Σε αντιρωσικό forum με στοχοποιημένη κυρίως την Gazprom,
εξελίχθηκε το συνέδριο που διοργανώνει το βρετανικό περιοδικό Economist
στην Αθήνα, με πρωταγωνιστές τον ... ανύπαρκτο αγωγό TAP, τους
ανταγωνιστές των ρωσικών εταιρειών και την ... ελληνική κυβέρνηση.
Πρωτοστατούντος φυσικά του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Μ. Παπαγεωργίου, ο οποίος προφανώς εκφράζοντας την κυβέρνηση έστειλε μ.ηνυμα απόρριψης της ρωσικής υποψηφιότητας με την φράση «Το τίμημα πρέπει να συνδυάζεται με τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Όλοι όσοι συμμετέχουν στον διαγωνισμό γνωρίζουν ότι θα πρέπει να αποδέχονται τους κανόνες της ΕΕ»,
αναφερόμενος προφανώς στο ζήτημα της εγγυητικής όπου η Gazprom δεν δέχεται να την καταβάλει από την στιγμή που τυχόν απόρριψή της υποψηφιότητάς της λόγω αντίδρασης των Βρυξελλών και όχι για αντικειμενικούς λόγους αντίκεται στην εμπορική λογική
Πρόσθεσε ότι η γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της ΕΕ θα ξεκαθαρίσει τη στάση της στο τελευταίο στάδιο της διαδικασίας. Οι προσφορές για τις εταιρίες ή τον όμιλο, υπενθυμίζεται, πρόκειται να υποβληθούν στις 29 Απριλίου.
Στο μεταξύ, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Χ. Σαχίνης, η εταιρία βρίσκεται σε συζητήσεις για την προμήθεια αερίου από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν. Στόχος, όπως είπε, είναι η τόνωση του ανταγωνισμού και η επίτευξη καλύτερων τιμών για τους πελάτες της ΔΕΠΑ. Δηλαδή θεωρούν τους εαυτούς τους έτοιμους να "τα σπάσουν" συνολικά με τον Ρω΄σο προμηθευτή!
Στα έργα που μελετά η επιχείρηση περιλαμβάνονται οι αγωγοί Ελλάδα- Βουλγαρία και Ελλάδα- Ιταλία. Ο κ. Σαχίνης επανέλαβε επίσης ότι έχει γίνει τεχνική μελέτη για την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου (Κύπρος και Ισραήλ) προς την Ευρώπη μέσω Κρήτης. Η μελέτη δείχνει ότι ο αγωγός είναι εφικτός και παρά το υψηλό κόστος του (8 δισ. δολάρια για ετήσια μεταφορική ικανότητα 8 δισ. κυβικών μέτρων αερίου) είναι φθηνότερος από την εναλλακτική λύση μεταφοράς του αερίου σε υγροποιημένη μορφή (LNG).
Στα οικονομικά αποτελέσματα του ΔΕΣΦΑ και στον σχεδιασμό για το επόμενο διάστημα που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση των εγκαταστάσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή Γ. Παπαρσένος.
Από εκεί και πέρα στο συνέδριο του Economist μίλησαν όλοι οι αντίπαλοι των δύο ρωσικών υποψηφιοτήτων Gazprom και Sintez!
Ο διευθύνων σύμβουλος της Μ&Μ Gas Π. Κανελλόπουλος (κοινή εταιρία φυσικού αερίου των ομίλων Μυτιληναίου και Βαρδινογιάννη) τόνισε ότι οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ελλάδα είναι περίπου 30% υψηλότερες σε σχέση με τον μέσο όρο τη Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Αν καταφέρναμε να έχουμε τις τιμές της ΕΕ, η ετήσια δαπάνη για φυσικό αέριο θα ήταν μειωμένη κατά μισό δισ. δολάρια», είπε ο κ. Κανελλόπουλος και απέδωσε το πρόβλημα στη μονοπωλιακή διάρθρωση της αγοράς έως πρόσφατα. Πρότεινε δε την αξιοποίηση των διασυνδέσεων με Βουλγαρία, Ρουμανία και Ουγγαρία για να αποκτήσει η χώρα πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινοπραξίας του αγωγού ΤΑΡ Κζέτιλ Τάνγκλαντ (Ελλάδα- Αλβανία- Ιταλία) που είναι ένα από τα δύο υποψήφια σχέδια αγωγών για τροφοδοσία της ευρωπαϊκής αγοράς με φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν, τόνισε ότι η υλοποίηση του αγωγού (που εξαρτάται από την απόφαση της κοινοπραξίας εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν) σημαίνει για τη χώρα μας επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
Ο φάκελος υποψηφιότητας του ΤΑΡ υπεβλήθη στις 28 Μαρτίου και η απόφαση αναμένεται τον Ιούνιο. Ο κ. Τάνγκλαντ στάθηκε ιδιαίτερα στην πολιτική υποστήριξη του αγωγού που επισφραγίσθηκε με την διακρατική συμφωνία Ελλάδας, Ιταλίας και Αλβανίας του περασμένου Φεβρουαρίου.
Ο υπεύθυνος της βρετανικής εταιρίας ΒΡ (συμμετέχει στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν) για την Κασπία Στιβ Γκάρλικ τόνισε ότι η κατανάλωση αερίου στην ΕΕ, όπως και η εξάρτηση από εισαγωγές φυσικού αερίου θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια. Η παραγωγή από το Σαχ Ντενίζ αναμένεται να ξεκινήσει το 2018, ενώ η συνολική επένδυση για τους αγωγούς μεταφοράς του αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη εκτιμάται σε 40 δισ. δολάρια. Τόνισε δε ότι η επιλογή του αγωγού που θα τροφοδοτηθεί με αέριο από το Σαχ Ντενίζ, μεταξύ ΤΑΡ και Ναμπούκο θα γίνει τον Ιούνιο με εμπορικά, οικονομικά και στρατηγικά κριτήρια.
Σίγουρα οι τοποθετήσεις των παραπάνω και ειδικά του υφυπουργού Μ.Παπαγεωργίου δίνουν ισχυρό αντιρωσικό τόνο στην όλη υπόθεση. Το ερώτημα είναι πως θα απαντήσει η Ρωσία. Πέρα από την προειδοποίηση του Β.Πούτιν για το θέμα της ΔΕΠΑ: "Προσέξτε μην γίνετε Κύπρος" που είπε, συγκρίνοντας την εξέλιξη του διαγωνισμού για τον σταθμό υγροποίησης στην Κύπρο με τον διαγωνισμό για τις ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΠΗΓΗ defencenet
Πρωτοστατούντος φυσικά του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Μ. Παπαγεωργίου, ο οποίος προφανώς εκφράζοντας την κυβέρνηση έστειλε μ.ηνυμα απόρριψης της ρωσικής υποψηφιότητας με την φράση «Το τίμημα πρέπει να συνδυάζεται με τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Όλοι όσοι συμμετέχουν στον διαγωνισμό γνωρίζουν ότι θα πρέπει να αποδέχονται τους κανόνες της ΕΕ»,
αναφερόμενος προφανώς στο ζήτημα της εγγυητικής όπου η Gazprom δεν δέχεται να την καταβάλει από την στιγμή που τυχόν απόρριψή της υποψηφιότητάς της λόγω αντίδρασης των Βρυξελλών και όχι για αντικειμενικούς λόγους αντίκεται στην εμπορική λογική
Πρόσθεσε ότι η γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της ΕΕ θα ξεκαθαρίσει τη στάση της στο τελευταίο στάδιο της διαδικασίας. Οι προσφορές για τις εταιρίες ή τον όμιλο, υπενθυμίζεται, πρόκειται να υποβληθούν στις 29 Απριλίου.
Στο μεταξύ, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Χ. Σαχίνης, η εταιρία βρίσκεται σε συζητήσεις για την προμήθεια αερίου από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν. Στόχος, όπως είπε, είναι η τόνωση του ανταγωνισμού και η επίτευξη καλύτερων τιμών για τους πελάτες της ΔΕΠΑ. Δηλαδή θεωρούν τους εαυτούς τους έτοιμους να "τα σπάσουν" συνολικά με τον Ρω΄σο προμηθευτή!
Στα έργα που μελετά η επιχείρηση περιλαμβάνονται οι αγωγοί Ελλάδα- Βουλγαρία και Ελλάδα- Ιταλία. Ο κ. Σαχίνης επανέλαβε επίσης ότι έχει γίνει τεχνική μελέτη για την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου (Κύπρος και Ισραήλ) προς την Ευρώπη μέσω Κρήτης. Η μελέτη δείχνει ότι ο αγωγός είναι εφικτός και παρά το υψηλό κόστος του (8 δισ. δολάρια για ετήσια μεταφορική ικανότητα 8 δισ. κυβικών μέτρων αερίου) είναι φθηνότερος από την εναλλακτική λύση μεταφοράς του αερίου σε υγροποιημένη μορφή (LNG).
Στα οικονομικά αποτελέσματα του ΔΕΣΦΑ και στον σχεδιασμό για το επόμενο διάστημα που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση των εγκαταστάσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή Γ. Παπαρσένος.
Από εκεί και πέρα στο συνέδριο του Economist μίλησαν όλοι οι αντίπαλοι των δύο ρωσικών υποψηφιοτήτων Gazprom και Sintez!
Ο διευθύνων σύμβουλος της Μ&Μ Gas Π. Κανελλόπουλος (κοινή εταιρία φυσικού αερίου των ομίλων Μυτιληναίου και Βαρδινογιάννη) τόνισε ότι οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ελλάδα είναι περίπου 30% υψηλότερες σε σχέση με τον μέσο όρο τη Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Αν καταφέρναμε να έχουμε τις τιμές της ΕΕ, η ετήσια δαπάνη για φυσικό αέριο θα ήταν μειωμένη κατά μισό δισ. δολάρια», είπε ο κ. Κανελλόπουλος και απέδωσε το πρόβλημα στη μονοπωλιακή διάρθρωση της αγοράς έως πρόσφατα. Πρότεινε δε την αξιοποίηση των διασυνδέσεων με Βουλγαρία, Ρουμανία και Ουγγαρία για να αποκτήσει η χώρα πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινοπραξίας του αγωγού ΤΑΡ Κζέτιλ Τάνγκλαντ (Ελλάδα- Αλβανία- Ιταλία) που είναι ένα από τα δύο υποψήφια σχέδια αγωγών για τροφοδοσία της ευρωπαϊκής αγοράς με φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν, τόνισε ότι η υλοποίηση του αγωγού (που εξαρτάται από την απόφαση της κοινοπραξίας εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν) σημαίνει για τη χώρα μας επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ.
Ο φάκελος υποψηφιότητας του ΤΑΡ υπεβλήθη στις 28 Μαρτίου και η απόφαση αναμένεται τον Ιούνιο. Ο κ. Τάνγκλαντ στάθηκε ιδιαίτερα στην πολιτική υποστήριξη του αγωγού που επισφραγίσθηκε με την διακρατική συμφωνία Ελλάδας, Ιταλίας και Αλβανίας του περασμένου Φεβρουαρίου.
Ο υπεύθυνος της βρετανικής εταιρίας ΒΡ (συμμετέχει στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν) για την Κασπία Στιβ Γκάρλικ τόνισε ότι η κατανάλωση αερίου στην ΕΕ, όπως και η εξάρτηση από εισαγωγές φυσικού αερίου θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια. Η παραγωγή από το Σαχ Ντενίζ αναμένεται να ξεκινήσει το 2018, ενώ η συνολική επένδυση για τους αγωγούς μεταφοράς του αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη εκτιμάται σε 40 δισ. δολάρια. Τόνισε δε ότι η επιλογή του αγωγού που θα τροφοδοτηθεί με αέριο από το Σαχ Ντενίζ, μεταξύ ΤΑΡ και Ναμπούκο θα γίνει τον Ιούνιο με εμπορικά, οικονομικά και στρατηγικά κριτήρια.
Σίγουρα οι τοποθετήσεις των παραπάνω και ειδικά του υφυπουργού Μ.Παπαγεωργίου δίνουν ισχυρό αντιρωσικό τόνο στην όλη υπόθεση. Το ερώτημα είναι πως θα απαντήσει η Ρωσία. Πέρα από την προειδοποίηση του Β.Πούτιν για το θέμα της ΔΕΠΑ: "Προσέξτε μην γίνετε Κύπρος" που είπε, συγκρίνοντας την εξέλιξη του διαγωνισμού για τον σταθμό υγροποίησης στην Κύπρο με τον διαγωνισμό για τις ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΠΗΓΗ defencenet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου