Τελικά όλοι οι σφόδρα αντιδρώντες στην ελεύθερη μετάδοση του Euronews
Greek από συχνότητα της ΕΡΤ που κατάφεραν τελικά να καταρρίψουν το σήμα
του δημόσιου χαρακτήρα καναλιού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είχαν απόλυτο
δίκιο. Είναι «έγκλημα» να το παρακολουθείς.
Όχι γιατί γίνεσαι ξαφνικά αντιστασιακός στο μνημόνιο και την τρόϊκα ή αντικυβερνητικός. Πρόκειται για το πλέον αδιάφορα πολιτικά, πλέον ουδέτερο ενημερωτικό πρόγραμμα.
Ούτε βέβαια γιατί ακούς περισσότερες, πληρέστερες και πιο αποστασιοποιημένες χωρίς έντονη δραματοποίηση, ειδήσεις. Ούτε γιατί πληροφορείσαι επιτέλους για πολύ περισσότερα σημαίνοντα γεγονότα και συμβάντα με σημασία για τη ζωή σου και την κοινωνία.
Βασικά είναι «έγκλημα» γιατί καταλαβαίνεις με μιας ότι πρόκειται για τηλεόραση. Εικόνα, εικόνα, εικόνες. ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.
Αυτό δηλαδή που οι δικοί μας τηλεοπτικοί σταθμοί, οι εγχώριοι εκδότες, τα μεγαλοστελέχη του Τύπου που μεταπήδησαν στα κανάλια των αφεντικών τους και τα αμερικανό-σπουδαγμένα στελέχη προγράμματος, δημιούργησαν για τη χώρα μας, βαφτίζοντας το ως «τηλεόραση». Με τους δικούς τους όρους.
Είκοσι χρόνια και πλέον πουλάνε τα τηλεοπτικά τους εμπορεύματα με πειθώ και ακόμη περισσότερη αλαζονεία. Φθηνά σκηνικά, πλατό με καναπέδες σε στούντιο ελεγχόμενα μετοχικά, ακριβοπληρωμένοι δημοσιογράφοι και ακόμη πιο ακριβοπληρωμένοι πρωταγωνιστές σε σειρές.
Ολόκληρο το μοντέλο στηριγμένο στο λόγο και μόνο σε αυτόν. Η εικόνα εντάχθηκε και
λειτουργούσε συμπληρωματικά για να διευκολύνει τη μετάδοση του λόγου τους, ενημερωτικού σε απόλυτα ελεγχόμενες εκπομπές ειδήσεων-ενημέρωσης.
Και ψυχαγωγικού σε απόλυτα υστερικά, χαριτωμένα ή άθλια τηλεοπτικά σήριαλ. Το μοντέλο τους στήθηκε στα μέτρα τους και σε επιχειρηματική βάση. Πατάχθηκαν εν τη γενέση τους οι ανεξάρτητοι τηλεοπτικοί παραγωγοί, δεν δημιουργήθηκαν καν εταιρείες τηλεοπτικής διανομής.
Η τηλεοπτική παραγωγή παραδόθηκε σε θυγατρικές εταιρείες των μετόχων ή φίλων τους που ονομάζονταν «εκτελεστές παραγωγοί». Τα δικαιώματα ανήκαν αποκλειστικά σε αυτούς, τα κανάλια και τα στελέχη τους ενέκριναν τα σενάρια, τους πρώτους ρόλους, έκοβαν και έραβαν τις αμοιβές πρωταγωνιστών και δεύτερων ή τρίτων ρόλων.
Για την ενημέρωση δεν χρειάζεται μεγάλη ανάλυση. Στου τηλεθεατή(Κασίδη) το κεφάλι δοκιμάστηκαν τα αμερικάνικα μοντέλα ενημέρωσης και κεντρικών δελτίων τα οποία και προσαρμόστηκαν στους στόχους, επιχειρηματικούς και πολιτικούς, ιδιοκτητών και μεγαλοδημοσιογράφων.
Όλα τα ρεπορτάζ από την κοινωνική πραγματικότητα στην αρχή πετιούνταν, αργότερα δεν καλύπτονταν καν. Σε αυτή την 20χρονη εξέλιξη της ιδιότυπης, διαπλεκόμενης τηλεόρασης άχρηστοι ήταν οι κανόνες της τηλεοπτικής παραγωγής, άχρηστη η τηλεοπτική τεχνολογία, άχρηστοι οι τεχνικοί, άχρηστοι και οι δημοσιογράφοι.
Αυτό το μοντέλο απειλείται με αποκάλυψη με την ελληνική εκδοχή του Euronews Greek.
Το απαίδευτο μαζικό τηλεοπτικό κοινό της AGB κινδυνεύει με αφύπνιση.
Στην εικόνα. Ε, δεν είναι έγκλημα αυτό;
Από τη στήλη
ΑποΤΥΠΟματα του HOT DOC -τεύχος 18o
ΠΗΓΗ greektv-com ΚΑΙ sdtv
Όχι γιατί γίνεσαι ξαφνικά αντιστασιακός στο μνημόνιο και την τρόϊκα ή αντικυβερνητικός. Πρόκειται για το πλέον αδιάφορα πολιτικά, πλέον ουδέτερο ενημερωτικό πρόγραμμα.
Ούτε βέβαια γιατί ακούς περισσότερες, πληρέστερες και πιο αποστασιοποιημένες χωρίς έντονη δραματοποίηση, ειδήσεις. Ούτε γιατί πληροφορείσαι επιτέλους για πολύ περισσότερα σημαίνοντα γεγονότα και συμβάντα με σημασία για τη ζωή σου και την κοινωνία.
Βασικά είναι «έγκλημα» γιατί καταλαβαίνεις με μιας ότι πρόκειται για τηλεόραση. Εικόνα, εικόνα, εικόνες. ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.
Αυτό δηλαδή που οι δικοί μας τηλεοπτικοί σταθμοί, οι εγχώριοι εκδότες, τα μεγαλοστελέχη του Τύπου που μεταπήδησαν στα κανάλια των αφεντικών τους και τα αμερικανό-σπουδαγμένα στελέχη προγράμματος, δημιούργησαν για τη χώρα μας, βαφτίζοντας το ως «τηλεόραση». Με τους δικούς τους όρους.
Είκοσι χρόνια και πλέον πουλάνε τα τηλεοπτικά τους εμπορεύματα με πειθώ και ακόμη περισσότερη αλαζονεία. Φθηνά σκηνικά, πλατό με καναπέδες σε στούντιο ελεγχόμενα μετοχικά, ακριβοπληρωμένοι δημοσιογράφοι και ακόμη πιο ακριβοπληρωμένοι πρωταγωνιστές σε σειρές.
Ολόκληρο το μοντέλο στηριγμένο στο λόγο και μόνο σε αυτόν. Η εικόνα εντάχθηκε και
λειτουργούσε συμπληρωματικά για να διευκολύνει τη μετάδοση του λόγου τους, ενημερωτικού σε απόλυτα ελεγχόμενες εκπομπές ειδήσεων-ενημέρωσης.
Και ψυχαγωγικού σε απόλυτα υστερικά, χαριτωμένα ή άθλια τηλεοπτικά σήριαλ. Το μοντέλο τους στήθηκε στα μέτρα τους και σε επιχειρηματική βάση. Πατάχθηκαν εν τη γενέση τους οι ανεξάρτητοι τηλεοπτικοί παραγωγοί, δεν δημιουργήθηκαν καν εταιρείες τηλεοπτικής διανομής.
Η τηλεοπτική παραγωγή παραδόθηκε σε θυγατρικές εταιρείες των μετόχων ή φίλων τους που ονομάζονταν «εκτελεστές παραγωγοί». Τα δικαιώματα ανήκαν αποκλειστικά σε αυτούς, τα κανάλια και τα στελέχη τους ενέκριναν τα σενάρια, τους πρώτους ρόλους, έκοβαν και έραβαν τις αμοιβές πρωταγωνιστών και δεύτερων ή τρίτων ρόλων.
Για την ενημέρωση δεν χρειάζεται μεγάλη ανάλυση. Στου τηλεθεατή(Κασίδη) το κεφάλι δοκιμάστηκαν τα αμερικάνικα μοντέλα ενημέρωσης και κεντρικών δελτίων τα οποία και προσαρμόστηκαν στους στόχους, επιχειρηματικούς και πολιτικούς, ιδιοκτητών και μεγαλοδημοσιογράφων.
Όλα τα ρεπορτάζ από την κοινωνική πραγματικότητα στην αρχή πετιούνταν, αργότερα δεν καλύπτονταν καν. Σε αυτή την 20χρονη εξέλιξη της ιδιότυπης, διαπλεκόμενης τηλεόρασης άχρηστοι ήταν οι κανόνες της τηλεοπτικής παραγωγής, άχρηστη η τηλεοπτική τεχνολογία, άχρηστοι οι τεχνικοί, άχρηστοι και οι δημοσιογράφοι.
Αυτό το μοντέλο απειλείται με αποκάλυψη με την ελληνική εκδοχή του Euronews Greek.
Το απαίδευτο μαζικό τηλεοπτικό κοινό της AGB κινδυνεύει με αφύπνιση.
Στην εικόνα. Ε, δεν είναι έγκλημα αυτό;
Από τη στήλη
ΑποΤΥΠΟματα του HOT DOC -τεύχος 18o
ΠΗΓΗ greektv-com ΚΑΙ sdtv
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου