Έχοντας βιώσει δυο σφοδρές οικονομικές κρίσεις μέσα σε μόλις τρεις δεκαετίες, η Αργεντινή είναι φυσιολογικό να φοβάται… και τον ίσκιο της.
Η διεθνής οικονομική κρίση σε συνδυασμό με κάποια ανησυχητικά στοιχεία της βραζιλιάνικης οικονομίας έχουν τρομάξει τους Αργεντινούς οι οποίοι θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να ξανακυλήσουν στη δίνη της οικονομικής ύφεσης. Το ότι η Αργεντινή δεν είναι ιδιαιτέρως εκτεθειμένη στις διεθνής αγορές λόγω της χρεοκοπίας του 2001 και των 100 περίπου δισεκατομμυρίων δολαρίων χρέους είναι στη θετική πλευρά της εξίσωσης.
Ωστόσο, το πρώτο προβληματικό στοιχείο, σύμφωνα πάντα με τους Αργεντινούς, είναι η επιβράδυνση της ανάπτυξης της οικονομίας της Βραζιλίας, η οποία από το 7,5% του 2010 φαίνεται πως θα περάσει στο 3,8% εάν τα στοιχεία του Διεθνούς Νομισματικού ταμείου επαληθευτούν.
Επίσης, φαίνεται ότι θα μειωθεί η ζήτηση στη χώρα συνεπεία των πληθωριστικών πιέσεων που έχουν παρουσιαστεί, καθώς επίσης προβληματίζει και ο υψηλός ρυθμός πιστωτικής ανάπτυξης, με όλο και περισσότερους Βραζιλιάνους να ζητούν δάνεια.
Πέραν αυτών, η υποτίμηση του βραζιλιάνικου νομίσματος κατά 11% καθιστά τα προϊόντα της Αργεντινής λιγότερο ανταγωνιστικά. Το 1999 που είχε παρουσιαστεί μαζική υποτίμηση του βραζιλιάνικου νομίσματος είχε συμβάλλει τα μέγιστα στη σφοδρή οικονομική κρίση του 2001.
Τα στοιχεία αυτά επηρεάζουν αναπόφευκτα την Αργεντινή ως εκ των κύριων εμπορικών εταίρων της Βραζιλίας, κυρίως λόγω του ότι η καταναλωτική ζήτηση αφορά τα προϊόντα της Αργεντινής που πωλούνται στη βραζιλιάνικη αγορά. Η Αργεντινή υπάρχει περίπτωση ακόμα και να υποσκελίσει τις ΗΠΑ ως δεύτερος εμπορικός εταίρος της Βραζιλίας πίσω από την Κίνα.
Στις εξαγωγές της Αργεντινής εντάσσονται αυτοκίνητα, σιτηρά, ατσάλι και άλλα προϊόντα. Ειδικά στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Αργεντινή προωθεί το 80% της παραγωγής της στη Βραζιλία, καθώς στη χώρα βρίσκονται εργοστάσια μεγάλων διεθνών κατασκευαστών όπως της ιταλικής FIAT και της γαλλικής Renault. Η πρώτη εταιρία έχει προσωρινά αναστείλει τη συνεργασία της με 400 εργαζόμενους, ενώ παρόμοια μέτρα φέρεται να σκέφτεται και η γαλλική εταιρία, αφού οι εξαγωγές οχημάτων μειώθηκαν κατά 11%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου