Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

Σχέδιο διάλυσης των Κ.Α. έχει στα χέρια της η κυβέρνηση

Λευκωσία: Την ώρα που ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των Κυπριακών Αερογραμμών, Τώνης Αντωνίου, διαβεβαιώνει σε όλους τους τόνους ότι η διοίκηση είναι σταθερά προσηλωμένη στο σχέδιο Α, το οποίο έχει υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι το μόνο σχέδιο ενώπιον της, ο σύμβουλος του σε θέματα αερομεταφορών του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη, Χρίστος Πέτρου, με συνέντευξή του στο ΚΥΠΕ, έρχεται να ταράξει τα νερά, αποκαλύπτωντας ότι ενώπιον του προέδρου Αναστασιάδη και των υπουργών Οικονομικών και Συγκοινωνιών και Έργων υπάρχει και Σχέδιο Γ για το μέλλον του κρατικού αερομεταφορέα.


Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει ο κ. Πέτρου, το Σχέδιο Γ, το οποίο εισηγήθηκε ο ίδιος, προβλέπει τη δημιουργία μιας εντελώς νέας εταιρείας με τη συμμετοχή μιας μεγάλης διεθνούς φήμης αεροπορικής εταιρείας με ποσοστό 49% στο μετοχικό κεφάλαιο, η οποία θα έχει τη διαχείριση της νέας εταιρείας. Σημείωσε ότι το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο να το κατέχουν το κράτος και άλλοι επενδυτές.

«Αυτό προϋποθέτει συγκεκριμένες κινήσεις σε ανώτατο πολιτικοδιπλωματικό επίπεδο κάτι που μέχρι τώρα δεν έχει γίνει συγκροτημένα και την ετοιμασία συγκεκριμένης πρότασης που θα συζητηθεί με τους δυνητικούς επενδυτές», ανέφερε, προσθέτοντας ότι κανένα από αυτά τα δύο δεν έχουν γίνει στην αναζήτηση επενδυτή.

Εξήγησε ότι το πλεονέκτημα αυτού του εγχειρήματος είναι ότι «φεύγει το βαρίδι της Κομισιόν, αφού θα αποτελεί καινούργια εταιρεία -σε αντίθεση με το Σχέδιο Β που μπορεί να θεωρηθεί ως συνέχεια των Κυπριακών Αερογραμμών- υπάρχει ο έλεγχος από την Κύπρο και έχεις μια εταιρεία «κολοσσό» που θα διαθέσει δικά του αεροπλάνα και κεφάλαια και ο οποίος θα προέρχεται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που θα ενδιαφέρονται να έχουν βάση σε ευρωπαϊκή χώρα. «Έτσι θα έχουμε το κεφάλαιο, ένα κολοσσό με πείρα και επαγγελματισμό και προοπτικές ανάπτυξης της νέας εταιρείας μέσω της αύξησης και του αριθμού των αεροσκαφών», ανέφερε και πρόσθεσε ότι από τη σημερινή εταιρεία θα κρατηθούν όλα τα υγιή στοιχεία συμπεριλαμβανομένου και του προσωπικού.

Ο σύμβουλος του προέδρου Αναστασιάδη σε θέματα αερομεταφορών δηλώνει ότι «είναι λυπηρό μία εταιρεία με ιστορία ύπαρξης 65 ετών, η οποία διαχειρίστηκε δισεκατομμύρια και έτυχε κρατικής βοήθειας από τα λεφτά του Κύπριου φορολογούμενου εκατοντάδων εκατομμυρίων, να βρίσκεται στο σημείο που βρίσκεται σήμερα, με έξι αεροπλάνα, με μεγάλο χρέος και να επικρέμεται ο κίνδυνος της Κομισιόν ότι πρέπει να επιστρέψει στο κράτος 75 εκατομμύρια ευρώ και να κλείσει».

Οι λόγοι για τη σημερινή κατάσταση της εταιρείας, σύμφωνα με τον κ. Πέτρου, είναι οι πολύ «φτωχές» διοικήσεις και διευθύνσεις που διορίζονταν είτε με κομματικά κριτήρια είτε με παρεμβάσεις διαφόρων και έτσι είχαμε μια εταιρεία που εργαζόταν πάνω σε ερασιτεχνικό επίπεδο σε ένα πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως αυτό των αερομεταφορών. Αναφέροντας ότι το παρών Δ.Σ. εργάζεται πολύ σκληρά και σωστά, ο κ. Πέτρου εκτίμησε ότι η Κομισιόν δεν θα δώσει την απάντηση της σύντομα για το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κ.Α., αλλά σε κάποιους μήνες, και μέχρι τότε, όπως είπε, τίθεται θέμα ρευστότητας της εταιρείας τη στιγμή που το κράτος δεν μπορεί να βοηθήσει οικονομικά.

Επιπλέον, εξέφρασε αμφιβολία αν θα μπορέσει η εταιρεία να επιβιώσει μακροπρόθεσμα με αυτό το μέγεθος και υπό τις παρούσες συνθήκες, έστω και αν η απάντηση της Κομισιόν είναι θετική. Ο κ. Πέτρου εισηγήθηκε να διοριστεί όπως και στην περίπτωση της Τράπεζας Κύπρου ένας επιτυχημένος Εκτελεστικός Διευθυντής από το εξωτερικό, σημειώνοντας ότι «δεν έχουμε στην Κύπρο την ικανότητα να διαχειριστούμε μια προβληματική εταιρεία».

Αναφορικά με το σχέδιο Β΄ που υπάρχει για τις Κ.Α., με τη θυγατρική εταιρεία ο κ. Πέτρου είπε ότι είναι και αυτό εξαιρετικά δύσκολο για πολλούς λόγους, όπως είναι, μεταξύ άλλων, η εξεύρεση κεφαλαίων και άλλων αεροπλάνων προς ενοικίαση.

ΠΗΓΗ philenews
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου