Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΝΔΕΛΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ…

Από το ιστολόγιο http://tourkikanea.gr/

Εφ. Χουριέτ 5-9-2011

¨Όπως φέρθηκε το Ισραήλ στους Τούρκους ταξιδιώτες, το ίδιο κάναμε κι εμείς¨
 Την ώρα που λόγω της έκθεσης του ΟΗΕ για το πλοίο Μαβί Μαρμαρά υπάρχει μια ιστορική κρίση ανάμεσα σε Τουρκία και Ισραήλ, η ένταση αυξήθηκε ακόμη περισσότερο με την ¨συμπεριφορά αεροδρομίου¨.



 Μετά τον υπερβολικό τρόπο εξέτασης Τούρκων ταξιδιωτών που έφευγαν από το αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν του Τελ-Αβίβ, η Τουρκία κινούμενη στα πλαίσια της αμοιβαιότητας, πέρασε από έρευνα Ισραηλινούς ταξιδιώτες που είχαν κατέβει στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης.

Στην ανακοίνωση που έκανε το Ισραηλινό ΥΠΕΞ αναφέρεται ότι 40 Ισραηλινοί ταξιδιώτες που ήρθαν στην Κωνσταντινούπολη από το Τελ-Αβίβ, αφού κατέβηκαν στο αεροδρόμιο Ατατούρκ, ανακρίθηκαν από Τούρκους αρμόδιους.
Η εκπρόσωπος του Ισραηλινού υφυπουργού ΥΠΕΞ Ιλιάνα Στάιν σχετικά με το περιστατικό ανέφερε πως ¨ 40 ταξιδιώτες μας που ήταν σε πτήση της ΤΗΥ κατά την αποβίβαση τους κρατήθηκαν. Ανακρίθηκαν σε ξεχωριστά δωμάτια. Πήραν τα διαβατήρια τους. Μετά από αναμονή μιάμιση ώρας τους ανέκριναν έναν-έναν, πήραν πίσω τα διαβατήρια τους και αφέθηκαν ελεύθεροι¨.
Ισραηλινοί αξιωματούχοι μιλώντας στην εφημερίδα Χααρέτζ χαρακτήρισαν το περιστατικό ¨ασυνήθιστο και σοβαρό¨ και ανέφεραν ότι το Ισραηλινό ΥΠΕΞ ζήτησε από το αντίστοιχο τουρκικό να προβεί σε ανακοίνωση.
Αξιωματούχος ανέφερε ότι οι Τούρκοι αξιωματούχοι δεν ήταν ενήμεροι για το περιστατικό και δήλωσε πως ¨Σε αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι το περιστατικό συνέβη με πρωτοβουλία της αστυνομίας της Κωνσταντινούπολης, αλλά ακόμη προσπαθούμε να αντιληφθούμε για ποιο λόγο έγινε αυτή η έρευνα¨.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΌ ΤΟΝ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΗ
Καθώς οι εξελίξεις είχαν μεγάλο απόηχο και στον τουρκικό και στον ισραηλινό τύπο, ο αντινομάρχης και Διοικητής του αεροδρομίου Ατατούρκ οργάνωσε συνέντευξη τύπου στην οποία δήλωσε πως ¨ Με βάση τα κριτήρια του τουρκικού υπουργείου εξωτερικών και στην βάση της αμοιβαιότητας εφαρμόζουμε το ίδιο με αυτό που έκανε το ισραηλινό κράτος¨.
……………………
Εφαρμόζουμε στους Ισραηλινούς ταξιδιώτες ότι εφαρμόζουμε και σε όλους τους άλλους. Δεν υπάρχει κάποια έξτρα μεταχείριση, αλλά απλά εφαρμόζουμε στα πλαίσια της αμοιβαιότητας αυτά που άλλες χώρες εφαρμόζουν στους Τούρκους ταξιδιώτες. Εάν λοιπόν σε κάποιες χώρες οι Τούρκοι πολίτες ερωτούνται ¨Γιατί ήρθες, πόσο θα μείνεις, που θα μείνεις και πόσα λεφτά έχεις μαζί σου¨, τότε και εμείς στους πολίτες εκείνων των χωρών κάνουμε το ίδιο. Εάν το Ισραήλ ερευνά τον λόγο για τον οποίο πήγαν εκεί οι πολίτες μας και εμείς ρωτάμε το ίδιο στους Ισραηλινούς πολίτες. Αυτή είναι μια πάγια τακτική, δεν είναι κάτι το έξτρα, ούτε κάτι ιδιαίτερο. Απλά με βάση τα κριτήρια του τουρκικού υπουργείου εξωτερικών και στην βάση της αμοιβαιότητας εφαρμόζουμε το ίδιο με αυτό που έκανε το ισραηλινό κράτος¨
Ο Αϊντίν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους σχετικά με τους ισχυρισμούς του ισραηλινού τύπου πως 40 Ισραηλινοί πολίτες συνελήφθησαν και ανακρίθηκαν, και είπε πως ¨Σίγουρα δεν είναι αληθές., πρόκειται για στημένη είδηση. Με βάση αυτά που μας ενημερώνει το ΥΠΕΞ εφαρμόζουμε αυτά που εφαρμόζονται αλλού σε πολίτες μας. Ότι ρωτάνε και για όση ώρα ρωτάνε, 5-10-15 λεπτά, τα ίδια ρωτάμε κι εμείς. Δεχόμαστε Ισραηλινούς πολίτες στην χώρα μας. Σίγουρα δεν υπάρχει καμμία κακή συμπεριφορά¨.
¨ΜΟΥ ΕΒΓΑΛΑΝ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΤΟ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ ΜΟΥ¨
Τούρκοι πολίτες που είχαν μεταβεί για τουρισμό στο Ισραήλ αφού επέστρεψαν στην Τουρκία και μετά, ανέφεραν τον υπερβολικό τρόπο έρευνας που υπέστησαν πριν ανεβούνε στο αεροπλάνο στο αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν.
Ο ταξιδιώτης Μουσταφά Τεκέ ευρισκόμενος στο αεροδρόμιο Ατατούρκ περιέγραψε σε δημοσιογράφους την συμπεριφορά που υπέστη στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ :
¨Ξεχωρίζοντας εμένα και μερικούς φίλους μου, μας άφησαν να περιμένουμε επί μακρόν. Μας ζήτησαν πληροφορίες για το μέιλ μας, τα κινητά μας, την οικογένεια μας, αν είμαστε παντρεμένοι ή όχι και πόσα παιδιά έχουμε. Έψαξαν ενδελεχώς και επανειλημμένα τις βαλίτσες μας. Μετά μας είπαν ¨περάστε μέσα¨. Μπήκαμε σε δύο ειδικά δωμάτια ασφαλείας. Εκεί ένας αστυνομικός μου ζήτησε να βγάλω ότι φορούσα. Άρχισαν να ψάχνουν και με το χέρι και με ανιχνευτή. Μου ζήτησαν να βγάλω και το παντελόνι μου. Εγώ αρνήθηκα. Επέμεναν να το βγάλω γιατί δήθεν χτυπούσε ο ανιχνευτής. Ζήτησα μεταφραστή. Όταν με ακούμπησαν με τα χέρια τους τους έσπρωξα. Τότε όλοι αστυνομικοί με πολιτικά έπεσαν πάνω μου. Που είπαν ¨Γιατί δεν το βγάζεις ;¨. Και εγώ τους είπα πως ¨Είμαι μουσουλμάνος και δεν βγάζω το παντελόνι μου¨. ¨Τότε δεν θα πετάξεις¨ μου είπαν. Τους απάντησα πως ¨Δεν είναι πρόβλημα, θα με πάρει η χώρα μου από εδώ, αλλά δεν μας πρέπει μια τόσο άδικη και τρομοκρατική συμπεριφορά¨. Αργότερα μου κατέβασαν το παντελόνι με το ζόρι¨.
……………………..
…………………..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου