλείσει την παρένθεση. Και δεν πρόκειται να αφήσει τα ίχνη αυτού του περάσματος, επειδή ξέρει ότι η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει χωρίς να σπαταλήσει άλλο χρόνο, διότι είδε επί του πρακτέου τι σημαίνει αυτός ο πολιτικός χώρος κι ότι δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στον Ελληνισμό.
Του Νίκου Λυγερού
Φαίνεται ότι η κυβέρνηση της Αλβανίας κάνει ό,τι μπορεί για να καταπατήσει τα ανθρώπινα δικαιώματα των Ελλήνων χωρίς να υπολογίζει καν ότι πρόκειται για μια εθνική μειονότητα. Βέβαια βλέπει ότι δεν υπάρχει καμιά υποστήριξη από την ελληνική κυβέρνηση και προσπαθεί να αξιοποιήσει αυτό το κενό με κάθε τρόπο ακόμα και με το θέμα των δίγλωσσων πινακίδων. Έτσι πρέπει και εμείς να αναδείξουμε ότι οι Έλληνες που κατοικούν στην Αλβανία δεν είναι απλώς κάτοικοι, αλλά αυτόχθονας λαός, διότι ζουν στην περιοχή πριν την ίδρυση του αλβανικού κράτους και αναγνωρίζονται από το πλαίσιο των 46 άρθρων της Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Αυτοχθόνων Λαών και κατά συνέπεια μπορούμε να συζητήσουμε για αυτό το θέμα στα Ηνωμένα Έθνη, αφού την υπέγραψαν το 2007 τα κράτη μέλη του. Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε τη θέση των Ελλήνων στην Αλβανία και θα τους προστατέψουμε μέσω των Ηνωμένων Εθνών και όχι μόνο περιμένοντας τι θα πει η ελληνική κυβέρνηση, ειδικά αυτήν την περίοδο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην διεκδικούμε δυναμικά τα δικαιώματα που απορρέουν από το καθεστώς της εθνικής μειονότητας, αλλά ούτε να μην αναδείξουμε τα δικαιώματα των αυτοχθόνων λαών. Ας πάρουμε λοιπόν αυτές τις πρωτοβουλίες χωρίς να περιμένουμε άλλες αδικίες ενάντια στους δικούς μας.
Χαϊκού, Κοάν και συμβολή τους
Του Νίκου Λυγερού
Είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος, χωρίς να είναι γνώστης της Άπω Ανατολής, πώς μπορεί να τον βοηθήσει ένα Χαϊκού ή ένα Κοάν. Κι όμως ακόμα και σε άλλους πολιτισμούς η δομή του Χαϊκού (5-7-5) όσο αφορά στη μητρική του, αλλά και το ύφος του, ακόμα κι αν δεν είναι εντελώς παραδοσιακό και δεν ασχολείται μόνο με τις εποχές, λόγω συμπυκνωμένου λόγου, λέει πολλά χωρίς να μιλά πολύ. Επίσης το Κοάν, που είναι σίγουρα πιο αφαιρετικό και φιλοσοφικό, δείχνει πόση σκέψη μπορούν να έχουν ακόμα και ελάχιστες λέξεις, αρκεί να λειτουργούν μέσα σε έναν διάλογο διδασκαλίας. Άλλωστε στον Ελληνισμό έχουμε ανάλογα σχήματα, τόσο στην ποίηση όσο και στη φιλοσοφία, με τα αποφθέγματα και με τις απορίες. Όμως το Χαϊκού και το Κοάν, επιτρέπουν μια διεύρυνση και το άνοιγμα νέων δρόμων όσον αφορά στην προσέγγιση της Ανθρωπότητας, που χρειάζεται μεγαλύτερη ποικιλία νοητικών σχημάτων και φιλοσοφικών μοτίβων. Έτσι το Χαϊκού και το Κοάν ως εργαλεία της μνημοσύνης και της νοημοσύνης συνδυάζονται για να αναδείξουν τη δύναμη της σκέψης σε σχέση με τη γλώσσα, διότι δίνουν έμφαση στην ουσία πάνω από όλα.
Μετά την αντιπαράθεση, το μέλλον
Του Νίκου Λυγερού
Όσοι προσπαθούν να βάλουν στο επίκεντρο των εκλογών τη μεσαία τάξη κάνουν ένα τραγικό λάθος, διότι προσπαθούν να εξηγήσουν με ένα φάσμα του πληθυσμού που έχει εξαφανιστεί, λόγω οικονομικών πιέσεων, την ήττα της κυβέρνησης και ξεχνούν τα εθνικά θέματα. Στην ουσία προσπαθούν να απαξιώσουν το εκλογικό σώμα, λες κι επηρεάζεται μόνο και μόνο από τα οικονομικά προβλήματα. Όμως ο ελληνικός λαός έχει αποδείξει, ακόμα και ιστορικά πόσο ευαίσθητος είναι στα εθνικά θέματα. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση διαχειρίστηκε με ιδεολογικό τρόπο το Σκοπιανό ήταν και είναι ο κυρίαρχος λόγος της αλλαγής φάσης. Σε κάθε περίπτωση όμως μετά την αντιπαράθεση που είδαμε στις ευρωεκλογές, αλλά και στις αυτοδιοικητικές προετοιμαζόμαστε για το μέλλον με δύο τρόπους. Δεν πρόκειται να ασχοληθεί ο ελληνικός λαός με την προσέγγιση ενός κόμματος, διότι ποτέ δεν πίστεψε στην ιδεολογία του. Έτσι θα κλείσει την παρένθεση. Και δεν πρόκειται να αφήσει τα ίχνη αυτού του περάσματος, επειδή ξέρει ότι η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει χωρίς να σπαταλήσει άλλο χρόνο, διότι είδε επί του πρακτέου τι σημαίνει αυτός ο πολιτικός χώρος κι ότι δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στον Ελληνισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου