Βαθιά το χέρι στην τσέπη πρέπει να βάλει πλέον ο νέος υπουργός
Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης μετά την απόφαση της Ολομέλειας του
Συμβουλίου της Επικρατείας - Τουλάχιστον 500 εκατομμύρια ευρώ πρέπει να
βρεί το υπουργείο μόνο για τα χρήματα που είχαν περικοπεί από τις
αποδοχές τους χωρίς να υπολογιστεί το ποσό που θα χρειαστεί από εδώ και
στο εξής αφού επιστρέφουν στην προτέρα μισθολογική τους κατάσταση.
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με πέντε αποφάσεις της που
δημοσιεύθηκαν σήμερα δικαιώνει τους ένστολους όλων των Σωμάτων
(στρατιωτικών, αστυνομικών, λιμενικών, πυροσβεστών, κ.λπ.) εν ενεργεία
και αποστράτους για τις περικοπές των αποδοχών τους που έγιναν από τη 1η
Αυγούστου 2012.
Σχεδόν ομόφωνα η Ολομέλεια του ΣτΕ, με τις υπ΄ αριθμ. 2192-2196/2014 αποφάσεις της, έκρινε ότι οι περικοπές των αποδοχών όλων των ενστόλων και όλων των Σωμάτων που έγιναν αναδρομικά από τη 1η Αυγούστου 2012 κατ΄ επιταγή του μνημονιακού νόμου 4093/2012 είναι αντισυνταγματικές από την εν λόγω ημερομηνία έως και σήμερα. Μάλιστα πλέον της περικοπής των αποδοχών των εν ενεργεία στρατιωτικών, αστυνομικών, λιμενικών, κ.λπ., η επίμαχη υπουργική απόφαση, προέβλεπε την υποχρέωση επιστροφής των αποδοχών που είχαν ήδη καταβληθεί σε αυτούς αναδρομικά από τη 1ηΑυγούστου 2012.
Σύμφωνα με το σκεπτικό των αποφάσεων οι αποδοχές των ένστολων πρέπει «να είναι επαρκείς για αξιοπρεπή διαβίωση και ανάλογες της σημασίας της αποστολής τους για το κράτος». Κατά τους δικαστές το κράτος μπορεί να προβεί σε μείωση του βασικού μισθού ή των επιδομάτων των ένστολων, όμως η μείωση αυτή δεν μπορεί να γίνει χωρίς να έχει προηγουμένως εκτιμηθεί το δημοσιονομικό όφελος, σε σχέση με τις επιπτώσεις που η μείωση αυτή μπορεί να έχει στη λειτουργία των Ενόπλων αυτών Σωμάτων, καθώς και αν η μείωση είναι αναγκαία ή θα μπορούσε να αναπληρωθεί με άλλα μέτρα ισοδύναμου αποτελέσματος, με μικρότερο κόστος για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η υποχρέωση αυτή της προηγούμενης εκτίμησης των πραγμάτων, πριν την πραγματοποίηση των μειώσεων των αποδοχών «καθίσταται εντονότερη στην περίπτωση των στρατιωτικών», προσθέτουν οι δικαστές και τονίζουν : «Οι περικοπές του επιβλήθηκαν με τον επίμαχο μνημονιακό νόμο υπερβαίνουν «το όριο που θέτουν οι συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη». Άλλωστε από τις επιταγές των άρθρων 23, 29 και 45 του Συντάγματος απορρέει η αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των ένστολων, ξεκαθαρίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας.
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχαν προσφύγει: 1) Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής καθώς και άλλων εννέα περιφερειών (Θεσσαλονίκης, Πελοποννήσου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης, Ηπείρου, Έβρου και Στερεάς Ελλάδος), 2) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων, 3) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος, 4) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, 5) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού, 6) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας και 7) Το Συντονιστικό Συμβούλιο των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, όπως επίσης 590 στρατιωτικοί και λιμενικοί υπάλληλοι.
Σχεδόν ομόφωνα η Ολομέλεια του ΣτΕ, με τις υπ΄ αριθμ. 2192-2196/2014 αποφάσεις της, έκρινε ότι οι περικοπές των αποδοχών όλων των ενστόλων και όλων των Σωμάτων που έγιναν αναδρομικά από τη 1η Αυγούστου 2012 κατ΄ επιταγή του μνημονιακού νόμου 4093/2012 είναι αντισυνταγματικές από την εν λόγω ημερομηνία έως και σήμερα. Μάλιστα πλέον της περικοπής των αποδοχών των εν ενεργεία στρατιωτικών, αστυνομικών, λιμενικών, κ.λπ., η επίμαχη υπουργική απόφαση, προέβλεπε την υποχρέωση επιστροφής των αποδοχών που είχαν ήδη καταβληθεί σε αυτούς αναδρομικά από τη 1ηΑυγούστου 2012.
Σύμφωνα με το σκεπτικό των αποφάσεων οι αποδοχές των ένστολων πρέπει «να είναι επαρκείς για αξιοπρεπή διαβίωση και ανάλογες της σημασίας της αποστολής τους για το κράτος». Κατά τους δικαστές το κράτος μπορεί να προβεί σε μείωση του βασικού μισθού ή των επιδομάτων των ένστολων, όμως η μείωση αυτή δεν μπορεί να γίνει χωρίς να έχει προηγουμένως εκτιμηθεί το δημοσιονομικό όφελος, σε σχέση με τις επιπτώσεις που η μείωση αυτή μπορεί να έχει στη λειτουργία των Ενόπλων αυτών Σωμάτων, καθώς και αν η μείωση είναι αναγκαία ή θα μπορούσε να αναπληρωθεί με άλλα μέτρα ισοδύναμου αποτελέσματος, με μικρότερο κόστος για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η υποχρέωση αυτή της προηγούμενης εκτίμησης των πραγμάτων, πριν την πραγματοποίηση των μειώσεων των αποδοχών «καθίσταται εντονότερη στην περίπτωση των στρατιωτικών», προσθέτουν οι δικαστές και τονίζουν : «Οι περικοπές του επιβλήθηκαν με τον επίμαχο μνημονιακό νόμο υπερβαίνουν «το όριο που θέτουν οι συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη». Άλλωστε από τις επιταγές των άρθρων 23, 29 και 45 του Συντάγματος απορρέει η αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των ένστολων, ξεκαθαρίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας.
Στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχαν προσφύγει: 1) Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής καθώς και άλλων εννέα περιφερειών (Θεσσαλονίκης, Πελοποννήσου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης, Ηπείρου, Έβρου και Στερεάς Ελλάδος), 2) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων, 3) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος, 4) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, 5) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού, 6) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας και 7) Το Συντονιστικό Συμβούλιο των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, όπως επίσης 590 στρατιωτικοί και λιμενικοί υπάλληλοι.
ΠΗΓΗ newsbomb
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου