Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025

Οκτώ οι γαλλικές FDI, τι σημαίνει αυτό για το ΠΝ;


Οκτώ οι γαλλικές FDI… Οι διαξιφισμοί, τα τελεσίγραφα Τράμπ προς την Γηραιά ήπειρο, τα μαύρα σύννεφα στις ευρωατλαντικές σχέσεις, κινητοποίησαν ήδη την ηγεσία του γαλλικού υπουργείου άμυνας.

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ
ΠΗΓΗ Hellas Journal

Πριν λίγες ημέρες ο Γάλλος υπουργός σημείωσε ότι η χώρα του έχει πρόθεση να ενισχύσει σημαντικά τον γαλλικό στόλο. Ο κος Λακορνού μίλησε για μια επιπλέον μοίρα αεροσκαφών Rafale αλλά και για τρεις FDI. Να θυμίσουμε ότι εξ αρχής το γαλλικό ναυτικό είχε παραγγείλει πέντε συνολικά Belh@rra και με την προσθήκη των τριών που αποφασίζονται τώρα, ανεβάζει τον αριθμό των ψηφιακών φρεγατών στις οκτώ.

Αυτό σημαίνει ότι το γαλλικό ναυτικό θα παραμείνει στην κορυφή της Γηραιάς Ηπείρου με 15-18 κύριες μονάδες επιφανείας και μάλιστα με πλοία αιχμής, βγαλμένα από το μέλλον… Στα ελληνικά ναυπηγεία της Σαλαμίνας που έχουν υπογράψει συμφωνία με τους Γάλλους, ήδη κατασκευάζονται τα blocks που αφορούν την τρίτη γαλλική FDI.

Το θέμα της επιπλέον παραγγελίας FDI για το γαλλικό ναυτικό δημιουργεί νέες συνθήκες για το ελληνικό, μια και εξ ορισμού η παραγωγή μειώνει το κόστος κατασκευής και επιμερίζει το κόστος σχεδίασης, έρευνας και ανάπτυξης σε περισσότερες μονάδες παραγωγής συμπιέζοντας περαιτέρω το κόστος.

Υπό την προϋπόθεση δε ευρωπαϊκών αποφάσεων που θα αφορούν τους εξοπλισμούς, θα μπορούσε ενδεχομένως να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που στον κατάλληλο χρόνο θα οδηγήσουν σε πιο τολμηρές κυβερνητικές πρωτοβουλίες ενίσχυσης του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο βιώνει ένα πρωτοφανές αδιέξοδο στην ιστορία του…

Αρμόδιες πηγές επισήμαναν ότι ύστερα από το γαλλικό και ελληνικό ναυτικό, υπάρχουν κι άλλοι ενδιαφερόμενοι οι οποίοι περιμένουν τ’ αποτελέσματα των δοκιμών, αλλά και την έλευση των φρεγατών σε ελληνικά νερά. Και αυτό γίνεται επειδή το ελληνικό ναυτικό είναι γνωστό ότι έχει απαιτήσεις από τα δικά του σκαριά, προβάλλοντας τη ναυτική ισχύ σε οποιαδήποτε θάλασσα κι αν κληθεί να υπηρετήσει.

Ενδιαφέρον πάντως θα έχει να φανούν τι είδους αποφάσεις θα ληφθούν για το γαλλικό ναυτικό και το κατά πόσο έχει επηρεάσει το παριζιάνικο επιτελείο η ελληνική διαμόρφωση των FDI τις οποίες έχουν χαρακτηρίσει ως φρεγάτες- «αστακούς» σε σχέση πάντα με τις δικές τους που διαθέτουν μικρότερη ισχύ.

Αναμονή για τα sea trials της ΚΙΜΩΝ

Την ίδια στιγμή συνεχίζονται οι δοκιμές στην πρώτη φρεγάτα FDI που κατασκευάστηκε επ’ ωφελεία του γαλλικού ναυτικού καθώς εκεί συγκεντρώνονται τα βλέμματα Γάλλων και Ελλήνων αξιωματικών.

Και την στιγμή που στο πολεμικό ναυτικό αναμένουν για την εκκίνηση των sea trials της φρεγάτας ΚΙΜΩΝ, οι Γάλλοι φέρονται να διαβεβαιώνουν ότι στο δικό τους πρώτο πλοίο της κλάσης, κατά τις δοκιμές, δεν έχουν εντοπιστεί προβλήματα, είτε μηχανολογικής φύσεως είτε στα ηλεκτρονικά του καραβιού.

Αν είχε τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα δίχως το παραμικρό πρόβλημα, τότε η φρεγάτα ΚΙΜΩΝ θα παραδίδονταν στο πολεμικό ναυτικό σε λιγότερο από 40 ημερολογιακές ημέρες. Ωστόσο οι Γάλλοι εμφανίζονται δεσμευμένοι ότι εντός της χρονιάς το πλοίο θα έχει παραδοθεί στο ελληνικό ναυτικό.

Όλα δείχνουν ότι λίγο πριν την καθέλκυση και της τρίτης ελληνικής φρεγάτας στο νερό, θα ξεκινήσουν οι θαλάσσιες δοκιμές στην φρεγάτα ΚΙΜΩΝ, καθώς πολλά εξαρτώνται από την τέταρτη φάση των δοκιμαστικών πλόων της γαλλικής «Amiral Ronarc’h».

Από τον Ιούνιο και μετά η φρεγάτα ΚΙΜΩΝ θα κάνει δοκιμές εν πλω. Στην φρεγάτα ΝΕΑΡΧΟΣ θα ολοκληρώνονται οι τοποθετήσεις και ο έλεγχος των συστημάτων. Και στην ΦΟΡΜΙΩΝ θα τοποθετούνται «τα μάτια» της φρεγάτας, δηλαδή το PSIM με το ραντάρ, τους αισθητήρες και όλα τα ηλεκτρονικά. Σ’ ότι αφορά τα όπλα, εκεί υπάρχουν οι σημαντικές αλλαγές μετά την απόφαση οι FDI να αλλάξουν συνολικά το δόγμα του πολεμικού ναυτικού με τους πυραύλους Scalp.

ΠΗΓΗ https://www.defence-point.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου