Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024

Η, ο, το Κοκκινοσκουφίτσα και η Ροβινσωνίτσα

ΣΧΟΛΙΟ : Στα τελευταία χρόνια στο παραμύθι η  κάπα είναι κόκκινη και αντιπροσωπεύει την έμμηνο ρύση και την είσοδο στην εφηβική ηλικία, η οποία οδηγεί το κορίτσι στο "βαθύ, σκοτεινό δάσος" της γυναικείας φύσης. Έτσι ο λύκος αντιπροσωπεύει τον άνθρωπο ο οποίος θεωρείται ως ένα σεξουαλικό αρπακτικό που πρέπει να αποφεύγει...διαβάστε τη νέα βερσιόν και προσθέστε την Πατριαρχία στο στόρυ!!!

του Τάκη Θεοδωρόπουλου 

Σήμερα, αποφάσισα να σας διασκεδάσω με κλασικά παραμύθια και ιστορίες. Σε παραλλαγές που τα κάνουν ακόμη πιο διασκεδαστικά.

Τις οφείλω στον φίλο βουλευτή Αγγελο Συρίγο, ο οποίος τις αλίευσε από το Διαδίκτυο και μου τις μετέφερε. Πρόκειται για εκδοχές κλασικών παραμυθιών που χρησιμοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού εκπαίδευση και διά βίου μάθηση 2014-2020». Συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ενωση. Εμφανίζεται η Κοκκινοσκουφίτσα όταν η μητέρα της τής ζήτησε «να πάει ένα καλάθι με φρέσκα φρούτα και μεταλλικό νερό στο σπίτι της γιαγιάς της – όχι επειδή ήταν δουλειά της γυναίκας, να θυμάστε, αλλά επειδή η πράξη ήταν γενναιόδωρη και βοηθούσε να δημιουργηθεί ένα αίσθημα κοινότητας». Στο δάσος συναντά τον Λύκο. Της είπε: «Ξέρεις, αγαπητή μου, δεν είναι ασφαλές για ένα μικρό κορίτσι να περπατά μόνο μέσα από αυτά τα δάση». Η Κοκκινοσκουφίτσα, όμως, δεν πτοείται: «Θεωρώ ότι το σεξιστικό σας σχόλιο είναι προσβλητικό στο έπακρο, αλλά θα το αγνοήσω εξαιτίας της παραδοσιακής κατάστασής σας ως αποκλεισμένου από την κοινωνία, το άγχος της οποίας κατάστασης σας έκανε να αναπτύξετε τη δική σας, εντελώς ιδιόρρυθμη κοσμοθεωρία». Στη συνέχεια, η Κοκκινοσκουφίτσα αλλάζει φύλο: «Το Red Riding Hood περπάτησε στο κεντρικό μονοπάτι, αλλά ο Λύκος ήξερε μια πιο γρήγορη διαδρομή προς το σπίτι της γιαγιάς. Μπήκε ορμητικά στο σπίτι και έφαγε τη γιαγιά, κάτι που ήταν μια απολύτως προβλέψιμη πράξη για ένα σαρκοφάγο όπως ο ίδιος. Τότε, απαλλαγμένος από άκαμπτες, παραδοσιακές αντιλήψεις περί αρρενωπότητας και θηλυκότητας, φόρεσε το νυχτικό της γιαγιάς και χώθηκε στο κρεβάτι». Η Κοκκινοσκουφίτσα ξαναλλάζει φύλο. «Ο Red Riding Hood είπε: “Ω, ξέχασα ότι η όρασή σου είναι σαν της νυχτερίδας. Γιαγιά, τι μεγάλα μάτια έχεις!”».

Η συνέχεια: «Η Κοκκινοσκουφίτσα έβαλε τις φωνές, όχι λόγω του παράξενου ντυσίματος του Λύκου, αλλά λόγω της εσκεμμένης εισβολής του στον προσωπικό της χώρο. Οι κραυγές της ακούστηκαν από ένα άτομο που περνούσε και του οποίου η ασχολία ήταν να κόβει κούτσουρα, αλλά προτιμούσε να τον αποκαλούν τεχνικό καυσίμων. Ορμησε στο σπίτι, είδε τη μάχη και προσπάθησε να παρέμβει. Αλλά καθώς σήκωσε το τσεκούρι του, η Κοκκινοσκουφίτσα και ο Λύκος σταμάτησαν. “Και τι νομίζεις ότι κάνεις;” ρώτησε η Κοκκινοσκουφίτσα. Τα μάτια του ξυλοκόπου ανοιγόκλεισαν και προσπάθησε να απαντήσει, αλλά δεν του ήρθε καμία λέξη. “Ορμάς εδώ σαν Νεάντερταλ, αναθέτοντας στο όπλο σου να σκεφτεί για σένα!” φώναξε. “Σεξιστή! Ρατσιστή! Πώς τολμάς να υποθέσεις ότι μια γυναίκα και ένας λύκος δεν μπορούν να λύσουν τα δικά τους προβλήματα χωρίς τη βοήθεια ενός άνδρα! Οταν άκουσε την παθιασμένη ομιλία της εγγονής της, η γιαγιά πήδηξε από το στόμα του Λύκου, πήρε το τσεκούρι του ξυλοκόπου και απέκοψε το κεφάλι του. Μετά από αυτή τη δοκιμασία, η Κοκκινοσκουφίτσα, η γιαγιά και ο Λύκος αισθάνθηκαν δεμένοι με έναν κοινό σκοπό.

Αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα εναλλακτικό νοικοκυριό με βάση τον αμοιβαίο σεβασμό και τη συνεργασία, και έζησαν μαζί στο δάσος ευτυχισμένοι για πάντα». Τη διόρθωση του Περρώ την υπογράφει η κ. Λίλυ Εξαρχοπούλου. Θύμα του εκσυγχρονισμού δεν είναι μόνον η, το ή ο Κοκκινοσκουφίτσα. Είναι και ο Ροβινσώνας Κρούσος. «Πρόκειται για μια κατεξοχήν πατριαρχική αφήγηση, που εξαίρει την ανδρική ανεξαρτησία και ευφυΐα, την επιμονή, την εργατικότητα και την πίστη». Αν δεν το έχετε αντιληφθεί, καιρός να το αντιληφθείτε πριν να είναι αργά. Εξάλλου, βάσει του εγχειριδίου, υπάρχει και η εναλλακτική της Ροβινσωνίτσας: «Εδώ, η μικρή ηρωίδα, Ροβινσωνίτσα, έχει μια τελείως διαφορετική καθημερινότητα. Πού βρίσκει την τροφή της; Πού κατοικεί; Πώς περνάει την ώρα της; Υπάρχουν σημεία του κειμένου που εξαίρονται οι ικανότητές της; Πώς απέφυγε τον κίνδυνο του φιδιού; Πώς κρίνετε αυτές τις επιλογές και τι υπαινίσσονται για τη γυναικεία συμπεριφορά σε σύγκριση με το πρωτότυπο κείμενο του Ροβινσώνα Κρούσου;»

Δεν ξέρω αν το εγχειρίδιο ισχύει ακόμη και σήμερα. Το ανέφερα όμως, εκτός του ότι έχει την πλάκα του, διότι αποδεικνύει ότι το ιδεολόγημα του woke έχει διεισδύσει ακόμη και στην εκπαίδευση. Woke δεν είναι η αποδοχή του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών. Woke είναι η παραποίηση της παράδοσης με βάση μια ευγονική αντιμετώπιση των διαφορών των φύλων. Με όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, η Γαλλία βρήκε τον χρόνο να ασχοληθεί με την εκπαίδευση των φύλων, ή των γενών που είχε εισηγηθεί ο πρώην υπουργός Παιδείας για την εκπαίδευση. «Τα μόνα γένη που αναγνωρίζουμε, είναι αυτά της γραμματικής», απεφάνθησαν οι ενώσεις γονέων και εκπαιδευτικών.


από την Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου