Σε
ένα πρωτοποριακό για τα ευρωπαϊκά όπως και τα διεθνή δεδομένα,
πρόγραμμα Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων- Unmanned Aerial Vehicles, (UAVs ή
drones) θα συμμετάσχει το ΑΠΘ.
Πρόκειται για τo «Project Lotus» (Σχέδιο Lotus) και είναι «μια πολύ μεγάλη επιτυχία της Ελλάδας», όπως εξηγεί στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Κυριάκος Υάκινθος, καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, διευθυντής του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του ΑΠΘ στο Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας και Καινοτομίας (ΚΕΔΕΚ).
«Δημιουργήσαμε (σ.σ ως ΑΠΘ) ένα κονσόρτσιουμ για να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε ένα Μη Επανδρωμένο Αερόχημα, το οποίο θα εκτελεί αποστολές επιτήρησης και συλλογής πληροφοριών εν γένει. Είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο συνολικά συμμετέχουν πάρα πολλές άλλες ελληνικές εταιρείες, όπως και κυπριακές, ισπανικές και ολλανδικές», ανέφερε ο καθηγητής του ΑΠΘ.
Στο «Project Lotus» εμπλέκονται, σύμφωνα με τον κ. Υάκινθο, ελληνικές εταιρείες που θα αναλάβουν από την κατασκευή του σκάφους και των πτερύγων των drone μέχρι και το σύστημα Αυτόματου Πιλότου, τα ηλεκτρονικά κ.ά, με αποτέλεσμα ένα κορυφαίο ποσοστό συμμετοχής στην κατασκευή για τη χώρα μας, σε όλη τη διάρκεια του. «Η παραγωγή θα γίνει στην Ελλάδα. Το ελληνικό ποσοστό στην κατασκευή θα είναι πάνω από το 80%», επισημαίνει ο καθηγητής.
Σε ό,τι αφορά τη φιλοσοφία σχεδιασμού, ο κ.Υάκινθος εξήγησε πως το «μητρικό» θα είναι ένα «μεγάλο και βαρύ drone με 8 έως 9 μέτρα άνοιγμα πτέρυγας»
«Καταφέραμε ως Ελλάδα με το "Project Lotus" να ενισχύσουμε αυτό το σημαντικό τρίγωνο -Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ), βιομηχανία και Ερευνητικά Ιδρύματα- κάτι που θέλαμε χρόνια. Η Ελλάδα, μέσα σε ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο, κατέθεσε τέσσερις προτάσεις ως συντονίστρια χώρα και πήραμε και τις τέσσερις», τόνισε ο καθηγητής του ΑΠΘ.
«Είναι drones που θα πετούν για αποστολές επιτήρησης, ανθρωπιστικές αποστολές- και όχι μόνο. Έχουν σχεδιαστεί με βάση τις απαιτήσεις της πατρίδας μας και μπορούν να αξιοποιηθούν και σε άλλα πράγματα από εκεί και πέρα», τόνισε ο κ. Υάκινθος, απαντώντας στην ερώτηση για το φάσμα των αποστολών που μπορεί να καλύψει το νέο drone με τους μικρότερους... ιπτάμενους βοηθούς του.
Ο χρόνος για την ολοκλήρωση του «Project Lotus» έχει οριστεί ως 45 μήνες από την εκκίνηση και θα αξιολογηθεί μέσα σε αυτό το διάστημα από το ελληνικό, όπως και το κυπριακό Υπουργείο Άμυνας.
«Οι κορυφαίες προδιαγραφές της κατασκευής όλων των υποσυστημάτων του "Project Lotus" το κάνουν και δελεαστικό και για περαιτέρω πωλήσεις σε ενδιαφερόμενους, πέρα από την Ελλάδα», διευκρίνισε ο διευθυντής του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του ΑΠΘ, υπογραμμίζοντας πως επιπλέον κέρδος για το ΑΠΘ είναι και τα δικαιώματα από τα drone που θα κατασκευαστούν για τις χώρες-πελάτες.
«Το ΑΠΘ θα εισπράξει και δικαιώματα για κάθε drone που θα κατασκευαστεί. Τα χρήματα θα πηγαίνουν στη συνέχεια σε ανάγκες του ίδιου του πανεπιστημίου όπως εξοπλισμό, αίθουσες, κ.ά», κατέληξε ο κ. Υάκινθος.
ΠΗΓΗ pentapostagma
Πρόκειται για τo «Project Lotus» (Σχέδιο Lotus) και είναι «μια πολύ μεγάλη επιτυχία της Ελλάδας», όπως εξηγεί στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Κυριάκος Υάκινθος, καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, διευθυντής του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του ΑΠΘ στο Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας και Καινοτομίας (ΚΕΔΕΚ).
«Δημιουργήσαμε (σ.σ ως ΑΠΘ) ένα κονσόρτσιουμ για να σχεδιάσουμε και να κατασκευάσουμε ένα Μη Επανδρωμένο Αερόχημα, το οποίο θα εκτελεί αποστολές επιτήρησης και συλλογής πληροφοριών εν γένει. Είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο συνολικά συμμετέχουν πάρα πολλές άλλες ελληνικές εταιρείες, όπως και κυπριακές, ισπανικές και ολλανδικές», ανέφερε ο καθηγητής του ΑΠΘ.
Στο «Project Lotus» εμπλέκονται, σύμφωνα με τον κ. Υάκινθο, ελληνικές εταιρείες που θα αναλάβουν από την κατασκευή του σκάφους και των πτερύγων των drone μέχρι και το σύστημα Αυτόματου Πιλότου, τα ηλεκτρονικά κ.ά, με αποτέλεσμα ένα κορυφαίο ποσοστό συμμετοχής στην κατασκευή για τη χώρα μας, σε όλη τη διάρκεια του. «Η παραγωγή θα γίνει στην Ελλάδα. Το ελληνικό ποσοστό στην κατασκευή θα είναι πάνω από το 80%», επισημαίνει ο καθηγητής.
Σε ό,τι αφορά τη φιλοσοφία σχεδιασμού, ο κ.Υάκινθος εξήγησε πως το «μητρικό» θα είναι ένα «μεγάλο και βαρύ drone με 8 έως 9 μέτρα άνοιγμα πτέρυγας»
«Καταφέραμε ως Ελλάδα με το "Project Lotus" να ενισχύσουμε αυτό το σημαντικό τρίγωνο -Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ), βιομηχανία και Ερευνητικά Ιδρύματα- κάτι που θέλαμε χρόνια. Η Ελλάδα, μέσα σε ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο, κατέθεσε τέσσερις προτάσεις ως συντονίστρια χώρα και πήραμε και τις τέσσερις», τόνισε ο καθηγητής του ΑΠΘ.
«Είναι drones που θα πετούν για αποστολές επιτήρησης, ανθρωπιστικές αποστολές- και όχι μόνο. Έχουν σχεδιαστεί με βάση τις απαιτήσεις της πατρίδας μας και μπορούν να αξιοποιηθούν και σε άλλα πράγματα από εκεί και πέρα», τόνισε ο κ. Υάκινθος, απαντώντας στην ερώτηση για το φάσμα των αποστολών που μπορεί να καλύψει το νέο drone με τους μικρότερους... ιπτάμενους βοηθούς του.
Ο χρόνος για την ολοκλήρωση του «Project Lotus» έχει οριστεί ως 45 μήνες από την εκκίνηση και θα αξιολογηθεί μέσα σε αυτό το διάστημα από το ελληνικό, όπως και το κυπριακό Υπουργείο Άμυνας.
«Οι κορυφαίες προδιαγραφές της κατασκευής όλων των υποσυστημάτων του "Project Lotus" το κάνουν και δελεαστικό και για περαιτέρω πωλήσεις σε ενδιαφερόμενους, πέρα από την Ελλάδα», διευκρίνισε ο διευθυντής του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών του ΑΠΘ, υπογραμμίζοντας πως επιπλέον κέρδος για το ΑΠΘ είναι και τα δικαιώματα από τα drone που θα κατασκευαστούν για τις χώρες-πελάτες.
«Το ΑΠΘ θα εισπράξει και δικαιώματα για κάθε drone που θα κατασκευαστεί. Τα χρήματα θα πηγαίνουν στη συνέχεια σε ανάγκες του ίδιου του πανεπιστημίου όπως εξοπλισμό, αίθουσες, κ.ά», κατέληξε ο κ. Υάκινθος.
ΠΗΓΗ pentapostagma
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου